Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Не намерих в нета чисто практични примери,затова моля китаристите да помагат.

Забелязах ,че когато в мелодията е четвъртия тон-например D,а акордът е A min 7,не ми звучи обичайната хармонизация с 3th и 7th.Доколкото разбирам основният тон и квинтовия се свирят от баса.Да не би тук да има изключение.Как бихте хармонизирали вие.

Същият проблем ми се появи и при хармонизация на умалени акорди.Когато мелодичният тон е различен от състава на dim 7 ,кои точно тонове да избера за да хармонизирам.

И накрая да спомена,че ми харесва по-семпла хармонизация-двугласи и тригласи.

Сетих се и за още нещо.Понякога хармонизирам само с двуглас-чиста квинта.Това забранено ли е . Благодаря предварително.

Отговорено (Редактирано)

Не разбрах много какво точно питаш , но четвъртия тон обикновено му викат "avoid" и за да ти зазвучи , може би трябва да използваш 7sus4 акорд.

 

А върху умалени акорди просто можеш да ползваш умалената скала (тон/полутон) Например върху F умален , можеш да ползваш F умалена скала (тон /полутон), която ще работи и върху Ab,B,D умалени акорди , тъй като там всичко се повтаря на интервал минорна 3.

 

А това какво ще свири баса , май зависи от стила и аранжимента .

 

За забранени неща .... май вече са отпаднали всички забрани в музиката :

Редактирано от ultramega
Отговорено

Стигнах до някои изводи,да видим дали са правилни.Значи ,въпреки,че в Риълбука пише минор 7 ,акордът трябва да бъде sus 4,тоест с доминантова функция.Ultramega ме подсети затова.Но стандартно не ми звучи добре в мелодията да е тон D,а да използвам отдолу за пълнеж до диез и сол бекар,третия и седмия тон на ла доминантов акорд.Звучи ми добре пълнежа да е ми и ла,а отгоре ре.И като го изсвирих така си давам сметка,че може би това е прочутата квартова хармония.Добре,много разхвърляно се изказах.Дано някой ме разбере и посъветва.

Отговорено

Когато "четвъртият" тон е в мелодията (имаш предвид кварта спрямо основата на акорда ли?), то обикновено става дума за sus акорд, т.е. терцата я няма. Когато и терцата е включена, то става дума за акорд с ундецима, т.е. 11, като се подразбира #11, ако е мажорен и не е указано.

 

Как се хармонизират умалени акорди?! Та самият акорд е звено от хармонията и той хармонизира мелодията!

 

Щом в риълбука пише min7, значи акордът би трябвало да е такъв. В общи линии, това, което не е на полутон / b9 от друг акордов тон, може спокойно да си участва хармонично, изключая доминантите - там може и инак, напр. G7b9.

 

Чистите, "празни" квинти звучат архаично, но разбира се, че може. Питай дали нещо е забранено само ако търсиш пресъздаване на определен стил звучене. Иначе нищо не е забранено.

Отговорено

www.wikifonia.org/node/3660#/Eb/5/1

Това е линк с парчето.Първите четвъртини от първи и трети такт са ми проблемни.Когато те са отгоре като мелодия,кои един или два тона под тях ще звучат правилно.

Отговорено

Благодарение на Silencio игнорирах терцовия тон,и сега свиря само септимовия отдолу под четвъртия/единадесетия/.Получава се двуглас-чиста квинта и звучи читаво.

Отговорено

Тя, тази работа, не става с налучкване. Има проходящи или чужди тонове към акордите. Сложни акорди или хармонизиране мелодията с тризвучия от "втория етаж". Накратко няма как да се обяснят тези неща. Трябват определени знания. За да се добият пък трябва търпение и време. Тоест не е за всеки.

Съвет:

Научи се добре да свириш най-напред. Слушай и анализирай как го правят другите. Образовай се!

Отговорено

Композираното от Мишел Льогран си е много хубаво, затова и малко вдигнах вежди, когато прочетох: "Какво да направя, за да звучи правилно / читаво?". Предполагам, че искаш да рехармонизираш, но това наистина не е хвърляне на зарове. В случая с "проблемните" акорди и мелодични тонове е изпълнено по-горе отметнатото, т.е. *не* са на b9 от акордов тон, и 'звучат'. Освен това, мелодията се движи постъпково и тези тонове могат да бъдат разгледани като акцентирани проходящи тонове / accented passing tones от мелодична гледна точка, като следващите ги тонове са част от терцовия строеж на акорда. Това, да обърнеш акорда в sus, е само една от възможностите. Ако искаш да рехармонизираш така, че в силния момент, когато влиза акордът, мелодичният тон да е част от терцовия му строеж, то тогава трябва да разгледаш акордите, в чийто строеж може да влиза въпросният тон, но и да имаш предвид как ще се измени функцията им в тоналността спрямо околните.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.