ZLE Отговорено Декември 19, 2013 Автор Share Отговорено Декември 19, 2013 Аcei,въпроса ти е: "дали рингове за 5$ оказват 100 пъти повече влияние,от дърво за xyz $"? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
7thString Отговорено Декември 19, 2013 Share Отговорено Декември 19, 2013 (Редактирано) На мен също ми направи впечатление извода, който са направили, при положение, че в записаната с адаптер спектрограма има видими разлики. Знам ли... Истината е някъде там Редактирано Декември 19, 2013 от 7thString Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Acei Отговорено Декември 19, 2013 Share Отговорено Декември 19, 2013 Зуе (казано на пернишки) - мне не позна. Въпросът е за резонирането на дърветата и преноса на това към адаптерите. Като бях дете даваха един филм за майстора на цигулки Страдивариус. Тогава най-голямо впечатление ми направи един момент в, който възрастният вече майстор обясняваше на някого (вероятно ученик) как всяко дърво си има свой глас и за да се получи хубав инструмент трябва да се подберат дървета, които пеат в синхрон (цитирам по памет). Възрастният майстор взимаше едно по едно едни парчета дървета и ги почукваше леко с чук. Разбира се трябва да се има предвид, че това беше игрален филм. Все пак нямам причина да се съмнявам , че майсторите на инструменти внимателно са подбирали дърветата от , които са правели творенията си, които и до ден днешен се използват. 3 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZLE Отговорено Декември 19, 2013 Автор Share Отговорено Декември 19, 2013 Acei,без да се опитвам да издребнявам,напоням че този топик е за СОЛИД БОДИ китари и звукът,който издават, КОГАТО са включени към амп.Никой не спори,че от акустична гледна точка дРъвото оказва голямо влияние.Но когато звукът минава през пикъп(не през акустичен адаптор,който е на базата на микрофона),дървото не оказва влияние.Пак повтарям,не съм член нa Greenpeace,не ми пука за различните видове дърво.Просто ме интересува истината за един интересен спор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
7thString Отговорено Декември 19, 2013 Share Отговорено Декември 19, 2013 Истината няма как да се разбере освен ако не се направи безпристрастен double blind тест... Това, което аз лично за себе си мога да дам като пример е понеже съм фен на едни точно определени адаптери(не само марка и модел, а на точно конкретна БРОЙКА), които слагам на главната си китара. Конкретната бройка е минала през: - Yamaha ERG 121 - кленов гриф, липово тяло: това беше първата китара, на която сложих този адаптер, така, че нямах база за сравнение - нямаше много ниски, имаше "дупка" в средите и имаше сравнително балансирани високи. На определен тон се получаваше сравнително силен резонанс. Като цяло звучеше "тънко". - Yamaha ERG 121 - кленов гриф, липово тяло - същата китара, но пребоядисана с акрил - предишната оригинална боя беше много дебела - над милиметър и много мека. Акрилното боядисване в камера беше много тънко. "Дупката" в средите намаля и китарата стана малко по-пробиваща в микса, както и малко повече се усещаше как вибрира. Вадя си извод, че макар и минимално по-дебелия слой мека боя играе ролята на заглушител. - Ibanez S770 - кленов гриф, махагоново тяло: Определено повече среди, малко по-малко високи и много балансирани ниски. Китарата звучи адски пробивно и почти никога не държа Tone корекцията на макс. Субективния фактор е, че много по-силно я усещам с тяло как вибрира докато свиря отколкото Ямахата. Тялото е около 2 пъти по-тънко от това на ямахата, по-тежко. Състейна е по-голям, но това го отдавам и на по-дългата мензура. - Кремона тип Gibson SG или някакво такова талашитено изчадие - бяхме пробвали ей така, дали хубави адаптери на смотана китара ще звучат - ами нищо общо - състейн почти няма, ниските са в изобилие, но замазани без никаква дефиниция, среди и високи няма никакви и китарата на практика изчезва в микса. Ръгната в същата апаратура, с която свиря и гейна с който свиря за пръв път чух гадна микрофония от адаптерите ми. Разбира се, факторите като мензура, форма, тегло, ключове, сглобка също влияят на звука и то не малко, но фактите са, че наблюденията ми отговарят в голяма степен на това, което хората пишат за различните дървета. Със сигурност бих пробвал EVO-тата на оригинално LP, т.