Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Не забравяй онези другите хомо дружинки като шамара, ъпсурт мъпсурт и в крайна сметка останалите икони на българската култура, които са такива, защото в крайна сметка това са желанията на масовия български слушател, а не, щото да ни е гадно на нас ;) Сигурно в Израел има групи, които се кефят на германски фашистки маршове, но може би не са на достатъчна почит :)

  • Отговори 71
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Ае аз подкрепям в общи линии 7thString относно започването. Хич не са нужди някакви си 20 -40-50 хиляди лева. И практиката го показва. Пълно е вече с млади музикантчета, които с 300-400 лева за китара и още толкова за усилвател почват да свирят. И едни барабани, които звучат прилично могат да се намерят на старо за 500-600 лева. Така че с грубо казано по 1000 лева на калпак може да се обурудват хората. Една моя позната ( вече е студентка ) но като беше ученичка работи едно лято, събра си пари и си купи прилична електрическа китара за 400 лева. Продаваше сладолед май. Който иска - търси начини, който не иска си намира оправдания - стара китайска народна мъдрост! Не е лесно, но това е положението. За кой път трябва да давам примери с биографията на AC/DC, които при 2-3 издадени албума някъде 1976-77 година са обикаляли Австралия с един раздрънкан бус и са свирели дори по 3 пъти на ден, само за да си платят яденето и бензина. И са спели в буса. А сега пълнят стадиони. Поучете се от великите. Всички в началото са започнали супер трудно, но не са се спрели. Просто са бачкали яко и сега продават труда си и творчеството си за много пари. Така е то.

Аре наздраве и свирете с кеф!

Отговорено (Редактирано)

Качеството на българската музика е ниско не заради апаратурата на музикантите - има много групи с китари за по 1500-2000, които записват бози. Качеството е ниско заради отсъствието на качествени кадри в областта на продуцентството, мениджмънта, звукозаписа, особено мастъринга, както и на отсъствието на ефективен качествен контрол - няма сериозни медии с компетентни анализатори, които от една страна да имат реноме сред потребителите на музиката, а от друга да се занимават с изследване и анализиране на нови и актуални бг изпълнители. Резултатът е - куцо, кьораво и сакато има група и няма кой да отсее зърното от плявата, много потенциално добри групи се разпадат поради личностни дрязги (които един добър мениджър би туширал), много други, пак качествени, не успяват да достигнат до стабилен звукозапис поради липса на средства, и т.н.

 

еdit: респективно имаме и обратния случай - много групи, без грам оригинална идея в музиката си, се задържат на сцената поради упорство, балансиран откъм характери състав и добри финансови възможности

Редактирано от overhate
Отговорено

Старата песен на нов глас.Ако някой иска да запази любовта и ентусиазма към музиката,нека продължи да се занимава без очаквания за пари.Защо ли?Пълно е с мнения по въпроса във този форум.

Отговорено

Ако иска да си намери бизнес,що не си потърси наистина бизнес...не познавам музикант ,който живее добре подчертавам в България.Или изглежда така в очите на другите и живее от друго или ви лъже.Също спорно е какво се разбира под музикант.При всички положения е нещо много повече от това да свириш на някакъв инструмент...поне според мен.

Отговорено

Може да прозвучи обидно, но в България има твърде много хард рок и метъл групи, доста повече от търсенето. В същото време поп-рок групи почти няма, а такъв стил би имал по-голям шанс за комерсиален успех.

