sinbad Публикувано Януари 4, 2007 Публикувано Януари 4, 2007 Имам проблем с вибратото и края на фразите. Мисля, че идва от недостига на въздух. Дишам но не разпределям правилно. Кажете как!!! Цитирай
Mandalay Отговорено Януари 8, 2007 Отговорено Януари 8, 2007 Мисля, че доста се е изписало по темата. Използвай търсачката. Цитирай
Mark Avrelii Отговорено Януари 16, 2007 Отговорено Януари 16, 2007 Според мен докато изпяваш фразата не трябва да изпускаш въздуха и от там идва твоят проблем. Цитирай
CorvusCorax Отговорено Януари 17, 2007 Отговорено Януари 17, 2007 Няма нужда от търсачката даже, темата за дишането е пинната Цитирай
the_angel_of_pain Отговорено Май 31, 2007 Отговорено Май 31, 2007 Anabell беше псала тема наречена Вибрато там казах някои основно упражнения за дишането които 100% понагат използвала съм ги а на мен ми тряабва мнооого въздух. прочети ги от там а и още нещо което има голямо значение специално за въздуха... повярвай ми колкото и странно да звучи пееш ли без да си ял никога няма да ти стига въздуха. успех!!! Цитирай
Caruso Отговорено Юни 1, 2007 Отговорено Юни 1, 2007 Ял не ял има си принцип, който трябва да се спазва Звука се получава от равномерното трептене на едно тяло в пространството. Това е разликата между звук и шум. В нашият случай тялото са гласните гънки. За да произвеждаме тонове а не шумове тези гънки трябва да трептят равномерно. За да трептят равномерно за със съответната честота трябва да се подава точно и постоянно налягане иначе и трептенията стават по малко или повече. Значи до тук ясно. Следва въпроса по какъв начин да подаваме постоянно налягане. Аман от разбирачи дет проповядват дишай с диафрагмата на сляпо и дотам. Ама кво е тва чудо.... не е ясно. Идята е следната: Предсатяш си белият дроб като цилиндър в който при вдишване "наливаш" въздуха, като наливането съответно започва отдолу нагоре. Точно за това диафрагмата се отмества на долу- за да освободи място на белия дроб да се разшири в пълният си обем. И така въздуха отдолу нагоре изпълва дробовете, като гърди могат да бъдат повдигнати евентуално в крайната фаза на вдишването. След като вече имаме цилиндър пълен с въздух е въпроса как да подаваме постоянно налягане. Отново малко представи: Представя ме си че в горната част на цилиндъра имаме бутало и посредством натиск на това бутало по-голям или по-малък в зависимост от регистъра в който пеем създаваме необходимото ни налягане за да трептят равномерно гласните ни гънки. За това и в пределни височини може да забележите особено в класиката как певците все едно "присядат", защото имат нужда от много високо налягане. ОТ ИЗКЛЮЧИТЕЛНА ДАЖНОСТ Е ДА НЕ СЕ ПРОМЕНЯ ОБЕМА НА ЦИЛИНДЪРА!!! Иначе налягането няма как да се контролира. И още нещо важно за завършването на фразите, особено ако са по дълги и в по висок певчески регистър: Финалният тон завършва с един допълнителен натиск на буталото, като от това следва и леко разширяване в поясната област. Цялата тази механика е абсолютно еднаква за всички видове пеене, ако искате да постигнете някакво майстортво!!! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.