к. очаквам да даде много по-мазен, блусарски звук отколкото китарите, с които съм свирил, които като цяло са "остри" - сигурен съм, че плътното, тежко тяло на LP-то ще даде съвсем друг характер на саунда, но това - като му дойде времето. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZLE Отговорено Декември 19, 2013 Автор Share Отговорено Декември 19, 2013 (Редактирано) - Кремона тип Gibson SG или някакво такова талашитено изчадие. Eeex носталгия.Кремона SG не помня такова чудо ,сигурно е по-нов модел.Мойта първа ел. китара беше Кремона Фендер тип от петия етаж на ЦУМ за 205 кинта(88 година комай). Имах и дистер пак български,едни оранжеви бяха с батерия от 9v,издържаха 15 мин и довиждане Редактирано Декември 19, 2013 от ZLE Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
7thString Отговорено Декември 19, 2013 Share Отговорено Декември 19, 2013 Ей такъв тип. Всъщност сега като я видях на снимка, не знам защо съм я запомнил като SG: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZLE Отговорено Декември 19, 2013 Автор Share Отговорено Декември 19, 2013 Шшшш това е сила ,баце.!Мойта беше черна с кленов гриф ,намазан с некъф лак и незнайно защо бяха решили.че от средата на грифа нататаък трябва да го боядисат с черна блажна боя! Превключвателя и моста са 1 към 1,имаше три потенциометъра,от които само Волумето имаше ефект .... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hillbilly Отговорено Декември 19, 2013 Share Отговорено Декември 19, 2013 Тва не е талашит ,а чам.. 2 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
7thString Отговорено Декември 19, 2013 Share Отговорено Декември 19, 2013 Въпросната бройка беше строшена в стил Хендрикс на алейката зад блока. Гарантирам, че тялото беше талашит. Значи може и да е била правена 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Acei Отговорено Декември 19, 2013 Share Отговорено Декември 19, 2013 ма не споря за топика и не мисля, че коментарите ми са извън него. Просто от скромния ми опит с различни китарки смятам, че дървото или дърветата от които е направено тялото влияят на звука. Също така дърветата на грифа, големината и формата на главата на грифа също влияе на звука. Също така формата на тялото има значение за звука. И за да не съм голословен - имам две китари на една и съща марка DEAN Deceiver и Z79. Първата е ЛП форма махагонова от всякъде - тяло, гриф, глава с плътен бял финиш, електроника фабрична EMG 81-85. Втората е с форма експлорър със специфична за Дийн глава. Изработка махагон от всякъде, тялото, грифа и главата, плътен бял финиш и електроника фабрична EMG 81-85. Правени в една и съща фабрика. А да забравих и двете китари са с конструкция сет Си нек и двете китари са стрингтру окачване хахаха. Е двете китари със сменени струни настроени в един и същ строй. Един и същ преамп AMT SS20 и звука минава през крайното стъпало на транзисторен усилвател пийви супрем 100 свързан с два кабинета пийви шефилд 112 с 12 иинчови пийви говорители. Правя някакви настройки на предусилвателя, които не променям повече. Първо свързах дисивъра - китарата зазвуча през тази комбинация страхотно съгласно личният ми фкус за звук. След това включих Z79 без да променам по настройки какво и да е просто жака от едната китара отиде при другата. Какви бяха само иненадата и учудването ми когато оня експлорърски дзвер изрева ама много по-мощно и плътно. Направо ми откачи главата. Обяснавам си го с много повечето дърво в тялото на експлорър инструмента, а и самата глава е голяма и оказва някакво влияние върху