Отговорено

Ако беше тъй, нали се сещаш, че "малкото" "търсени" поп групи щяха да са един вид монополисти и да изкарват големите кинти от участия :) Пък не е баш тъй

Отговорено (Редактирано)

7thString - прав си за забележката, обаче то няма никакви поп-рок банди. Всичко е боза там. Тези които се опитват да направят нещо наистина изкарват кинти, обаче пак супер изкуствено, щото печелят от разни безплатни концерти, които са перачница на пари или реклама на някои от големите компании. Ето сега кока кола прави някакво турне. Там в интерес на истината свирят точно поп-рок банди. И мисля, че сигурно им плащат тлъсти хонорари. Какво би станало обаче, ако те тръгнат в чисти я пазар? Отиват в един клуб, където се събират 300 човека и казват, ние сме D2 примерно и искама 3000 лева хонорар. Мислиш ли, че някой ще им даде? Трябва да е луд. Просто няма такъв бизнесмен, който да си заложи гъза. Или ако го направи, при него ножа е опрял до кокъла - няма хора и той си вика, дай да викна някаои известни банди. И те така - хапва дървото. Просто пазара се прави от долу - нагоре, а не обратното. Не може да си купиш нещо, за което нямаш пари. Тая еврейско-педераска икономика еба мамата на света. За това от малкото - към многото, от долу- нагоре. Такова е естественото развитие на нещата. Аз примерно ще отворя пак клуб. Изключително малко банди ще свирят при мен на твърд хонорар. Това са банди, които познавам от години и които знам че със сигурност ще ми направят купон на публиката. Другите са под общ знаменател - на вход, даже на процен от входа (примерно 80%). Щото за да има сцена, трябва да съществува клуба. За да съществува клуба, той трябва да печели. За да печели - трябва да има много строга финансова дисциплина - двата парични потока са строго разделени. Каквото се продава на бара, си е за бара. Каквито билети се продават, са си за групата. Тук рисковете трябва да се сведат до МИНИМУМ. Сигурно за стотен път го пиша във форума това. Има ли риск, със сигурност ще се случи кофти ситуация. Случи ли се кофти ситуация, клуба затъва. Затъне ли клуба, просто фалира и приключваме със сцената. Аз също съм музикант, свиря в 2 банди и по никакъв начин не съм се пазарил за пари с някой от собствениците на клубове, където съм свирил, защото много добре знам какво им е на главата. За да се платят едни пари, те трябва да се изкарат. А на групите им плаща ПУБЛИКАТА. Запомнето го това. НЕ СОБСТВЕНИКА НА КЛУБА!

Редактирано от Slinky
  • 1 year later...
Отговорено

Ех, Slinky, Slinky, първо е ужасно тъпо да се налага този бизнес модел - собственикът на клуба да не плаща на музикантите. Който иска музиканти да му свирят на ухо - ще плаща и ще привлича публика. Този бизнес модел е абсолютно погрешен, защото сериозни музиканти никога няма да дойдат да свирят в такъв клуб, а нови групи и посредствени групи ще се съгласят по веднъж два пъти - не и повече. Така от само себе си всеки такъв клуб запада в рамките на година. Като изобщо няма да коментирам качеството на групите.

Второ, този бизнес модул е в ушърб на музикантите, защото нито един собственик не си прави дори и труда да направи реклама на групата. Коя, група ще свири, кога и т.н. Групите почват сами да тормозят своите фенове като ги намъкват в разни дупки, с нечисти чаши, потънали в мърсотия, елате та елате... Отивам и какво, 10 човека на кръст, мръсните чаши, гадно пиене, фалшиво пиене, и музикантите без пари, обезверени, си тръгват... и повече никой не чува за тях... А тоя същия тоя хитрец СОБСТВЕНИКА си вика - баси и музикантите...

Трето, всеки собственик е тръгнал да печели от музикантите... Така. Ето за какво става въпрос. По цял свят, когато в бизнес модела ти е включена музика, първо следва да предвидиш отчисления за организации за колективно управление на авторски и сродни на авторските права, само защото изобщо се докосваш до музика и смяташ да я представяш пред публика. А тук какво става. Тоя същия маймун СОБСТВЕНИКА едва ли не иска от музикантите да подпишат декларация, че те се отказват от своите естествени потестативни права - авторските си права, за да свирят в миризливата му дупка.  Еми няма да стане. Всеки, който иска да участва в тоя бизнес да не си забравя топките вкъщи и да играе мъжки.

