Telerig Отговорено Септември 4, 2013 Отговорено Септември 4, 2013 Понеже темата е за SSDrums, не бих бил полезен с конкретен съвет, тъй като ( когато смесвам "жива" музика) се занимавам на 90% само с живо записани барабани и то предимно записвани от мен и идеята ми винаги е била да не използвам семпли, а да се опитам да създам уникален звук от сета, пък дори и да не е толкова сносно записан използвайки всякакви похвати и само в краен случай семпли...но понеже много ми хареса това, което mairomaster спомена по-горе, мисля, че е полезно да спомена за основна грешка, която правих преди години, а именно да слагам паралелна компресия навсякъде за щяло и нещяло без да мога да си обясня защо хората го правят и постигат резултати, а аз не мога. В крайна сметка стигнах до два мои микса преди време, които бяха много сполучливи и там нямаше и грам паралелна компресия. Тогава започнах да си давам сметка кога да я използвам и то много пестеливо и единствено и само ако не мога да получа това което искам по друг начин. В крайна сметка бих оприличил нещата на нещо подобно на каране на автомобил - човек го управлява без да се замисля за машиналните движения, които извършва, знаейки всяко едно за какво е и знаейки автомобила как ще реагира. Всяка една реакция на отделен шофьор спрямо отделен автомобил е коренно различна и си взаимодействат взаимно както машината така и човека. При смесването е същата работа - в моето студио никой не може да се оправи по-добре от мен, както и аз в чуждо не бих се оправил така, както този който си го познава до мозъка на костите си. Но въпроса е да се стигне до този момент с много много работа и безсънни нощи...тогава започва истинската работа....и безсъние )) 3 Цитирай
aarab Отговорено Септември 5, 2013 Отговорено Септември 5, 2013 Четох в една книжка един съвет: "чуеш ли компресията, значи нещо си объркал..." Цитирай
blr Отговорено Септември 5, 2013 Отговорено Септември 5, 2013 Паралелната компресия, по принцип има смисъла на т. нар. upward compression. Ако се изпълни правилно, няма (или почти няма) редуциране на пиковите нива, като частите с ниски нива се усилват, може да го наречете и low level expansion ако искате. Отново имаме намаляване на динамичния обхват, но не за сметка на редуциране на пиковите нива, а за сметка на усилване на по-тихите. Това води до усещането за повече ударност и по-голяма детайлност на звука. Дали е универсално решение, разбира се, че не е. Ефектът и зависи от това върху какво, как и колко се прилага. За да се подберат правилните настройки, човек трябва да разбира смисъла и механизма и на действие, както и да е отделил достатъчно време да експериментира. Както и с други техники, това е подправката на манджата. Не трябва да се прекалява. 1 Цитирай
sardaesox Отговорено Септември 5, 2013 Автор Отговорено Септември 5, 2013 От казаното дотук разбрах, че за семпли на SSD далеч не е задължително да се ползва паралелна или изобщо компресия. Тъй като повечето, които влизат тук рядко са имали възможност да работят с хардуерни инструменти ( разбирай компресори в случая ), както и да работят върху записан "жив" звук , както Телериг отбеляза - при живите записи трудно можеш да контролираш динамиката след като барабаниста си е изсвирил вече свирнята - имам предвид недобре стоящи тихи пасажи и неотличаващи се инструменти като hi-hat да речем в определени моменти, и тук влиза ролята на компресора да повдигне нивото на тихите пасажи, които примерно не се харесват после на мастеринг инженера.Т- нар pumping ефект, който всички искат да постигнат също е въпрос на много безсънни нощи и наместване на treshold, release i attack на компресора - наистина трябва да се осъзнае какво точно правят тия процеси, и дали наистина има нужда даден микс от тях, а не да се компресира, защото "така трябва". Може би тоя ми пост е излишен, за хората на които им е ясно всичко, но темата ми е предимно за SSD, както и "Какво точно очакваме от компресора", като второто дори ми се вижда по-важно. Цитирай
