patzo Публикувано Февруари 27, 2013 Share Публикувано Февруари 27, 2013 (Редактирано) Та реших и аз да се пробвам с един усилвател с шишета. Ще правя само краен усилвател понеже вече имам пред-усилвател engl e530 - копие. Горе-долу съм се сдобил със всички необходими неща с малки изключения. захранващ траф - 260 - 0 - 260 (2 х 120ма) \ 3.15 - 0 - 3.15 ( 2 х 3А) \ 5 - 6.3 - 0 (2A) изходен траф - първична 10к вторична 8ом. 30Hz - 15kHz - не е баш китарен ама ..... няколко високоволтови електролитни - 2x50uf и 22uf 6п14п - ев , есс83, есс81 и други такива дреболии Преди няколко дена ми се сви сърцето - бях събрал в една кутия все новички лампи от едно време - и нещеш ли я обърнах, а плочките не прощават почти всичко стана на мармалад - отцеляха съвсем малко, дано след толкова търкаляне всичко е наред . Всичките жертви бяха RFT, el84 - eсс83 - есс81. Така, че ще ползвам 2 х 6п14п - ев с които се снабдих. Преампа има два изхода един директен от преампа( явява се и сенд за ефект лууп), който е 0дб. И един през операционен усилвател с потенциометър за усилване 15дб.(към 4в.). Най-вероятно ще се ползва по-силния изход. Та идеята ми е крайния усилвател да не почне да криви още в самото начало а вече като е по-усилен. В началото се спрях на тази схема - Цък , която е почти 1:1 с маршал 18W с много леки изменения в някой стойности. Но вече все повече клоня към тази - Цък, която е доста по-променена, но има някой екстри като 2 режима на пренапрежение и негативна обратна връчка, която се и изключва. Така, че може да давате съвети защото колкото и напоследък да чета за ламповите усилватели все още съм доста бос. Няма да го правя с лампов изправител, а също така вместо дросел ще е с резистор (за сега). Ето някой промени които съм направил в схемата ( с червения цвят ) - Цък - R21 и R27 - променил съм ги защото в повечето схеми със катодно пренапрежение са 470к , а с фиксирано по-ниска стойност, но пак не толкова 100к, колкото е в схемата. Може и тотално да бъркам ама .. - R17 и R18 - в повечето схеми са 100к, тъй че 15k май е малко - Сложил съм още един триод отпред - незнам дали трябва и дали без него ще има достатъчно усилване за крайните лампи. Редактирано Февруари 27, 2013 от patzo Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Февруари 27, 2013 Share Отговорено Февруари 27, 2013 Имам сходен АМП мое производство, ще споделя някои размисли: С дросел не съм правил, боцнал съм един 5W жичен резистор и е ОК. Ако имаш по-големи кондензери сложи първия да е 100uF; Моят АМР е със 100К за R21 и R27, няма грижи; R17 и R18 е странно да са такива стойности и добре си ги сменил, но по-добре сложи "стандартните" 100К и 82К (+ 10к за R30); Триод отпред може и да не слагаш. При мен преампа (имам SLO-100 и ENGL Е530 клонинги) влиза директно в сплитера. Зависи колко джангър искаш, малко е на кантар работата при свирене с група. Ако го оставиш може да сложиш и едно ЦК ключе в катода за вкл./изкл. на байпас кондензер, готина опция за гейн бууст е, аз имам с две стойности на кондензера за различно количество бас; С малка стойност на тримера за биаса на крайните лампи при мен не се получи (аз бях купил спецЯлен биас пот 5к, от едни верни схеми гледах). Регулираше в много тесни граници. Сложих 47к и чак тогава стана работата, но смених и поне 4-5 стойности за резисторите покрай него докато ги уйдурдисам (голям термин ). Кефят доста тия АМР-чета, надявам се да ти се получи всичко. Успех! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
patzo Отговорено Февруари 27, 2013 Автор Share Отговорено Февруари 27, 2013 За R21 и R27 сега прочетох, че стойноста не е критична. В описанието на el84 пише до 1м за катоден биас и до 300к за фиксиран. ( малко са объркващи тези термини катоден и фиксиран биас - то всъщност фиксираният се промяня с потенциометър, а катодния е фиксиран с резистор). С триода отпред явно ще се експерементира и ще видя как е със и без него - сложих го защото гледам, че го има във Marshall EL84 20/20 и Mesa 20/20 poweramp. За биаса ще го направя като схемаха и ако не се получи - ще действам по твоя вариант с уйдурдисваненто. Между другото изходния е с 10к първична, а гледам, че на повечето китарни схеми е 8к - в някой опътвания за ел84 пише 8к за пентод и 10к за триодно свързване. Но пък гледам, че доста hi-fi усилватели са със 10к първична за pp el84. Предполагам, че няма проблем. Мисля да сложа и едно ключе пентод\триод Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Февруари 28, 2013 Share Отговорено Февруари 28, 2013 Объркващи или не - така са ги кръстили. Според мен логиката ти "фиксирания се променя" не е много добра. Казва се фиксиран, защото чрез пота ти фиксираш преднапрежението, което се подава на решетката на лампата. Докато при катодния тя сама се грижи за това, поради което се казва още и self-bias (да не преписвам/превеждам разни книги)... В Маршал и Меса има триод на входа. Но тъй като са стерео, другия триод се ползва за другия канал. При теб единия триод ще се "изхаби за нищо". Ако го добавиш направи отоплението така, че да не топлиш и неработещия триод, ще си товариш излишно захранващия траф (тоест свържи отоплението само на единия/използвания). Мен триод режимите в крайно стъпало винаги са ми звучали смотано и затова с кеф прескочих тази щракалка. Но ако ти се игра го тествай, не е излишно да имаш още една цъкалка за по-друг звучец... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
