Yves Отговорено Април 26, 2012 Отговорено Април 26, 2012 (Редактирано) На мен пак си ми изглежда солиден рак...вие явно ходите по турнета с повече техника... Общо взето проца ми изглежда точно толкова на обем колкото и рак преамп...сигурно търсят да спестят 2-3 кила...? Всичко друго включително пауърамп и кабинети си е същото...обяснете ми какво точно се спестява? И колко по-лесно се сетъпва Axe-fx от един Маршал с 5 копчета? Вероятно знаете, че в него има настройки, които при нормален усилвател изискват сериозна хардуерна намеса. Просто онемявам, когато някой форумец започне да обяснява как музикант от световния елит прави компромиси с еди какво си...много Fats style... Редактирано Април 26, 2012 от Yves 1 Цитирай
7thString Отговорено Април 26, 2012 Отговорено Април 26, 2012 (Редактирано) Смяташ ли, че Мегадет са на нивото на звук, специално китарен, на Сатриани, например? Особено когато си комерс до дупка и мениджърите са ти казали - не ни интересува - имаш един шкаф място за техника, толкова сме предвидили, оправяй се. Хайде да не идолизираме. Да не забравяме, че преди няколко години, Пърпъл си бяха донесли хамонд, който далеч не е по-удобен за носене от китарната апаратура, вместо да вземат някоя хай-тех свирка и да "симулират успешно". Може би има причина С което не умаловажавам Мегадет, просто има групи, които държат на едни неща, и други, които държат на друго Не трябва да забравяме, че и стила има значение - като цяло повечето тежки групи на живо звучат толкова омазано, че надали има разлика дали ще свирят с бутикови ампове или зуумчета Нека не преувеличаваме. И да не забравяме, че и Джъстин Бийбър е име от световния ранк - и него ли трябва да боготворим и да вземаме като пример за музикална апаратура тип микрофон, защипан на ушенце? П.П. Във видеото не виждам да ползват кой-знае колко симулация - набримчени крайни ампове и съвсем сериозни 4х12 Не е като да се боцваш направо от процесора в PA-то Редактирано Април 26, 2012 от 7thString Цитирай
Yves Отговорено Април 26, 2012 Отговорено Април 26, 2012 (Редактирано) Не, ни най-малко не харесвам звука на Мегадет, но това не значи, че на някой друг не би му харесал, а и че не е хубав по принцип. Това си и отпреди, когато са използвали само Маршали, както и сега, когато явно използват друго. На мен и тона на Сач не ми харесва в интерес на истината. Но те уверявам, че дори Сатриани, който явно е мерило за хубав звук за теб, да премине на Axe fx, то ти и всички останали ще разберем точно тогава, когато той поиска или когато излезе такъв gear walk through. Такъв тип музиканти и десетките специалисти, които работят с тях са прекалено добри в това, което правят, за да се излагат или компрометират...те звучат различно когато го поискат, а не когато им стане прекалено скъпо да сменят лампи или пък нямат пари за нови батерии... Не казвам кое от двете е по-хубаво лампов амп или axe-fx, казвам единствено, че двете уж предимства, които изтъквате в полза на процесора просто не са валидни. Нито по-лесно се настройва, нито хамалогията е по-малка, защото той реално замества един рак преамп, нищо повече. Имам те за един от интелигентните хора във форума, не мога да приема че довода за Джъстин го имаш за сериозен Както казах вече не смятам, че Мегадет са образец за звук и т.н., но пък да ги сравняваш с тоя педерунгел... Редактирано Април 26, 2012 от Yves 1 Цитирай
7thString Отговорено Април 26, 2012 Отговорено Април 26, 2012 Хаха ест, последното в кръга на шегата. За казаното си прав - идеята ми е, че докато хора като Сач, Вай и разните му там богове са еталон за звук и могат да си позволят да имат претенция към звука си и да кажат - ще имам 5 рака техника на сцената, то другите се разпростират дотолкова, доколкото "бюджета" позволява. За съжаление. Което въобще не означава, че музиката им не струва и т.н., а, че просто има възможност да се изсвири с достатъчно "лоша" апаратура, че хората все пак да я харесат. Разбира се, има и значение парламата - не е един и два случая, когато зад голямата стена от 4х12-ки, е скатано едно 30 ватово кубенце, което жужи и изкарва целия звук Идеята в темата е чисто технически и обективно да оценим твърдението, че тази джаджа надеждно профилира ампове. Еми, щом на тонколонки за 5лв чувам напълно осезаема разлика, значи за мен 2000 доларес не са покрити, т.к. за същата сума вероятно ще се сдобия с "реалното" нещо Не казвам, че звучи зле, боклук е и т.н., но твърдението, че супер-мега-гига точно симулира оригиналния риг, който е профилиран не е вярно. Цитирай
