Jump to content
Българският форум за музиканти

Влияе ли типът дърво в/у звукът на ел.китарата,когато е включена?


ZLE

Recommended Posts

На мен също ми направи впечатление извода, който са направили, при положение, че в записаната с адаптер спектрограма има видими разлики. Знам ли... :) Истината е някъде там

Редактирано от 7thString
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зуе (казано на пернишки) - мне не позна.

 

Въпросът е за резонирането на дърветата и преноса на това към адаптерите. 

 

Като бях дете даваха един филм за майстора на цигулки Страдивариус. Тогава най-голямо впечатление ми направи един момент в, който възрастният вече майстор обясняваше на някого (вероятно ученик) как всяко дърво си има свой глас и за да се получи хубав инструмент трябва да се подберат дървета, които пеат в синхрон (цитирам по памет). Възрастният майстор взимаше едно по едно едни парчета дървета и ги почукваше леко с чук.

Разбира се трябва да се има предвид, че това беше игрален филм.

 

Все пак нямам причина да се съмнявам , че майсторите на инструменти  внимателно са подбирали дърветата от , които са правели творенията си, които и до ден днешен се използват.

  • Like 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Acei,без да се опитвам да издребнявам,напоням че този топик е за СОЛИД БОДИ китари и звукът,който издават, КОГАТО са включени към амп.
Никой не спори,че от акустична гледна точка дРъвото оказва голямо влияние.Но когато звукът минава през пикъп(не през акустичен адаптор,който е на базата на микрофона),дървото не оказва влияние.Пак повтарям,не съм член нa Greenpeace,не ми пука за различните видове дърво.Просто ме интересува истината за един интересен спор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината няма как да се разбере освен ако не се направи безпристрастен double blind тест...

 

Това, което аз лично за себе си мога да дам като пример е понеже съм фен на едни точно определени адаптери(не само марка и модел, а на точно конкретна БРОЙКА), които слагам на главната си китара. Конкретната бройка е минала през:

 

- Yamaha ERG 121 - кленов гриф, липово тяло: това беше първата китара, на която сложих този адаптер, така, че нямах база за сравнение - нямаше много ниски, имаше "дупка" в средите и имаше сравнително балансирани високи. На определен тон се получаваше сравнително силен резонанс. Като цяло звучеше "тънко".

 

- Yamaha ERG 121 - кленов гриф, липово тяло - същата китара, но пребоядисана с акрил - предишната оригинална боя беше много дебела - над милиметър и много мека. Акрилното боядисване в камера беше много тънко. "Дупката" в средите намаля и китарата стана малко по-пробиваща в микса, както и малко повече се усещаше как вибрира. Вадя си извод, че макар и минимално по-дебелия слой мека боя играе ролята на заглушител.

 

- Ibanez S770 - кленов гриф, махагоново тяло: Определено повече среди, малко по-малко високи и много балансирани ниски. Китарата звучи адски пробивно и почти никога не държа Tone корекцията на макс. Субективния фактор е, че много по-силно я усещам с тяло как вибрира докато свиря отколкото Ямахата. Тялото е около 2 пъти по-тънко от това на ямахата, по-тежко. Състейна е по-голям, но това го отдавам и на по-дългата мензура.

 

- Кремона тип Gibson SG или някакво такова талашитено изчадие - бяхме пробвали ей така, дали хубави адаптери на смотана китара ще звучат - ами нищо общо - състейн почти няма, ниските са в изобилие, но замазани без никаква дефиниция, среди и високи няма никакви и китарата на практика изчезва в микса. Ръгната в същата апаратура, с която свиря и гейна с който свиря за пръв път чух гадна микрофония от адаптерите ми.

 

Разбира се, факторите като мензура, форма, тегло, ключове, сглобка също влияят на звука и то не малко, но фактите са, че наблюденията ми отговарят в голяма степен на това, което хората пишат за различните дървета. Със сигурност бих пробвал EVO-тата на оригинално LP, т.к. очаквам да даде много по-мазен, блусарски звук отколкото китарите, с които съм свирил, които като цяло са "остри" - сигурен съм, че плътното, тежко тяло на LP-то ще даде съвсем друг характер на саунда, но това - като му дойде времето. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

- Кремона тип Gibson SG или някакво такова талашитено изчадие. :)

Eeex носталгия.Кремона SG  не помня такова чудо ,сигурно е по-нов модел.Мойта първа ел. китара беше Кремона Фендер тип от петия етаж на ЦУМ за 205 кинта(88 година комай).

Имах и дистер пак български,едни оранжеви бяха с батерия от 9v,издържаха 15 мин и довиждане :)

Редактирано от ZLE
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шшшш това е сила ,баце.!

Мойта беше черна с кленов гриф ,намазан с некъф лак и незнайно защо бяха решили.че от средата на грифа нататаък трябва да го боядисат с черна блажна боя! :)

Превключвателя и моста са 1 към 1,имаше три потенциометъра,от които само Волумето имаше ефект .... :metalist:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросната бройка беше строшена в стил Хендрикс на алейката зад блока. Гарантирам, че тялото беше талашит. Значи може и да е била правена :)

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ма не споря за топика и не мисля, че коментарите ми са извън него. Просто от скромния ми опит с различни китарки смятам, че дървото или дърветата от които е направено тялото влияят на звука. Също така дърветата на грифа, големината и формата на главата на грифа също влияе на звука. Също така формата на тялото има значение за звука.

