salt Публикувано Септември 18, 2006 Публикувано Септември 18, 2006 Някой наясно ли е съсбъдещето на компютърното музициране в 64 битова среда? Взъможно ли е с Cubase SX 3, който може да работи с 64 битови машини да се използват vst инструменти които работят с 32 битови компютри и изобщо как стоят нещата с 64 битовите компютри .Има ли музикален софтуъер за тях със инсртументи? Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 18, 2006 Отговорено Септември 18, 2006 (Редактирано) Виж, това, колко битов е компютъра няма общо с това колко битова е обработката на сигнала. Може да се работи и с 256-битови плъгини на 16-битови компютри. Просто изисква повече процесорно време. 64-битовите процесори просто имат 64-битова шина за данни, и 64-битови регистри. Това е разликата. Иначе предполагам, че 32-битовите приложения ще вървят без проблем на 64-битовото поколение х86 процесори. Също както днес ние може да си пуснем програма за 8086(8 и 16-битов), или 80286(16 битов,"Правец 16" всъщност е копие на IBM 80286) на нашите 80586(32-битови) процесори. Редактирано Септември 18, 2006 от Evtim Djerekarov Цитирай
SGEORGE Отговорено Септември 18, 2006 Отговорено Септември 18, 2006 Без проблем 32 битовия софтуер работи на 64 битов процесор. Цитирай
niki123bg Отговорено Септември 18, 2006 Отговорено Септември 18, 2006 (Редактирано) Не бих казал, че е "без проблем". Например Oracle 10g (32bit версия) тръгва под Win XP x64 и Windows 2003 x64, но някои от сървисите му гърмят като стой та гледай. Въпросът ми се струва, че е коректно зададен, защото независимо, че под 64 битовите уиндоуси може да се пускат 32 битови приложения, не е възможно или поне текущите емулатори (WOW64) не дават възможност на 64 битови приложения директно да зареждат 32 битови библиотеки. Тъй като VST-тата са точно такива библиотеки, които се зареждат от хост контролера (Cubase, Sonar и т.н), това не е директно възможно ако не са 64 битови версии. While running a fully 64-bit Windows system sounds great, the reality is that you'll very likely need to run Win32 code for a while. Towards that end, x64 versions of Windows include the WOW64 subsystem that lets Win32 and Win64 processes run side-by-side on the same system. However, loading your 32-bit DLL into a 64-bit process, or vice versa, isn't supported. До колкото зная Cakewalk ползват технология, която наричат BitBridge, която позволява 32 битови VST-та да се ползват от 64 битовата версия на Sonar. В случая предполагам ползват втори хост (32 битов) който работи като сървис, зарежда при поискване 32 битово VST и чрез interprocess communication се обменят данни и се изпълняват методи. Това обаче при всички положения ще води до известно намаляване на производителността. Редактирано Септември 18, 2006 от niki123bg Цитирай
ecmjazz Отговорено Септември 19, 2006 Отговорено Септември 19, 2006 (Редактирано) However, loading your 32-bit DLL into a 64-bit process ... isn't supported Това - ясно, ама к'во пречи, ако и хоста ти работи в 32-битов режим - тогава ще може спокойно да зарежда 32-битови библиотеки? Само размишлявам де, да не вземе да реши някой, че го твърдя със сигурност това.. Редактирано Септември 19, 2006 от ecmjazz Цитирай
LOE Отговорено Септември 19, 2006 Отговорено Септември 19, 2006 абе изчакайте да излезе виста, после 1 година да може всички производители на софт да си пренапишат нещата и полсе още година докато ги кракнат и давайте смело Цитирай
niki123bg Отговорено Септември 19, 2006 Отговорено Септември 19, 2006 к'во пречи, ако и хоста ти работи в 32-битов режим - тогава ще може спокойно да зарежда 32-битови библиотеки? Няма причина да има проблеми. До колкото зная Cubase SX3 работи под Win XP x64, без да е 64 битово приложение и си зарежда спокойно 32 битови VST и VSTi. Ако процесорът е AMD, емулацията на 32 битовите инструкции е практически хардуерна, докато при Intel се налага това да се прави софтуерно от емулатора в уиндоуса. С други думи, 32 битовата версия на музикалният софтуер и съответните плъгини ще вървят със съвсем нормална скорост под 64 битов уиндоус, ако процесорът е AMD. Не съм се задълбочавал в темата, но мисля, че за 32 битови приложения работещи под 64 битов уиндоус е възможно да се възползват от повече памет. Както знаете, при 32 битовите уиндоуси, макар че границата на адресируемата памет е 4 Gb, практически приложенията могат да ползват само 2 Gb. При известна промяна на boot.ini тази граница може да се промени примерно на 3 Gb, но се рискува да се появи нестабилност, тъй като това намалява пространството на адресируемата от ядрото памет. Предполагам, че при 64 битовият уиндоус това ограничение по отношение на потребителските процеси е премахнато и е възможно да се адресират пълните 4 Gb от 32 битови приложения. В момента не ми се намира време да поровя по темата, така че ако някой е чел може да сподели. Иначе основна пречка в момента за ползване на 64 битовият уиндоус за музикантски цели са драйверите за аудио интерфейсите (за моя Аудиофил 192 има 64 битови драйвери и работят доста стабилно). По интересен е въпросът с предстоящият Windows Vista, при който аудио приложенията ще имат директен достъп до аудио интерфейсите, без да преминават през една камара нива на абстракция. Практически това ще направи Windows-а много сериозна платформа за професионално аудио, но ще се наложи да се попренапишат някои части от съществуващите музикални софтуери. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.