Vrnko Отговорено Септември 8, 2010 Отговорено Септември 8, 2010 Здравейте отново, Постоянно се каня да започна едно проектче , обаче все не стига времето Сега уж си мисля че може да намирам по малко време, но пък почнаха да възникват много въпроси. Та първо да се присъединя към питането на Fallenblood тъй като и аз имам подобен проблем, но освен това ми е интересно и друго: Гриф и фретборд от някакво дърво различно от абанос, rosewood, палисандър и н'ам си ое кви хубави дървесини, приличащо на друг вид грифове които из сайтовете на производителите са назовани "maple neck". Казвам че прилича на тях защото китарата е българска и идея си нямам дали дървото е същото. Отгоре е с лак и аз се порових да видя има ли информация из спецификациите (техническите характеристики). Е там хората са написали че лака е полиуретанов или полиестерен. Виждал съм и съм пипал такива китари - много хубав гланц, мисля че с Нитроцелулозните не може да се постигне. Та след обяснителната част ето го и въпроса: Може ли да се изшкури един такъв гриф и да се намаже с полиуретанов или полиестерен лак, и какви ще да са необходимите грунтове - нямам възможност за пръскане с пистолет. Освен това тялото е достатъчно изтъркано на места и ми харесва обаче не знам мога ли и него да го мацна така както си е с боята на места със същите видове лак (един от двата вида естествено). Или другият вариант да го напръскам с разтвор на шеллак (ако намеря шеллак). Извинявам се за дългото повествование обаче ми се искаше да опиша подробно проблема с надежда за пълен отговор - никъде не намирам информация за боядисване на грифове. Цитирай
SomeoneElse Отговорено Октомври 20, 2010 Отговорено Октомври 20, 2010 с каква боя мога да боядисам фретборд в черно? обновявам една стара руска седемструнка и й ошкурих грифа, мислех да го оставя натюр, ама е мазана с някаква гадост, дето е попила в дървото и ще го връщам в предишното му състояние. Байц - колкото се може по-тъмен, например абанос. Има предимство пред боята, че не е плътен и може да се наслоява (за по-голямо насищане на цвета) до постигане на желания резултат, освен това запазва релефа и шарките на дървото, а не е плътна маса като боята. И се работи по-лесно с него, стига да се внимава достатъчно. Цитирай
v_antonova1986 Отговорено Ноември 1, 2010 Отговорено Ноември 1, 2010 Супер тема. У нас имам една стара Кремона, от утре я почвам по инструкциите и ще я възродя за още живот. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 9, 2010 Автор Отговорено Ноември 9, 2010 Електрическа ли? Защото това със лаковете не важи при акустичните, освен ако лака не е нитроцелулозен или шеллак(последният се нанася по много различен начин). Цитирай
Vrnko Отговорено Ноември 17, 2010 Отговорено Ноември 17, 2010 Ако въпроса е към мен - да електрическа. Ако не - съжалявам че се бутам дето не ми е работа. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 18, 2010 Автор Отговорено Ноември 18, 2010 @Vrnko: Не мисля, че намазването с четка е много удачен вариант, поради ред причини, но можеш да пробваш да наслоиш малко и после да го изгладиш/полираш, макар и с не перфектни резултати. Критичните моменти ще са доброто подготвяне и изчистване на пповърхността, наслояването на малко количество(ако намажеш дебело, или ще съхне отчайващо бавно, или ще ти направи балони), както и нецапането между последователни ръце(всяко нацапване си остава в лака). Иначе грунд, втвърдител и разредител обикновено вървят с лака, когато говорим за качествени лакове. Цитирай
Chernorizec Отговорено Януари 24, 2011 Отговорено Януари 24, 2011 Мн мо е интересно да ги видя тези снимки,но не са активни вече Цитирай
Vrnko Отговорено Януари 30, 2011 Отговорено Януари 30, 2011 (Редактирано) @ Evtim Djerekarov: Знаеш ли от къде могат да се намерят такива качествени лакове в България? Редактирано Януари 30, 2011 от Vrnko Цитирай