 

И за да не съм голословен - имам две китари на една и съща марка DEAN Deceiver и Z79. Първата е ЛП форма махагонова от всякъде - тяло, гриф, глава с плътен бял финиш, електроника фабрична EMG 81-85. Втората е с форма експлорър със специфична за Дийн глава. Изработка  махагон от всякъде, тялото, грифа и главата, плътен бял финиш и електроника фабрична EMG 81-85. Правени в една и съща фабрика. А да забравих и двете китари са с конструкция сет Си нек и двете китари са стрингтру окачване хахаха.

 

Е двете китари със сменени струни настроени в един и същ строй. Един и същ преамп AMT SS20 и звука минава през крайното стъпало на транзисторен усилвател пийви супрем 100 свързан с два кабинета пийви шефилд 112 с 12 иинчови пийви говорители. Правя някакви настройки на предусилвателя, които не променям повече. Първо свързах дисивъра - китарата зазвуча през тази комбинация страхотно съгласно личният ми фкус за звук. След това включих Z79 без да променам по настройки какво и да е просто жака от едната китара отиде при другата.

Какви бяха само иненадата и учудването ми когато оня експлорърски дзвер изрева ама много по-мощно и плътно. Направо ми откачи главата. Обяснавам си го с много повечето дърво в тялото на експлорър инструмента, а и самата глава е голяма и оказва някакво влияние върху звука.

 

Друг пример от личния ми опит - един и същ адаптер на две различни китари от различни дървета. Едната китара е с тяло от топола с топ флейм мейпъл, другата е махагонова. Адаптера съгласно страницата на производителя го дават да работи най-добре с китари с топ. Е разликата беше много сериозна - в махагоновата китара звучеше далеч по мътно и неуравновесено. Обаче в китарата с флейм мейпъл топ се разкриха въмозжностите му. Страхотно удоволствие беше да си свиря разни хармонични дву и тризвучия - балансирани и ясно различини дори при максимални нива на кривоч. Просто красота.

 

Това е накратко част от опита ми с влиянието на дърветата върху звука на лектрически китари. Надявам се да е от полза.

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено не беше талашит.Помня,че сигурно тежах 30 кг,а китарата беше 15 :).Прагчетата бяха като трион и взех една шкурка и дай-дай.
После един приятел дето явно беше на ясно катоя видя и вика :
-"Пич,ти си луд.Знаеш ли какъв е шанса да изпилиш праговете как ти дойде и да не се получи браждене никъде :)"

 

Edit:Acei,а погледна ли електрониката.Ако едната китара е с 300 kΩ съпротивления,а другата с 500 kΩ,или дори  1 ,както са били оразмерени,ще седиш и се чудиш как аджеба китари от един ценови клас,от една фабрика звучат толкова различно.

Редактирано от ZLE
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ехааа 7ма Струна , моята втора китара беше точно същия модел със същата конфигурация на електрониката, но си беше чамова - от колана ми се беше обелила боята отзад и се виждаше дъската чамова - ама  ми вършеше много прилична работа

 

а и модела е като Гакс на ибанец

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Преди години като започнах да пиша в този форум и аз влязох с рогите напред точно с една подобна тема.

Тогава исках да кажа , че 66% от форумните музиканти не могат да намерят истинската разлика в звука на различните китари,и няма нужда да бухат пари в китари а трябва да свирят повече, и бях сигурен. Бях обявил свирене на тъмно и ако някой познае 8/10 ктари  печели сума..както и да е.. Та извода от тогава е , че разлика има, и тя е за хората , които я намират. Всъщност няма нужда това да се дискутира. 

 Та един от коментарите тогава на някой от съфорумниците беше много готин и беше нещо от сорта - " Човешките гени и тези на шимпанзето имат ралика по-малка от 0,3 % , ...

  • Like 7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Преди години като започнах да пиша в този форум и аз влязох с рогите напред точно с една подобна тема.

Та извода от тогава е , че разлика има, и тя е за хората , които я намират. 

 Та един от коментарите тогава на някой от съфорумниците беше много готин и беше нещо от сорта - " Човешките гени и тези на шимпанзето имат ралика по-малка от 0,3 % , ...

Сега след толкова години като си "старо куче" във форума и имаш 1000 поста развиха ли ти се останалите 3%  :yes: 

Ако с писане се става по-добър музикант да говорим за клавиатури,не за китари.

Не съм тръгнал с рогите напред,напротив.Ако прочетеш началния ми пост,ще видиш,че съм съвсем предпазлив и добронамерен.

Написал съм:"изгледайте видеото и нека да коментираме".Не съм написал "Скивайте са да ви открехна вас тука в тоя форум",нали?

Относно за разликата  която я има за хора,които я намират,ами да....аз работя в аптека и ние продаваме плацебо и някой намират ефект в него.

Коментара ти тип:"нов си в форума,значи си тъп",го схванах.

Ако имаш коментар относно видеото или относно университетското проучване,което 7та струна е постнал също ще се радвам да го чуя.

Peace!

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.