immortal__ Публикувано Август 12, 2015 Публикувано Август 12, 2015 Здравейте, колеги Може ли някой да ми обясни (по-простичко) как става тоя номер.. Значи имам Laney VC15-110, Vox Tonelab LE и тия дни чакам да дойде едно SM57.. Основно свиря върху бекинг тракове от тубата и идеята ми е да го бодна (Шуре-то) пред амп-а, да го вържа със звуковата карта (замислям се върху M-Audio FireWire Solo) и да записвам от усилвателя директно.. щото си мисля, че ако вържа процесора с компютъра ще загубя характера на laney-то. Сетих се обаче, че ако бекинг трака свири, микрофона ще записва и него.. а аз неща. Бекинга през слушалки ли трябва да го слушам? И ако го слушам през слушалки, ще си чувам ли китарата ? ...нали все пак живея в апартамент и не мога да се усилвам много-много. Как сте го направили при вас? Цитирай
anomandrus Отговорено Август 12, 2015 Отговорено Август 12, 2015 Това е въпрос, който изглежда прост, но отговорът му е дълъг, комплициран и изпълнен с много нужда от практика. Това, разбира се, за да стане добре. Да, слушалки са нужни, за да не се чува бекинг трака. Нужно е и да си поиграеш с позицията на микрофона пред говорителя, за да се налага възможно най-малко обработка в последствие. Има решение, което е компромислно за апартаменти. Аз лично използвам Torpedo Reload и намалявам доста сигнала към кабинета/колоната. На звукът, който съм взел след крайното стъпало (който е доста жужащ) слагам кабинетен симулатор по мой избор. Има и външни такива- Palmer имат например и в рак и в стомп бокс вариант, H&K имат, и т.н. Ако решиш да записваш с микрофон пред кабинета ти трябва ниво, което да понатовари крайния амп и да раздвижи добре говорителя за повече динамика и цвят. Въпрос на тестове и какво реално ти очакваш като резултат. Цитирай
jkolarov Отговорено Август 12, 2015 Отговорено Август 12, 2015 С най-прости думи, правиш два трака в DAW-a, на единия слагаш бекинг трака, а на другия микрофона. Микрофона на запис и Input Monitoring включен, така че да го чуваш какво се записва. В слушалките чуваш и двата трка, и бекинга, и микрофона. Воала. За пълен разкош можеш да си добавиш един DI box (50-100лв) веднага след китарата. От там, единия сигнал отива в интерфейса (аудио картата), а другия в усилвателя. Трака го мютваш за да не те бърка докато записваш. В последствие ако решиш че звука който си хванал от ампа нещо не ти допада можеш по обратния път (комп >> ДИ >> усилвател) да го върнеш в ампа и да си играеш с настройките докато ти хареса. Процедурата се нарича ре-ампинг, има доста из нета. Освен това ДИ сигнала можеш да го ре-ампнеш с плъгини и да сравняваш със звука от усилвателя ти. Изобщо не бих се учудил ако успееш да постигнеш по-добри резултати с плъгини. Друго предимство на този метод е че можеш да се съсредоточиш върху изсвирването на нещата, и чак след това да се концентрираш върху самия звук/тон, докато при запис само с микрофон, трябва и изсвирването и звука ти да са оптимални. Също така можеш и да пратиш ДИ траковете на приятел или студио и те да ти го ре-ампнат през скъпи усилватели, като за целта няма да се изръсиш много левчета за студийно време. За целта ще ти трябва (поне) 2-канална аудио карта, с 2 микрофонни предусилвателя (погледни скарлет серията на фокусрайт), и пасивен DI box. Дано съм бил полезен. 2 Цитирай
Hillbilly Отговорено Август 12, 2015 Отговорено Август 12, 2015 (Редактирано) Леле,що се изписа,нищо не разбрах,ама аз като пълен индианец си слагам слушалките с бека и махам едната от едното ухо да чувам кво излиза все пак,иначе ампа е Лейни про-тюб 30 и през преамп регулациите можеш да го свалиш да не изкърти прозорците ,твоя не знам как е. Редактирано Август 12, 2015 от Hillbilly Цитирай
immortal__ Отговорено Август 12, 2015 Автор Отговорено Август 12, 2015 (Редактирано) Идеята ми е да се записвам докато свиря, защото доста често ми се случва да изсвиря нещо готино и докато взема телефона и вече съм го забравил.. Сега докато свиря записвам с микрофона ми за скайп.. ма се сещате кво лайно е. Та реших да направя нещо по-хай-енд. А и за момента не ми е зор за никакъв мастеринг или студийни обработки. Напълно достатъчно ми е в Ardour или audacity по един трак китара и един - барабани.. като нали си обясних проблема по-горе.. Ще пробвам тия неща дет ми ги казахте.. Мерси!А за тоя СМ57 жизнено важно ли е да поизгърча усилвателя? Редактирано Август 12, 2015 от immortal__ Цитирай
kolio_k Отговорено Август 12, 2015 Отговорено Август 12, 2015 А за тоя СМ57 жизнено важно ли е да поизгърча усилвателя? Не, става доста добре и на стайни нива! Аз поне, най често записвам сравнително тихо Цитирай
anomandrus Отговорено Август 13, 2015 Отговорено Август 13, 2015 Много зависи от стила на музиката и от тона, който се търси. Също така и дали самият усилвател успява да даде хубав тон на ниски нива. Например месата на ниски нива не ми звучеше добре и затова я махнах от вкъщи. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.