Viara Ivanova Публикувано Февруари 18, 2013 Публикувано Февруари 18, 2013 (Редактирано) Добро утро, попадна ми Rick Goetz и реших да преведа тази негова статия, стори ми се интересна (подкрепям написаното в нея, макар че това всъщност не е важното). Надявам се да е от полза на хората, които имат нужда от съвет, идеи и подкрепа .Все повече хора ( глобално) придобиват куража да повярват в себе си и музиката си, да не разчитат на това, че някой някъде ще ги открие, а да правят необходимото, за да си създадат благоприятни условия за успех. Дано статията да вдъхне надежда и на някой съфорумник Приятно четене. Everything you need to forget about the music industry.pdf Редактирано Февруари 18, 2013 от Viara Ivanova 10 Цитирай
Hillbilly Отговорено Февруари 18, 2013 Отговорено Февруари 18, 2013 Добро утро,нещо нищо не разбрах,десетки пъти се споменава за бизнес,а доста/повечето от музикантите за завеяни и са далеч от това понятие. Сещам се за един от блестящите блус изпълнители,който с 300 зора са го накарали да запише нещо,а той предпочитал да си вари пиратско уиски в мазето.. Сещам се и за Дж.Дж.Кейл,който може да има голямаа къща и да си живее в караваната в двора,а не знам дали се притеснява,че вечните му хитове хората ги мислят за песни на Ерик Клептън (който е достоен музикант и човек за да издаде "от люлката").. Та един вид доста музиканти са подбутнати от хора,които се занимават с бизнес,иначе ще си свирят по клубчета,без претенции да са известни, Лошото е че "бизнеса" създава недоразумения като мадона и друга чалга. Цитирай
разбойник Отговорено Февруари 18, 2013 Отговорено Февруари 18, 2013 Статията ми хареса. Благодарности на Вяра за усилието да я преведе и сподели тук. 1 Цитирай
hristo Отговорено Февруари 18, 2013 Отговорено Февруари 18, 2013 Статията наистина е интересна. Благодарности Вяра! 1 Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Февруари 18, 2013 Автор Отговорено Февруари 18, 2013 Hillbilly, неслучайно думата бизнес се споменава многократно в статията. Първо, думата бизнес (или музикален бизнес) не е мръсна дума . Второ, музика и бизнес не са несъвместими понятия. Статията е насочена основно към самоиздаващия се музикант, който в днешно време има възможността да има повече контрол върху експлоатацията на труда и таланта си. А за да се възползва от тази възможност му е нужно да се запознае с бизнеса какъвто е (т.е. да не базира очакванията и представите си на споменатите медийни внушения ) . Джей Джей Кейл няма защо да се притеснява, тъй като е запознат с бизнеса, има печен издател, печен адвокат, на които заплаща добре, за да може договорните му отношения с Клептън и други да му позволяват да експолатира таланта и труда си от голямата си къща, вместо да ходи да се моли и жалва насам-натам, докато работи нещо друго . Несъмнено, доста от известните са "подбутнати" от някого, т.е. работят с компании, които имат хора за всичко това. Всеки артист сам решава доколко иска (или има капацитет) да се запознае с това как се правят парите в този бизнес и да поеме отговорност за това. Статията е фокусирана върху това каква е реалността в музикалната индустрия към днешно време : за артистите, които примерно са работили с големи компании, но искат да са независими ( да кажем Дейв Матюс Бенд) или тези, които не са известни, но работят и търсят начин да увеличават аудиторията си, да продават и лицензират музиката си и т.н. 7 Цитирай
