Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте, колеги

 

Може ли някой да ми обясни (по-простичко) как става тоя номер..

Значи имам Laney VC15-110, Vox Tonelab LE и тия дни чакам да дойде едно SM57..

 

Основно свиря върху бекинг тракове от тубата и идеята ми е да го бодна (Шуре-то) пред амп-а, да го вържа със звуковата карта (замислям се върху M-Audio FireWire Solo) и да записвам от усилвателя директно.. щото си мисля, че ако вържа процесора с компютъра ще загубя характера на laney-то.

Сетих се обаче, че ако бекинг трака свири, микрофона ще записва и него.. а аз неща.

Бекинга през слушалки ли трябва да го слушам? И ако го слушам през слушалки, ще си чувам ли китарата ?

...нали все пак живея в апартамент и не мога да се усилвам много-много.

 

Как сте го направили при вас?

 

 

Отговорено

Това е въпрос, който изглежда прост, но отговорът му е дълъг, комплициран и изпълнен с много нужда от практика. Това, разбира се, за да стане добре. Да, слушалки са нужни, за да не се чува бекинг трака. Нужно е и да си поиграеш с позицията на микрофона пред говорителя, за да се налага възможно най-малко обработка в последствие. Има решение, което е компромислно за апартаменти. Аз лично използвам Torpedo Reload и намалявам доста сигнала към кабинета/колоната. На звукът, който съм взел след крайното стъпало (който е доста жужащ) слагам кабинетен симулатор по мой избор. Има и външни такива- Palmer имат например и в рак и в стомп бокс вариант, H&K имат, и т.н. Ако решиш да записваш с микрофон пред кабинета ти трябва ниво, което да понатовари крайния амп и да раздвижи добре говорителя за повече динамика и цвят. Въпрос на тестове и какво реално ти очакваш като резултат.

Отговорено

С най-прости думи, правиш два трака в DAW-a, на единия слагаш бекинг трака, а на другия микрофона.

Микрофона на запис и Input Monitoring включен, така че да го чуваш какво се записва.

В слушалките чуваш и двата трка, и бекинга, и микрофона. Воала.

 

За пълен разкош можеш да си добавиш един DI box (50-100лв) веднага след китарата. От там, единия сигнал отива в интерфейса (аудио картата), а другия в усилвателя. Трака го мютваш за да не те бърка докато записваш. В последствие ако решиш че звука който си хванал от ампа нещо не ти допада можеш по обратния път (комп >> ДИ >> усилвател) да го върнеш в ампа и да си играеш с настройките докато ти хареса. Процедурата се нарича ре-ампинг, има доста из нета. Освен това ДИ сигнала можеш да го ре-ампнеш с плъгини и да сравняваш със звука от усилвателя ти. Изобщо не бих се учудил ако успееш да постигнеш по-добри резултати с плъгини. Друго предимство на този метод е че можеш да се съсредоточиш върху изсвирването на нещата, и чак след това да се концентрираш върху самия звук/тон, докато при запис само с микрофон, трябва и изсвирването и звука ти да са оптимални. Също така можеш и да пратиш ДИ траковете на приятел или студио и те да ти го ре-ампнат през скъпи усилватели, като за целта няма да се изръсиш много левчета за студийно време.

 

За целта ще ти трябва (поне) 2-канална аудио карта, с 2 микрофонни предусилвателя (погледни скарлет серията на фокусрайт), и пасивен DI box.

 

Дано съм бил полезен.

Отговорено (Редактирано)

Леле,що се изписа,нищо не разбрах,ама аз като пълен индианец си слагам слушалките с бека и махам едната от едното ухо да чувам кво излиза все пак,иначе ампа е Лейни про-тюб 30 и през преамп регулациите можеш да го свалиш да не изкърти прозорците ,твоя не знам как е.

Редактирано от Hillbilly
Отговорено (Редактирано)

Идеята ми е да се записвам докато свиря, защото доста често ми се случва да изсвиря нещо готино и докато взема телефона и вече съм го забравил.. Сега докато свиря записвам с микрофона ми за скайп.. ма се сещате кво лайно е. Та реших да направя нещо по-хай-енд. А и за момента не ми е зор за никакъв мастеринг или студийни обработки. Напълно достатъчно ми е в Ardour или audacity по един трак китара и един - барабани.. като нали си обясних проблема по-горе.. :)

Ще пробвам тия неща дет ми ги казахте.. Мерси!
А за тоя СМ57 жизнено важно ли е да поизгърча усилвателя?

Редактирано от immortal__
Отговорено

А за тоя СМ57 жизнено важно ли е да поизгърча усилвателя?

 

Не, става доста добре и на стайни нива! Аз поне, най често записвам сравнително тихо

Отговорено

Много зависи от стила на музиката и от тона, който се търси. Също така и дали самият усилвател успява да даде хубав тон на ниски нива. Например месата на ниски нива не ми звучеше добре и затова я махнах от вкъщи. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.