metalhammer Публикувано Април 28, 2014 Публикувано Април 28, 2014 Grid Slammer = Landgraff Dynamic Overdrive with a different fixed clipping arrangement 2 Цитирай
synchu Отговорено Април 28, 2014 Отговорено Април 28, 2014 Сефте. Ама някои (въпреки своите странности) не патентоват топлата вода, за разлика от други Цитирай
Gregg Отговорено Април 28, 2014 Отговорено Април 28, 2014 Явно на скримъра му е писано да пребъде във вековете... 4 Цитирай
lyu_records Отговорено Април 29, 2014 Отговорено Април 29, 2014 под различни "лейбъли" обаче! Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 1, 2014 Отговорено Май 1, 2014 Аз се чудя докога формулата "един операционен усилвател с 2, 3 или 4 диода в обратната връзка или от изхода към земя" ще продължава да е "работния кон" на производителите на ефекти, които вече повече от 40 години изкарват на пазара ефекти, направени по този начин, всеки следващ по-велик и по-впечатляващ. На практика, повечето от тях се различават главно по филтри преди и след изкривяването. Въпростото стъпало е станало и еталон за "транзисторен звук" и не знам, кога поне хората, които разбират от електроника, ще спрат да се превъзнасят по тези ефекти (като изключим някои "класики"). Дори не си играят да слагат по-сложни уейвшейпъри, така че поне да имаме по-плавни преходи и малко ефект на компресия в ефектите, от които се очаква да звучат по-чисто. Всички разчитат на това, че ефектът ще се включи в хубав лампов усилвател, където ще звучи добре. Включете ги направо в клийн канал или спийкър симулатор и получавате доста компромисно решение със силно изразен транзисторен звук. 2 Цитирай
lyu_records Отговорено Май 3, 2014 Отговорено Май 3, 2014 Ми че то какво ново може да се измисли. Топлата вода е открита вече и има вариране между хладка, гореща и вряла Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 3, 2014 Отговорено Май 3, 2014 (Редактирано) Много неща могат да се измислят, зависи кой колко може (и иска) да мисли. Но пък е доста по-лесно да се копира и да се повтаря като папагал. Това доставя огромно удовлетворение на множество хора. Редактирано Май 3, 2014 от Evtim Djerekarov 2 Цитирай
L.K. Отговорено Май 5, 2014 Отговорено Май 5, 2014 Както си забелязал се разчита на педалчетата или ампа след ефекта и на пръстчетата на китариста. Доста заблуждаващи са демо клиповете, които пускат в интернет. Готина китара в ръцете на кадърен музикант, някаквата кутийка и после включена в усилвател с подходяща тонкореция, драйв и ревърб. Е как няма да звучи? То и без кутийката пак звучи добре. 1 Цитирай
metalhammer Отговорено Май 6, 2014 Автор Отговорено Май 6, 2014 В повечето случай без кутийката звучи по добре. Но обикновено се търси нещо по "дефектно" в саунда. Търси се компресия за по лесно шредване, по лесно замазваш и унифицираш всеки тон да е като другия като ниво - за сметка на дефиницията.. 3 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 7, 2014 Отговорено Май 7, 2014 (Редактирано) Има и съвременни лампови усилватели, в които се търси въпросната компресия. Веднага се сещам за Peavey Valve King, който е доста любим усилвател на много домашни шредъри. Между другото, без значение дали се ползват транзистори или лампи в предусилвателя, огромното усилване/компресия и дефиницията са противоречиви понятия и (като изключим някои техники, като смесване на част от входния сигнал в изхода) в общи линии много-хай-гейн апаратурите рядко страдат от голям излишък на динамика. Мисълта ми беше, че ненормалната и рязко появяваща се компресия и характерното неприятно трещене на транзисторната техника, не е пряк резултат от ползването на транзистори(разликата в хармоничният спектър между тях и триодите не е толкова голяма, колкото често се раздува, без да се мисли, а там където разликите са очевидни, могат да се вземат съответните мерки за компенсация/потискане). Разликите са именно поради лошите схемотехнически решения, които всички ползват по системата copy/paste и после говорят прочетени другаде овчи мисли на килограм. Говоря за хората, които уж се занимават с електроника и подразбират от нея. Разликата между няколко последователни триодни стъпала и горенарисуваните схеми в твърде ясно видима дори с нескъп осцилоскоп, за да има нужда да се съчиняват толкова много митове и легенди, с които е наводнен нета. Постигането на резултати, които са приемливо близки до желаният от китаристите звук изискват по-внимателно вглеждане в начина на работа на ламповите усилватели и относително близкото моделиране. Това, разбира се, изисква времеви и интелектуален ресурс, който предполагам, повечето електронни хобисти не са склонни да изхарчат по този въпрос. Истината е, че повечето педалчета са просто бустери, проектирани да се слагат пред лампов амп. Т.е. тяхната функция не е, да бъдат предусилвател сами по себе си. Мистерия остава въпросът, защо толкова много производители(някои именити) слагат подобни схеми за предусилватели в транзисторните си техники. Редактирано Май 7, 2014 от Evtim Djerekarov 2 Цитирай
synchu Отговорено Май 7, 2014 Отговорено Май 7, 2014 Има лампови усилватели и лампови усилватели. ValveKinga да кажем не е нещо като еталон в този ред на мисли (Classic сериите обаче имат интересни за техния ценови клас решения) Да не обръщаме темата на поредната транзистор срещу лампа, между другото. Да ги чуем и обсъдим тези транзисторни решения дето постигат приемливи, добре компенсирани резултати в съответна тема. Сигурен съм, че никой няма да има нищо против 2 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 7, 2014 Отговорено Май 7, 2014 Връзка към другата тема: http://forum.muzikant.org/topic/155033-%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D1%85%D0%BE%D0%B4%D1%8F%D1%89%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%BD%D0%B0-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B7%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD-%D0%B4%D1%80%D0%B0/ 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.