Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте,

 

Гледам напоследък, че доста съфорумци се изявяват на тема ефекти и аз да не остана по-назад се включвам в отбора :)

Отдавна бях любопитен как звучи аналогов дилей с време 1 секунда и затова и реших да поспортувам за собствено развлечение:

 

AD3205.jpg

 

В този дилей се използват 4 чипа тип 3205 за обща продължителност от 1 секунда. Има превключвател за "къс" и "дълъг" режим, при който в първия случай се ползва само един от 4-те чипа, а във втория и четирите заедно.

Сега вече като се наиграх с него е време да отиде у някой на когото ще му върши повече работа.

Отговорено

Няма ли възможност вместо да се ползва само един от чиповете, с намаляване на закъснението, да се увеличава честотата на clock-a, съответно и честотата на low-pass филтъра след закъснителните линии така, че при къси времена на закъснение, честотната лента да е по-добра, или такава идея не е подходяща за китарни приложения?

Отговорено (Редактирано)

Предпочитам семпли да направи някой по-способен с китарата.

 

Дилеят е по схемата на BYOC (предпоследната страница):

 

http://buildyourownc...nstructions.pdf

 

Платката съм я пречертал от картинките и съм ползвал други части, както и съм добавил някои мои модификации, които сметнах за необходими.

 

На схемата се вижда, че има тример за честотата на клока, а филтрите са фиксирани, но който му се занимава може да модифицира допълнително. Играта с клока на аналоговия дилей обаче има плюсове и минуси, така че трябва да се намери някакво средно положение.

 

Поначало в нета има доста семпли, но както споменах моята версия е с модификации.

Редактирано от Gregg
Отговорено (Редактирано)

Ясно, питах, защото се ползват бая закъснителни линии за постигане на такова закъснение.

Друго интересно нещо в схемата, което струва ми се забелязах е, че всяка линия се клоква от отделна клок интегрална схема.

Не би ли било по-практично(и по-евтино) и четирите линии да имат общ clock.

 

Иначе схемата изглежда внушително със всичките тези интегрални схеми. Изпълнението, както обикновенно, е прекрасно.

Поздравления!

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено
Не би ли било по-практично(и по-евтино) и четирите линии да имат общ clock.

 

Този вид драйвери са направени така, че да управляват най-много два чипа, защото входния капацитет на BBD-тата и висок и при по-голям брой формата на сигнала на клока започва да деградира, затова поначало е добре за всеки чип да има отделен драйвер. В случай е ползван мастър клок, който управлява останалите.

Отговорено (Редактирано)

Генераторът на тактовия сигнал е един (IC3). За всяка CCD има отделен драйвер, защото капацитивният товар на тактовите шини е висок. Респективно, токът е в повече ако се хранят четирите от един драйвер. Това би довело до сериозни проблеми, както за драйвера, така и за BBD.

 

Що се отнася до промяна на семплиращата честота въпросът е много сериозен, тъй като връзката с антиалаязинг филтрите е директна.

Галин правилно заобикаля въпроса, защото "модифицирането на филтрите" изобщо не е лъжица за устата на Copy/Paste любителите.

Сметките са извън елементарната математика за да ги дискутираме тук. Мога да пусна, за информация само, една статия за проектиране на такива филтри, стига да има поне малък интерес.

Но се съмнявам, че няма да се разбере за какво става дума, защото дори в аудиофелационистичните среди това си e Tera Incognita...

 

ПП. Галин ме изпревари за драйверите B)

 

ПП2.

В приложената схема антиалаязинг фитърът на входа е само от 3-ти ред, което е твърде далече от необходимият 10-ти ред.

Изходните реконструционни филтри са от 5-ти ред, което също е далеч от 10-ти ред, необходим за качествена работа.

Просто за непретенциозни китарджийски ефекти се използва само това, без което не може.

 

ПП3.

Относително добро решение е системата за компресиране/ експандиране (1:2 / 2:1)на сигнала, за получаване на добър динамичен обхват.

Редактирано от Parni_Valjak
Отговорено

Поначало в тази сфера всичко отдавна е измислено и многократно предъвкано, така че мястото за известни маневри има, но е ограничено.

Отговорено (Редактирано)

Напротив, използва се при всички Качествени апаратури изградени на базата на BBD / CCD.

 

Не се използва в евтините Chorus и Flanger настъпи-кутийки.

EH_MMdeluxe2.jpg

Редактирано от Parni_Valjak
Отговорено

Безкомпандерните закъснители субективно се харесват повече на музикантите , добра изработка и интересно позиционирни копчета.

А дали реално не са премаркирани 3208 тез 4 бр 3205 ?

Отговорено

Ехее, тук станало страшно! :) Много интересна тема и мнения. Аз обаче гледам като голям камък и наблягам само на картинките :)

 

Гальо, това трябва да се пробва! Изгледжда много добре!

Отговорено (Редактирано)
А дали реално не са премаркирани 3208 тез 4 бр 3205 ?

 

Чиповете са Coolaudio - V3102 и V3205. Реално се получава една секунда, иначе с 3208 няма как да стане.

 

Данчо, няма проблеми, а ако друг от Варна иска да го пробва да ми пише на ЛС.

Редактирано от Gregg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.