Свилен Бас Отговорено Август 30, 2006 Автор Отговорено Август 30, 2006 1. Перфектният слух си е проблем на всеки музикант, поотделно, така че не мога да се карам на певците за това. На мен, ако някой ми настрои баса полутон надолу, едва ли ще се разбера... Имах предвид, че малко хора са способни само по начален тон да ти довършат песента вярно, а не е невъзможно: дете в 7 за 8-ми клас пише квото му се свири на 2 гласа за 3 месеца обучение Значи не е невъзможно и се иска повече работа... ... и един певец, който поне малко се уважава или си мечтае някой ден да се, ТРЯБВА ДА МОЖЕ след като му е дадено До (независимо дали горно, долно или по-долно) да изпее Ми, та дори и Фа диез! 2. Често срещано явление е един певец да смята себе си за подготвен, ако си е намерил разпечатка на текста :read: и от тук... 3. За импровизациите съм съгласен, само ако преди това си способен да си представиш партията чисто, а не да импровизираш от незнание :killyou: 4. стигаме до определен момент в песента, където вокалът трябва да се включи с някаква импровизацийка върху инструментал. Ако инструменталистите внезапно променят леко хармонията, много е вредно ти да си си "намислил" някакъв тон и да стъпиш здраво върху него, а той да се окаже фалшив спрямо фона на който звучи. Тук вече нещата са малко по-сложни - ако всички сте некадърници (а защо не и неграмотни?), каквото и да си намисляте, малко вероятно е да стане 5. Много характерно и се струва за музикантите (вклчючае 'певците') да подецняват вокала. Повече няма да пиша по въпроса. А аз мисля, че по принцип, вокала се надценява и от там идват проблемите :think: за какво, по дяволите, трябва като се транспонира някое парче да чакаш инструменталистите да го разучат, да му навикнат и чак тогава да ти го свирят? Отговорът ще е същия, като на твоя въпрос. Ами ако певецът знае в коя тоналност е парчето и може да прецени от къде ще му е удобно (било то защото знае, че между ми и фа има 1/2 тон, а между до и ре - цял или по някаква друга причина), съобщава на групата, преди репетиция и всички идват подготвени - все пак основната репетиция би трябвало да е вкъщи, а не да губиш времето на колегите си И така, уважаеми певци, МОЛЯ ВИ, вземете се в ръце и си учете текстовете и нотите, и каквото там е необходимо, за да не се излагате излишно... При вас има най-много самодейни таланти и е тъжно те да увяхват заради вашата немърливост Цитирай
ronia Отговорено Август 30, 2006 Отговорено Август 30, 2006 Значи немарливост, чието проявление е некадърност. Съгласявам се с този извод. Направо ми дожалява за музикантите, като осъзнавам на какви мъки ги подлагаме ние, самодейците. Питам се защо изобщо се съгласявате да работите с певци? Ми свирете си инструментално (грамотно!) и всичко ще бъде наред. Толкова ядове ще бъдат спестени на всички... С извинение: Добре де, шегувах се. Цитирай
alis Отговорено Август 30, 2006 Отговорено Август 30, 2006 Смятам че в тази тема се говори за НЕКАДЪРНИЦИТЕ ,а не за ПЕВЦИТЕ!!!!!! Личи си че авторът на темата е много нервиран на някой ,който не може да прави куп неща, включително и да пее... "... и един певец, който поне малко се уважава или си мечтае някой ден да се, ТРЯБВА ДА МОЖЕ след като му е дадено До (независимо дали горно, долно или по-долно) да изпее Ми, та дори и Фа диез!" За какви ГОРНИ,ДОЛНИ,СРЕДНИ и тем-подобни ДО-та става въпрос? Цитирай
ronia Отговорено Август 30, 2006 Отговорено Август 30, 2006 alis: Според мен авторът цели единствено да мотивира певците да поработят върху някои неща, които от гледна точка на "оркестрантите" ще улеснят творческия процес. (Аз също подозирам, че някой страшно му лази по нервите и го провокира за тази тема, но това е отделен въпрос.) Ако в резултат от тази дискусия има повече музикално грамотни певци, всички ще спечелят, не мислиш ли? Лошото е само, че повечето използваха темата, за да четат конско на такива като нас и не съм сигурна дали изобщо взеха предвид някои мнения, които ние така любезно споделихме. Никой не отчита например факта, че вокалът е с най-капризен инструмент и че обикновено има повече задължения като лице на групата, заради които не смогва с тези неща, за които става въпрос тук. И тъй нататък във фа диез. Или това ми е неудобна тоналност? :hello: Цитирай