blr Отговорено Септември 5, 2013 Отговорено Септември 5, 2013 Тъй като повечето, които влизат тук рядко са имали възможност да работят с хардуерни инструменти ( разбирай компресори в случая ), както и да работят върху записан "жив" звук ... Защо мислиш така? Що се отнася до конкретната програмка, няма как да коментирам. За компресорите по принцип има изписани библиотеки с информация, включително и в този форум. Четеш, слушаш, пак четеш... и така. Цитирай
sardaesox Отговорено Септември 6, 2013 Автор Отговорено Септември 6, 2013 Ако искаш да ми кажеш, че повече от 7000-те потребители (с повече от 5 мнения във форума) работят, имат , или не излизат от студиото може би ще се съглася с теб . Останал съм с впечатлението, че това е интернет форум насочен към правене на музика, но далеч не само за професионалисти. Да, за компресорите има изписано много, който иска да чете, нали.. Ей затова се раздуват темите, защото някой "нямал впечатление от конкретната програмка", но решил да влезе да напише нещо полезно за идните поколения. Цитирай
blr Отговорено Септември 6, 2013 Отговорено Септември 6, 2013 Извинявам се за раздуването на темата ти. Помислих, че ще ти е полезно да научиш що е то компресор и как работи, за какво, как, кога и колко се използва по принцип, без значение дали е в кутия или в прозорец (принципно няма разлика) и върху какъв материал се прилага. Направих го, имайки предвид и личното ти признание, че "темата е банална" (а тя не е) и че, мнението ти е "лаишкио". Направих го и заради това, че динамичните процесори са нещо, което много хора не разбират и това води до избягването им или по-лошо, неправилната им употреба. Явно нещата не стоят така. Няма проблем, считай че това е последното ми мнение в твоя тема или по зададен от теб въпрос. Цитирай
sardaesox Отговорено Септември 6, 2013 Автор Отговорено Септември 6, 2013 Темата беше конкретно за SSdrums компресия, отчитайки особеностите на конкретния семплер. Разбирам, че не можем да се ограничим само с него, но наистина по темата за компресията има изписано много , затова не исках да повтарям нещата.Знам, че според теб не знам какво е компресор и не знам как работи, но не това беше темата, казвам го без изобщо да се заяждам или да поставям под съмнение способностите ти. Благодарности на всички, отзовали се по темата ! Цитирай
misterj Отговорено Септември 6, 2013 Отговорено Септември 6, 2013 Аз си мисля, че няма значение какъв семплер използваш, след като звуците вее са предварително обработени в дадената библиотека. Ако ти звучи добре с компресор, ползвай го, ако не ти звучи, изключвай. Цитирай
Telerig Отговорено Септември 8, 2013 Отговорено Септември 8, 2013 Вижте, нека да обединим знания и опит именно в името на бъдещите поколения. Видове компресори много...хардуерни софтуерни няма значение. Въпроса е, че има ли компресия или екю, се печели едно, но се губи друго. Как щесе компенсира загубата? С паралелни компресия,екю...каквото и да е, но трябва да знаем какво сме загубили. Ето тук е ключенцето...трябва да познаваме до съвършенство плъгините или устройствата си. Как да ги опознаем обаче... май трябва да се върнем на темата за акустиката за кой ли път...наздраве! 1 Цитирай
doc Отговорено Септември 9, 2013 Отговорено Септември 9, 2013 Моето мнение е, че няма точни правила, независимо какви банки се използват. Всичко зависи от стила и аранжимента и от това какво искаме да постигнем. Ако искаш силен мастър, за съжаление трудно ще го постигнеш без да изгладиш пиковете с компресия. Ако искаш да има примерно room tone ефект, отново компресираш. Ако искаш барабаните по напред- малко компресия би помогнала. Лично аз разчитам повече на сатурация и transient designer Иначе по темата, принципно сравнително рядко ползвам акустични ударни и не съм в стила рок/метъл, но доколкото съм слушал такива музика ми се струва, че има от лека до осезаема компресия на ударните (особено на чинелите). Но първо винаги добре си изглаждай динамиката по вкус, та чак след това мисли за компресия (ако се налага) Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.