Baby Thomas Отговорено Октомври 29, 2012 Отговорено Октомври 29, 2012 За -6 dB RMS може да ти каже само мастъринг инженера на Metallica - St. Anger... Цитирай
Mairomaster Отговорено Октомври 29, 2012 Автор Отговорено Октомври 29, 2012 По-скоро на Death Magnetic, по-добър пример е А това -6dB по BS.1770-2 не е супер силно в интерес на истината, повечето тежка музика в последните години се прави около това ниво, че и по-силно понякога. Сега като каза, реших да проверя на бързо St. Anger и Death Magnetic. Anger-a дава -(5.5-6)dB на най силните моменти, а Magnetic -2.5dB (e това вече си е прекалено). 1 Цитирай
7thString Отговорено Октомври 29, 2012 Отговорено Октомври 29, 2012 И тук вече ще направя коментара който не искаше - то затова на тия всичките им песни звучат само като някакъв своеобразен шум - не се чува китара ли е, бас ли е, вокал ли е Цитирай
antonium Отговорено Октомври 29, 2012 Отговорено Октомври 29, 2012 Имаш няколко варианта: 1 Смесваш максимално добре без да слагаш компесори и/или лимитер на края. Експортваш и започваш да мастерираш. При мастерирането, ако има драма, се връщаш пресмесваш и пак експортваш. Това го повтаряш, докато не получиш резултата към който се стремиш. 2 Смесваш максимално добре, но слагаш компесори и/или лимитер на края. Така добиваш някаква представа как ще звучи парчето на -6 Експортваш без компресорите и действаш с мастериането. 3 Смесваш максимално добре без да слагаш компесори и/или лимитер на края. Даваш го на някой, който да си му бере гайлето 4 Смесваш максимално добре с компесори и/или лимитер на края. Експортваш без тях и го даваш го на някой, да си му бере гайлето Ясно е, че не могат да се сравняват няколко копресора + лимитер с мастериране, но в домашни условия и особено ако няма много време и това става. Поне да придобиеш представа как ще звучи парчето при силни нива от порядъка на -12, -11 и по-силни . Цитирай
Baby Thomas Отговорено Октомври 29, 2012 Отговорено Октомври 29, 2012 Не казвам, че е правилно/грешно, но аз лично си смесвам и мастерирам в един и същ мултитрак проект, като мастъринг плъгините са на Stereo Out канала. Тях естествено ги слагам след като свърша микса. И ако нещо не ми допада просто пипвам леко по каналите като слушам директно мастерирания вариант накрая дали се променя както искам. Ако си правя всичко сам не виждам какъв е смисъла да го експортвам на стерео, да го импортвам в нов проект, да ръчкам там и като намеря бъг да пускам пак микс файла, да коригирам, пак да експортвам и т.н. и т.н. Link 2 Цитирай
antonium Отговорено Октомври 29, 2012 Отговорено Октомври 29, 2012 ^ Аз ако смесвам за себе си, без да имам ангажимент към друг човек или банда, правя точно така. Цитирай
Trysth Отговорено Октомври 29, 2012 Отговорено Октомври 29, 2012 ^ Съгласен съм с Тони и Цецо. Като цяло моят любим вариант е т.2 от по-горния пост. Според мен, ако барабанчето потъва, значи има проблем още на етап смесване. Другият вариант е нещо яко да се засира при мастъринга (примерно EQ, което маскира инструмента, или неправилна употреба на компресия). 1 Цитирай
vane Отговорено Октомври 29, 2012 Отговорено Октомври 29, 2012 @7th string Сори, обаче не си прав - много от изпълнителите записват в даден момент на лента и просто не е същото като на твърд диск. Ако искаш може да ти дам и сравнени два записа на лента и на диск как звучат.............. Понеже не ми се спори, ето какво коментира относно лентата Бен Хилиър, чието име говори доста, за тези, които знаят за кого става въпрос: Mixing To Tape "I always mix to half-inch tape, especially now that I record everything into Pro Tools. It's nice to have a bit of tape compression in there at some point. I record everything into Pro Tools and then when I mix it I send it all out of separate outputs and through an analogue desk and do outboard compression and EQ, basically treating Pro Tools like a tape machine. Then I take the mix from the desk and record it on to half-inch tape and Pro Tools simultaneously, so I've always got the option. I can either use the half-inch mix or the Pro Tools mix. I find you can get some quite high peaks sticking out in some places when you come to mix down. When you record on analogue tape it smooths out quite a lot of those really harsh attacks and flattens it all out, but in a good way rather than having to over-compress everything. You can take a bit of the dynamic out of a tune just trying to deal with those peaks with compression. With tape, you don't even hear the compression but you'll find that those peaks have disappeared. It tightens up the bottom end as well — that's one thing you miss with not using two-inch tape any more. It tends to raise the bass a bit, making the octave above the fundamental more audible. That makes it easier to put it in the mix and means you can hear the bass on small speakers. If you're not using tape you have to use loads of other tricks to do it, like putting the bass through the VCS3 [see box] just to add that extra octave in. It's all swings and roundabouts, really. When we were working on tape, we used to have to use tricks to get the lower octave to come out, to give the mix more size, but now I find it's the other way around, you're having to do things to bring out the more audible octave of the bass." http://www.soundonso.../benhillier.asp От там насетне, всеки е свободен да разсъждава и действа, както на него му е угодно ......... @Miromaster, пробвай да промениш мастеринг ефектите, така че да са по "транспарантни", а не да оказват такова "жестоко" влияние върху микса ....... Цитирай
