musicman Публикувано Май 28, 2014 Публикувано Май 28, 2014 Та, значи след като установих опитно, че X/Y метода не работи с динамични микрофони се налага да взема някакви кондензаторни. За момента съм се спрял на Audio Technica AE5100 и RØDE NT55, като бюджетът ми е към хилядарка. Защо X/Y - защото има по-малко фазови проблеми ( според това, което съм чел, така или иначе не можах да го реализирам този метод ) . А фазовите проблеми не са желателни когато искаш китарата да е моно. Или с други думи си представям, че записвайки китарата стерео, ако по някое време реша, че ми трябва моно - мога да я оправя. Иначе ако запиша моно ще трябва да я дублирам ако ми потрябва стерео. Дайте някакви отзиви за тези микрофони или в този ценови клас. Цитирай
разбойник Отговорено Май 28, 2014 Отговорено Май 28, 2014 Вероятно недоволството ти от качеството на записа с динамични микрофони е заради тяхната насоченост, заради честотната им характеристика, позициониране, помещение или нещо друго, но със сигурност не е заради това, че са динамични. Нямам опит с микрофоните, за които питаш. Записвал съм акустични китари с AKG C451B и Shure KSM137 и в двата случая съм бил доволен от резултата. Може би това видео ще ти бъде полезно донякъде като сравнение на тембъра на различни двойки микрофони: https://www.youtube.com/watch?v=JUh-P2gll0E 1 Цитирай
musicman Отговорено Май 28, 2014 Автор Отговорено Май 28, 2014 Не, просто са много тихи. Трябва да ги долепя до китарата за да стане. Пробвах със Shure SM57 и AKG D224 ( 2 броя ). А преампа е на макс. Иначе имам един конденз Studio Projects и с него се чува нормално. В смисъл записвам от половин метър спокойно и нивото е добро. Интересното в това видео е че 224-ката се ползва за овърхед, но все пак и барабаните са по-силни. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Май 28, 2014 Отговорено Май 28, 2014 В такъв случай бих предположил проблемен предусилвател. Не, че е повреден, сигурно не е подходящ. За динамични микрофони е необходимо повече усилване , отколкото за кондензаторни микрофони. По-висока чувствителност не се постига лесно. Особено със запазено високо качество. Спирам, че пак ще опрем до съвремието и качеството. 3 Цитирай
musicman Отговорено Май 28, 2014 Автор Отговорено Май 28, 2014 Предусилвателят ми е от картата. Steinberg mr816 csx има 2 микрофонни. До сега съм нямал проблеми, в смисъл не ги ползвам за пръв път, падовете на каналите са изключени... а и не на последно място с евтин кондензаторен ( SP B1 ) си бачка на 6. Обаче преди да питам се разчетох и на всякъде този метод се прави с кондензаторни микеофони с малка диафрагма (най-често). За това реших, че бъркам в концепцията. Иначе динамичните микрофони, които имам съм ги пробвал и си работят нормално. С уговорката, че винаги са били много близо до източника на звука. Или ще е китарен кабинет или някой ще пее, винаги са на 2-3 сантиметра от източника. И сега ако приближа китарата на 2 см, пак се чува идеално но не може да се свири така По принцип ползвам и един лампов предусилвател също ама в момента е на ремонт. Цитирай
VSTi Отговорено Май 28, 2014 Отговорено Май 28, 2014 Ами за хилядарка със сигурност можеш да си намериш ( може и на ЛС) RFT , с малки капсули М94 или М70. Правилно си установил, че на практика с динамичните не се получава, поради простата причина че за тази техника си е нужно разтояние от звукоизточника. ДО сега винаги слагам стереодвойка XY със и без причина, просто ми харесва. 2 Цитирай
VSTi Отговорено Май 28, 2014 Отговорено Май 28, 2014 малко да допълня Ами аз на практика основно XY си записвам, мога много да пиша за това, ....най общо тая техника за запис има изключителен ефект само при хубави големи помещения с естествена реверберация. В сухо помещение нямаш акустика , а при липсата на акустика се губи ефекта от XY 1 Цитирай
musicman Отговорено Май 28, 2014 Автор Отговорено Май 28, 2014 Да, методът се ползва широко. Въпросът ми беше за този бюджет дали пропускам нещо важно Цитирай
axel Отговорено Май 28, 2014 Отговорено Май 28, 2014 Аз бих ти предложил да погледнеш и Oktava MK-012. 1 Цитирай
Telerig Отговорено Май 29, 2014 Отговорено Май 29, 2014 Много, ама много зависи от конкретния модел микрофон, инструмента и помещението за това което се търси. Предусилването също е супер важно, но най-напред е първото. D224 е страхотен микрофон, но не е за тази работа за акустична китара. Ако имаш хубав широкомембранен кондензаторен микрофон особено ако е и лампов - може да добавиш към него просто за екстра високи и презънс D224 сложен близо до грифа и резултата ще е супер, гарантирам ти. СМ57 е същия - може да го добавиш към блендата на кондезаторния топъл-обемен звук за повече характер в блендата. Може и кондензаторния ти микрофон да не е лампов - тогава ти препоръчвам хубав лампов преамп. Не, че предусилването ти на картата не е готино, просто е далече от високите класове предусилватели. Но стига със мечтите - Д224 става за ХУ - но за овърхеди както си писал, за акустик не е добро решение. Аз ти препоръчвам да надхвърлиш леко бюджета си и да си намериш два АКГ С 1000 може и на старо за по-евтино. Няма да сбъркаш. 2 Цитирай
musicman Отговорено Май 29, 2014 Автор Отговорено Май 29, 2014 ^ C1000 е доста под бюджета до колкото виждам, освен ако нямаш в предвид нещо друго.А идеята е X/Y запис. От разни сравнения, които съм чел и слушал, ми се струва по-добро за моето ухо. Отделно двойка микрофони са винаги полезни След време ще си сменя и широкомембранния ама за сега върши работа. ^^ Чух и Октавите. Малко по-мътни ми се струват от RODE-то. Иначе загледах RODE NT5 и SE Electronics SE4, доста добре зучат. А NT5 -ците са даже под бюджета. Цитирай
Telerig Отговорено Май 29, 2014 Отговорено Май 29, 2014 Не бях гледал цените с изненада установих, че са под бюджета, та дори и за нови! Идеята ми не е само за ХУ запис, това е микрофон, който ще ти свърши идеална работа за това, но той е от гамата на микрофоните, които се изплащат до стотинка във времето за нещата за които може да се използва. Той е от типа "работен кон" на практика. Мисля, че смело може да заложиш на този избор! 1 Цитирай
axel Отговорено Май 29, 2014 Отговорено Май 29, 2014 Пробвал съм Rode NT5 и Oktava MK012 и това, което не ми харесва в първия са леко повдигнатите високи. Възможно е и заради това Октавата да ти се струва по-мътна, според мен звучи по-натурално в сравнение с Родето. 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.