Fats Отговорено Март 11, 2013 Share Отговорено Март 11, 2013 Кобсото и да ти се вижда чудно, с адаптер на "куха" китара ще имаш различен тон от тоя на плътно дърво. Пробвай и ще се убедиш. А на дупките подлагаш лепенка и ги запълваш със смес от стърготини и лепило. После шлайфаш. Ако ти се занимава може да изрежеш малки дървени кръгчета. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tatkoogi Отговорено Март 11, 2013 Share Отговорено Март 11, 2013 ...запълваш със смес от стърготини и лепило... Само за протокола - много популярен, но според мен неправилен метод.. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rbtrjll Отговорено Март 11, 2013 Автор Share Отговорено Март 11, 2013 Г-н Fats , дупките ги запълвам, окей, но все пак ще си личат. Едва ли ще докарам цвета, камо ли шарките на фладера. На моменти съжалявам, що се захванах с това фабрично дупчено тяло, но с моя скромен ученически буджет-разбирате как е. Принципно си търсих кътауей тяло, намерих една кремона такава, даже беше и дълбока, ама нещо пустите пари.... А сега, мъчейки се да и докарам добър външен вид незнам, ще си личи пълненото, дайе се обезмисля експериментирането със шеллак, който исках да нанеса отпред като единствено покритие(като изшкуря и гърба може и там, само да е стока фладера на фурнира). Та ясно че доста странно изглежда акустична китара с такава алпака отпред, ала пикгард, ама що пък тази да не е първата, въпреки че много отрицателни мнения събра. Просто грозните дупки по рождение немогат да се прикрият така успешно без боя.Колкото до адаптера ясно, тя си беше с адаптер на отвора като я взех, даже я пробвах и си свиреше, но след консълтация преди време с един доста известен басист член на форума получих от него следния съвет- с акустихен бас и стоманено-никелови струни звук да не чакам кой-знае какъв. Та оттам се насочих към 'истински' струни за акустичен бас, и пак заради скромните средства, с които разполагам избрах Alice, 10 долара от Ибей, на тях пише бронз, а бронза не е феромагнитен метал, така че няма и звук да излезе с електромагнитен адаптер. Утре имам път към Бургас, ще обиколя пандите за някоя по-голяма пиезо пластина, лепвам я вътре преди да затворя, под магарето и квото-то. Преампа е готов, пробван вече външно с електромагнитен адаптер, преборих се с преднапреженията на транзисторите (пак да благодаря на Г-н Валяк-а, който в една друга тема ми помогна да подкарам по-големия му брат на преампчето) и звучи съпер. Та просто притиснат от обстоятелствата и парите избрах този варянт, пак категорично казвам, че не искам да боядисвам предната дека, а само лак.tatkoogi, защо е неправилно, какви проблеми се получават? Аз си мися, че този пълнеж и дървото ще дойдат с различна твърдост, което при шкурене се отразява на равноста(нещо като при шкурене на чам. По-тъмните и твърди годишни кръгове хлътват, а по-светлите и меки се рошат и стърчат после) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tatkoogi Отговорено Март 12, 2013 Share Отговорено Март 12, 2013 Правилно мислиш! Проблеми е силно казано, по-скоро смятам, че е добре да се използва фин дървесен прах /от шкурене/ вместо стърготини, стружки или по-едри частици, които да се смесят с някаква смола или лепило, но двукомпонентно. Така твърдоста става по-висока и ефекта на замазване отсъства. Когато има повърхносни язви а не дупки, може да се използва и лак, вместо смола или друг компонент. Най-добър ефект ще постигнеш ако запълниш отворите с парченца дървесина /дибла/ , както те съветва Fats. Тогава и естетиката ще е най-добра. Ако въпреки ограничения бюджет можеш да си позволиш потъмняване с байц или друг пигмент и това не е в разрез с твоето виждане за визия, то направи го. Така следите от запълването на дупките ще станат по-незабележими. Успех! 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fats Отговорено Март 12, 2013 Share Отговорено Март 12, 2013 Приятилю, захванал си се с някакви ужасни шперплатови останки. Постигна много за съживяването им, но не можеш да очакваш кой знае какво. Дупките са си дупки, но какво от това? На изложба ли ще ходиш с тоя бас? Сега да ти обясня нещо за струните. Това, че се споменава бронз съвсем не значи, че адаптерите не ги ловят. Не знам какво те е съветвал "доста известния басист отфорума", но аз от няколко години слагам на басовете си точно такива струни Алис и те си свирят съвсем нормално. Предпочитам евтини струни за да мога да ги сменям понякога 2-3 пъти на месец. А като те дразнят следите от дупките ще ти дам една идея. Намери кутията с копчета на майка си и избери две седефени с подходящ диаметър. Ще се получи хубава декоративна инкрустация. А когато леваците те питат защо си ги сложил там, ти се дръж загадъчно. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ultramega Отговорено Март 18, 2013 Share Отговорено Март 18, 2013 Освен всички забележки ,аз мисля че и по байндинга има работа Според мен си попрекалил с широчината на канта . Освен това няма да мине без фалцване за тоя кант(байнд). Правилно са ти казали че не е проблем да отнемеш 0,4 мм с фрезата , стига да имаш подходящ фрезер. Казвам го, защото съм си играл с мебелен кант , вместо истински байндинг. Когато си правих тази китара ползвах точно такъв кант, само че 3 пласта (бяло, черно , бяло) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rbtrjll Отговорено Март 23, 2013 Автор Share Отговорено Март 23, 2013 Здравейте, доста поизоставих темата, но не съм изоставил работата по китарата. След доста колебания все пак реших, че ще оставя потенциометрите и копчетата, без плочката отпред, т.е. китарата ще е с пиезо, наистина няма да ходи по изложби, затова държа на мен да ми харесва, а на мен така ми харесва. Наистина само по потенциометри и цк-та изглежда доста по изчистена, дано сега не се нацупите че не съм ви послушал спецялно затова и продължите да помагате със съвети. Нещата които направих досега са, че изработих пета за под грифа, получи се заоблена и доста добре пасваща, вече я залепих, но е чамова, не пасва с грифа като цвят и шарка. Първата ми чуденка е относно петата, какво мислите за байцване на целия гриф с черен байц, за да се прикрие разликата във шарките и цвета между двата матеряла? Иначе и трупчето вътре е готово, заоблено и поставено, пак е чамово, има и пусната вида през новото трупче, през оригиналното трупче, до петата, която пристяга петата към оригиналното и новото (успоредна на грифа)все още не съм лепил нищо освен петата, другото е на види засега, след като монтирах всичко и направих кутийка за батерия и преамп спънах пялото отзад с една дуска между предните трупчета и задното при струнника, набързо направих струнник от неръждавка и времено магаре и опънах струни за електричка, конструкцията издържа и след като настроих в ми ла ре сол поекспериментирах с пиезото вътре в тялото, намерих му място, но нещо не съм доволен. Причината е, че обиколих цял Бургас, и в такъв голям град намерих пиезо пластини само на едно място, и то с фи 20, а навсякъде препоръчват 35-40 че и нагоре. Това е и причината да не съм затворил китарата все още, искам да си намеря голяма пластина и лепваики я вътре да и намеря подходящото место, после да лепя деката. То че има из онлайн магазини има, ама за един лев наложен не ми се плаща 5-6 лв доставка, та в момента търся пластина и само тя ме бави. Иначе с 20-ката звука не е лош, но ще следвам това, което ми препоръчват по сайтовете. Иначе намерих и едно клечковидно пиезо, наврях го във временото ми магаре, но звука е много тих и се отказах от него.^ това нали е теле? Много добре изглежда с този кант-зебра, мен единствено ме спря това, че се уплаших фрезата да не разроши шперплата на царгите. Сега верно стърчи леко (0,4-0,5 с лепилото), но аз така и така ще боядисвам царгите ще облепя канта и ще пръскам по-дебело, да запълни. Иначе все още не се престрашавам да я подпукам с шеллака, ама тея дни ще стане и това, само да намеря голямо пиезо и да я затворя китарата. Надявам се, че няма да се обидите от това, че се вслушвам във себе си и това което ми хареса на мен и ще продължите със съветите, които така много ми помагат Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tatkoogi Отговорено Март 24, 2013 Share Отговорено Март 24, 2013 Някъде назад в темата ти бях казал, че нещата ти ще вървят на проба грешка /харесва ми - не ми харесва/, става - не става и т.н. Няма място за сърдене, искаш съвет - получаваш или не, после ти преценяваш какво можеш и какво не е по силите или вкусът ти! Както и Fats ти е написал това не е кой знае какъв инструмент, така, че дори нещо да не е съвсем прецизно или естетично, важно е да получиш удовлетворение! Дерзай! Успех! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rbtrjll Отговорено Март 29, 2013 Автор Share Отговорено Март 29, 2013 Здравейте, днес от нямане какво да правя(не че няма, има ) май открих топлата вода. От пиезокристал от запалка успях да направя пиезоадаптер. Просто изкормих подвижната част, която се натиска, отвутре изкочи и една пружинка, махнах и нея, вързах кабелчето на кристала към IN на преампа, а металното цилиндърче, което е долу-към GND . Незнам дали си внушавам, но звука ми се струва по силен, като почуквам по тялото на кристала. Сега работя върху това как да намаля размера на всичко това и да го навра в магарето, по едно такова пиезо под всяка струна Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rbtrjll Отговорено Април 5, 2013 Автор Share Отговорено Април 5, 2013 Малко развитие най накрая....успях да полирам със шеллак, но не изчаках да изсъхне добре. В края на краищата лъсна идеално, но дървото изсмука лака навътре и се появиха вълнички....Ама толкова,като за аматъор става де Яд ме е че не ви послушах и 3 дни се мъчих с това, повече шеллак не искам да видя. Сега ще сглабям нататък и като има нещо по-съществено пак ще пиша. Ето 2-3 снимки от днес. Всъщност по начина по който лакирах става адски лесно, абсолутно всеки би се справил с това и постигнал този ефект....само че търпение му е майката,а не като мен 3 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rbtrjll Отговорено Април 20, 2013 Автор Share Отговорено Април 20, 2013 Здравейте отново! Моля за помощ със съвет....нали има един лаф че Власите се давели накрая на Дунав, и аз да не остана по назад.....баш накрая се оаках стабилно. Снимки няма да слагам,че ме е срам, просто заради кофти стойка за дрелка и кофти бургия за точкови заварки си оаках фретборда. Бях тръгнал да оправям старите и криви точки, разграфих с молив , всичко точно, сметнах че да центрирам всички точки ще ми трябват 8 мм дупки (тип Стиви Уондър ) и накрая като тръгнах да подавам надолу дрелката тръгна настрани, счупи се едното рогче на бургията и стана..... Сега какво да правя...единственото което ми идва наум е да покрия фретборда с фурнир (имам 0,8 мм естествен буков малко) и наново байц, канали за прагчетата и дупки за точките.Ако някой се е сблъсквал да помогне, моля Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tatkoogi Отговорено Април 21, 2013 Share Отговорено Април 21, 2013 На повреденото място можеш да изработиш инлей с различна форма. Така ще заличиш пораженията, които си нанесъл. Примери няма да ти давам - използвай въображението си /само да не "изтапаниш" някоя "алпака" пак - шегувам се!/ За останалите си оправи инструментите и както по-горе си написал - бъди по-търпелив! Успех! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rbtrjll Отговорено Май 14, 2013 Автор Share Отговорено Май 14, 2013 Моля, посъветвайте ме какво да правя с прагчетата...процепите им са толкова широки, че падат като обърна грифа надолу, освен това не са дъгообразни а доста вълнообразни, особено последните 5-6. Самия гриф също имаше дъгообразно сечение, погледнат от отзад към главата, но успях с дъгообразно трупче и шкурки да му докарам равномерен радиус от 15 инча от край до край. Прагчетата мисля да ги изправя внимателно, ама тея пусти прорези какво да ги правя? Варианта със запълването им и нарязването на нови не ми харесва, просто знам че няма да се справя...по скоро лепило нещо? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyu_records Отговорено Май 14, 2013 Share Отговорено Май 14, 2013 Лепиш две парчета хартиено тиксо върху грифа от едната и другата страна до прореза за прага, напълваш с лепило и вкарваш прага. След като засъхне лепилото почистваш с макетен нож ъглите между прага и фингърборда. Друг начин не се сещам, иначе ще омажеш целия фингърборд и после трудно ще се почисти. Правил съм го с лепило наподобяващо C200 но на момент води се водоустойчиво лепило за дърво и съхне бързо, което ти спестява фиксиране със стяга. Лепилото си е за дърво и хваща добре върху прореза на фингърборда а назъбената част на прага се запечатва като в матрица между лепилото и дървото. Хубаво е да почистиш прорезите преди манипулацията (да ги поизтъргучкаш с макетно ножче от старо лепило, боклуси и гняс) Поздрави и успех в начинанието. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Петьо Бояджиев Отговорено Май 15, 2013 Share Отговорено Май 15, 2013 Нови, по-дебели прагчета защо не сложиш? Да ги лепиш не е оферта според мен. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.