Hillbilly Отговорено Февруари 18, 2013 Отговорено Февруари 18, 2013 Аз не казвам,че бизнес е мръсна дума,но си е измислено отдавна - някой пише музиката,някой организира нещата и контролира артистите да не пукнат от овърдоуз,не всички музиканти са родени за бизнес,затова и мениджърите им са част от групата,дори да не свирят на нищо.. Сега,не е да се правиме на звезди,на които цял екип им подържа техниката и настройката на инструментите ,но предполагам това значи работа в екип,колкото и клиширано да звучи. А може би на хората им писва да са Сизифовци,щото като млад келеш съм организирал свирения по читалищата,мъкнал съм апаратури като хамалин (сигурно и затова не дрънча спортен метъл,защото тендовагинита на дясната ръка се обажда лошо при натоварвания).. Може ли някой да се самоорганизира тук?Добри музиканти в насоченост различна от чалга свирят поп музика или шапки по тъпи телевизии.. Кат наминеш към БГ-то пробвай да видиш магазин със стена от акустични китари,като в клипа,който пусна как свирят Хей,Джо. Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Февруари 18, 2013 Автор Отговорено Февруари 18, 2013 (Редактирано) Ами аз познавам хора, които се самоорганизират и такива, които имат желание да го направят - в БГ-то. И какво лошо има в това някой да прави поп музика? Това, че в БГ нямало продуценти/компании/лейбъли, които да се занимават с жанровете, които са интересни или в които пишат едни или други хора не е задължително да е лошо нещо. Сещаш се за приказката за "неволята"... Това "си е измислено отдавна", за което ти говориш е една коренно различна ситуация, която в днешно време е малко вероятно да проработи за много хора в този форум. Това, че на някой му писва да е Сизифовец си има причини, обяснение и се корени в нагласата. Ако тръгваш с нагласата, че някой ти е длъжен и че понеже не те дават по телевизията, не ставаш за нищо - нормално е да се считаш за Сизифовец и да се откажеш след няколко години. Колко хора започват работа в някой офис и след 10 години са на същата работа, на леко повишена заплата, но не им хрумва да теглят една майна само защото никой не им е предложил да ги направи директор, нали? Знаят си възможностите и познанията, бачкат каквото могат и така. Ей за тези очаквания и представи говорим. Защо работата на музикантите да е по-различна? Защо организирането на концерти и мъкненето на апаратура да са Сизифовски труд - ами те са си просто част от длъжностната характеристика. Ако не ти отърва, значи това не е работата за теб и толкова. Решението не е да си прекараш живота в очакване някой да те открие, или в БГ да почне да се продуцира блус, рокът да бъде задължителен, а чалгата забранена със закон или някаква подобна хава ... Ако искаш да се занимаваш ще се занимаваш и ще го превърнеш в начин да се издържаш. Ако не-ще ти е хоби, но няма нужда да се чудиш защо не свириш с "имена", защо не ти купуват музиката ... (не говоря конкретно за теб, надявам се ме разбираш). Това е цялата идея на статията Редактирано Февруари 18, 2013 от Viara Ivanova 3 Цитирай
Hillbilly Отговорено Февруари 18, 2013 Отговорено Февруари 18, 2013 Абе хубаво,браво за превода,просто има хора, които не държат да ги показват по телевизии и други, които правят всякакви простотии,за да са известни,не само музиканти.. Колко хора започват работа в някой офис и след 10 години са на същата работа, на леко повишена заплата, но не им хрумва да теглят една майна само защото никой не им е предложил да ги направи директор, нали? Знаят си възможностите и познанията, бачкат каквото могат и така. Ей за тези очаквания и представи говорим. Мога да ти кажа,че у бг-то има хора,които от 10 г се счупват от работа,вършат работата и на директорските кифли,не ползват обедна почивка,прибират се сдухани,изкарат си нервата на мъжа и заспиват - личния ми опит спи на съседното легло,и колкото повече бачка,толкова повече и се качват на главата кифлите,та да им върши работата.. Цитирай
Slinky Отговорено Февруари 19, 2013 Отговорено Февруари 19, 2013 Много добра статия. Човека обяснява това, което и аз си повтарям от години - трябва да се работи постоянно, целенасочено, с ясна представа какво искаме и как да го постигнем. И без големи надежди, за да няма големи разочарования. Тук ще цитирам също мъдрата мисъл на Николай Хайтов - едно е да искаш, друго - да можеш, пък трето и четвърто да го направиш! 1 Цитирай
ultramega Отговорено Февруари 22, 2013 Отговорено Февруари 22, 2013 (Редактирано) Китаристите согурно го знаят. Сетих се за него , след като прочетох статията . Редактирано Февруари 22, 2013 от ultramega 1 Цитирай
