Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

нека ги разделим така

ефтини - до 600- 700 лв

среден клас -800 -1200 лв

висок -над 1200

 

темата я правя -понеже се изказа мнение че джаксъните нещо не струват

 

от лично наблюдение на 2 джаксъна от високия клас

мнението ми е че са си ОК китари

с много добър гриф - супер бърз

звука също е на 6

и не отстъпват на скъпите айбаниз - като разликата е във филинга ( грифовете имат различно усещане) и в звука ( темброво )

според мен - Айбаниз - Джаксън - въпрос на вкус

 

като за да съм съвсем точен - единият от тези джаксъни -има известен проблем с флойд роуза - от време на време се разтрайва - при много силно ръчкане - ТОЕСТ ПО ПАРАГРАФ -Флойд роуз -айбаниз е за предпочитане

 

хора със среден клас джаксъни също се оплакват от разтройващи се флойдове

така че преимуществото на айбаниз по тая част е безспорно

КОЕТО В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ МОЖЕ ДЕ МЕ ОТКАЖЕ ОТ ДЖАКСЪН

други пък джаксън въобще не разстройва

значи въпрос на колко скъп да е джаксъна - и чарковете по него

 

Вие сте на ход

пишете повече за средния и ниския клас

високия е ясен :)

Отговорено

аз имам Джаксън горе-долу среден клас, като го купих имаше някои стандартни дефекти(потенциуметъра и нът-а бяха преебани), аз очаквах и флойда да е някакъв боклук, тъй като 90% от хората които познавам се оплакват от проблеми с флойда, но като по чудо се случи точен и съм супер доволен от него :)

адаптерите са си някакви Джаксънски - с ясно изразени високи и много ми допадат

грифчето е тъничко и страшно удобно за сола

на мен лично ми е по-удобно от на Ибанец(модела беше като на Налбантов черния, и разни по-ниски) или Ямаха(420S) защото е съвсем малко по тесен, но това е поради простата причина че и на предната ми китара грифа е също толкова широк :)

иначе и аз се съгласявам, че Едж Про е по-добър флойд от колкото Джаксънските :godbless:

най-малкото защото ръчката е на щифт или каквото е там и не се разхлабва...

Отговорено

Еми аз пък иам Джаксън от ниския клас -JS1.Зна4и като гриф китарата ми е много удобна (като се има предвид 4е свиря с 13ки в Си) си е баш.Проблема е в адаптрите главно щото не са много силни а пък и понякога (казвам понякога защото зависи от техниката) пищят (тоест правят микрофонии) ама след смяна (която мисля скоро да осъществя) смятам че китарата ше е баш. За флойд нямам наблюдения щот ги мразя тия ръчки. Моята е с тремоло което не използвам. Иначе ако гледаме характеристики които интересуват масовия и по-неразбиращ потребител боята е доста стабилна,тона също (то остава и с тия 13ки да не е!!) :)

Отговорено

за ниския клас - трябва да се внимава много, защото повечето джаксони от този клас са преебани по производство. имах JS30 и не бях доволен. флойда беше скапан, потенциометрите, имаше дефектни прагове и още куп глупости. за средния клас - хващал съм една две дъски и мога да кажа че останах доволен. пак трябва да се внимава, защото флойдовете са същите - просто явно имат по-голям заводски контрол и прецаканите не ги пускат на пазара (което не важи за ниския клас)

 

за високия - там работата е сериозна :)

Отговорено (Редактирано)

Хващал съм един виненочервен металик от висок клас - по спомен някъде около 800 Евро на старо. Китарата ми хареса, нямаше проблеми с нея. Човекът си го беше купил от Англията.

 

Иначе у дома са ми попадали 3 джаксъна(2 от тези по 500 лв с форма на Ibanez), и един Warrior от тезо около 700 лв, всичките Made in India.