7thString Отговорено Октомври 29, 2012 Отговорено Октомври 29, 2012 затов вметнах уточнението "според мен" иначе ако пратиш линкове за сравнение ми е интересно да чуя дали ще направя разлика Цитирай
Black Bird Отговорено Октомври 30, 2012 Отговорено Октомври 30, 2012 Сложи на снеър трака на края в чейна му клипер. И на дръм бъса също клипер. После на мастера сложи два клипера след компресора и им дай гейн от сорта, първия 1 дб вторя 2.5. Накрая Лимитер от сорта на Озоне. Провбай найстройки. Гарантирам ти Снеъра , че няма повече да се мачка. Ако имаш проблеми с ниските микса ще започне да криви от клиперите, затова внимавай. Поздрави, Дими Цитирай
misterj Отговорено Октомври 30, 2012 Отговорено Октомври 30, 2012 Сега прочетох, че даваш 6 дб на лимитера. Това е много. Ако микса ти е тих, по-добре използвай геин плугин за вдигане на цялото ниво, преди да използваш лимитер. А на лимитера не му давай много зор - до 2 дБ макс. Цитирай
Mairomaster Отговорено Октомври 30, 2012 Автор Отговорено Октомври 30, 2012 С изключение на няколко добри съвета, малко вземаме да преливаме от пусто в празно вече. @vane Това за лента е много хубаво, ама просто няма общо с темата. Сумати народ в днешно време не използва лента и все пак са им прекрасни барабаните. А след всичките писания, това с "транспарантните" ефекти, мислиш ли, че не съм го пробвал? Точно за това е цялата тема. @Black Bird Точно това правя най-често, с разликата че на master bus-a, клипърите са ми преди компресора, но така или иначе master компресорът ми не върши много работа (както вече споменах, най-много 1 dB gain reduction). И въпрекиче, че snare-a се клипва на няколко места по-малко, за да се оберат достатъчно peak-овете, е необходимо доста сумарно клипване. И от това сумарно клипване умира snare-a. И това се случва преди да се появят проблемите с кривенето на ниските. @misterj Под 6dB имах предвид gain reduction. Иначе при дигитален плъгин, няма значение какво е абсолютното ниво на treshold-a на лимитера. Ръчно увеличаване на нивото преди master bus-a така или иначе си правя. А може би си имал предвид gain reduction? В такъв случай, точно това съм обяснил в първия си пост. Наистина идва много и миска започва да страда. Точно за това се налага по някакъв начин да ограничавам peak-овете на барабанчето. Понеже ако не ги огранича предварително, за да вдигна нивото колкото трябва, или трябва да peak-ва master bus-a, което си е доста лошо, или трябва лимитера яко да ограничава, което както всички сме съгласни, отново е лошо. Благодаря на всички за мненията, доволен съм от активността на темата. Цитирай
7thString Отговорено Октомври 30, 2012 Отговорено Октомври 30, 2012 Между другото е хубаво в такива теми да се дава откъс от микса и крайния резултат, за да може ако някой реално иска да ти помогне, да погледне и да види нагледно къде е проблема Иначе става стрелба в тъмното. Цитирай
Trysth Отговорено Октомври 30, 2012 Отговорено Октомври 30, 2012 Да, може да качиш част от песента преди мастър и след. Цитирай
Mairomaster Отговорено Октомври 30, 2012 Автор Отговорено Октомври 30, 2012 Да, добра ви е идеята. Не дадох семпъл в началото, понеже ставаше дума за проблема по принцип и в най-различни парчета. Това е конкретен пример от последния ми микс: Преди мастериране: https://dl.dropbox.com/u/59307400/Unmastered%20Sample.wav След мастериране: https://dl.dropbox.com/u/59307400/Mastered%20Sample.wav В немастерираната версия, барабанчето може би е малко силно, но съм го оставил така, защото се губи после при мастерирането. Може да забележите как след мастерирането се губи доста от puch-a на барабанчето. Конкретно за мастерирането какво съм правил. Клипване на барабанчето на неговата си писта, клипване на drum bus-a и клипване преди Оzone на master bus-a. В Ozone използвам единствено съвсем лек мултибанд компресор (по-малко от 1 dB gain reduction) и maximizer. За maximizer-a - inteligent mode II, 4 dB gain reduction на по-силните удари, включена опция transient recovery. И все пак не достигам нивото, което доста хора достигат на същата песен (микса съм го правил за Slate Digital Cup September, online конкурс). За да достигна някакво комерсиално ниво, трябва да в дигна всичко с 2-3 dB RMS, a тогава парчето ще умре напълно. В този мастериран вариант, Ozone показва около -7 dB RMS (пак правя забележка, не бъркайте стандартите). Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.