Termy Отговорено Август 30, 2006 Отговорено Август 30, 2006 Вокалите без самочуствие не могат да пеят. Това, което имах предвид е, че повечето инструменталисти имат пеенето за няк'ва такава работа, дето не е съвсем работа. Лошото е, че и вокалите в голямата си част спомагат за изграждането на това мнение. Факт е, че сульо и пульо, който е успял да изпее няколко тона вече се бара певец и не залага на особено развитие, защото бърка пеенето с тананикане. Това може да се каже за всички, но някак си ори оевците преобладава. Повече наистина няма да пиша по тази тема. Айде лека! Цитирай
Свилен Бас Отговорено Август 30, 2006 Автор Отговорено Август 30, 2006 Много размисли и страсти, нещо станаха :think: Личи си че авторът на темата е много нервиран на някой ,който не може да прави куп неща, включително и да пее... Аз също подозирам, че някой страшно му лази по нервите и го провокира за тази тема, но това е отделен въпрос. Вие още малко и ще ми кажете защо свиря на бас И тъй нататък във фа диез. Или това ми е неудобна тоналност? Имах предвид като чуеш тона До да изпееш тона До и после (тона) Ре (Фа диез е за напреднали ), без да чуваш нито До, нито Ре - четете внимателно какво пиша, моля ви се и не ме карайте да ставам смешен, и да се повтарям и да цитирам отново RockoBG, и т.н. За какви ГОРНИ,ДОЛНИ,СРЕДНИ и тем-подобни ДО-та става въпрос? А де??? :think: Цитирай
Mike Отговорено Август 30, 2006 Отговорено Август 30, 2006 Няма горни, долни и така натам До-та РЕ-та и пр. Има съответния тон на съответната октава (например ДО на 3-та октава :green: ). Няма значение кой тон ще ти даде някой. Просто пресмяташ интервала до тона който трябва да изпееш, тона който искат от теб да изпееш и го пееш. Нема амалогия. Като имаш доста добър слух и достатъчен диапазон немаш ядове. Трябва да знаеш текста на песента за да не мрънкяш и да не бъркаш. Трябва освен да пееш, да знаеш и някоя от партиите на тези които свирят (препоръчително всички тоналности на песента и последоветелността, в която се използват, хармонията), за да не захождаш в чужда тоналност и да не фалшивееш. За импровизацията няма да имаш проблеми като знаеш какво се свири. Праскат тоналността момчетата, избираш си тон и почваш да импровизираш. Все едно сириш, обаче пееш. Не можеш да импровизираш без да знаеш другите с какви тоналности те подкрапят като фон. Ако куцаш с теорията си намери "Елементарна теория на музиката" и ме извини ако с това изречение съм те обидил, защото не съм го искал. Продължавай да питаш и ще се изяснят нещата. И "Жица FOREVER" :green: Цитирай
CorvusCorax Отговорено Август 31, 2006 Отговорено Август 31, 2006 Не разбирам смисъла на целия този спор. От певец до певец има огромна разлика, доста по голяме, отколкото м/у двама инструменталисти. Аз лично никога не правя кавъри едно към едно. Никога не пея нещо едно към едно. Когато пея стил, който ми позволява да вложа малко от себе си. Когато пея класически неща няма начин да изимпровизирам с някое украшение или нещо подобно, но тогава влагам малко чувство (почти като черен пипер в манджа). Понякога пея фалшиво. Ами да, случвами се. Понякога пък пея като ангел. И това ми се случва. Но абсолютист не съм. Обичам уникалността на изпълнението и се опитвам НИКОГА да не пея една песен по един и същи начин. И успявам. Вие, абсолютните, ако искате ме осъдете. Не ми пука. знам, че има много хора и музиканти (хайде обидете се сега ), които ценят именно това ми качество. И точно това ме прави различен от останалите. А не е ли именно в различността хубавото? Цитирай
RockoBG Отговорено Август 31, 2006 Отговорено Август 31, 2006 Идеята е не да е по един и същи начин, а всеки път да е от едно и също местенце по стълбицата... Цитирай
CorvusCorax Отговорено Август 31, 2006 Отговорено Август 31, 2006 (Редактирано) В голяма степен начина на изпълнение зависи и от мястото на стълбицата, което убославя преходи, регистри и т.н. Редактирано Август 31, 2006 от CorvusCorax Цитирай
a_c_ Отговорено Август 31, 2006 Отговорено Август 31, 2006 Искам да кажа само на taka li e? - a taka да си намери добра певица или певец и да спре да занимава форума с глупости. Има много от певците за които той говори. Но има и певци които работят много и пеят много и тази тема им се вижда супер обидно. В крайна сметка таква тема може да се напише за всеки един инструмент например "Знае ли клавириста какво свири" или "знае ли басиста какво свири". Пък и теоритичните знания верно са си от полза ама човек ако няма усет нищо не струват. Представете си само един певец ако трябва да мисли тоновете скоците всеки един тон от всеки един инструмент. А да не говорим че то имало и текст значи и този текст трябва и той да се изпълни въздействащо а като прибавим и това че и върху тембъра си трябва да мислят. Не им завиждам на певците. Моят мозък вече прегря. Цитирай
