Jump to content
Българският форум за музиканти

15 Watt valve combo shootout


DaftFunk

Сблъсък на 15 ватовите лампови титани  

35 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Когато се говори за хедруум при "хай-гейн бичкия" се има предвид крайното стъпало, очевидно в преампа няма никакви... запаси... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така де, но тъй като при толкова гейн преампа има относително твърдо ниво на "отрязване", а крайното стъпало на практика умножава по фиксиран коефициент на усилване(ако игнорираме ефекти като sag), този хедрум не може да се ползва под формата на различно тоноизвличане и динамично свирене, а единственото нещо, което той означава в този случай е, в колко голяма промяна в звуковото налягане, можем да превърнем този динамично сплескан сигнал. Именно затова и писах, че става дума по-скоро за надвикване.

 

Ако се следва логиката, че по-голямата мощност винаги е плюс, то трябва да се има предвид, че 100W съвсем не е твърде мощен усилвател.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който гони мощността защото да свири по-силно или просто самоцелно е силно заблуден. ;)

 

Вече казах, файдата е в типа лампи, съответно захранващите напрежения, динамиката, хедруума...

50 или 100 ватов амп винаги ще ги имат в повече спрямо 15-20 ватов. Заради тип лампи, не заради числата в полето "мощност".

 

А дали даден хай-гейн преамп има или няма динамика... може би не си пробвал достатъчно. В пряк "двубой" примерно ENGL E530 няма никакви шансове срещу SLO-100, вторият е с много по-голяма динамика!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Динамика и гейн (коефициент на усилване) са взаимно противоположни, така да се каже. Колкото повече гейн (по-ранно ограничаване), толкова по-малко динамика и повече собствен шум в паузите. Няма как да избягаш от това правило(а и шума няма как да смъкнеш чрез охлаждане на усилвателя, защото лампите работят само когато са топли). Ако един предусилвател реагира по-динамично на свиренето, това означава че той има по-малко усилване (или са използвани други EQ или dry/wet техники, които водят до същото нещо).

 

Дефиницията на термините е неясна в китарните дискусии. Ако говорим в относителни единици, динамичният диапазон е ограничен от една страна от собствения шум на устройството, а от друга - от максималната амплитуда на изходното напрежение. Тъй като болшинството от шума се поражда в предусилвателя, следва да се заключи, че маломощните и мощните усилватели имат доста подобен динамичен диапазон или хедрум (понеже крайното стъпало  не е преобладаващ източник на шум, а усилва шума от предусилвателя пропорционално).

 

Ако сравняваме силата на усилвателя с нивото на други инструменти, или пък говорим за абсолютни единици, тогава чак можем да говорим за разлики, но не в хедрума, а в максимално постижимото звуково налягане. Относителните величини (примерно отношението на максималната изходна към шумовата мощност) пак остават подобни, без значение от мощността на усилвателя. Т.е. това, което китаристите обичат да наричат хедрум е по-скоро част от надвикването в общия шум, отколкото е някаква величина, която касае самия усилвател. Динамичният диапазон на усивалтеля, се дефинира главно от предусилвателя, а при хай-гейн апратурите - почти само от него.

 

Има, разбира се и други, субективни фактори. Използването на едни или други лампи на различни напрежения, различен ток на покой, съответно други изходни и захранващи трансформатори, различен SAG на захранването, създават различни изкривявания, усещане понякога за коренно различен усилвател, дори при еднаква изходна мощност. Но това са субективни, до голяма степен неизчислими фактори, които нямат отношение със относително по-простите технически характеристики (с които хората често се опитват да си обяснят всичко).

 

Темата се превърна в точно това, в което не трябваше. Но никъде никой не успя да обясни, защо 18-ватовите усилватели трябва да са нещо лошо. Аз примерно, никога не съм виждал джаз китарист в български пиано бар, с фул стак - няма да се чува пианото.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам Евтиме. Никой не е казал, че е по-лошо. Аз свиря доста вкъщи и май ще си продължавам на транзистор. Даже съм си харесал един с много екстри ;-) фендерски 40 ватов транзистор. 40 щото 20 ватовия е с 10 инчов говорител а 40-ката е с 12. Аз така и никога не съм имал 12 инчов говорител, инак 40 вата не ми трябват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен освен, че не е лошо, а е и хубаво нещо 18 вата.Понеже пусках H&K 18 head през 1х12,2х12 и 4х10, ампчето си ги захрани доста прилично и за първи път успях да усиля лампов амп до край.Наистина се усещат лампите,а не като да си на усилен на 2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.