Четвърто, дори и всичко това да е предвидено и направено, най-голямата беда на музикалните клубове е тяхното озвучаване. Нас....н звук, бучи, трещи, заболява ме главата от евтини колони и безобразно звучене. Та,като си излезал на мегдана с музикален клуб, направи звук. Звукът се прави от професионалисти, идват, мерят, казват това става, това не става. А не от някой глух сервитьор, дето не си чува вътрешния глас...

 

Та, ако иска някой да печели от музика на гърба на таланливите музиканти има някои задължителни, ама абсолютно задължителни моменти:

- перфектен звук;

- професионално озвучаване;

- музикален мениджмънт и реклама;

-  спазване на авторските права;

- уважение към музикантите;

 

А, ако това е изпълнено, и музикантите ще почнат да печелят от музиката си.

Това, което вече по-често срещам навън е абсолютно приложимо и тук е следното: навън, една сцена, примерно 6 групи, професионално озвучаване и билет или бира за ареята. Бирата е с яка надценка, за да има за музикантите.

 

Еми това е засега.

Отговорено

Без да ми се сърдиш, ама Слинки е собственик на клуб. Ти като какъв му даваш този съвет? Собственик? Едва ли. Само не ми казвай, че си поредния, който знае по-добре как се правят нещата но не си ги направил.

 

С две думи за да искаш нещо трябва това, което предлагаш да е продаваемо. Ако ти сам не можеш да го продадеш, не ти е виновен собственика на клуба. Или пак да рекапитулираме, ако има качествена музика, ще има кой да дава пари за нея и тогава вече, когато клуба се пълни само защото в него ще свири твоята група, може да имаш някакви по-високи претенции. Докато ти самия предлагаш лайна, същото ще получиш и от клубовете. Нещата са много свързани.

 

overhate го е казал горе-долу къде е проблемът. Нямаме познания, нямаме качество, но имаме претенции, че знаем всичко и можем всичко. Истината е че трябва много да се учим.

Отговорено

Въпросът е дали няма да се наложи обратното - ние да трябва да платим, за да свирим в клуба. Аз съм на мнение, че професионалните музиканти се хранят от парите на феновете си, защото музиката им всъщност е тяхната продукция (образно казано). Сега не знам при какви обстоятелства някой клуб би предложил някакъв хонорар само и само да му се свири вътре, но това понякога ми намирисва на мошеничество. Не зная какво мисли Слинки по въпроса, ако иска да ми обяснява, да не го правим в тази тема, има си там най-отгоре едно копче за такива работи. Донякъде и Никонико има право. 

 

 

 

 


overhate го е казал горе-долу къде е проблемът. Нямаме познания, нямаме качество, но имаме претенции, че знаем всичко и можем всичко. Истината е че трябва много да се учим.

 Уважаеми господин Мюзикмен, подкрепям Вашето мнение напълно.  :godbless:  Това, което ще кажа в следващите редове, не влиза в разрив с това, което Вие и хората над Вас са изказали:

 

 

Има и друг въпрос - пробвах в немалко (за моята крехка възраст) групи. Само 2 от тях ме помолиха да пея техни стари авторски песни, а не кавъри. В момента пея в едната от тях. Истината е следната: когато има по едно и също време трибют концерт на Алис Ин Чейнс например и концерт на наша млада и талантлива група като 40 Дейс Лейтър, повечето ще предпочетат... трибюта. И как тогава, ходейки по клубовете, да сме сигурни, че ще ни дойдат на концерта да ни слушат? Имам чувството, че повечето хора отиват на концертите, да се издерат на песните, които знаят наизуст, да се накъркат с "Джак Даниелс" и да се блъскат в кръгчето. И да забият някой от другия пол, може би. Ходи ли някой на концерти заради самата музика? Къде е стойността на изкуството, наречено музика? Как да има млади и талантливи български банди в тези условия? Това е моето мнение - повечето метъли само се правят на метъли и всъщност искат да правят тези неща, отколкото да слушат музиката. Тези, които са й истински фенове, я слушат и вникват в нея. Така правим и ние, музикантите.

