monynikolov Публикувано Септември 20, 2015 Публикувано Септември 20, 2015 (Редактирано) Хванах се да смеся изцяло на ново последното ми парче. Ще се радвам на мнения и градивна критика, която да ми погне да вървя напред в дебрите на звукообработката . https://www.youtube.com/watch?v=d0i8VAHxkT0 Редактирано Септември 20, 2015 от monynikolov Цитирай
VeselinM Отговорено Септември 20, 2015 Отговорено Септември 20, 2015 Много хубава песничка, браво! Напоследък рядко чувам хубава нова българска песен. Не разбирам от звукозапис, но като слушател мога да кажа, че не ми харесва как звучат ударните инструменти (неволно или не, първо това ми прави винаги впечатление). Иначе, гласът се чува много добре, чисто и ясно, без никакви ефекти, за което браво! 1 Цитирай
aarab Отговорено Септември 20, 2015 Отговорено Септември 20, 2015 Ако искаш да балансираш един микс, което е основно за миксинга, слушай го на различни нива - тихо, после силно, нормално. Особено при тихото се чува всичко...пробвай да намалиш достатъчно и ще видиш, че вече няма бас, китара, барабани, а само вокал.... Само идейка 2 Цитирай
garvan777 Отговорено Септември 21, 2015 Отговорено Септември 21, 2015 Слушах песента на различни монитори,има леко присъствие малко повече на гласа, но това не толкова голям проблем....има доста песни които пускат по радиото и са смесени лошо от към гласове което е по лош вариант да не се чуват гласовете....сега един трик които не го натрапвам.... ако аз трабва да запиша барабаните акустично целия сет го озвучавам с микрофони като соло барабанчето задължително с 2 микрофона единия отгоре другия отдоло има един проблем с пружината на слоло барабанчето че понякога вкарва пясък в записа , доста известни имена барабанисти махат пружината за да избегнат този проблем но зависи от стила на песента...паралелно с микрофоните--целия сет барабани може да се тригерира с drums sound modul...kaто така в записа напред имаш акустични барабани които са добре обработени с Еq и компресия а звука от drums modula e малко по назад в микса и е само плънка... дава по голама дефиниция ....така имаш едни огромни барабани ...касата и баса при този начин на работа , помага много лесно да са заедно ,другите инструменти като китари ,клавири и там има трикове...но всичко е въпрос на вкус..с моето мнение не искам да обидя никои от хората които се занимават с записи в България и не карам да прави това което съм написал..Вие имате много приатен тембър на гласа и наи важното ,песента е изпята много вярно за което едно много голямо,, Браво,,продалжаваите така напред на прав път сте,желая ви искрено Успех... 1 Цитирай
aarab Отговорено Септември 21, 2015 Отговорено Септември 21, 2015 Микса за радио е различен по начало, затова и си пише на песните (radio edit). Цитирай
Jordan_J Отговорено Септември 21, 2015 Отговорено Септември 21, 2015 Има едно още по-лесно и просто "правило" за добър старт на микса, и той е: гласът = соло китарата бас = касата (става дума за относително равенство на нивата, разбира се). В твоя микс личи как гласът е малко по-напред, а соло барабанът е съвсем назад. Така или иначе, гласът трябва да е водещ в подобни композиции. Не натрапен, но водещ. Като цяло не ни слушай много-много какво те съветваме и не следвай сляпо ничий съвет. Просто гони идеята, която си си поставил и търси внушението, което смяташ, че композицията ти трябва да предава. Все пак, това е изкуство, а не математика 4 Цитирай
aarab Отговорено Септември 22, 2015 Отговорено Септември 22, 2015 соло барабанчето задължително с 2 микрофона единия отгоре другия отдоло има един проблем с пружината на слоло барабанчето че понякога вкарва пясък в записа , доста известни имена барабанисти махат пружината за да избегнат този проблем но зависи от стила на песента... Не съм чул някой да си маха пружината на соловия барабан? Нали от нея идва специфичния звук, тя добавя сатурация и т.н. Ако я махнеш почва да звучи като том, ама не точно.... 1 Цитирай
Jordan_J Отговорено Септември 22, 2015 Отговорено Септември 22, 2015 И аз не съм чувал да се махат пружини от соло барабанчето - напротив. Някои мастер-и, боготворят ефектът, който пружината на соло барабана вкарва в микса (резонирайки и други околни инструменти). Цитирай
Telerig Отговорено Септември 23, 2015 Отговорено Септември 23, 2015 Ross Hogarth и Alan Parsons са само два от примерите за продуценти, които почти не използват долен микрофон, но това няма нищо общо с темата и не е от помощ по никакъв начин като информация. Просто различните хора имат различно виждане и подход към нещатата и правила общо взето тук няма . Общо взето ако микса е центъра на един град, а ти си в краен квартал - има много улици, които водят до там. Пряка и директна улица обаче никой не може да каже. Опитай се да слушаш тихо по време на микс - това е много добър съвет, защото така вредното на стаята и нерегулираната акустика намаляват много. Проблема обаче е, че за да вземеш стратегически решения по отношение на блендата на солобарабан, каса, вокал, бас - и.т.н. важни неща, които трябва да звучат "в лицето" така да го кажем и да усетиш силата и пънча, трябва да усилиш за да усетиш нещата. Тогава в кофти акустична обстановка и монитори се получава стрелба напосоки в тъмното... Цитирай
Jordan_J Отговорено Септември 23, 2015 Отговорено Септември 23, 2015 ^ Ставаше дума не за неползване на долния микрофон, а изобщо за махане на пружината от соло-барабана Аз също не ползвам микрофон за долната част на соло барабана Цитирай
Telerig Отговорено Септември 23, 2015 Отговорено Септември 23, 2015 Ясно, моя грешка, не съм разбрал. От години говорейки си помежду си на студиен жаргон наричаме долният микрофон "пружината". 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.