Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Аз ще се изкажа за клубните музиканти само

 

- Тони - Ер Голям. Винаги е погълнат от песента (стига да знае текста ;)) Не съм го виждала да пее равнодушно каквото и да е. На трибюта, на Металика във Фенс вдигна цялата публика (според мен). Аз лично го гледам и слушам с удоволствие.

- Пецко - Peci-Pecito Band (досега - Бандата на Пецко). Говоря за по-сериозните парчета, които свирят. А всеки, който ги е слушал на живо знае, че той въздейства през цялото време, докато е на сцената :wallbash::wacko:

- Ели - Response. Винаги съм се забавлявала на техни участия и са ми ставали симпатични парчета, които не харесвам изпяти от нейната уста :) Много непринудена и чаровна певица.

Отговорено

Моето лично мнение, е че трябва да има човек някакви условия.

Но може вокала да не се чува(често срещано явление) и да въздейства.

Много е тънка работата :wallbash:.

Отговорено

От хората, които Грация изброи познавам лично само двама и те са такива в живота си! Тони винаги прави впечатление с поведението си към хората. Когато сме излизали на по бира винаги е бил открит и определено става център на внимание. Ели е от онези типове хора, които като ги видиш, след като си стиснеш ръката с тях и ти стават приятели - голям дечко и винаги грабва с това си поведение. Според мен, за да е обаятелен на сцената един музикант, той първо трябва да се е освободил от позата и грозното поведение в живота си. Само така се въздейства. С простотия се грабва един определен контингент, който не е най-доброто като привърженици, които те аплодират, ако знаят как да го правят.

Отговорено

Мога да кажа,че един изпълнител ми въздейства,когато виждам,че свири/пее от душа.Не си падам по позьорски изпълнения..Смятам,че човек,който е естествен,неподправен на сцената е сам по себе си атрактивен.Всеки път,когато хора ме поздравяват след концерт,вмъкват и тази част с неподправеното поведение на сцената.

Смятам,че всичко което усещаш докато си на сцената(без притеснението)трябва да се предаде на публиката :)

Ако усещаш,че имаш нужда да скачаш-скачай,ако имаш нужда да куфееш-ок.Приемам всичко,което е неподправено..е,почти всичко :)

:recourse:

Отговорено (Редактирано)

Репертоар + изпълнение + сценично поведение => въздействие върху публиката

едно от тия звена ако куца въздействието почти изчезва

 

Според мен има обаче и фактори без които едно възействие е просто невъзможно

 

1. трябва да има контакт между публиката и изпълнитела/изпълнителите.

2. контакта трябва да е желан и от двете страни

 

... чак тогава може да се говори за въздействие

 

само като се слуша музика човек слабо се интересува как изглеждат изпълнителите и какво правят на сцената - там са важни композицията, саунда, изпълнението, ефектите и тн ...

при изпълнение на живо най-важното е контакта както вече писах по-горе. Ако бандата е нова или свири пред публика дето не познава парчетата положението е сложно - контакт трудно се създава. Ако бандата е утвърдена обикновенно феновете са настроени по позитивно и контакта се осъществява някак си от самосебе си .. освен ако няма яки издънки - пияни изпълнители, гадни микрофонии и др. такива кофти неща дето сдухват атмосферата.

 

от това бих задал и останалите точки

3. Публиката да е запозната и харесва репертоара на бандата - песни, начин на свирене, саунд, и тн.

4. Изпълнението трябва да е нивото което публиката очаква (или по-добре но в никаквъ случай по-лошо)

 

Та като горе изборените точни са налице ... или поне от части налице бандата има огромни предпоставки да въздейства на публиката и със сценично поведение. Сега кое е правилно и кое не като сценично поведение - според мен за това няма правила, важното е изпълнителя/изпълнителите да се кефят и публиката да се кефи. Важното е да си автентичен, да не си позьор (това се усеща веднага) и сценичното поведение да отговаря на бандата, на сила на музиката, на облеклото ... абе да е в синхрон със всичко - джазмен да куфее като метъл или метъл да си клати главата като битълс не се приема добре според мен (осен ако не става дума за сърказтични изпълнения и подигравки).

 

Няма грешно и правилно - има лошо и добро сценично поведение. Изпълнението е въпрос на труд - колко усилия е положил изпълнителя или групата да постигне едно средно, добро, много добро или убийствено изпълнение. Репертоара - е тука вече има стилове и вкусове много .. няма кво да се обсъжда

 

cheers

Алекс

Редактирано от vhcs
Отговорено (Редактирано)

Чувал съм, че в някаква русенска банда дори правели сухи тренировки за правилно сценично поведение и въздействие над публиката, които се водели от изтъкнат специалист.

 

;):):wallbash:

Редактирано от TerminalFrost
Отговорено
Чувал съм, че в някаква русенска банда дори правели сухи тренировки за правилно сценично поведение и въздействие над публиката, които се водели от изтъкнат специалист.

няма правилно или неправилно сценично поведение защото всичко което кефи публиката и изпълнителя е добре дошло - не трябва да се слугува на клишета. Има по скоро лошо и добро сценично поведение

... само ще дам един пример за да стане ясно какво имам предив - клавириста на Rammstein примерно си калти супер смешно главата и тялото, прави се на робот и се движи в една доста странна количка. Еми ако само това се гледа доста хора биха казали че това НЕ Е ПРАВИЛНО. От друга страна това сценично поведение просто се вързва с музиката която правят и феновете се кефят. Та ето го примера: един се прави на брейкаджия олигофен при доста твърд саунд, но хората се кефят.

 

Според мен за извесните банди е задължително да имат ясна концепция за сценично поведение. Дали само ще си я изработят или ще ползват услугите на външни хора вече е въпрос на решение. Музиката е бизнес и който иска да има успех не трябва да подценява никак този фактор

 

... и все пак музиката е най-важното нещо. Няма ли горин музика нищо не може да се постигне само със сценично шоу - стави направо театър с музикално оформление .. ехехех

Отговорено

^ Да, това е ясно. Моят постинг беше леееко ироничен, но самата историйка за сухите тренировки е напълно вярна. Само дето тренировките били за сметка на свиренето (:

  • 4 months later...
Отговорено (Редактирано)

Усещам че въздействам тогава, когато не мисля за публиката, за себе си, за самото изпълнение.

Стигнах до извода, че на сцената можеш да въздействаш, когато не мислиш въобще. Трябва да си изцяло завладян от музиката, съсредоточен в нея... получава се нещо като активна медитация.

Винаги и веднага ме грабват такъв тип изпълнители. Може да стои като статуя през цялото време, но излъчването му, еманациите му сияят и именно това привлича!

Музиката кара душата да свети.

Жалко, че има музиканти, които не го осъзнават и позират, вместо да се отдадат напълно...свирейки с полу или напълно угаснали души.

Редактирано от Infinity
Отговорено
Усещам че въздействам тогава, когато не мисля за публиката, за себе си, за самото изпълнение.

Аз също забелязах, че когато пея на себе си - хората най-много ми пляскат! (Ебати егоистичното!) :thx:

Все пак, аз съм на сцената, а не публиката - трябва да се (само)уважават изпълнителите!!!

:-(

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.