 

И последно, с кавъри публика не се печели. Публика се печели с демонстрация, шоу и разбира се добро представяне на музикално ниво. Просто се надявай някой мениджър да е в публиката.

Послепис: Още съм на мод кю, ако админите не са пуснали съобщението ми, да ми обяснят причината с бутона, който споменах по-горе.  
Послепис 2: Моля за извинение, ако езикът ми е бил груб!  :recourse:

ROCK'N'ROLL! :metalist:
Мони

Отговорено

И двете страни имат правилни отправни точки. Проблемът е, че те не могат да се изпълнят на 100%, заради смешната държава в която живеем.

Отговорено

^^ На твоята "крехка" възраст е добре да четеш и да се учиш. Защото такива като теб трябва да направят нещо, моето поколение само се карахме и се правихме на велики. Без да имаме никакво покритие. 

 

Дали музиканта трябва да плаща? Зависи. Ако свириш в клуб, който ти отговаря на нивото - не. Ако искаш да свириш преди Металика - да. Грубо казано ако ти водиш клиентелата - на теб трябва да ти се плаща. Ако ползваш клиентелата на клуба за да се покажеш, тогава ти е редно да платиш. Същото е да те пуснат и по радиото. Ако си известен и слушателите ти се кефят - ще те пускат без пари. Иначе ще трябва да платиш за да те чуят. Това вече е обсъждано в друга тема. Съвсем друг е въпросът, че 95% от музикантите в България, смятат че като са си купили китара ( барабани или някакъв друг музикален инструмент ) веднага трябва да почнат да им плащат: државата, собствениците на клубове, абе всички които се сетиш. 

 

@misterj - Държавата я бОли .... за музиката. Обаче я виж къде е чалгата и къде са другите. Така, че не може да се оправдаваме постоянно с държавата, която определено има толкова кусури, колкото няма да ни стигне форумът да ги изброим.

 

Защо хората предпочитат да слушат кавъри? Ами това са чули по радиата ( телевизиите ) - това им харесва. Имат ли избор - имат. Щом не предпочитат авторската музика значи има защо.

 

Я да помислим малко как обаче тези групи са ни накарали да слушаме песните им и да им свирим парчетата?

Първо преди 10 - 20 -30 -40 -50 ( забележи колко години сме назад ) години въпросните групи са измислили нещо ново. Забележете, че са свирили авторска музика . Това е забелязано от някой продуцент и въпросният ( или компанията за която работи ) са инвестирали доста пари в групата: за записи, за продукция, за клипове, за реклама ( да и те са плащали за да ги пускат по телевизиите, радиата, списанията и т.н.), за имидж, за един куп други неща. И така поне 2-3-4-5 години, докато започнат да "доят кравата". След това вече само получават.

 

При нас нещата стоят така - правиш 5 кавъра, измислени преди 30 години, отиваш в местния клуб, където очакваш публиката да ахне. Да, ама там такива като теб свирят всяка вечер. Клубовете имат общо взето постоянна аудитория, която знае, че когато и да иде ще чуе някой да им свири Smoke On The Watter ( примерно ). Собствениците на клубове обикновено избират, тези дето свирят най-добре кавъри да свирят петък и събота, защото тогава им е най-голямата клиентела и не иска да рискува. На база на какво питам аз има претенции тук? 

 

Ако се следеше за авторски права, и искаха по 20 кинта за кавър ( примерно ) - тогава щеше да е по-добре защото всички щяха да правят авторска музика и да се развиваме. Но ние бичим едни и същи неща и се чудим защо чалгата била толкова напред. Айде покажете ми някоя чалга звезда, която да продава ( да така се казва когато някой купува билет да те слуша ) музика правена от който и да било преди 5 години? Още повече да ми покаже някой на който всичките му песни са такива. 

 

Отделно много по-лесно е да изсвириш един кавър от колкото да измислиш нещо авторско. С кавъра веднага хващаш вниманието докато за авторска музика трябва талант. А никой до сега не съм видял да си признае, че свири кавъри защото няма талант ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.