savov Отговорено Февруари 23, 2013 Отговорено Февруари 23, 2013 " И запомнете “grit”! И следния начин на мислене: опитваш-не става, опитваш друго, но не спираш ..." Хубава статия! Цитирай
patient Отговорено Март 11, 2013 Отговорено Март 11, 2013 Малко късно ще се включа в дискусията, ама реших, че имам да кажа нещо. Първо - статията е добра, ама да не забравяме, че все пак е писана от човек прекарал живота си в развит капитализъм. Съветите му са трудно приложими без адаптация в среда, в която това понятие още не е ясно на хората. Второ и трето - съгласен съм с Вяра и не съм съгласен с Hillbilly - защо? Не е вярно, че в България няма музиканти, които да се самоорганизират - напротив, съвременната ъндърграунд сцена съществува изцяло и основно благодарение на самоорганизацията. А на тези, на които "им писва да са Сизифовци", ще кажа, че явно тоя занаят не е за тях, а вероятно и никой друг занаят не е за тях. В България всеки иска да яде мекото на хляба и да раздава заповеди. И причината да сме на това дередже във всички аспекти на обществения живот е, че когато нещо трябва да се свърши, хората не се втурват да го оправят, а всеки маха с ръка и казва "Ама това не е моя работа". Друг проблем, е че ние все искаме да приличаме на другите. Както Clawfinger пеят в една своя песен "тревата винаги е по-зелена от другата страна, защото това не е страната, от която си ти". А просто трябва да приемем, че по света има градове, които са по-голям пазар от България. Измеренията са съвсем различни. И в заключение, ще цитирам мъдрите слова на Досю от Groovy Sessions, който един ден в разговор с мен определи много точно трите стадия и критични точки в професионалното израстване на българския музикант: 1. 100 лева - човекът е още ентусиаст, умира от кеф, че някой е дал пари, за да слуша музиката му. Изобщо не му пука, че това не стига да покрие и половин процент от разходите, които е направил през годините, за да излезе на сцена. 2. 200 лева - това е повратната точка, на която много от хората се отказват поради посочените от Hillbilly причини. Музикантът започва да се изживява като "звезда" и да мисли като счетоводител и пуска мрънкофона - "ама то аз с двеста лева не мога да си платя и транспортните разходи, ама не може ли вие да осигурите апаратура, че не ми се мъкне, ама може ли нашата група да не свири първа, а втора, ама може ли вие да направите плакати и да ги разпечатате и още други ама, ама, ама... 3. 500 лева и нагоре - машалла на всички, които успяват да устискат до тук. Това е моментът, от който на сетне всичките години къртовски труд започват да се изплащат и нещата придобиват смисъл и значение. Ама имате ли дупе, за да стигнете дотам, или ви мързи...? 4 Цитирай
evernas Отговорено Юли 3, 2014 Отговорено Юли 3, 2014 Всичко в статията може да бъде прочетено в почти всички автобиографии - особенно в тази на Рекс Браун от Пантера,Даун и т.н.,а и то няма как да бъде по друг начин.Според мен не е нужно някой да ти казва,че трябва да работиш постоянно независимо от успеха и неуспеха,защото трябва да го правиш най-малкото заради "спортната форма",а относно бизнес - плановете ,които автора споменава ,те могат да се видят на практика при доста "кръчмарски"банди работещи или работили в чужбина.Така че,нищо ново под слънцето.По-скоро проблема (според мен )е ,че голяма част от музикантите не са наясно със себе си и музиката която искат да творят - един ден са пънкари,друг ден поп-изпълнители и т.н. да не говорим,че може би 70% и повече никога дори няма да пробват да творят собствена музика,а камо ли да си седнат на задника да се мотаят с една и съща група 7-8 години.Друг факт е,че трябва и да имаш какво да покажеш за да те забележат ,а не само да си на сцена и т.н.Не ме разбираите погрешно,съветите на този автор са добри и биха помогнали на много хора,факт е обаче ,че преди всичко музканта трябва да е насяно със себе си по всички точки преди да се втурне към големия успех.Хубав ден. 2 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.