jabs Публикувано Януари 3, 2013 Share Публикувано Януари 3, 2013 (Редактирано) Китарите Vester са (били) много добри инструменти за времето си, на прилична цена и все по-трудно се намират в нета. Марката има много къса история, с летален край благодарение на Фендер. Покрай празниците реших да съживя първата си електрическа китара - Vester Super Strat от края на осемдесетте. Масивно дърво, много бърз и удобен гриф, изключително приятна за свирене, с един сериозен проблем обаче (впрочем общ за Vester) - кьопава електроника. Активни адаптери H-S-S, с три SPDT ключета ---> И отвътре ---> Предвид леко странната схема, след известно мислене и чесане по главата се спрях на тройка нови адаптери на Seymour Duncan: класическия JB SH-4 (bridge) + Little '59 (middle) + JB Jr (neck). С три 3PDT (on-on-on) ключета, всеки адаптер се дели на сингли, или работи като хъм, но с избор на серийно или паралелно свързване. Схема, неграмотно нарисувана, не се смейте, все пак съм архитект, толкоз мога ---> Ето го и крайният резултат ---> Китарата наистина оживя - плътен, агресивен тон, хармоници... това което търсих се получи. Многообразието от звуци и комбинации на адаптери... още го изучавам Пускам темата поради доста нетрадиционната схема на свързване и борбите на колегата elec7ricu7ed с неговата китара Може и на някой друг да му е от помощ А, и да не забравя щипката вълшебен прашец ръсната както винаги в края на проекта от наш известен съфорумец. За да не му правя скрита реклама, само да загатна, че ника му има нещо общо с парни машини и асфалт ))) Честита Нова Година на всички ! Пи.Ес. Новите Vester-и, (които можете да намерите и по нашите магазини) нямат нищо общо със старата марка и просто експлоатират популярността й... Редактирано Януари 3, 2013 от jabs 7 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluelemon Отговорено Януари 3, 2013 Share Отговорено Януари 3, 2013 Ба! Тя убавица станала! Честито! 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Slide Отговорено Януари 3, 2013 Share Отговорено Януари 3, 2013 Много странно тремоло. Напомня ми за една Ария Про, която имах, макар визуално да приличаше повече на Флойд. Гледам има заключване горе, а сякаш струните се поставят отзаде, през металната пластина, като на стандартно синхронизирано тремоло. Много запазена иначе е китарката. С типична форма (Soloist) за тоя период. Само така и не обикнах китари с ЦК ключета за адаптрите, вместо "5-way", но имат своето приложение. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Yves Отговорено Януари 3, 2013 Share Отговорено Януари 3, 2013 Това с ключетата на адаптерите е като на Warwick басовете схемата, практично и функционално е Аз лично не намирам особено приложение на серийно и паралелно свързване обаче... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan_J Отговорено Януари 3, 2013 Share Отговорено Януари 3, 2013 Аз лично не намирам особено приложение на серийно и паралелно свързване обаче... Има, има - S1 switch-a на Телекастер Делукс сериите прави точно това. Ефекта е много сериозен, нужен и осезаем! Поздрави! 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jabs Отговорено Януари 3, 2013 Автор Share Отговорено Януари 3, 2013 +1^ Има разлика Данчо, прав си. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluelemon Отговорено Януари 3, 2013 Share Отговорено Януари 3, 2013 Разликата е още по осезаема ако е между два различни адаптера. Аз така съм си направил телето. Имам серийно/паралелно между нек и бридж - Ричи Котцен хава. Звучи мнооо яко 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan_J Отговорено Януари 3, 2013 Share Отговорено Януари 3, 2013 ^ Да, точно - и моето Теле е точно така, но фабрично. Когато двата адаптери са в серия (и ривърс на нек-а) звучи като хъмбъкер с раздалечени половини - доста по-плътно и цветно от стандартния телекастерски войсинг. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jabs Отговорено Януари 3, 2013 Автор Share Отговорено Януари 3, 2013 Хааааа... Фърлихте ме в размисъл. Май още ша са човърка по горкия инструмент Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Slide Отговорено Януари 3, 2013 Share Отговорено Януари 3, 2013 G-string ли си търсил покрай празниците... Като гледам единия монитор. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jabs Отговорено Януари 3, 2013 Автор Share Отговорено Януари 3, 2013 (Редактирано) Не точно. Направих един, който в работен вариант изглежда така: Има още доизпипване по дизайна Тук е правилното място да спомена с голяма благодарност bluelemon (добре че и той се включи , който абсолютно безвъзмездно ми помогна с направата на дециматора, аз просто изкопирах направеният вече от него. Още веднъж, да си жив и здрав приятелю, жестове като твоя осмислят съществуването на форума Апропо, дециматорчето тръгна от раз и работи страхотно Редактирано Януари 3, 2013 от jabs Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikifena Отговорено Януари 3, 2013 Share Отговорено Януари 3, 2013 Супер е станало! Не виждам обаче смисъл да се екранира кухината за тремолото. По-добре (ако липсва) е да има парченца медно фолио под всеки адаптер. Друго което не ми допада е липсата на тон контрол. А той при китарите е изключително полезен. Така вързани трите потенциометъра ще товарят много адаптерите. Общо става 500/3 - около 160 килоома. Това няма да се усеща много при двойни, но при сингли звукът е по-гот с 500к пот - звучи по-отворено. При теб сумарно е около 160к. алтернатива: да се помисли за стандартна галета тип страт и трите пота да се преправят като при страт. Хубаво е да има опция сингъл/двоен, но за китара това с паралелно и серийно връзване ми идва малко ненужно. И последно - ако си ползвал стандартно он-он-он ключе с такива връзки: То схемата май е леко сгрешена. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jabs Отговорено Януари 3, 2013 Автор Share Отговорено Януари 3, 2013 Здрасти Ники, Абсолютно си прав за он-он-он ключето, схемата взех оттук: http://www.1728.org/guitar.htm след което се наложи да я преправям в движение... но виждам че в бързината съм начертал първия вариант на свързване (от нета). Сори. Беше останало фолио от другаде и реших да карам по метода на Мечо Пух (колкото повече-толкова повече) Какво имаш предвид под "галета" - петстепенен суитч ли, с един волюм и два тон пота? Приемам всякакви предложения и критики, ей го де е поялника Само да не се налага пробив по тялото на китарата ... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikifena Отговорено Януари 3, 2013 Share Отговорено Януари 3, 2013 Съгласен съм за твърдението на Мечо Пух. Аз също като него обичам изобилието Под галета имах предвид точно 5 степенен суич. Галета май е по-точен БГ термин на тая щракалка. Пробвай да откачиш среден и заден адаптер от изхода към жака и виж как звучи предния адаптер като сингъл. После свържи обратно двата адаптера и чуй дали има разлика. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluelemon Отговорено Януари 3, 2013 Share Отговорено Януари 3, 2013 jabs супер си го барнал радвам се че всичко е ОК! За серийното свързване и за тон пота не съм съгласен Ники с тебе, но всеки си има вкус и уши Аз съм си махнал тона и съм щастлив. На негово място съм боднал двупозиционна галета да ми включва серийно нек и бриджа. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.