Jump to content
Българският форум за музиканти

Дишането


sinbad

Recommended Posts

Имам проблем с вибратото и края на фразите. Мисля, че идва от недостига на въздух. Дишам но не разпределям правилно. Кажете как!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Anabell беше псала тема наречена Вибрато там казах някои основно упражнения за дишането които 100% понагат използвала съм ги а на мен ми тряабва мнооого въздух. прочети ги от там а и още нещо което има голямо значение специално за въздуха... повярвай ми колкото и странно да звучи пееш ли без да си ял никога няма да ти стига въздуха. успех!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ял не ял има си принцип, който трябва да се спазва :)

 

Звука се получава от равномерното трептене на едно тяло в пространството. Това е разликата между звук и шум.

В нашият случай тялото са гласните гънки. За да произвеждаме тонове а не шумове тези гънки трябва да трептят равномерно. За да трептят равномерно за със съответната честота трябва да се подава точно и постоянно налягане иначе и трептенията стават по малко или повече.

Значи до тук ясно. Следва въпроса по какъв начин да подаваме постоянно налягане.

Аман от разбирачи дет проповядват дишай с диафрагмата на сляпо и дотам. Ама кво е тва чудо.... не е ясно.

Идята е следната:

Предсатяш си белият дроб като цилиндър в който при вдишване "наливаш" въздуха, като наливането съответно започва отдолу нагоре. Точно за това диафрагмата се отмества на долу- за да освободи място на белия дроб да се разшири в пълният си обем. И така въздуха отдолу нагоре изпълва дробовете, като гърди могат да бъдат повдигнати евентуално в крайната фаза на вдишването.

След като вече имаме цилиндър пълен с въздух е въпроса как да подаваме постоянно налягане. Отново малко представи:

Представя ме си че в горната част на цилиндъра имаме бутало и посредством натиск на това бутало по-голям или по-малък в зависимост от регистъра в който пеем създаваме необходимото ни налягане за да трептят равномерно гласните ни гънки.

За това и в пределни височини може да забележите особено в класиката как певците все едно "присядат", защото имат нужда от много високо налягане.

ОТ ИЗКЛЮЧИТЕЛНА ДАЖНОСТ Е ДА НЕ СЕ ПРОМЕНЯ ОБЕМА НА ЦИЛИНДЪРА!!!

Иначе налягането няма как да се контролира.

 

И още нещо важно за завършването на фразите, особено ако са по дълги и в по висок певчески регистър:

Финалният тон завършва с един допълнителен натиск на буталото, като от това следва и леко разширяване в поясната област.

 

Цялата тази механика е абсолютно еднаква за всички видове пеене, ако искате да постигнете някакво майстортво!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.