musicman Публикувано Ноември 5, 2013 Публикувано Ноември 5, 2013 От известно време се чудя и не мога да си обясня следното. На аналогов миксер, цъкам PFL и нагласям нивото да е около 0 dB, по метера на миксера. Нагласям го от предусилвател, на пипам гейна на миксера. След това изключвам PFL-a, вдигам фейдъра на 0, и сигнала ми е с няколко dB по-слаб. Вижда се визуално и се и чува. Нивото се изравнява ако бутна фейдъра до край. Не трябва ли като наглася PFL-a, като вдигна фейдъра на 0 да имам същото ниво както при PFL ? Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Ноември 5, 2013 Отговорено Ноември 5, 2013 (Редактирано) Зависи от структурата и класата на смесителния пулт. Pre Fader Listening/Metering структурата взима сигнал преди каналния регулатор. Логично е нивото след каналния регулатор да е равно на подаваното към него само когато е усилен до край. Щом започва да слиза надолу, започва да дели подавания му сигнал. При други смесителни конзоли може да има допълнителни средства за мащабиране на сигнала (например активни регулатори, допълнителни компенсиращи усилватели и разбира се обща концепция относно таблицата на оперативни нива вътре в козолата), за да се получи съотъветствието, което предполагаш. Това обаче става при друга категория конзоли и друго ниво на вложените елементи. Например самият регулатор трябва да е прецизен, и на деление 0 (dB) да има точно повторение на параметрите си. Затова, и не само, разбира се, голяма конзола струваща много пари, с Penny&Giles Регулатори струва 1/3 повече. Най-сетне намерих с помощта на сина през халтавия GOOGLE картинка, която показва правилно нещата. Нарича се диаграма на нивата на смесителната консола. Редактирано Ноември 5, 2013 от Parni_Valjak 3 Цитирай
Петьо Бояджиев Отговорено Ноември 5, 2013 Отговорено Ноември 5, 2013 Освен PFL имаш ли и solo за каналите (т.е. post - fader), предполагам да. От него ли гледаш нивото на канала при 0dB на фейдъра? Освен гореспоменатите неща, влияние може да оказва - EQ или някой insert ефект от вградените на някои пултове - например вградения компресор при някои пултове влиза като insert и реално нивото ще зависи от fx return нивото. Естествено може да е от хиляда причини - елементна база, толеранси на елементи, недобър механичен контакт в превключватели и конектори (включително и контактите, които вземат сигнал от различните шини и го подават към индикаторите за ниво при PFL/Solo, channel inserts и др.). На всички канали ли прави така? 1 Цитирай
musicman Отговорено Ноември 5, 2013 Автор Отговорено Ноември 5, 2013 ^^ Значи, ако това си е фийчър а не е бъг, тогава за какво ми е този PFL? Нали идеята е по PFL-a да си нагласиш нивата, така че като усилиш фейдъра на 0 да получиш смислен сигнал. В този случай за да получиш оптимален сигнал трябва да ръгнеш фейдъра до край, което противоречи с всички теории за миксирането. Или поне на всички мои разбирания за такова Съгласен съм, че миксерът ми не е скъп ( Yamaha) , но тук въпросът е принципен. Аз ли нещо бъркам в познанията си или миксера ми е много зле? ^ Правя следното, включвам в даден канал и натискам само PFL, и настройвам нивото да иде към 0. Няма нищо включено. Нито компресор, EQ е по средата, няма гейн, няма външни ефекти - нищо. Фейдъра е на пълен минимум. След това изключвам ПФЛ, включвам канала ( че на Ямахите няма mute, има ON ), вдигам фейдъра на канала на 0, и слушам и гледам нивото. Мастър фейдъра е на 0 през цялото време. П.П. На картинката и схванах само горната част Цитирай