N'Gor Отговорено Март 10, 2011 Отговорено Март 10, 2011 (Редактирано) Може ли да попитам как мога да постигна този ефект: Знам, че е късно но мога да ти дам предложение, няма да пиша много: 1. Разглобяваш китарата. 2. Премахваш вече нанесените боя и лак (няма да изпадам в подробности описано е как). 3. Специално за този случай - боядисваш тялото в бяло, изсъхва. Купуваш си силен пигмент и оцветяваш "по-тънък" (в случая по-рядък) лак, по избор, нанасяш съхне. Ако е е лектрическа както е в случая има един много хубав автолак който е на флакони и се пръска не му е необходимо специално сушене, а същевременно е много здрав, ако те интересува ще видя как точно му е името. 4. Полираш и сглобяваш, не изпадам в подробности защото това е само един от вариантите, а и за година би трябвало вече да си го направил. Успехи! П.С. Лично мойта така си я боядисах черна Редактирано Март 10, 2011 от N'Gor 1 Цитирай
kojota Отговорено Март 27, 2011 Отговорено Март 27, 2011 Здравейте , понеже в темата се говори за боядисване предимно на ел. китари искам да ви попитам за някакви съвети относно реновиране на боята на акустична китара. Някакви съвети относно бочсисването на грифа ме интересуват ,как да предпазя прагчетата от налояване на лак по тях и как да разделя ( на кой етап ) двата цвята на грифа и съответно по тялото как да направя чернич кант дето го има ?! Цитирай
tisho1961 Отговорено Септември 28, 2011 Отговорено Септември 28, 2011 (Редактирано) Това задължително трябва да отиде в графа "Важно". Евала на Евтим за усилията по това упътване и за отличното изпълнение на бояджилъка! Имам предложение за вас.Първо-за лака.Този лак който ползват авто сервизите за боядисване на коли е невероятен.Садържа 93-94% твърди вещества и понеже е с втвърдител съхне бързо.Освен това след исъхване е много твърд-та може да се полира.Тези лакове са много редки-почти като вода,за това попиват в дървото и добре се захващат но тъи като съхнат бързо може след 20-30 минути да се повтори процедурата отново.Колкото до обработката на дървото ако боядисвате с такъв лак-не мокрете с вода.При завършване на шкуренето можете да забършете дървото с леко навлажнена с коресалин кърпа.А последната шкурка която ползвате не бива да бъде под 500 а може и 600 водна но бес да я мокрите с вода.Ака при втората ръка на боядисване слжите малко перли се получава много добър ефект.Всичко това може да ви излезе почти без пари.Ето как;При всяко боядисване на кола остава лак в повече и понеже е с втвърдител се изхвърля остатака.Всеки бояджия знае това.А вече почти всички сервизи са оборудвани с камери за боядисване та да няма прах по детайлите.А за перлите също остават по някога та и те могат да излязат бес пари.То се слага савсем малко в последната ръка на боядисване.И да не ви притеснява това че лака не е за дърво.Траиноста му е голяма и при спазени процедури ще трае с години, а като се надраска еден ден може да се полира- първо с шкурка 2000 водна после с паста за полиране на 3М 4 или 6.Всички тези неща се намират в магазини за авто бои по каталог и са доста скъпи но може да се купи на много малки количества. Редактирано Септември 28, 2011 от tisho1961 Цитирай
FoolofRemorse Отговорено Ноември 1, 2011 Отговорено Ноември 1, 2011 Може ли да попитам как мога да постигна този ефект: Знам, че е късно но мога да ти дам предложение, няма да пиша много: 1. Разглобяваш китарата. 2. Премахваш вече нанесените боя и лак (няма да изпадам в подробности описано е как). 3. Специално за този случай - боядисваш тялото в бяло, изсъхва. Купуваш си силен пигмент и оцветяваш "по-тънък" (в случая по-рядък) лак, по избор, нанасяш съхне. Ако е е лектрическа както е в случая има един много хубав автолак който е на флакони и се пръска не му е необходимо специално сушене, а същевременно е много здрав, ако те интересува ще видя как точно му е името. 