lyu_records Отговорено Март 7, 2014 Share Отговорено Март 7, 2014 Не само, че съм боядисвал а съм правил и преливка от новобоядисана част към фабричната част без да си личи, че е боядисвана не със спрей. Лошото е че на снимките не си личи но боята е стъкло след 1, 2 и 3 номер полир паста. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
viksps Отговорено Март 7, 2014 Share Отговорено Март 7, 2014 (Редактирано) ... сега тука и аз малко рискувам да бъда оплют, но ще споделя личен лаишки опит за боядисване със спрей, който беше относително успешен - боядисах китарката изцяло, гриф, тяло, глава всичко - бях облепил внимателно фингърборда и само той остана небоядисан. Направих го със спрей - с лак, купен от железария - марката май беше cosmos (някакъв гръцки, за около 8 лева флакона). Но тъй като ми беше ясно, че с лъскав лак (автоемайллак или подобно) нищо няма да направя, бях купил черен МАТОВ лак - много матов - стои като тези матови епифони и др., които се продават тук-там, за около 500 лева- тип готик, нещо подобно. Не съм правил кой-знае каква специална подготовка - само много хубаво и много внимателно изшкурих тялото и грифа и главата - много търпеливо, първо с дребна, а после с много, много, много дребна шкурка. Тялото беше боядисано и си остана с боята (пръсках върху боята, матирана и поизгладена добре с дребната шкурка) При шкуркането грифа се оголи почти до дърво, въпреки, че вероятно е останал някакъв лак в дълбочина, колкото да остане импрегнирано дървото. После в съвсем неспециализирани условия изпръсках тялото и грифа - окачени на куки за дупките. Този лак съхне много бързо - за 20тина минути е изсъхнал. После му трябва още време да се позаздрави, но след 10-20 мин вече изглежда сух - въпреки, че трябва да се внимава, защото е още мек и относ. лесно нараним. Този много МАТОВ лак има хубавото качество да позволява поправки. С всеки друг лак, като разтече или стане нещо гадно, трябва да се преправя всичко - границите личат, ако правиш поправки. Аз допуснах разтичане няколко пъти - заради престараване и пренатрупване на места - после свалях, изчаквах да изсъхне и шкурех наново само на мястото, на което се е натрупал и разтекъл. После отново пръскане. Именно защото е много матов и тънък, не се получаваше ясна граница между старите места и местата на поправките, както би се случило с всеки друг лак. Следва да подчертая, че китарката беше съвсем непретенциозна - що-годе сполучливо китайско страт копие. С хубава китара не бих рискувал. Но крайния резултат от моите забавления (така го приемах) не беше съвсем лош - даже изглеждаше доста добре - тази китара дори я купиха от един магазин, където я бях оставил при една замяна и доколкото знам още се свири на нея. Бях сложил много супер и много hot адаптер - един адаптер, с един волюм само - и беше просто велика за тресня. Не е, обаче, професионален, така да се каже, резултат - този лак не е много твърд, наранява се и лъсва лесно на местата, на които се търка - с ръка или по дрехите. Но пък поправките лесно се правят - може през няколко месеца да си пребоядисва човек китарата с него, ако иска. Ако се нарани - малко шкурка, ако е дълбоко нараняването може и малко кит и после пръс отгоре с лака - въпросът с поправката е приключен. Но само за непретенциозни китари, без кой знае какви очаквания за супер резултати. Става, ако му се иска на човек да си подобри общия вид на непретенциозната китара, но пък не му се харчат пари за това. Не ме хокайте - просто разказвам - не претендирам за съветник в случая, само описвам какво направих. Също казвам, че горе-долу стана - не супер, но стана. Отиде много време, но ми беше забавно :-) Не се усети влияние върху звука - пак казвам, китарата беше непретенциозна, но и покритието с този лак като че ли не се получи много дебело и плътно, за да запуши дървото. Все пак, ако някой се захване да си прави експерименти с този лак, бих го посъветвал да си направи преди това няколко проби на някое ненужно дървено парче - да види, да експериментира как се държи лака и да види какъв точно резултат се получава-съответно да прецени дали резултата го задоволява. Цената на лака допуска да се правят проби и експерименти. Редактирано Март 7, 2014 от viksps 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vrnko Отговорено Март 8, 2014 Share Отговорено Март 8, 2014 (Редактирано) Най-добрия тест да се чуе един и същ инструмент без лак/боя и вече боядисан/лакиран. Правил съм го 2 пъти и двата пъти разликата в звука е била осезаема, а при това не се изживявам като особен слухар (сред познатите ми музиканти има далеч по-тежки случаи ). И в двата случай става дума за бас китари, които бяха лакирани с полиуретанови лакове. Може ли да споделиш личното си мнение относно това каква разлика ти си усетил и кои от вариантите ти е допаднал повече? Редактирано Март 8, 2014 от Vrnko Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Март 9, 2014 Share Отговорено Март 9, 2014 Вероятно му е харесало повече без лак, но нека сам каже впечатления... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
разбойник Отговорено Март 10, 2014 Share Отговорено Март 10, 2014 Единият бас беше с neck through конструкция, гриф от венге и някакви други екзотики, страни на тялото от елша. Разликата след лакиране беше във високия регистър - звучеше по-прибрано и определено без лак ми хареса повече, звукът беше по-естествен. Вторият бас беше bolt on, фретлес, глиф от клен, тяло от клен и топола. Грифът беше вече лакиран, а разликата преди и след лакиране на тялото беше подобна, но по-малка в сравнение с горния случай. При фретлеса звукът след лакирането ми хареса - малко по-глух и среднист. И двата инструмента бяха лакилрани с двукомпонентен полиуретанов лак. Разликите в звученето не бяха големи, каквито биха били при смяна на адаптери и електроника, примерно, но бяха осезаеми. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vrnko Отговорено Март 10, 2014 Share Отговорено Март 10, 2014 Благодарности на @разбойника за отговора. Бях чел някъде, че полиуретановите лакове оказват най-голямо влияние на звука. Аз с простия си акъл си мисля, че може би това се дължи на твърдосста им. Ако обаче е така то шел-лакът които обикновено се слага на акустичните китари би следвало да оказва също огромно влияние върху звука. Нямал съм удоволствието обаче да събера експериментален материал какъвто съобщава @разбойника. Много полезно Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Март 10, 2014 Share Отговорено Март 10, 2014 Шеллакът прави изключително тънко покритие, в сравнение с повечето лакове. Полиуретановият лак съвсем не е най-твърдият. Не е мек, разбира се, но е да кажем, умерено твърд. Има други лакове, например полиестерните, които са по-твърди. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
разбойник Отговорено Март 14, 2014 Share Отговорено Март 14, 2014 (Редактирано) Връзката с обсъжданото дотук не е пряка, но ако на някой му е интересно може да прочете тук интересни факти за боядисването на старите Фендери: http://home.provide.net/~cfh/fenderc.html http://www.caraguitars.com/fullerplast.htm Редактирано Март 14, 2014 от разбойник 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Март 15, 2014 Share Отговорено Март 15, 2014 Много интересно четиво! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.