Jump to content
Българският форум за музиканти

Къде и как практикуваме?


Recommended Posts

Здравейте приятели,

 

Искам да споделя, че наистина съм приятно изненадан от дискусиите по някои теми и от някои от споменатите издания по композиция и аранжиране.

Реших да разнообразя тази секция на форума с няколко въпроса. Надявам да се получи интересен диалог :beer:

Къде и как практикувате натрупаните знания по композиция и аранжиране? Имам предвид не използването на компютри, а с живи музиканти.

Какви трудности срещате? Какъв опит натрупвате? Как отстранявате грешките си? Имате ли възможност да съберете например 8 музиканта(ако сте писали за октет) за да чуете как звучи написаното и кои са конфликтните места при изсвирването?

Въобще всичко интересно което бихте споделили по този въпрос :lol:

 

Поздрави на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз лично имам няколко възможности за практика. Групата и духов оркестър. Във всички случаи гледам все пак конфликтните моменти да ги изчистя преди свиренето на живо - най-малкото го записвам на миди и го слушам. А за проблемите с музикантите? Те се получават най-вече ако аранжорът не е запознат достатъчно със спецификата на инструментите за дадена предвидена партия, и може да се появят леко неизсвирваеми партии :read: :ph34r: :wall: Аз все пак работя на принципа - "Не е важно да е сложно, трябва да е максимално просто и максимално въздействащо"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега ,няколко пъти съм писал аранжименти за по-големи формации(например комбо и 2 или 3 тръби) и един път за Бигбенд Винаги съм ги писал за конкретна група,така за щастие е имало икой да ги свири.

 

Мисля,че когато пишеш подобен род неща е важно да се съобразяваш,както с техническите възможности на инструментите за които пишеш(работни рейнджове и специфични трудности итн. ),така и с нивото на съответните музиканти ,а и времето,което ще имаш за репетиции(а нормално то рядко е повече от една две репетиции)

 

Винаги съм писал аранжименти използвайки Сибелиус,а предимството от това е че по всяко време множеш да чуеш как звучи това което пишеш и да го коригираш докато ти хареса.Общо взето не си падам много по тази работа,защото е доста бавна и уморителна,а пък аз съм адски мързелив :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Аз съм студент в Теоретичния факултет на Националната Музикална Академия и докато изучавахме симфонична оркестрация във 2 и 3 курс, в края на всеки семестър ние студентите имаме възможността нашите оркестрации да бъдат пресвирени от щатния оркестър на Академията (която е една от малкото в света със собствен оркестър) и записани на аудионосител. Макар и изсвирени на прима виста и естествено не по перфектен начин, всеки от нас може да чуе в реални условия какво точно е направил и да си направи изводите. Така че за мен от живата практика по-голям "учител" няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм студент в Теоретичния факултет на Националната Музикална Академия и докато изучавахме симфонична оркестрация във 2 и 3 курс, в края на всеки семестър ние студентите имаме възможността нашите оркестрации да бъдат пресвирени от щатния оркестър на Академията (която е една от малкото в света със собствен оркестър) и записани на аудионосител. Макар и изсвирени на прима виста и естествено не по перфектен начин, всеки от нас може да чуе в реални условия какво точно е направил и да си направи изводите. Така че за мен от живата практика по-голям "учител" няма"

Абсолютно съм съгласен с твоята сентенция: “Така че за мен от живата практика по- голям ‘учител’ няма. За композитора/аранжьор е от изключителна важност да чуе неговото произведение изпълнено от жив оркестър. Програми като Finale, Subelius са страхотно важни за писането на музика но могат да развият в нас грешна представа за това как наистина звучат нашите композиции. Човек се учи от грешките си. В нашия случай, когато чуем музиката ни изсвирена и записана от жив оркестър, можем да разберем кое е трудно за изпълнение, кои гласове са уместни или тромаво звучащи, къде имаме проблеми с оркестрацията и мн.др. Тоест можем да си извадим поуки и следващия път да не допускаме същите грешки. Но за да стане това трябва да се дава такава възможност- композиторите и аранжьорите да чуват техните творби. Няма да скрия, че пуснах тази тема със скрит умисъл. Имам желанието да създам такава възможност за всички композитори & аранжьори,които имат желанието да се развиват и повишават нивото на техните умения.

Става въпрос за workshop носещ името: “НМУБ workshop за композитори и аранжьори”. Също така няма да скрия, че идеята не е изцяло моя, а взаимствана от Berklee College of Music- “Composers & Arrangers Workshop”. Първите 2 години от обучението ми в Berklee бях участник, а в последствие ръководех един от няколкото уоркшопа в тази посока. Това което ще правим в Ново Музикално Училище България ще бъде следното:

1. Уоркшопа ще се провежда един път седмично или един път на две седмици- в зависимост от желаещите и техния брой.

2. Наема се студио за определения ден

3. Наемат се известни професионални музиканти(Биг Бенда на Радиото и ТВ и т.н.)

4. Всеки композитор ще трябва да представи партитури и щимове няколко дни по-рано.

5. Композицията ще бъде изсвирена и записана- всеки ще може да получи копие от записа.

6. Произведението ще бъде дирижирано/ръководено от мен, или ако композитора & аранжьора желае да направи това лично, ще бъде още по добре.

7. В края на месеца се събираме слушаме и дискутираме музиката на всеки един от нас :cheers:

 

Ангажиментът по организацията е на Ново Музикално Училище България

Надявам се, че предложението ще ви хареса:)

Аз ще пусна отделна специална тема по този въпрос.

Ще се радвам да отговоря на всеки който прояви интерес :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възнамерявах да разкажа ние как работим с групата, демек с живи музиканти, но явно имаш предвид нещо много по-сериозно... Партитури... ееех :) Иначе този уъркшоп се очертава повече от полезен за композитори и аранжьори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възнамерявах да разкажа ние как работим с групата, демек с живи музиканти, но явно имаш предвид нещо много по-сериозно... Партитури... ееех  :) Иначе този уъркшоп се очертава повече от полезен за композитори и аранжьори.

Смятам, че ще много интересно за всички нас да разкажеш как работите с групата :)

Виждам, че споменаването на партитури, щимове и т.н. те смущава. Това е всеобщо познатия начин на комуникация при изпълнението на музикални произведения, но ако някой може да обясни на музикантите какво да свирят и това да бъде успешно- СТРАХОТНО! Всеки сам избира начина по който да твори.

Радвам се, че определяш това мероприятие като полезно. Това е главната причина поради която се осмелих да пиша за тази евентуална инициатива :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.