Проблеми с флойда при последния(само на него имах възможност да поръчкам, другите бяха у нас за ремонт) нямаше. При другите два прагчетата не бяха твърде добре поставени, но и при трите звука въобще не ми хареса. По моя преценка звука им е твърде "стъклен" и безжизнен, аз лично не мога да намеря нищо красиво в него, което да ми грабне ухото. С дисторшън ми звучат прекалено равно, като синтезатор, а на чисто малко тенекеджийски ми звучат, нямат НИКАКВА дълбочина на тона. Единствено ще-годе приемам как звучат на нек адаптер на чисто.

 

Пак казвам, че това си е мое лично мнение, и не го налагам. Всеки може сам да си предцени.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

При повечето марки разделението висок/нисък клас е изкуствено.

Целта е прибиране на левчета.

Обикновено при серийното производство разликата е, че китарите от "високия клас" са оборудвани със скъп хардуер и с по-гъзарска боя. Понякога обикновена дъска минава за "висок клас", защото е сигничър модел на еди-кого си...

За мен лично дървото и изработката са по-важни от хардуера (който, така или иначе се сменя от собственика в 99% от случаите).

Извод - събирайте левчета за поръчкова китара. Конвейрното производство е просто... конвейрно производство.

 

Междудругото, пише се еВтин, а не "ефтин".

Отговорено

горер - не съм съгласен

вземи един индийски и един японски джаксон - ралзика има, при това голяма

или един евтин ибанез ГРГ - сравни го с някой РГ Престиж серията примерно

 

вярно е, че и цената е доста различна - едното е 500, другото 1500 B)

Отговорено

Ми както ви разправях в една друга тема, взех един Джаксън ЖС30 и останах приятно изненадан. Грифът беше доста удобен, с малко по-широки прагчета от моя ибанец. Звукът му е доста стегнат и благ. Флайдроуза му не разтройва, но не е удобен като на ибанеца. Абе общо взето за 500те лева които даваш за тази китарка си заслужават! Пък и има доста добър външен вид!! B)

Отговорено

Делян от форума има един JDR 94 -също много добър джаксън

460 долара нова(вече не се произвежда - модел 94 година)

(предполагам не издавам тайна - той я е посочил в аватара си)

значи попада в средния клас - а е супер пушка(направо ме е яд, че не я купих аз)

 

явно въпроса опира до това - харесвам или не джаксън

аз винаги съм ги харесвал - а напоследък - още повече

 

а звука зависи и от адаптерите

основно се предлагат с Джаксън адаптери - някои от които не са добри(поне недотам, че да кефят), други пък са добри - то пак е -въпрос на лично възприятие

и със Сеймър Дънкан (или Дънкан Дизайнд - които са си сеймъри, но правени в корея за по еВтино - сори че с изложих с тая дума)(чат пат има и с ЕМГ)

докато Айбаниз - ползват техните си адаптери и тези на Димарзио(като част от адаптерите на айбаниз пак се произвеждат от димарзио)

 

аз като дълги години бях свирил с айбаниз и димарзио адаптери

и на мен в началото звук на дънкан дизайн ХВ104 - не ми хареса и бях решил да ги сменя с едни джаксън - от чарвел 475 модел(явно свикнал на димарзиото)

Владо Балев ми каза че това е лудост(за което бе напълно прав - той е фен на сеймърите по принцип), после видях че Джордж Линч имал на една от китарите си точно тоя дънкан дизайнд 104 - и взеха много да ми харесват B) (

 

а по природа Димарзио и Сеймър адаптерите - според мойте уши ( и по мнение на много познати) - звучат доста различно - макар че не може да се каже кои са по добри( нещо като маршалите с селешън, фендерите с йенсен)

Ефто - може пък, ти да си фен на Димарзио звука!

Отговорено

аз съм свирил на един джаксън висок клас и мога да кажа, че звукът не ме кефи особено... ако ви влече дивната жица - кефффф, ама ако искате някакъв по-жив и динамичен звук, по-добре някаква друга китарка

Отговорено (Редактирано)