patzo Отговорено Февруари 28, 2013 Автор Share Отговорено Февруари 28, 2013 (Редактирано) Сега ми изникнаха още няколко въпросчета в главата. На захранващия траф имам един извод който не е описан, кабела който отива до клемата е в цвят жълто-зелен като на "земя" - предполагам, че това е някаква екранираща намотка - къде трябва да я свържа, на кутията близко до трафа, земята на захранващия кабел или .... Опроводяването на масите знам, че е важно - как да действам - всичко в една точка ще е трудна работа ще има доста дълги връзки някъде - гредам, че в класическата маршал схема са разделени на 2 - захранващите и на пренапрежението в една точка - всички останали в друга. Редактирано Февруари 28, 2013 от patzo Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Февруари 28, 2013 Share Отговорено Февруари 28, 2013 Първоначално схемата на моите маси я бях направил като в стандартните Маршал/Фендър схеми - една дебела жица и всичко де що е маса - там. После Никифена предложи да ги направя по като хората. Изчитайки 4-5 пъти статията на Мерлин масите си ги префасонирах на multiple star grounding, където най-общо казано масата на даден чарк е към масата на кондензера, който го храни. Разбира се доста по-сложно е, има и други неща за съобразяване, компромиси, бла-бла. Не им разбирам толкова, засега така го направих и съм доволен от резултата. Скоро се надявам да пусна инфо за моя добитък. Снимки, инфо, семпли... 3 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
patzo Отговорено Февруари 28, 2013 Автор Share Отговорено Февруари 28, 2013 (Редактирано) Мерси за линка - много полезно !!! Преди малко четох как се определя мястото за изходния трансформатор за да не се влиае от захранващия. Свързваш само първичната на захранващия, а на изходния само слушалки към вторичната без нищо друго. Пробвах и всичко се чува - точно както се препоръчва единия да е легнал а другия прав тогава шума е почти нула. Направих си и друг експеримент като усилих сигнала на вторичната и гледам индикацията на компа, така още по-точно му намерих мястото. Редактирано Февруари 28, 2013 от patzo 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
patzo Отговорено Март 7, 2013 Автор Share Отговорено Март 7, 2013 (Редактирано) Вече съм на фаза активно запояване. Имам едно малко въпросче, ключето което превключва на катодно и фиксирано пренапрежение - в единия случей при катодно пренапрежение дава захранването на фиксираното към земя - така ли да го оставя или да го направя със 6 пиново ключе и да изключва захранването на пренапрежението - да дава към земя само grid load съпротивленията. Цък Редактирано Март 7, 2013 от patzo Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Март 7, 2013 Share Отговорено Март 7, 2013 Превключване на преднапрежение не е удачно по принцип. 1. всяко, дори моментно изменение на преднапрежението може да доведе до проблеми със стабилността на стъпалото 2. за да се приложи, е необходимо внимателно да се прецени какво се прави. В посочения случай например, когато се даде на късо фиксираното преднапрежение, се разрежда C22.до 0 волта. В момента на освобождаване, преднапрежението ще бъде 0 волта, т.е. лампите ще бъдат максимално отпушени и ще протече максимално възможния ток през тях. Това става за кратко време, но не толкова кратко - докато се зареди C22 до номиналното преднапрежение. Освен това възниква преходен процес, който може да има сериозни последствия за лампите, изх. трансформатор и не на последно място високоговорителите. За предпочитане е да се приложи такава схема на комутация, при която да липсват преходни процеси и дори за момент да не се случват вредни процеси. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
metalhammer Отговорено Март 7, 2013 Share Отговорено Март 7, 2013 Пацо , Пацо.. Защо ми продаде онова MV3 - щеше да си направиш превъзходен амп с него. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
patzo Отговорено Март 7, 2013 Автор Share Отговорено Март 7, 2013 ^ Тогава нищо не вдявах от лампови усилватели - не, че сега вдявам много . След това още едно MV3 ми мина през ръцете ама и него шитнах, а сега нещо взеха трудно да се намират. ^^ Parni_Valjak - благодаря за отговора, до колкото разбрах с прости думи - не трябва да превключвам режимите докато ампа работи свързан по посочената схема . Демек превключвам на stand by примерно. Намерих и друг начин на свързване - мисля, че е по-подходящ : Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Март 7, 2013 Share Отговорено Март 7, 2013 А какво ще стане във времето на прелитане на контактите, когато решетките ще увиснат във въздуха? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
patzo Отговорено Март 7, 2013 Автор Share Отговорено Март 7, 2013 (Редактирано) Разбрах - значи никакво превключване когато работи усилвателя. Тогава мисля да го направя по-първия вариант – огигиналната схема само, че със 6 степенно ключе вързани и двете групи, че ако случайно единия контакт се прецака да е подсигурен. Редактирано Март 7, 2013 от patzo Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Март 7, 2013 Share Отговорено Март 7, 2013 Терминът е ключ 2х2. Ако става въпрос за степени, те се отнасят за възможните състояния на превключване. Ако са 2 - двупозиционен. Ако има да речем средно положение -три-позиционен, докато се стигне например до 5-позиционен (за китара). Съответно, ако има няколко секции - N - секционен. Пример- китарен 5 позиции, с две секции ще е 2 х 5. Това се отнася за простите системи превключватели. За превключватели със сложни комбинации от контакти се работи със конкретни схеми, изобразяващи логиката на комбинациите от възможни връзки. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
patzo Отговорено Март 7, 2013 Автор Share Отговорено Март 7, 2013 Да не се изразих правилно - имах предвид 2 степенно ключе със 2 групи Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.