immortal__ Публикувано Август 12, 2015 Share Публикувано Август 12, 2015 Здравейте, колеги Може ли някой да ми обясни (по-простичко) как става тоя номер.. Значи имам Laney VC15-110, Vox Tonelab LE и тия дни чакам да дойде едно SM57.. Основно свиря върху бекинг тракове от тубата и идеята ми е да го бодна (Шуре-то) пред амп-а, да го вържа със звуковата карта (замислям се върху M-Audio FireWire Solo) и да записвам от усилвателя директно.. щото си мисля, че ако вържа процесора с компютъра ще загубя характера на laney-то. Сетих се обаче, че ако бекинг трака свири, микрофона ще записва и него.. а аз неща. Бекинга през слушалки ли трябва да го слушам? И ако го слушам през слушалки, ще си чувам ли китарата ? ...нали все пак живея в апартамент и не мога да се усилвам много-много. Как сте го направили при вас? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
anomandrus Отговорено Август 12, 2015 Share Отговорено Август 12, 2015 Това е въпрос, който изглежда прост, но отговорът му е дълъг, комплициран и изпълнен с много нужда от практика. Това, разбира се, за да стане добре. Да, слушалки са нужни, за да не се чува бекинг трака. Нужно е и да си поиграеш с позицията на микрофона пред говорителя, за да се налага възможно най-малко обработка в последствие. Има решение, което е компромислно за апартаменти. Аз лично използвам Torpedo Reload и намалявам доста сигнала към кабинета/колоната. На звукът, който съм взел след крайното стъпало (който е доста жужащ) слагам кабинетен симулатор по мой избор. Има и външни такива- Palmer имат например и в рак и в стомп бокс вариант, H&K имат, и т.н. Ако решиш да записваш с микрофон пред кабинета ти трябва ниво, което да понатовари крайния амп и да раздвижи добре говорителя за повече динамика и цвят. Въпрос на тестове и какво реално ти очакваш като резултат. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jkolarov Отговорено Август 12, 2015 Share Отговорено Август 12, 2015 С най-прости думи, правиш два трака в DAW-a, на единия слагаш бекинг трака, а на другия микрофона. Микрофона на запис и Input Monitoring включен, така че да го чуваш какво се записва. В слушалките чуваш и двата трка, и бекинга, и микрофона. Воала. За пълен разкош можеш да си добавиш един DI box (50-100лв) веднага след китарата. От там, единия сигнал отива в интерфейса (аудио картата), а другия в усилвателя. Трака го мютваш за да не те бърка докато записваш. В последствие ако решиш че звука който си хванал от ампа нещо не ти допада можеш по обратния път (комп >> ДИ >> усилвател) да го върнеш в ампа и да си играеш с настройките докато ти хареса. Процедурата се нарича ре-ампинг, има доста из нета. Освен това ДИ сигнала можеш да го ре-ампнеш с плъгини и да сравняваш със звука от усилвателя ти. Изобщо не бих се учудил ако успееш да постигнеш по-добри резултати с плъгини. Друго предимство на този метод е че можеш да се съсредоточиш върху изсвирването на нещата, и чак след това да се концентрираш върху самия звук/тон, докато при запис само с микрофон, трябва и изсвирването и звука ти да са оптимални. Също така можеш и да пратиш ДИ траковете на приятел или студио и те да ти го ре-ампнат през скъпи усилватели, като за целта няма да се изръсиш много левчета за студийно време. За целта ще ти трябва (поне) 2-канална аудио карта, с 2 микрофонни предусилвателя (погледни скарлет серията на фокусрайт), и пасивен DI box. Дано съм бил полезен. 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hillbilly Отговорено Август 12, 2015 Share Отговорено Август 12, 2015 (Редактирано) Леле,що се изписа,нищо не разбрах,ама аз като пълен индианец си слагам слушалките с бека и махам едната от едното ухо да чувам кво излиза все пак,иначе ампа е Лейни про-тюб 30 и през преамп регулациите можеш да го свалиш да не изкърти прозорците ,твоя не знам как е. Редактирано Август 12, 2015 от Hillbilly Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
immortal__ Отговорено Август 12, 2015 Автор Share Отговорено Август 12, 2015 (Редактирано) Идеята ми е да се записвам докато свиря, защото доста често ми се случва да изсвиря нещо готино и докато взема телефона и вече съм го забравил.. Сега докато свиря записвам с микрофона ми за скайп.. ма се сещате кво лайно е. Та реших да направя нещо по-хай-енд. А и за момента не ми е зор за никакъв мастеринг или студийни обработки. Напълно достатъчно ми е в Ardour или audacity по един трак китара и един - барабани.. като нали си обясних проблема по-горе.. Ще пробвам тия неща дет ми ги казахте.. Мерси!А за тоя СМ57 жизнено важно ли е да поизгърча усилвателя? Редактирано Август 12, 2015 от immortal__ Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Август 12, 2015 Share Отговорено Август 12, 2015 А за тоя СМ57 жизнено важно ли е да поизгърча усилвателя? Не, става доста добре и на стайни нива! Аз поне, най често записвам сравнително тихо Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
anomandrus Отговорено Август 13, 2015 Share Отговорено Август 13, 2015 Много зависи от стила на музиката и от тона, който се търси. Също така и дали самият усилвател успява да даде хубав тон на ниски нива. Например месата на ниски нива не ми звучеше добре и затова я махнах от вкъщи. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.