Jump to content
Българският форум за музиканти

Качествен звук у дома, възможно ли е?


blr

Recommended Posts

От известно време ме дерзае въпросът за по-качествен  звук в домашни условия. Тихо на качествено. Проблемът, според мен идва от философията на фирмите производители. Явно са си въобразили, че в домашни условия биха свирили само начинаещи музиканти без особени изисквания към качеството на звука. Намалявайки мощността и размера на говорителите до типичните за домашна употреба стойности (30-50 W  мощност, 1 х10" ОТ) явно води и до пропорционално намаляване на качеството на изработка и вложените материали , за сметка на безмислени "екстри", като ужасно звучащи, вградени ефекти и симулации. Накратко, нека обсъдим възможностите за качествен звук в домашни условия.

Понастоящем използвам Ампег ВА-112, но идва прекалено голямо (в смисъл, че 12" според мен е прекалено голям говорител за употреба в домашни условия), освен това не съм и кой знае колко впечатлен от звука му. Имах възможност да пробвам набързо и EBS Session 60 и то не ме грабна, като звук и като настройки. Eden имат малки комбо-усилватели, за които съм чувал и чел суперлативи, но доколкото знам не се внасят у нас и следователно няма как да пробвам. Не търся никаква езотерика, просто чисто и прозрачно звучене с добре подбрани корекции и добро ОТ, както и ниски нива на шум, дали има такива животни?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна тема подхващаш. От известно време в къщи свиря с комбото на моя приятелка контрабасистка, която е някъде по света в момента. На някой може да му се види смешно, но тази играчка извади учудващо добър тон. Говоря за това:

 

Behringer BXL450A Ultrabass

Behringer BXL450A Ultrabass Bass Combo - 45W 2-channel bass workstation, wedge shape, original 10" Bugera aluminium diaphragm speaker, 5-band EQ

 

Цената е 129€ ако се изпише от Томан. Използвано е около две години и досега не е създавало пролеми. 

Веднага бързам да направя уговорката, че в момента свиря с акустично ориентирани музиканти и не е нужно да се надсвирвам с барабанист. В него включвам едно 30 годишно корейско копие на джаз бас, със стари Сиймур Дънкан адаптери, фретлес. Даже при степен на усилване 4-5 получавам плътен и добре дефиниран тон, близък до контрабасовия.

Досега не се бях за мислял за подобен проблем, тъй като живея в къща и мога да свиря както си поискам без да притеснявам съседи.

Бих споменал едно малко комбо (малко по размери) на Трейс Елиът, което не се произвежда от години. Забравил съм точния му индекс, но беше 100W, с 1 х 10" и тесен правоъгълен прорез на преднатастена пред говорителя. Предлагаха ми го за покупка, но цената беше доста нескромна за времето. За съжаление не съм го виждал да се предлага в сайтовете за употребявани инструменти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TecAmp имат една "дъска"- Pleasure Board ,която ще ти свърши работа.Пробвал съм я и наистина има ефект.Можеш да я комбинираш както със слушалки,така и с кабинет/комбо...

http://www.tecamp.de/en/products/specials/62-pleasure-board.html#overview

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Това е добро за в къщи и за на репетиции ще стане с по голям кабинет разбира се

а и е лесно за носене тежи едно кило  и е 200 вата

имам това чудо и свири та се къса кабинета съм си го правил Аз с два 8 инчови говорителя

Gallien-Krueger MB200

 

http://www.gallien-krueger.com/products/mb-heads/mb-head-reviews/

 

а това си е направо с всички екстри много съм му мераклия и ще се похваля като си го купя

http://www.genzbenz.com/?fa=detail&mid=2261&sid=610&cid=95

 

това също става миналата седмица свирих с едно такова в една репетициоона  свири доста прилично

http://www.thomann.de/gb/hartke_a_35_ebasscombo.htm

Редактирано от temerut
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди няколко години разцъквах различни басове в един музикален магазин в стокхолм. кубенцето, в което ме включиха беше хартке, подобно на последното, което е показал темерут. за съжаление не мога да си спомня точно модел и спецификации след толкова време, но действително саундът беше трепач, дори и от някакви бюджетни инструменти (щото пробвах най-различни) извади е#ати якия звук това хартке!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От скоро взех едно басче и се чудя между две кубета за домешни условия. 25w/8"

 

Ampeg BA 108

http://www.thomann.de/de/ampeg_ba108.htm

и

Orange Crush pix 25bx

http://www.thomann.de/de/orange_crush_pix_25bx.htm

 

Оренджа го прослушх в магазина и е доста добре и изчистено, но нямаха ампега да ги сравня.