Не знам от какво дръвце ги правят по-евтините китарки. Предполагам че от там идва това, което не ми харесва. Разбира се, трябва да спомена, че аз по принцип не харесвам много звука на китарите, боядисани с реактивен лак(от твърдите). Този лак винаги придава на китарата малко стерилно, стъклено звучене. Разбира се, почти всички метъл китари са боядисани точно с такъв лак, и много харесват на повечето хора. Може би мнението ми е повлияно от това, че харесвам много ЛЕС ПОЛ, и Стратокастър звука, и винаги сравнявам с тях. С яка бичкия може би няма голяма разлика между китарите, но на чисто, разликата е огромна. А джаксъна, надявам се, ще се съгласите с мен, на чисто звучи малко безизразно. Това е което не харесвам в ниския клас, и не мисля, че може да се оправи от адаптерите. Просто дървото в комбинация с лака явно има по-особен резонанс. Забелязал съм още, че джаксъните почти не вибрират в ръката като ударите ниска струна, за разлика от страт-а, който целия вибрира. Затова и джаксъна има повечко състейн, де, но ако трябва да се изразя образно - страта ми звучи по-акустично, а джаксън-а - все едно е направен от камък. На някои хора, пък може точно това да им харесва.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Имал съм и съм пробвал в Guitar Center всякакви евтини и средна класа Jackson-и. Ако имате късмет може и да попаднете на някой, с който след това няма да имате много проблеми, но когато видях и пипнах истински американски Jackson, чак тогава разбрах защо цената му е такава. За щастие вече бях събрал и необходимата за целта сума.

Отговорено (Редактирано)

Аз имам Jackson DX10D . Ето и снимка: egjajkdx10dblkf6wu.jpg

Аз лично съм доволен от китарата . Флойда не се разтройва , вади доста добър саунд , грифчето ми е удобно . Свиря с 9-ки струни . Нямам никакви оплаквания :) Китарката е средно - висок клас според мен .

Редактирано от kirk-hammett
Отговорено

Ми.. моя джаксън е ниско качество - с цена 780 лв, макар че според мен има и други разлики спрямо най евтиния. Най-малкото грифовете са доста по-правилно изработени. Инъче като цяло китарата хич не е лоша, дори и със сток адаптерите има доста добър състейн за цената си, и тона е приятен, особенно със солидни количества гейн :godbless:

 

Има какво да се желае определено, но не е китара която ще тръгне да спъва уменията на някой китарен бог :P Поне така ми се струва, като гледам каква е разликата в тия модели които са над 1200 лв - просто ония имат по скъпи адаптери. Аз така или инъче моите ще ги сменям предполагам съвсем скоро. Даже ще си взема по добри от дънкан дизайн за същите пари.

 

Флойда е много стабилен ако си "нормален" китарист. Примерно ако си свиря нормална музика с разни дайвове там си стои вярна по 2-3 седмици. Даже издържа и 1-2 пищялки стил Дарел на песен. Обаче ако почнеш да тормозиш флойда с "опити за такива" които се изразяват в около 20 пъти в минута за около 5 мин да опъваш тремолото до краен предел, после до другия краен предел и после обратно - тогава СЕ РАЗСТРОЙВА.

 

Аз поне досега не съм свирил с някаква "скъпа" китара че да знам дали го има тоя проблем и при тях. Но според мен това не е от заключването и флойда а от самите струни. А аз по принцип свиря с доста добри струни. Предполагам че с нещо БГ или евтино ще е много по зле.

Отговорено

Предната ми китара беше jackson JS1. От нея си бях много доволен. Радвам се че ме насочиха тогава да я купя. Тялото и грифа бяха мн. удобни, тремолото не го ползвах щото разстройваше много ма така е с всички китари без заключване (беше си тремоло не флойд). Купих я за 450лв. Сега свиря с Jackson JS30RR. няма да крия че я купих основно заради формата и 24-те прага. Винаги съм мечтал да свиря с такава китара. Но останах много приятно изненадан. Адаптерите са Джаксънски, няма тремоло => не се разстройва ;) Грифа е супер удобен, не много широк, а и съм с дълги пръсти, тъй 4е ми еидеален. Звука е наистина добър (сравнявах с предната ми китара) - по плътен и същевременно по изчистен и... хмм метълски :think: аве общо мнение, за ниския клас Джаксъни - зависи н акаква случиш. много хора с еоплакват, но за съм си доволен за 500-600 лв наистина добри китари ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.