Yves Отговорено Април 26, 2012 Отговорено Април 26, 2012 (Редактирано) Разбира се не твърдя, че до последната подробност може да се симулира, но....достатъчно добре, та да може сигурно над 90% от хората да не откриват разлика. Особено след целия пост процесинг, loudness war-а, и субективния фактор от това на каква техника се просвирва и доколко чува чуващият....общо взето са единиците, които биха хванали разликата и то в полу-лабораторна среда в нз си какво третирано помещение, космически монитори и разни такива...и не съм много сигурен, че все пак биха разбрали точно кое кое е Но да, прав си, че в тоя бизнес парламата е голям елемент Стив Вай се бъзикаше, че най-важната част от неговия риг е вентилатора, който му роши косата Скоро гледах един гиър уолктру на Ингви...наистина беше накачорил не знам си колко сигначър глави и фул стака на сцената /между другото и той не знаеше точно колко са....той не знаеше какво правят и някои неща по сигначър Маршала му де /, но дали имат някаква реална функция...по-скоро не и ми мяса на Manowar-ска показност Редактирано Април 26, 2012 от Yves Цитирай
Kalmar Отговорено Април 26, 2012 Отговорено Април 26, 2012 Другарите от видеото са пуснали процесора през колона за да може адекватно да се сравни с главата, която позват. А иначе Fractal Audio Axe-FX 2 например, симулира всичко и няма нужда от кабинети. Пускат го директно в централното. За това казвам, че се спестява много в логистичен план. Много от групите даже вече не слагат колони на сцената или наемат на място някакви за парлама. А иначе аз не съм фен на симулациите изобщо. Винаги съм смятал, че добрата стара лампа и говорител си е най-доброто. Цитирай
Hillbilly Отговорено Април 26, 2012 Отговорено Април 26, 2012 Ох,то било лесно бе,как да не съжалим балъците от световна величина,които си плащат на екипа да им мъкне 2-3 лампови глави с кабинети (камуфлажните празни колони са друго) Сигурно като се ръгнеш с проц в централното ще вадиш фийдбек по сцената навсякъде и с мониторите ще надвикаш барабаниста,айде стига глупости,и аз съм дрънчал с Вокс симулатор в клубче,но това не заменя тягата от реален усилвател,камо ли за такъв от 2000$ Цитирай
Slide Отговорено Април 26, 2012 Отговорено Април 26, 2012 (Редактирано) Скоро гледах един гиър уолктру на Ингви...наистина беше накачорил не знам си колко сигначър глави и фул стака на сцената /между другото и той не знаеше точно колко са....той не знаеше какво правят и някои неща по сигначър Маршала му де /, но дали имат някаква реална функция...по-скоро не и ми мяса на Manowar-ска показност Гледал си Премиър Гитар, нали? Там ако не се лъжа (отзаде на главата) имаше суйч за атенуатор, но той го описа по много странен начин... После мацката го пита дали ползва Фъз Фейса, а той каза, че го държи на сцената само щото изглежда като мина. Темата стана много интересна и поема към една добре позната посока... Интересното е, че колкото и да разбирам и влизам в положението на пуританите, то техниката толкова се развива и дигиталните ефекти и симулации така са залегнали дори при порфи. музикантите, че малко твърдения от сорта на "не е ли то един усилвател за 2к, не ми го хвали" малко започват да увисват във въздуха. Един Дет Магнетик, примерно, за който стоят усилватели за много по 2к, китари за още толкова и пр. и звучи като... Зуум? Всяко правило си има изключения. Редактирано Април 26, 2012 от Slide 1 Цитирай
Yves Отговорено Април 26, 2012 Отговорено Април 26, 2012 Гледал си Премиър Гитар, нали? Там ако не се лъжа (отзаде на главата) имаше суйч за атенуатор, но той го описа по много странен начин... После мацката го пита дали ползва Фъз Фейса, а той каза, че го държи на сцената само щото изглежда като мина. Да, същото! Наистина го обясни по тъп начин и най-вероятно въобще не знаеше как се казва...въпреки че вероятно го пише до копчето и определено го пише в спецификациите на главата Фъз фейса бил изглеждал яко... Ингви е уникален дебил! Цитирай
Kalmar Отговорено Април 27, 2012 Отговорено Април 27, 2012 Колега Hillbilly нали си чувал за "ин иър" монитори? За какво надвикване става дума? Фийд бек може да се получи и през централно и през монитор, зависи от много неща. На голяма сцена (фестивална например) нещата сатват по друг начин. Цитирай
