salt Публикувано Октомври 23, 2012 Публикувано Октомври 23, 2012 Здравейте, искам да попитам хора,които имат опит с директори и редактори на бг радиа относно политиката за излъчване на творчество на незивестни и съответно известни изпълнители и има ли такава изобщо? Задавам въпроса, тъй като досега съм имал честта моя автоска песен да прозвучи в държавно местно радио извън столицата в музикално предаване и класация.Това беше срванително лесно стъпало за изкачване, ако мога да го нарека такова изобщо. Запитването ми е как стоят нещата с частните радиа,когато не става дума за конкурс или калсация? Кой, как ,кога,защо и какво определя да бъде пускано и дава ли се право на качествена българска музика да прозвучава по бг радиата? Има ли радиа,които търсят неутвърдени/неизвестни като имена бг изпълнители?Кои са радиата,които го правят на меснто и национално ниво? Кои са тези ,които не гоправят?(споделете опита си при наличие на такъв със съответните медии) Знам, че на тези въпроси най-добре е да се обърна към самите музикални редактори на съответните радиа, но съм сигурен че има поне малцина от вас, които са комуникирали с радиа и ваши песни са вървели в ефир. Затова питам хора с опит. Това,което предполагам и се надявам да не е иситна е, че радаита за конвенционална и комерисална предимно западна и младежка музика разчитат на вече готова известност или да им се платят пари, но аз говоря за даване на шанс /безплатния начин/. Та..иам ли радиа,които ти дават шанса, само защото парчето е яко,модерно,немодерно, нестандартно или стандартно, иновативно или с една дума би забавлявало и заинтригувало уважаемият радиослушател? Благодаря за меннията,препоръките и опита ви,който споделяте с мен,колеги. Цитирай
Babyface Bob Отговорено Октомври 24, 2012 Отговорено Октомври 24, 2012 Здрасти колега, хубаво е, че се е стигнало до там да се интересуваш за медийната изява на твоето творчество. Имам малко опит в сферата и мога да кажа, че вариантите да стигнеш директно до редакторите на радиата в България е малък - повечето изпълняват комерсиални концепции, спуснати от корпоративното тяло. Частният сектор е завзет от масивни медийни гиганти с ноу - хау от Западна Европа и САЩ. Съответно, макар и да звучи като конспирация, няма нищо случайно в новите песни, които звучат по радиата. За тях някой е платил на някого. И такава е признатата световна практика. Малките душици продуцентски в България възприемат подобно поведение и за ротация в медия се заплаща по тарифа. Това е инвестиция в хита. При комерсиалното облъчване от медиите, за да се чуеш масирано от нечия медия, дори да ти е яко фреш парчето, трябва да си нечии. Или да си издаден от някой с връзки в медията и възможност да заплати създаването на хита от парчето ти, или трябва да разчиташ на лични средства - пари и влияние на познати. Със сигурност при пускане на връзки ефектът няма да е удоволетворителен, но ще звучиш от време на време. Третият и най - възприет от нас начин, е да ходиш с дискче под мишница по специалзиирани радио предавания - например "Гараж" на Гурко, "От другата страна" на Марто от Варна и "Аларма" с Ася по БНР, "Музикалната кутия" на Емо Братанов и т.н. и да им раздаваш музиката си. Безплатно. И да чакаш да звукнеш. Слава Богу - безплатно. Защото това са хората, в чиито стратегически продиктувани рамки е влезла графата Самиздати в България. Тя не е доходоносна графа, не привлича рекламодатели и едно самостоятелно радио за такава музика трудно би се издържало самостоятелно. Това е моето лично убеждение от работата ми и познанствата ми с радио и други журналисти. Ще се радвам и аз да чуя други мнения. Поздрави и успех! 6 Цитирай