По семплите в томан Ампега ми допада повече. Ако някой може да сподели наблюдения върху него или да каже къде мога да пробвам едино такова кубенце  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отскоро взех едно басче и съм хвърлил око на 2 модела за домашни репетиции.

Ampeg BA108 и Orange Crush PiX 25BX и двете са 25w / 8 " като Оренджа го просвирих в магазина, а за Ампега гледах/слушах ревюта и семпли. За сега Ампега ми звучи по-добре, но не съм го пробвал. Ако някой има по сериозни наблюдения върху ампчетата, моля да сподели.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Насочи се към Ориндж. Китайските Ампег нямат нищо общо със старото производство. 

А това важи ли за Ампег от високите класове, защото мислех да почна да събирам за 100-200w сет от тях?

 

П.С.

Чак след втория пост видях, че има нужда от модериране не постовете, затова по-горе се е получило дублиране :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важи особено за големите. Мой колега след много вълнения си купи Ampeg BA600, 600W, комбо с 2х10". Разочарованието е голямо, няма нищо общо със старите корави усилватели на фирмата. Да не говорим, че като се напърчи здраво се включва някаква защита и ампът прекъсва.Няма изход за допълнителна колона, а с десетките звукът "тънее". По-добре търси нещо старо, изцяло лампово ако искаш да имаш наистина здрав саунд. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ А, извинете, вие колко щатски и колко азиатски ампега от един и същи модел имате, та да достигате до такива компетентни заключения?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам само 1 Ампег не знам дали е щатски и нямам забележки по звука който вади

 

http://www.ampeg.com/products/pro/svt3pro/

http://www.ampeg.com/products/classic/svt410hlf/

 

с това също съм свирил и ми хареса

 

http://www.ampeg.com/products/portaflex/pf-500/

http://www.ampeg.com/products/classic/svt410he/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ А, извинете, вие колко щатски и колко азиатски ампега от един и същи модел имате, та да достигате до такива компетентни заключения?

 

През годините съм имал два лампови усилвателя Ampeg  - B-50R Rocket и SVT-CL Classic Bass Head. Китайски нямам, няма и да имам. Не искам да изпадам в крайности и да повтарям изтърканото: "ех,какви усилватели имаше едно време...", но винаги ще твърдя, че старите, изцяло лампови усилватели бяха изработени много по-старателно. Още свирят като луди стига да се сменят от време навреме лампи и кондензатори. Нямам претенции за особена компетентност, но предполагам, че годините ми на занимания с подобна техника са повече от достатъчни.

 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Три дни си мълчах, за да видя докъде ще стигне офекаляването на тази тема и дали ще има спирака, е няма!

Благодаря на малцината, които написаха нещо смислено. Честно казано, очаквах да се получи малко по-интересна дискусия, но явно реалностите са други. Май ще се спасяваме поединично. Надявам се поне, някой от талантливите аудиоинженери да я е погледнал (преди да бъде офекалена), за да имаме някаква база за разумен, бъдещ, частен разговор по темата.

 

ПП: Продължавайте на воля да си хортувате за китайски Аmeg-и и каквото друго ви дойде на ум, няма да преча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един въпрос - настройвате ли по различен начин ефектите за стаята и имате ли си готови настройки, къде поставяте кубетата. Открил съм, че тези неща са от значение.

Аз например ( за съжаления основен

опит с китарната техника ), съм направил настройки на ефектите,така че значително да подобряват звука в стаята и да намаляват кънтенета и резонанси. Според мен има значение и мястото на което ще се постави кубето. Китарното ми кънти в единия ъгъл, а в другия не. :)

 

 

П.С.

И на мен ми се искат лампи и попринцип дават по-плътен звук, но едно лампово кубе или сет излизат в пъти повече отколкото един транзисторен и ако не си професионален музикант, това си е доста неоправдан разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.