DYLGIQ Отговорено Април 27, 2012 Отговорено Април 27, 2012 Машинката е интересна, тепърва ще има още много такива, макар че не е нова модата. А за това кой с какво свирел - свирят с това, за което им се плаща, с каквото каже мениджмънта. Постоянно сменящите се ендорсмънти говорят ясно - едва ли има голям професионалист, който да може да си позволи лични пристрастия - всички са в големия шоубизнес и няма да направят грешката да изпуснат кокала. На Ингви не му е работа да знае какво прави копчето, а да си кълве арпежите, Мъстейн нали имаше модел Маршал - що свири сега с проц? Бонамаса мислите ли, че не харесва Фендери? Тъй че не вземайте всичко за чиста монета - това кой с какво свири зависи преди всичко от сумата, а не от звука и личните пристрастия. 1 Цитирай
Yves Отговорено Април 27, 2012 Отговорено Април 27, 2012 ^ Мъстейн не знам да е имал негов модел усилвател, но има негов модел кабинет. Но да, прав си, че някои музиканти са абсолютни проститутки що се отнася до ендорсмънти... Той например се кълнеше в Маршал /както и всичките им артисти де :D/ след това явно нещо им се ядоса и в едно клипче обясняваше как вече свири с Line 6, който е по-лек и звучи по-добре И малко след това пак се върна на Маршал и пак почна да маха с опашка. Но пък има музиканти, които наистина са ендорсъри, но почти никога не участват в изложения, промоции, клипове и т.н. и общо взето можеш да ги видиш и с друго оборудване....в смисъл с явно не толкова обсебващи условия в договора. Аз лично не съм видял Хетфийлд например да си хвали сигначърите в разни промоцийки, имаше само едно кратко видео за EMG-тата му...за разлика от Кери Кинг например, който само още по бирфестовете не е тръгнал да свири рифчето от angel of death на някое 15 ватово транзисторче и да разправя, че щом е Маршал звучи като звяр /затва ми е смешно, когато някой обяснява как Металика са се продали, а Слеър били много трю/ Ханеман пък също не можеш да го видиш да рекламира, въпреки че и той има разни подписани хави. Цитирай
Hillbilly Отговорено Април 27, 2012 Отговорено Април 27, 2012 (Редактирано) Колега Hillbilly нали си чувал за "ин иър" монитори? За какво надвикване става дума? Фийд бек може да се получи и през централно и през монитор, зависи от много неща. На голяма сцена (фестивална например) нещата сатват по друг начин. Ама може,нали писах,че съм свирил със симулатор Вокс,но не е същото,За големи сцени,зала 1 НДК примерно,Гари Мур излезе с две Плексита с по един кабинет,е сигурно му е по-евтино да метне ласото в пулта,но може би си знае звука,къде му изкарва фийдбека по сцената кабинета,той и със Солдано е свирил де.. Всико е до стила,метъл и поп групи може и да си слагат слушалки в ушите,но обикновено китаристите от старата генерация свирят с по един усилвател зад тях. Дългия,то е вярно,че всеки гледа кокала,ама колко са платили на Клептън да мине на Фендери,пък Пейдж както е започнал със страт продължава с ЛП-та основно и свири със всякакви усилватели - може би хората експериментират,променят си вижданията за звук,ампове китари.. Кво ни чака в бъдеще - китаристи нема - само рекламни лица Има и друго,в студиото може и да не се записва с това,което рекламират.. Редактирано Април 27, 2012 от Hillbilly Цитирай
Kalmar Отговорено Април 27, 2012 Отговорено Април 27, 2012 В студио се ползват всякакви неща... Никой не може да ме излъже че Стийв Вай позва само Ибанес в студио! Разбира се, че който държи на звука си ще си носи и съответната апаратура. Аз говорех основно за групи и музиканти за които е по-важна печалбата и да се занимават с по-малко сетъп и съответно да наемат по-малко хора и камиони... П.П. Да не мислите, че ако и на мен ми предложат изгоден договор за ендорсмънт или сигничър модел нещо-си, ще откажа? Цитирай
Andrioman Отговорено Април 27, 2012 Отговорено Април 27, 2012 (Редактирано) Аз лично мисля,че симулациите на ампове,колони,микрофони и т.н. винаги ще си останат опит за наподобяване на истинското! Аз лично имам доста скъпа апаратура изцяло лампова (става въпрас за рак система със лампово стъпало,изцяло лампов преамп на Mesa Boogie-Triaxis,много голям педал борд и колона 2х12).Всичко това повярвайте ми тежи много и мъкненето му е доста трудно! Преди време реших да си взема Line 6 POD X3 Live (за да не мъкна толкова неща).Много добър процесор с възможност за дуал саунд и като цяло симулациите на ампове бяха много добри.Къде обаче е проблема?Проблема е там че на запис или това което чуват хората отпред наистина "лъже" доста успешно,че свириш с добра апаратура,но самия музикант(китарист в случая) не си усеща добре инструмента.Т.е. чувството което някой хора наричат (да си усетиш пръста в говорителя) го няма при процесорите и според мен никога няма да го има! За това големите "глави" не правят компромиси с апаратурата! :-) Редактирано Април 27, 2012 от Andrioman 3 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.