Parni_Valjak Публикувано Юли 2, 2014 Публикувано Юли 2, 2014 (Редактирано) Foo Fighters recording Wasting Light at Dave Grohl's house (2011) Corey Taylor, Dave Grohl, Rick Nielsen, and Scott Reeder Редактирано Юли 2, 2014 от Parni_Valjak 9 Цитирай
разбойник Отговорено Юли 3, 2014 Отговорено Юли 3, 2014 Чудно. Освен за удоволствие трябва да се гледат и заради образователния елемент. 2 Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Юли 3, 2014 Автор Отговорено Юли 3, 2014 (Редактирано) ^^Това беше първоначалната идея! На някой прави ли му впечатление С КАКВО се работи? АНАЛОГОВИ АПАРАТУРИ и лентови магнетофони... И после - супер звук! Старите кучета знаят !!! С какво, Как и Защо. Редактирано Юли 3, 2014 от Parni_Valjak Цитирай
metalhammer Отговорено Юли 3, 2014 Отговорено Юли 3, 2014 Истината съще е както казва Биг Вуч - първото клипче след 1:00 "Момчета когато записвате на лента трябва да свирите доста добре защото нищо не може да бъде оправено след това." Същото е и с лампите - всяка грешка е доловима и се свири доста трудно на тях. 4 Цитирай
Icarus Отговорено Юли 3, 2014 Отговорено Юли 3, 2014 Една от любимите ми групи Щях да напиша от "новите", но всъщност бандата е на почти 20 годинки. Първото клипче е извадка от филма Back and Forth, второто изглежда като да е покрай снимането на Sound City, и съответно към албума, който записват една сурия народ там. И двете филмчета препоръчвам горещо, интересни са, увлекателно са заснети, и доста ме кефят като хора замесените. Цитирай
ultramega Отговорено Юли 3, 2014 Отговорено Юли 3, 2014 (Редактирано) АНАЛОГОВИ АПАРАТУРИ и лентови магнетофони... И после - супер звук! Старите кучета знаят !!! С какво, Как и Защо. Е те вдигнаха много шум по този въпрос още като записваха албума. В оригиналните луксозни издания на CD има и парче магнетофонна лента като сувенир. Ето тук изсвирват целия албум на живо без никакви паузи между песните : Редактирано Юли 3, 2014 от ultramega Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Юли 3, 2014 Автор Отговорено Юли 3, 2014 Когато условията налагат да свириш качествено, естествено общият резултат е музикантски. Сегашните "музиканти" са лего майстори, техничари...Тук прекъснеш, там повториш, на стотния път нещо стане... И... няма дух в музиката! Една от силните страни на старите музиканти, можещи да свирят, е че влагат дух в музиката чрез изпълнението си. А това, че споменатата техника им налага задължението да са перфектни е само плюс във възпитанието на музиканта. 1 Цитирай
Hillbilly Отговорено Юли 3, 2014 Отговорено Юли 3, 2014 ^^Това беше първоначалната идея! На някой прави ли му впечатление С КАКВО се работи? АНАЛОГОВИ АПАРАТУРИ и лентови магнетофони... И после - супер звук! Старите кучета знаят !!! С какво, Как и Защо. Малко хора ще те разберат,но това е истината за добрия звук.. Цитирай
musicman Отговорено Юли 3, 2014 Отговорено Юли 3, 2014 Пичове, дайте да не генерализираме нещата така, че ... не е хубаво. Foo Fighters звучат много добре и на другите си албуми. Да не говорим, че историята е пълна с факти за групи записвали на лента и не ставащи за слушане, както и обратното. Дори Foo Fighters не са някаква супергрупа пълна с виртуози. Пичовете свирят прости неща ама както трябва. Едва ли има в момента група, която да не записва по лесния начин. И не защото са некадърни или не могат да си позволят лента, ами защото така е по-удобно и няма разлика в качеството, която да спре феновете да си купят песен, албум и т.н. Да не говорим за факта, че с каквото и да са записвали на края ние го слушаме в смачкан дигитален формат. Отделно, си спомням в началото на 90-те, когато съм записвал на лента, можеше ако си сбъркаш солото, да те върнат малко от преди сбърканото и да си го изсвириш пак. Единствената разлика с днес е ,че нямаше ауто тюн и не можеше да си редиш барабаните. Но нейсе, ти ако си некадърник, никакво редене и никакъв ауто тюн не могат да те спасят. Лента също. За мен ползата от този филм беше съвсем друга. А именно как се работи. Обърнете внимание на работния процес. Хората, всеки си знае задачата, за какво отговаря и т.н. Ти плащаш на продуцента, не той на теб. И ей такива други фундаментални неща, които правят магията възможна. Тук само се пита за пари а за продукцията няма кой да даде пукната стотинка, защото не струва и толкова. Хората ни го показват, ние трябва само да имаме очи да го видим. И за финал, филмчетата определено са си чиста реклама, и това им е идеята. Но има много какво да се научи. 5 Цитирай
