ultramega Отговорено Декември 18, 2012 Отговорено Декември 18, 2012 Сигурно много сериозно ще ме нахраните след това , което ще кажа Тея книжки на Юлиан Марков според мен са оскатени от всякъде... никакво теоретично съдържание, няколко табулатури на скали и никакво разяснение - кое , защо как Като за времето си бяха голяма работа , поради липсата на друго ...но сега Цитирай
7thString Отговорено Декември 18, 2012 Отговорено Декември 18, 2012 Няма да те нахраним, но в опита си в свиренето си загубил основната начална идея на това някой да започне да свири - кеф. Представи си примерно, че някой като пита как се прави секс, да почне да му се обяснява да прочете един учебник по анатомия, за да знае ЗАЩО онова се слага в другото, да знае всички възможни венерически болести и т.н. В тоя тон, много по-важно е човек да започне да изпитва някакво удовлетворение още в началото като учи да свири, а не да живее с мисълта, че "след 2 години ще може да изсвири "Няма Бира" на купон", щото чак тогава ще се е запознал с теорията зад блусарското клише Цитирай
travelcaster2 Отговорено Декември 18, 2012 Отговорено Декември 18, 2012 Една от най-важните теми (често пренебрегвана) е темата за интервалите. Защо. 1. Защото на терци се строят акордите. С малка терца минорните, с голяма - мажорните. И мажорни и минорни с малка или с голяма септима. Алтероват се 5-та и 9-та степен с диез или бемол. Също 13-та с бемол. 11-та с диез. Добавят се (sus или add) 9-та (2-ра), 6-та или 4-та. Тези степени от скалата са на определен интервал от първата степен. 2. Защото различните скали и ладове са с характерни интервалови особености: Дорийски с голяма секста. Фригийски с малка секунда. Лидийски с увеличена кварта. Миксолидийски с малка септима. Локрийски с умалена квинта. Мелодичен минор с повишена 6-та и 7-ма степен. Хармоничен минор - с повишена 7-ма. Научете интервалите, за да можем да разговаряме на един език. Възходящо, низходящо от всеки тон. После ще препитвам. И съм много строг! Не признавам извинени отсъствия. 1 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Декември 18, 2012 Отговорено Декември 18, 2012 ultramega, прав си. Но първо когато Юли е издал тия книги е бил на около 17-18 г. и второ по него време нямаше Интернет. Дали и колко са осакатени книгите и доколко е било преднамерено е друга тема. Но е факт, че е зарибил доста хора да се занимават с китара, а не чрез 2 години скучно пилене и зубрене на теория да се откажат. Според мен, де... Не че го защитавам нещо, дори единия път като се видяхме го критикувах, че е публикувал грешни песни. Цитирай
ultramega Отговорено Декември 18, 2012 Отговорено Декември 18, 2012 ^ Е и аз това казвам де . И мен ме кефеха навремето . Още си имам едната Просто според мен сега не са във времето си. 7th String , аз и до ден днешен си го правя за кеф (и свиренето и ...) . Убеден съм че тези , които започват сега ще стигнат и минат моето посредствено ниво много бързо , но няма да е благодарение на точно тези издания Цитирай
7thString Отговорено Декември 18, 2012 Отговорено Декември 18, 2012 казах горното, защото болшинството от познатите ми(всъщност - и от легендите) са започнали с китарата от купони и "абе я ме научи на nothing else matters" в същото време познавам доста перманентно увредени и отвратени от всякаква форма на музика, които са тръгнали по формалния път с теорията в интерес на истината, макар и остарели, не се сещам за друг аналог на въпросните книжки на български език - подхождащи към музиката с развлекателност и нужната доза хумор. Цитирай
ircommedia Отговорено Декември 19, 2012 Отговорено Декември 19, 2012 Книгите на Юлиян Марков са добри за да изкараш някоя и друга песен, но за по-сериозна практика ти трябва друг подход. И аз известно време свирех, по-точно дрънках някой песни по тях, но след като видях правилна методика постигнах напредък.Има три стъпки които трябва да направиш:1. Научи 2-3 strumming patterns и ги упражнявай отново и отново, за да добиеш добро чувство за ритъм. Виж уроците на Дан Денли в ютуб.2. След като научиш отворените акорди научи как от 5 и 6 струна се образуват акордите с баре. Така ще можеш да свириш 99% от песните без да търсиш разни табулатури и каква е пръстовката за F# да речем.3. След това упражнявай минорната пентатоника по целия гриф, като използваш само палец и среден пръст. Марти Шварц в ютуб има супер урок за това. Забрави за разни ладове и тн. Ако правиш само това упражнение поне половин година, после с лекота добавяйки още тонове към пентатониката ще научиш минорната и мажорната скала, и оттам ще свириш каквото соло ти харесва.Не се набутвай да си купуваш скъпа китара, моята е китайска за 110 лв и не само че изглежда супер но и звучи страхотно, при това марката е неизвестна. Добре е като я избираш обаче с теб да дойде китарист който има опит и може да избере добър инструмент. Според мен на акустична китара ще добиеш по-добра техника, но електрическата е по-удобна с тесния си гриф от класическата, с която аз започнах като студент.Недей да се упражняваш повече от 30-40 минути на ден. По-добре 5 дни в седмицата по 15 минути вечер, отколкото 1 ден 8 часа и после 1 месец никаква практика. Прави дадено упражнение бавно. Не се опитвай да свириш сложни песни. Ако научиш добре това което съм ти написал, след това само като чуеш дадена песен и ще я изкараш по слух без особени трудности. За твърдата необходимост от учител не съм толкова убеден. Аз се запознах с един, взех точно един урок и ме разочарова, защото преди това бях гледал методиката на Keith Wyatt. Успех. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.