misterj Отговорено Октомври 24, 2012 Отговорено Октомври 24, 2012 Снощи в "Денис и приятели" имаше интересни неща, относно заплащането на българските творци в музикалния бранш. Просто законът е направен с много хубави порти, за да не могат авторите да получават пари. Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Октомври 24, 2012 Отговорено Октомври 24, 2012 Да напиша няколко реда, че ми е фреш-фреш Не съм пробвала да си пращам музиката на радиа в България. Покрай една моя песен се запознах с музикални редактори и редактори на вестници из България, хора, които се свързаха с мен след като са чули парчето в интернет или им е било препоръчано от някого. Правиха ми интервюта по скайп, в предавания вариращи от предаване за успелите хора с карнобатски корени по общинското радио в Карнобат, до предавания по ФМ+, БГ радио и предаването на Тома Спространов. Редакторите ми пишеха да ме питат имам ли издател и как могат да се сдобият с друга моя музика, за да я излъчват. До този момент не само не съм платила и стотинка за това, да бъда излъчвана по радио, но и никой не си е отворил устата да го намекне. Песента ми, от която тръгна всичко беше предложена за номинации в три категории на БГ радио миналата година. Преди известно време бях в България почти нелегално и двама човека, които знаеха за това ме бяха препоръчали на две предавания по БНР - Бургас и София. Всичко това го пиша, за да покажа и една друга страна - това да предизвикаш интерес с музиката/личността/заниманията си. В моя случай - без дори един концерт в България. От една страна нетуъркинга и препоръката от някого е много по-добро оръжие отколкото сами да се предлагаме. В днешно време много хора слушат подкасти, интернет и студентски радиа - сигурна съм, че всяко искрено и интересно парче ще стигне до публиката си. Мисля ако се целите в излъчването по радиа като самоцел, а не в публиката на тези радиа няма да имате много успех. Т.е. вместо да се търси кои редактори биха ви пуснали парчето, по-скоро помислете кой слуша това радио и директно се целете в него - Фейсбук и Саундклауд са страхотни средства, когато слушателят ви търси, радиото ще намери начин да задоволи неговия интерес . Също така хубаво е да помним, че радиата/телевизиите/вестниците търсят интересно съдържание, с което да запълнят 10минути/половин страница - т.е. не само вие имате нужда от тяхната платформа, но и те от вас-ако сте интересни. Поздрави и успехи на всички! 6 Цитирай
7thString Отговорено Октомври 24, 2012 Отговорено Октомври 24, 2012 Истината е, че без връзки нищо не става. Особено в България, и не само в областта на музиката Цитирай
Babyface Bob Отговорено Октомври 25, 2012 Отговорено Октомври 25, 2012 Искам да поздравя Вяра за catchy стилът й и че обръща внимание на най-важният начин на разпространение на музиката ни. И това не е ефирното радио, а интернет. Огромна и силно подценявана или непознавана тема. И различна от настоящата, но все пак е добре да се помисли. Някой ден може и нова тема да стане Цитирай
musicman Отговорено Октомври 25, 2012 Отговорено Октомври 25, 2012 Казвал съм го на много места, ще го кажа и в тази тема. С пръдня боя не става! С други думи ако не инвестираш няма да получиш. Инвестицията не свършва обаче с купуването на китара, усилвател и написването на нещо като парче. Вземете за пример един производител. Първо трябва да има идея. После да наеме помещение, да купи машини и в най-грубо казано да произведе продукт. Ако той вярва в този продукт след това следва да плати за реклама, да плати някъде да напишат хубави статии за него и продуктът и едва след това вече може да започне да прибира пари. Това при положение, че продукта става за нещо. Ако не става - пиеш една студена вода и започваш да се занимаваш с нещо друго. Тук само плачем... Ама защо ни искат пари за реклама ( да ни пуснат по радиото )? Ама защо клуба в който свирим ще ни взима процент от входа ( не дай си боже наем )? Ами така е! И четете какво ви пише Вяра. Аз имам чувството ,че когато на някой нещо не му харесва, просто се прави, че не го е прочел и продължава да си се оплаква. Политиката на радиата трябва да бъде точно такава каквато е. Те изкарват пари с тази музика и ако мислят, че с твоето парче няма да имат слушатели - няма да ти го пуснат ... без пари. А ако е много зле и пари да