a_c_ Отговорено Август 31, 2006 Отговорено Август 31, 2006 А и още нещо което забравих да напиша горе. Писна ми само да чета тук как се пее и всеки да се прави на велик. Ха отидете в темата презентирайте Yestarday и ако наистина се имате за певци запишете се за да ви видим колко сте певци. Цитирай
Свилен Бас Отговорено Август 31, 2006 Автор Отговорено Август 31, 2006 Айдее Един по един: Трябва освен да пееш, да знаеш и някоя от партиите на тези които свирят (препоръчително всички тоналности на песента и последоветелността, в която се използват, хармонията), за да не захождаш в чужда тоналност и да не фалшивееш. Това пък въобще не е необходимо - Джон Лий Хукър цял живот си е пял само в една тоналност и диапазона му май, че беше под октава. Ако куцаш с теорията си намери "Елементарна теория на музиката" С тази книга можеш само да се научиш да четеш и пишеш на начално ниво, което не е зле де - нали трябва да се започне отнякъде но в никакъв случай не е за гордеене, че си я прочел А не е ли именно в различността хубавото? Зависи в какво ти се изразява различността В голяма степен начина на изпълнение зависи и от мястото на стълбицата, което убославя преходи, регистри и т.н. Абе става въпрос да можеш да пееш в една тоналност но вярно - нали групата е за това - да се съобразява с теб, ако знаеш кой си и какво можеш, разбира се. Искам да кажа само на taka li e? - a taka да си намери добра певица или певец и да спре да занимава форума с глупости. Е ще трябва да разказвам за себе си Една история от преди 9 месеца: Имахме някакво събиране и се наложи с моята певица да изпълним 3 джаз стандарта само с Бас и Глас... и дъртите (дърт = над 50 годишни, в случая) пияници млъкнаха (млъкнаха = забравиха да си отпиват от питиетата) и се заслушаха, дори в тихите моменти ТИХО дишаха и др. под. неща се случиха... Но по същество: Тогава имаше една девойка дето и тя пее но след като ни чу беше решила да престава, защото изпадна в дълбока депресия (а притежава голяма характерност и собствен стил - само дето не бяха разработени)... и мисли девойката два месеца и измисли, че е добре да се вземе у ръце и в събота ще я чуя - вярвам, че е напреднала доста. Така че не ми мислете певците и певиците - и траш съм свирил, а четете внимателно темата и после отговаряйте певец ако трябва да мисли тоновете скоците всеки един тон от всеки един инструмент. А да не говорим че то имало и текст значи и този текст трябва и той да се изпълни въздействащо а като прибавим и това че и върху тембъра си трябва да мислят. Не им завиждам на певците. Моят мозък вече прегря. Идеята е певецът да не мисли за тези неща защото ги може! Моженето вече е друг въпрос... не искам да ставам нагъл но чуйте баба си Ела Фитцджералд, например (то и тя често не е знаела текста, всъщност) Писна ми само да чета тук как се пее и всеки да се прави на велик. Ти ако не беше прочел само заглавието на темата и поледното мнение, нямаше нито да пишеш, нита да прегряваш И за край: Не се гневете, а се замислете! Когато човек си владее инструмента, той не мисли какво прави с него, нито как го прави, нито мисли как да си доразвие идеята - също като изпълнителят, който е абсолютен невеж! Цитирай
ronia Отговорено Септември 1, 2006 Отговорено Септември 1, 2006 Да не се окаже само, че около теб хората вече са взели нивото "знам точно какво свиря / пея" и търпеливо наблюдават как ти минаваш през него, докато ти тълкуваш това като самодейност? Цитирай
Свилен Бас Отговорено Септември 1, 2006 Автор Отговорено Септември 1, 2006 (Редактирано) Към Кремена: Ако имах нещо да ти казвам, щях да ти го кажа, без да занимавам целия форум. Към модераторите: Съжалявам, че махнахте някои ат най съществените постове. Към всички останали: Да - не мога да свиря на тромпет и ще потърся помощ при специалист (а виждам, че тук изобилствате) възможно най-скоро. П.П.: Смятам, че за такива, като мен, трябва да се направи раздел "Помощ, помогнете ми" - ще бъда с първия пост там, признавам си. Редактирано Септември 1, 2006 от ...taka li e? - a taka. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.