exxct Публикувано Октомври 9, 2015 Публикувано Октомври 9, 2015 Имам китара с лакиран лъскав гриф, който искам да преработя в "кадифен" такъв. Някой пробвал ли е нещо подобно:https://www.youtube.com/watch?v=dxGz6IZ9BFI Мисля да изпробвам процедурата, и бих се радвал, ако някой от вас сподели опит. Цитирай
lyubohar Отговорено Октомври 9, 2015 Отговорено Октомври 9, 2015 На филмчето гледам,че ползват шкурка,може би водна. За това матиране аз бих ползвал стоманена вата.В мосю Бриколаж продават различни размери.Може би 2- 3 нули ще са най подходящи. Цитирай
Heartman Отговорено Октомври 9, 2015 Отговорено Октомври 9, 2015 Човека е показал как става, само че после да не я видим в базара или о-ел-екс. 3 Цитирай
univox Отговорено Октомври 9, 2015 Отговорено Октомври 9, 2015 И на видеото се ползва абразивна вата но не метална. Процедурата се вижда ясно и работи. Също така ясно човекът казва че ще трябва да се повтаря периодично, тъй като гланцовият лак затова е гланцов защото е оптимизиран да се полира и от триенето на ръката по време на свирене става точно това. За по-траен резултат просто трябва грифът да си е лакиран с матов лак. 1 Цитирай
lyu_records Отговорено Октомври 9, 2015 Отговорено Октомври 9, 2015 Горката китара попаднала е на кофти собствени. И пак се почва с филма стоманени ватииии... Рецептата е шкурка 2000 и кофа със сапунена вода, само дето не виждам смисъл, щото ръката "лети" когато имаш умения и мозъка и каже да лети! От друга страна е хубаво да има такива теми за да си купуваме евтини китари, които да си ремонтираме, голям кеф Цитирай
lyubohar Отговорено Октомври 10, 2015 Отговорено Октомври 10, 2015 Колега,изказвате се малко неподготвен за стоманените вати. Става въпрос не за тези с които си търкате тенджерите. А за специални за шлайфане на фини политури,преди да им се направи гланца. От номера им зависи колко мат ще се получи.Тази от 4 нули е много фина и няма да има ефект. Колегата по горе е прав,че след недълга употреба боята пак ще се гланцира. В лютиерството се ползват за изглаждане на следите от четката при лакирането. Предимствата на тези вати е,че при шлайфане приемат профила на инструмента,а не като шкурката и дори тези абразивни вати да допират само на една повърхност. А ги ползвам вече повече от 30 години за моите цигулки и лъкове.А Вие каква практика имате да споделите? Никога не е късно нещо ново и полезно да се научи. 3 Цитирай
exxct Отговорено Октомври 10, 2015 Автор Отговорено Октомври 10, 2015 ^^ lyu_records, нямам нужда от злобните ти мнения. Можеш да престанеш да пишеш в темата! Нека поясня за останалите. Лъскавият гриф е проблем за мен, ръката ми непрекъснато "задира" в него и смяната на позициите не става с лекотата, която се усеща при другата ми китара, която е с матово покритие на грифа. Може би има и друго решение на проблема? (да взема да си напудря дланта с талк например :lol: ) Цитирай
lyubohar Отговорено Октомври 10, 2015 Отговорено Октомври 10, 2015 (Редактирано) "Лъскавият гриф е проблем за мен, ръката ми непрекъснато "задира" в него и смяната на позициите не става с лекотата, която се усеща при другата ми китара, която е с матово покритие на грифа." Точно за това не коментирах нуждата от матиране на шийката на грифа. Не случайно шийките на класическите струнни музикални инструменти не се лакират. А се оставят само на грунд,или намазани с масла. Имам и 60 годишна практика като цигулар и знам,че лака по шийката на грифа винаги пречи. Редактирано Октомври 10, 2015 от lyubohar Цитирай
lyu_records Отговорено Октомври 13, 2015 Отговорено Октомври 13, 2015 Според мен си е загуба на време, но все пак има мат лакове, също вариант. Не се знае и колко дебело е лакирана, нарушаването на лаковото покритие си е "демидж" на инструмента. Има китари чийто финиш е само с масла, има матови, има всякакви, просто като не ти харесва един инструмент го разкарваш и си взимаш друг който да ти харесва. Колега @lyubohar аз нямам 30 годишна практика в търкането с вата като теб и не мога да дам професионален съвет, предполагам вече 30 години си ги купуваш от "Бриколаж" както си писал в началото. Цитирай
