mivanov Публикувано Ноември 15, 2006 Share Публикувано Ноември 15, 2006 Здравейте приятели, Искам да споделя, че наистина съм приятно изненадан от дискусиите по някои теми и от някои от споменатите издания по композиция и аранжиране. Реших да разнообразя тази секция на форума с няколко въпроса. Надявам да се получи интересен диалог Къде и как практикувате натрупаните знания по композиция и аранжиране? Имам предвид не използването на компютри, а с живи музиканти. Какви трудности срещате? Какъв опит натрупвате? Как отстранявате грешките си? Имате ли възможност да съберете например 8 музиканта(ако сте писали за октет) за да чуете как звучи написаното и кои са конфликтните места при изсвирването? Въобще всичко интересно което бихте споделили по този въпрос Поздрави на всички! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zmejcho Отговорено Ноември 16, 2006 Share Отговорено Ноември 16, 2006 Ами аз лично имам няколко възможности за практика. Групата и духов оркестър. Във всички случаи гледам все пак конфликтните моменти да ги изчистя преди свиренето на живо - най-малкото го записвам на миди и го слушам. А за проблемите с музикантите? Те се получават най-вече ако аранжорът не е запознат достатъчно със спецификата на инструментите за дадена предвидена партия, и може да се появят леко неизсвирваеми партии :read: :wall: Аз все пак работя на принципа - "Не е важно да е сложно, трябва да е максимално просто и максимално въздействащо" Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Ноември 18, 2006 Share Отговорено Ноември 18, 2006 Досега ,няколко пъти съм писал аранжименти за по-големи формации(например комбо и 2 или 3 тръби) и един път за Бигбенд Винаги съм ги писал за конкретна група,така за щастие е имало икой да ги свири. Мисля,че когато пишеш подобен род неща е важно да се съобразяваш,както с техническите възможности на инструментите за които пишеш(работни рейнджове и специфични трудности итн. ),така и с нивото на съответните музиканти ,а и времето,което ще имаш за репетиции(а нормално то рядко е повече от една две репетиции) Винаги съм писал аранжименти използвайки Сибелиус,а предимството от това е че по всяко време множеш да чуеш как звучи това което пишеш и да го коригираш докато ти хареса.Общо взето не си падам много по тази работа,защото е доста бавна и уморителна,а пък аз съм адски мързелив Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Belezhkov Отговорено Декември 7, 2006 Share Отговорено Декември 7, 2006 Аз съм студент в Теоретичния факултет на Националната Музикална Академия и докато изучавахме симфонична оркестрация във 2 и 3 курс, в края на всеки семестър ние студентите имаме възможността нашите оркестрации да бъдат пресвирени от щатния оркестър на Академията (която е една от малкото в света със собствен оркестър) и записани на аудионосител. Макар и изсвирени на прима виста и естествено не по перфектен начин, всеки от нас може да чуе в реални условия какво точно е направил и да си направи изводите. Така че за мен от живата практика по-голям "учител" няма. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mivanov Отговорено Декември 8, 2006 Автор Share Отговорено Декември 8, 2006 Аз съм студент в Теоретичния факултет на Националната Музикална Академия и докато изучавахме симфонична оркестрация във 2 и 3 курс, в края на всеки семестър ние студентите имаме възможността нашите оркестрации да бъдат пресвирени от щатния оркестър на Академията (която е една от малкото в света със собствен оркестър) и записани на аудионосител. Макар и изсвирени на прима виста и естествено не по перфектен начин, всеки от нас може да чуе в реални условия какво точно е направил и да си направи изводите. Така че за мен от живата практика по-голям "учител" няма" Абсолютно съм съгласен с твоята сентенция: “Така че за мен от живата практика по- голям ‘учител’ няма. За композитора/аранжьор е от изключителна важност да чуе неговото произведение изпълнено от жив оркестър. Програми като Finale, Subelius са страхотно важни за писането на музика но могат да развият в нас грешна представа за това как наистина звучат нашите композиции. Човек се учи от грешките си. В нашия случай, когато чуем музиката ни изсвирена и записана от жив оркестър, можем да разберем кое е трудно за изпълнение, кои гласове са уместни или тромаво звучащи, къде имаме проблеми с оркестрацията и мн.др. Тоест можем да си извадим поуки и следващия път да не допускаме същите грешки. Но за да стане това трябва да се дава такава възможност- композиторите и аранжьорите да чуват техните творби. Няма да скрия, че пуснах тази тема със скрит умисъл. Имам желанието да създам такава възможност за всички композитори & аранжьори,които имат желанието да се развиват и повишават нивото на техните умения. Става въпрос за workshop носещ името: “НМУБ workshop за композитори и аранжьори”. Също така няма да скрия, че идеята не е изцяло моя, а взаимствана от Berklee College of Music- “Composers & Arrangers Workshop”. Първите 2 години от обучението ми в Berklee бях участник, а в последствие ръководех един от няколкото уоркшопа в тази посока. Това което ще правим в Ново Музикално Училище България ще бъде следното: 1. Уоркшопа ще се провежда един път седмично или един път на две седмици- в зависимост от желаещите и техния брой. 2. Наема се студио за определения ден 3. Наемат се известни професионални музиканти(Биг Бенда на Радиото и ТВ и т.н.) 4. Всеки композитор ще трябва да представи партитури и щимове няколко дни по-рано. 5. Композицията ще бъде изсвирена и записана- всеки ще може да получи копие от записа. 6. Произведението ще бъде дирижирано/ръководено от мен, или ако композитора & аранжьора желае да направи това лично, ще бъде още по добре. 7. В края на месеца се събираме слушаме и дискутираме музиката на всеки един от нас Ангажиментът по организацията е на Ново Музикално Училище България Надявам се, че предложението ще ви хареса Аз ще пусна отделна специална тема по този въпрос. Ще се радвам да отговоря на всеки който прояви интерес Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ronia Отговорено Декември 15, 2006 Share Отговорено Декември 15, 2006 Възнамерявах да разкажа ние как работим с групата, демек с живи музиканти, но явно имаш предвид нещо много по-сериозно... Партитури... ееех Иначе този уъркшоп се очертава повече от полезен за композитори и аранжьори. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mivanov Отговорено Декември 15, 2006 Автор Share Отговорено Декември 15, 2006 Възнамерявах да разкажа ние как работим с групата, демек с живи музиканти, но явно имаш предвид нещо много по-сериозно... Партитури... ееех Иначе този уъркшоп се очертава повече от полезен за композитори и аранжьори. Смятам, че ще много интересно за всички нас да разкажеш как работите с групата Виждам, че споменаването на партитури, щимове и т.н. те смущава. Това е всеобщо познатия начин на комуникация при изпълнението на музикални произведения, но ако някой може да обясни на музикантите какво да свирят и това да бъде успешно- СТРАХОТНО! Всеки сам избира начина по който да твори. Радвам се, че определяш това мероприятие като полезно. Това е главната причина поради която се осмелих да пиша за тази евентуална инициатива Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.