4. Полираш и сглобяваш, не изпадам в подробности защото това е само един от вариантите, а и за година би трябвало вече да си го направил. Успехи! П.С. Лично мойта така си я боядисах черна Ето нещо подобно... http://www.youtube.com/watch?v=sYTP8eRWcPo&list=FLK8-yEswpE0Cg7m9l4Tb8vg&index=3&feature=plpp_video Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 6, 2011 Автор Отговорено Ноември 6, 2011 Може на някои от вас да се стори невероятно, но лака влияе и върху звука на инструмента(дори и на електрическия), като дебелото пръскане с много твърди лакове оказва по-негативно влияние от тънкото пръскане с по-меки. Например с твърдите полиестерни лакове, ако се пръска по-дебело, вероятно ще се усети негативен ефект. Аз харесвам най-много полиуретановите лакове - не са твърде меки и нямат много недостатъци, които старите нитроцелулозни лакове имат, но от друга страна не са и прекалено твърди. Може би при електрическите инструмени полиуретановия лак(особено ако не е наслоено много) е удачен избор за тези, които са свикнали да свирят на инстументи със нитро лак. Полиуретановите лакове се полират малко по-трудно, а и трябва да се внимава, защото от тях се отнема доста лесно. Те не са чак толкова твърди(след години може да проличи лек релеф по повърхността на лака, в резултат на процеси в дървото), но те не се нацепват, както нитро лаковете, а и при случаен удар на китарата, не се отчупват големи парчета, както при твърдите лакове. Цитирай
FoolofRemorse Отговорено Ноември 6, 2011 Отговорено Ноември 6, 2011 Wow Много ти благодаря, на време го казваш Мерси наистина лека вечер Цитирай
BassTraffic Отговорено Ноември 6, 2011 Отговорено Ноември 6, 2011 (Редактирано) Може на някои от вас да се стори невероятно, но лака влияе и върху звука на инструмента(дори и на електрическия), като дебелото пръскане с много твърди лакове оказва по-негативно влияние от тънкото пръскане с по-меки. Например с твърдите полиестерни лакове, ако се пръска по-дебело, вероятно ще се усети негативен ефект. Евтиме, не мога да се съглася с теб и това е ясно от доста отдавна. Ако разграничим твърденията ти и ги поставим в графа лични наблюдения и мисли, то така може, но експериментално нещата се движат в съвсем друга посока, говорейки за електрически, солид боди китари. Ефектите (негативни) са субективни и в повечето случаи са причинени от непознаване на материята и неправилна работа с такива лакове,още повече, че понятието "дебел", "тънък" лак е супер субективно. Полиуретановите лакове се полират малко по-трудно, а и трябва да се внимава, защото от тях се отнема доста лесно. Това не го разбрах много, но ще кажа, че точно тия лакове се полират супер лесно. Може и само на ръка да се обработят. ...а и при случаен удар на китарата, не се отчупват големи парчета, както при твърдите лакове. И с това не съм съгласен, защото мога да ти покажа снимки на отчупен Полиуретанов лак на китара и да се сравни с други такива. Така, темата с лаковете е предъвквана доста и трябва да се обърне внимание на експерименталните постановки, които са достатъчно красноречиви при изследването на крайните резултатти. Пример: Бас, от висок клас, фабрично лакиран с Попиуретан сатин (с видими пори на дървото) се прелкира с Полиестер. След интервенцията, сравнението беше направено в студио като се преизсвирят стари партии при запазени настройки. Разлики няма. Беше направено запитване до производителят на въпросният бас дали е възможна рзлика в звученето при преминаването от единият лак към другия, отговорът беше категоричен НЕ. По отношение на предимствата на Полиуретана сравнени с Полиестера - Полиестера се предлага като скъпа опция и се заплаща допълнително за нея. Полиуретана е стандатна опция и има множество недъзи. Редактирано Ноември 6, 2011 от BassTraffic 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.