им даваш няма да го пуснат. И вече има различни типове радиа. Примерно БГ Рок имат аудитория изградена на песните преди 20-30 години. Над това те могат да си позволят да пускат нова музика. Демек там ще трябва да плащаш. Но пак няма да те пуснат ако парчето ти съвсем не става. Други радиа тип NJoy, Z-Rock, NRJ, са склонни да пускат всякаква музика, която ще привлече аудитория. Демек там не е нужно да плащаш но само ако имаш супер хит. Ако нямаш и да плащаш няма да стане. Е добре де може и да ти вземат парите но не могат да си позволят да пускат много кофти музика, защото аудиторията им ще иде там където пускат готини парчета. Грубо казано - това е. 3 Цитирай
antonium Отговорено Октомври 25, 2012 Отговорено Октомври 25, 2012 Така е. Музиката от гледна точка на бизнеса е продукт и ако е качествен продукта, ще се търси. Сега какво означава "качествена" музика от гледна точка на бизнеса е тема на отделна дискусия :-D 1 Цитирай
musicman Отговорено Октомври 25, 2012 Отговорено Октомври 25, 2012 Именно! Вариантът за който не споменах е когато някой инвестира в теб. Това е така нареченият продуцент. Радиото също може да инвестира в теб. Но всеки който го прави не го прави заради хубавите ни очи а за пари. Пряко или косвено. Така, че колкото по-бързо проумеем, че музиката е продукт както сиренето, телефона и бирата - толкова по-бързо ще се вдигне нивото на музикантите. Демек дайте да почнем от А и Б. 3 Цитирай
salt Отговорено Октомври 31, 2012 Автор Отговорено Октомври 31, 2012 Благодаря за коментарите и мненията.Изключително полезни са,надявам се и за други потребители на форума. Цитирай
Hillbilly Отговорено Октомври 31, 2012 Отговорено Октомври 31, 2012 Сам си даваш отговор със заглавието.. Политика=зимам пачка права сфирки секакви и дупе давам.. Ако некой толкова държи да се про/чуе по медиите да си нагласи пачка или некои органи за употреба Е ,те са ме изтриха Цитирай
musicman Отговорено Октомври 31, 2012 Отговорено Октомври 31, 2012 А като ходиш до магазина трЕбва ли ти пачка? Или музиката ако трябва ти да я купуваш е безплатна а ако я продаваш - много скъпа? 1 Цитирай
Hillbilly Отговорено Октомври 31, 2012 Отговорено Октомври 31, 2012 А като слушаш свиркаджийките по радиото,сещаш ли се колко студийни комп-спецове са им оправяли и наслагвали фалша? Отдавна свестните банди си пускат Безплатно албумите в нета като реклама и печелят от концерти и др. 1 Цитирай
musicman Отговорено Октомври 31, 2012 Отговорено Октомври 31, 2012 Това кой на кого какво е правил не е тема на разговора. Да, свестните банди го правят понякога ( пускат безплатни албуми ) но това е по-скоро изключение от колкото правило. И забележи преди да станат известни и те са вложили ( кихали, давали, бутали, ръгали, снасяли, и т.н.) за реклама. Или те или продуцентът им. Щото ако не са известни никой няма да си свали албума им безплатно, ерго никой няма да им иде на концерта. Цитирай
Babyface Bob Отговорено Октомври 31, 2012 Отговорено Октомври 31, 2012 Няма лошо, че радиата искат пари. Те от това се издържат в крайна сметка. Има лошо обаче, че го няма продуцентът, който да издава ( разбирай да дава ). Той, в качеството си на бизнесмен, трябва да вижда музиката като продукт за продажба и да поема финансовия риск от инвестицията. Ако един кадърен музикант си е и продуцент, рядко има способностите да се продаде добре. Всъщност често му липсва информация, професионален опит и връзки. Но най - вече един артист трудно се откъсва от мислене тип "моето гардже е най - хубаво". Докато продуцентът мисли комерсиално. Това значи, че щом нямаме качествен български продуцент, който да издава и разпространява млади български рок 'н' ролл банди по специализирани медии ( каквито не липсват ), няма 'леб у продукта. Не е аудиторията виновна. Тя е маса и се облъчва. Ние сме си виновни. А цената за реклама е според пазара - реално тя не е висока. Просто няма как да си я позволим, без да продадеме нещо 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.