lyubohar Отговорено Октомври 13, 2015 Отговорено Октомври 13, 2015 (Редактирано) Колега,пак се изказвате неподготвен.От 45 години обикалям света. Такава ми е професията,че аз можех да пътувам и можех да си пазарувам неща,които ги нямаше тук. Изобщо вместо да коментирате излишно преминете в друга тема,където можете да сте полезен. Редактирано Октомври 13, 2015 от lyubohar 1 Цитирай
PlamenM Отговорено Октомври 13, 2015 Отговорено Октомври 13, 2015 Аз имам следния практически въпрос - има ли лютиер който би се заел да направи подобна операция върху гриф на моя китара - а аз определено мога да усетя разлика между матиран гриф и такъв с "лепнещ" лак ( особено дразнещ при нови китари) и какво следва да се прави за да се подържа след това грифа? Цитирай
exxct Отговорено Октомври 13, 2015 Автор Отговорено Октомври 13, 2015 След като попрочетох тук-там и изгледах няколко водеота по въпроса, достигам до извода, че не би трябвало да е проблем една такава интервенция извършена по подходящ начин. Мисля да пробвам скоро и ще споделя резултата. Жалко, че никой във форума не е пробвал досега. Цитирай
lyubohar Отговорено Октомври 13, 2015 Отговорено Октомври 13, 2015 Точно за гриф на китара не съм пробвал,но за гриф на цигулка-да. Е не точно шийката,а самия гриф. Много често на евтините цигулки грифа е от боядисано обикновено дърво,което след употреба се изтрива на места. За да се имитира абанос се боядисва няколко ръце с черна боя и като изсъхне се матира с вата. Е,може и със шкурка,но е по опасно да не се престърже боята. Става много добра имитация. Цитирай
Лими Отговорено Октомври 13, 2015 Отговорено Октомври 13, 2015 (Редактирано) ... има ли лютиер който би се заел да направи подобна операция върху гриф на моя китара... Преди две години един лютиер - Крис, член на този форум ми изпили с 1 - 2мм шийката на една класическа китара и я прелакира с воден лак, който е матов и не хлъзгав. Макар и леко неестетично да изглежда, стана си доста удобен за свирене. Предполагам, че и други лютиери биха се справили с тази работа. На мен лично не ми пречи да свиря и с гланцови "хлъзгави" шийки, както и с матови, защото ръцете ми почти винаги имат нормална влажност, но никога не са ми "залепвали" за лака. Другите ми две китари - ел.акустична и джазова полуакустична имат гланцови "хлъзгави" шийки и никога не съм имал "залепващ" ефект. Винаги ми е било удобно за свирене. Та както казах - предполагам, че проблема е в степента на естествено овлажняване на ръцете. Редактирано Октомври 13, 2015 от Лими 1 Цитирай
therealbadmadafaka Отговорено Октомври 17, 2015 Отговорено Октомври 17, 2015 (Редактирано) @exxct: Идеята на темата ти ако е въпрос дали може да се направи - да, може. Обаче ако е да събираш мнения дали е добре да се направи, как точно ще вземеш решението дали да действаш или не..? По принцип ако не опиташ, няма да знаеш на теб дали ще ти е по-удобно точно на твоята китара, която не се знае с какъв лак на грифа е - може да е "нитро"(целулозен), който да го свалиш напълно и да се ядосваш, може да е тънък "акрил"(ен), който ако не си внимателен може да го увредиш също, а може да е дебел "поли"(уретанов), който и с шкурка 400 да го минеш, няма да му направиш нищо необратимо... Аз съм забелязал, че ако гледаме китарите на един производител, по-евтините модели са с по-оскъден финиш на грифа, обикновено "сатенен", докато топ изпълненията са "high gloss" (не винаги, но достатъчно често). А иначе аз съм правил "мода", който те влече и при мен имаше (по мои лични възприятия) положителен ефект, но нито ръцете ми са твоите, нито китарата ми е твоята... Редактирано Октомври 17, 2015 от therealbadmadafaka Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.