Hillbilly Отговорено Юли 3, 2014 Отговорено Юли 3, 2014 Добре,наистина всичко е дигитално вече,но аз ли си внушавам,че стари български групи като Диана експрес,Щурците и т.н.,записвали в Балкантон на ленти не звучат "оцъклено" като някои нови продукции ,пак на наши групи,това като слушам радио ми прави впечатление.. А иначе бандата требе да се вкара в студио,продуцента да им сипе по бира/водка/кафе,кой квото пие и по 10 тейка наживо ,колко и да се зорят,докат не запишат добре парчето.. 1 Цитирай
musicman Отговорено Юли 3, 2014 Отговорено Юли 3, 2014 Лентата не прави групата, нито звученето на групата, не е сериозно... Иначе работата на продуцента е доста обемна. Аз реално гледах тези клипове преди година, точно бях зачел една книга за продуцирането и ми дойде точно на време. Та, като сме подели темата по-смилено е да обсъдим имаме ли тук такива продуценти, за кои стилове са подходящи и т.н. Аз лично не познавам продуцент в този смисъл, който да работи тук. Не съм и чувал за такива. А много бих искал да ползвам някой. Интересно би било и да се сподели как са записвали Щурците, Тангра, Диана Експрес и другите, кой е отговарял за тези продуцентски задачи? Цитирай
Telerig Отговорено Юли 3, 2014 Отговорено Юли 3, 2014 Гепи от Стейн студио, Десо също от екс-Стейн студио, сега на свободна практика. Продуцирали са един куп култови албуми на съвременни български банди, продуценти със солидна дискография зад гърба си. С две ръце ги препоръчвам...мои ментори в областта на звукозаписа и продуцирането въобще...хора от които съм научил много. Особено от Гепи...този човек е един от най-добрите по тези географски ширини в тази сфера. Що се касае за групите от едно време има цяла плеяда от звукоинженери, продуценти и звукорежисьори работили в Балкантон, БНР, БНТ и.т.н, Тодор Филков, Тодор Лечев, Йонко Попов, Камен Танов, Киро Мъглата и.т.н са една малка част от имената на тези хора които са отговорни за звука на най-култовите албуми от 70-те, 80-те, и 90-те години на БГ музиката. 1 Цитирай
Telerig Отговорено Юли 4, 2014 Отговорено Юли 4, 2014 Между другото що се касае до този филм, той не случайно показва като основно лице Буч Виг. Филма излезе след като Дейв Грол продуцира преди време култовия филм "Sound City". Тъй, че това филмче е продължение на това което се разказва там. А то не е малко. Буч Виг е основния стратег и виновник за звука на култовия Never Mind, заради който се появи групата Нирвана във вида и звука с който я помним днес. Този албум и звук доведоха в Sound City групи като RATM, RHCP, Tool и.т.н които записаха там албуми които промениха хода на историята в музиката. Тъй, че лицето Буч Виг не е хич случаен избор за този албум на Грол и компания. Той е записан по технологията на Nevermind, но със съвременни средства и при условия предварително поставени от Дейв - да е в гаража и къщата му и траковете да се записват на лента. Оттам нататък има много много подробности за които е виновен Буч Виг - подбора на преампите и неслучайно конзолата за записа (API), подбора на микрофони и разположението им и.т.н. Преди доста време беше излязла една статия в SOS, в която бяха показани снимки от работния процес и разказа на Буч за въпросната сесия. Който се интересува може да я намери - най-малкото за да разгледа как стратегически е разположил определени микрофони с определена цел в гаража на Дейв Грол. Просто е удоволствие да наблюдаваш работата на майстор от такъв ранг...може да се научат много неща, стига човек да иска да научи разбира се. 6 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.