presly Отговорено Ноември 5, 2013 Отговорено Ноември 5, 2013 Помисли малко - ако всички канали пуснат максимален сигнал, дори и схемотехниката на пулта да го понесе без изкривявания, то на изхода на пулта ще имаме около 6 волта RMS, затова малко трудно ще се транслира към следващите стъпала по веригата, т.к. стандарта е 1.75 Волта при симетрично свързване (опростено обяснение) Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Ноември 5, 2013 Отговорено Ноември 5, 2013 Нямаш проблем с пулта. PFL не е за мерене, а за слушане . Идеята е да се чуе реалния звук и да се отрегулира при затворен канален регулатор. Т.е. без да се пречи на изходния сигнал. Всички копчета и бутони за контрол по входния канал, може да се ръчкат с оглед на вида звук, като същевременно в изхода си върви всичко останало. Като си направиш фризурата, вдигаш каналния регулатор и си в джаза . Има различни скали на различните плъзгачи. Някои са до +10, други не са дефинирани, трети са с линейна скала от 1 до 10. Затова не може да се приеме положението на регулатора, като пряко съответствие с измереното ниво. Това, че има индикация на VU-метъра, е в резултат на общата верига за прослушване и за мерене. Наличието на резерв в хода на плъзгача позволява в определени случаи да се реагира в общия баланс. Ако те притеснява визуализацията, отчети разликата и когато отвориш регулатора до макимум, отрегулирай нивото с тази разлика, а когато върнеш плъзгача на определеното ниво "0", ще имаш действителна нула. И ще имаш резерв от ниво, като ти се наложи. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Ноември 5, 2013 Отговорено Ноември 5, 2013 (Редактирано) ПП. Пропуснах да обясня графиката . По ординатата са нанесени стойностите на амплитудата на сигнала. В горната част, като един вид абциса е показана веригата на сигнала в опростен вид. Когато се проследи графиката, може да се отчете какво ниво на сигнала ще има в отделните точки на веригата. От ляво на дясно вървят вход (XLR), атенюатор (PAD), входен усилвател, икуалайзер и така нататък чак до основния изход. Диаграмата е на опростен пулт (YAMAHA М802) , затова липсват редица други елементи, характерни за други пултове. Отгоре на графиката са дадени нивата на ограничение (CLIPPING LEVEL), когато сигналът се деформира. Наричат разликата HEADROOM. Именно там са тези резерви, за които споменах по-горе, Един пример - На входа има -20dB, след предусилването (HA) нивото вече е -6dB, през EQ не се променя, във каналния регулатор нивото пада до -16dB , и т.н. Като на изхода след линейния усилвател (LA) нивото вече е +4dB. Стойностите са приблизителни, защото ги гледам от екрана. Редактирано Ноември 5, 2013 от Parni_Valjak Цитирай
musicman Отговорено Ноември 5, 2013 Автор Отговорено Ноември 5, 2013 Зацепих къде е проблемът!!!В задклавиатурното устройство Когато се мери в PFL режим сигнала, не трябва да се цели в 0 dB, ами в жълтата зона ( +6 dB, +10 dB ), дори е позволено мнooooого рядко да ходи и в червената ( peak ). Така вече е ясно, че като се вдигне фейдъра на максимум, имаш най-силното възможно ниво. Съответно като сложиш фейдъра на 0 dB, сигнала ще иде някъде към 0 dB. 3 Цитирай
Telerig Отговорено Ноември 6, 2013 Отговорено Ноември 6, 2013 Абсолютно правилно си зацепил, само да дообясня. При PFL режим (понеже знам че става въпрос най вероятно за пулт ямаха от MG сериите) жълтата зона на нивоизмерителя ти е оперативното ниво или аналоговата нула. Пиковете и да влизат в червеното отвреме навреме няма никакъв проблем защото е важен RMS-а да е над нулата. Именно това ни дава най-добро отношение сигнал - шум. Това е основната разлика между аналогов и цифров нивоизмерител. Нулата в единия и другия случай означава съвсем различни неща. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.