звука. Друг пример от личния ми опит - един и същ адаптер на две различни китари от различни дървета. Едната китара е с тяло от топола с топ флейм мейпъл, другата е махагонова. Адаптера съгласно страницата на производителя го дават да работи най-добре с китари с топ. Е разликата беше много сериозна - в махагоновата китара звучеше далеч по мътно и неуравновесено. Обаче в китарата с флейм мейпъл топ се разкриха въмозжностите му. Страхотно удоволствие беше да си свиря разни хармонични дву и тризвучия - балансирани и ясно различини дори при максимални нива на кривоч. Просто красота. Това е накратко част от опита ми с влиянието на дърветата върху звука на лектрически китари. Надявам се да е от полза. 2 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZLE Отговорено Декември 19, 2013 Автор Share Отговорено Декември 19, 2013 (Редактирано) Определено не беше талашит.Помня,че сигурно тежах 30 кг,а китарата беше 15 .Прагчетата бяха като трион и взех една шкурка и дай-дай.После един приятел дето явно беше на ясно катоя видя и вика :-"Пич,ти си луд.Знаеш ли какъв е шанса да изпилиш праговете как ти дойде и да не се получи браждене никъде :)" Edit:Acei,а погледна ли електрониката.Ако едната китара е с 300 kΩ съпротивления,а другата с 500 kΩ,или дори 1 MΩ,както са били оразмерени,ще седиш и се чудиш как аджеба китари от един ценови клас,от една фабрика звучат толкова различно. Редактирано Декември 19, 2013 от ZLE Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Acei Отговорено Декември 19, 2013 Share Отговорено Декември 19, 2013 ехааа 7ма Струна , моята втора китара беше точно същия модел със същата конфигурация на електрониката, но си беше чамова - от колана ми се беше обелила боята отзад и се виждаше дъската чамова - ама ми вършеше много прилична работа а и модела е като Гакс на ибанец Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Басурендер Отговорено Декември 19, 2013 Share Отговорено Декември 19, 2013 Преди години като започнах да пиша в този форум и аз влязох с рогите напред точно с една подобна тема. Тогава исках да кажа , че 66% от форумните музиканти не могат да намерят истинската разлика в звука на различните китари,и няма нужда да бухат пари в китари а трябва да свирят повече, и бях сигурен. Бях обявил свирене на тъмно и ако някой познае 8/10 ктари печели сума..както и да е.. Та извода от тогава е , че разлика има, и тя е за хората , които я намират. Всъщност няма нужда това да се дискутира. Та един от коментарите тогава на някой от съфорумниците беше много готин и беше нещо от сорта - " Човешките гени и тези на шимпанзето имат ралика по-малка от 0,3 % , ... 7 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZLE Отговорено Декември 20, 2013 Автор Share Отговорено Декември 20, 2013 Преди години като започнах да пиша в този форум и аз влязох с рогите напред точно с една подобна тема. Та извода от тогава е , че разлика има, и тя е за хората , които я намират. Та един от коментарите тогава на някой от съфорумниците беше много готин и беше нещо от сорта - " Човешките гени и тези на шимпанзето имат ралика по-малка от 0,3 % , ... Сега след толкова години като си "старо куче" във форума и имаш 1000 поста развиха ли ти се останалите 3% Ако с писане се става по-добър музикант да говорим за клавиатури,не за китари. Не съм тръгнал с рогите напред,напротив.Ако прочетеш началния ми пост,ще видиш,че съм съвсем предпазлив и добронамерен. Написал съм:"изгледайте видеото и нека да коментираме".Не съм написал "Скивайте са да ви открехна вас тука в тоя форум",нали? Относно за разликата която я има за хора,които я намират,ами да....аз работя в аптека и ние продаваме плацебо и някой намират ефект в него. Коментара ти тип:"нов си в форума,значи си тъп",го схванах. Ако имаш коментар относно видеото или относно университетското проучване,което 7та струна е постнал също ще се радвам да го чуя. Peace! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts