Jump to content
Българският форум за музиканти

Въпрос за преампи


anomandrus

Recommended Posts

Здравейте,

 

Имам въпрос свързан със запис на инструменти и вокали.

Сетъпа който имаме в репетиционната е следния:

 

Yamaha 02R v2 свързана по ADAT с M-Audio 2626 с 8 Octane преампа.

 

С този сетъп имаме ли нужда от друг тип преампи за запис на вокали и инструменти (тип Focusrite Penta или нещо подобно).

По принцип знаем, че има доста по-сериозна техника но бюджета за преамп, който можем да си позволим е около цената на second hand Penta.

Също така преампите на Yamaha 02r достатъчно добри ли са, за да направим читав запис на метъл барабани (уточнявам стила, защото както знаете изискванията към звука варират и спрямо стила).

Ако настоящия ни сетъп е недостатъчен какъв друг преамп бихте предложили, който да се вписва в 600-700 левовия диапазон.

 

 

Поздрави и мерси за отговорите. Моля не забравяйте, че знаем, че има много по-добри решения от гореспоменатите, но в дадения момент не можем да си ги позволим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да пиша много дълго:

http://www.seventhcircleaudio.com/

Parni_valjak и NAudio Corp. също са опция.

МАудио-то въобще не може да се сравнява с гореспоменатите.

А дали е достатъчен сегашния ви сетъп се определя от целта му :) За какво да е достатъчен? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за бързия отговор. Трябват ни за запис на:

 

1. Барабани (демек с Yamaha-та)- през Ямахата искаме да запишем част от сета през друг преамп по-деликатните тракове (овърхеди).

2. Вокали

 

Микрофона който планираме да използваме за вокалите е AKG Solidtube.

 

Музиката е метъл, като мислим да тригерираме допълнително барабаните.

 

Между другото доста се изкушавам от преампите на Parni_valjak но не можах да намеря цена.

Между другото въпросът ми не е свързан само с преампите на M-Audio-то за които знам че не са първа хубост а по-скоро за тези на Yamaha-та, за които има противоречиви мнения из нета въпреки, че има Грами албуми записвани с нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги има Грами албуми записвани с какво ли не :) Обикновено наградите не са за звук, макар че чат пат има и за звук, но дефинитивно не са масови.

Това че е за барабани е малко кофти, защото си трябва бройка, а при този бюджет няма как да се достигне такава бройка.

Аз бих заложил на Ямахата :)

 

За вокали, китари и т.н. бих заложил на изброените по-горе от мен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за идеята овърхедите да минат през друг преамп? Също така би ли сложил Penta-та в листа с възможни опции (просто имам възможност да взема една такава та затова се връщам на нея като опция)? :) Още веднъж благодаря за отговорите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да се включа и аз -

много дълго ползвах дигитален пулт Ямаха, първо 01, след това и 02....Преампите и конверторите за доста добри, дори и за сегашните стандарти, да не забравяме, че това е модел от края на 90-те години, и ВСЕ ОЩЕ е достатъчно конкурентен. ПО другия въпрос - дали има нужда от специфичен преамп за овърхеди - ....хм, дори и да има теоретична полза, комбинацията на мултитрак по адат от дигиналния пулт , и включването на допълнителни устройства изисква 48kHz, а при това положение на практика не би имало никакъв смисъл от тази гимнастика. Оставям настрана нуждата от RME 9652 карта, или нещо достатъчно стабилно относно синхронизацията с допълнителни преампи.

По скоро трябва да се мисли в посока на ПОМЕЩЕНИЕТО, в което ще се записват акустичните барабани. Задъължително поне 5-6 метра височина, и достатъчно ембиънс звук. От личната ми практика смятам, че 50 % от звука в дръмсекцията е естествения звук на помещението.

поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, Адриане! Мерси и на syncho за мненията. Общо взето затвърдихте идеите ни, в които не бяхме много убедени поради липса на опит. Радвам се, и че от темата не стана лютеница, за което благодаря на всички, които я прочетоха и писаха. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, като допълнение към препоръките на всички до тук които са дали доста полезни съвети, също бих потвърдил, че като за начало откъм пулт и интерфейс сте се оборудвали супер и тези неща ще ви свършат чудесна работа. Аз лично с Yamaha 02R и 01V в комбинация с RME 9652 имам записани над 200 мултитрак сесии от 2006 - та досега в две различни студиа на всякакъв тип музика и мога да потвърдя, че пулта все още си е конкурентен и с много добри преампи и конвертори. Най добрите резултати обаче специално за записи на барабани, вокали и акустични китари съм постигнал с използването на лампови преампи в инсърт входовете на ямахите. В допълнение на това мога да ти кажа, че най важното за да изкараш максимума на това което имате са микрофоните и правилният им подбор. Ако нямате просто наемете добри микрофони и хубави предусилватели за сесията не е чак толкова скъпо, а си заслужава повярвай ми! Ако решиш обади се да ти препоръчам на лично варианти за това.

Другото много важно нещо са барабаните - задължително комплекта трябва да звучи и да е настроен и то ако е възможно в тоналността на парчето, второто - барабаниста. Тези две неща не са ли както трябва - никакви периферии не могат да ти свършат работа. Помещението съм съгласен, че е третото нещо - не съм съгласен само, че е задължително 5-6 метра да е височината за да се запишат барабани с як ембиънс - няма такова нещо като задължително изискване, просто има различни акустични проблеми при малките и големите помещения и те трябва да бъдат решени на място според случая, както и не съм съгласен че включването на преампи в инсъртите на пулта и вкарването им по адат в тракинг устройството е задължително да е на 48кхц - достатъчно качествени сесии сме правили и на 44.1 за да го твърдя. :) Поздрави и успех - важното е да се твори пък дори и да е с малко като начало. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко офтопик.......

е какъв е смисъла от лампов преамп, забоден в инсърта...(т.е. СЛЕД другия преамп) със сигурност ще има разлика в звука, ама не е ли по-нормално микрофона директно в лампов преамп? а това за 48 е просто възможност , ако системата позволява, защо не?

п.п.

ае на сбирката на форума, тръгвам !!!!

Редактирано от VSTi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите 2 стотинки - не съм експерт, споделям само практически опит.

- не подценявайте възможността за употреба на динамични микрофони, особено ако помещението е малко и недостатъчно третирано.

- различни външни предусилватели ( например качествен стар пулт ) могат да ви дадат нужната "топлина" и добро звучене на отделни тракове - китари например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^ Да, много вярна поправка - трябва да се избегне преампа на ямахата и затова след външен преамп се използват линейните входове, а не инсъртите както съм писал - грешка в бързината - но добре, че стана така за да се поясни защото е важно. :thumbs_up: С инсъртите си бях играл преди време специално с гейтове на Drawmer за тракинг на барабани, но в последствие изоставих идеята с цел да си играя повече с правилен подбор и разположение на микрофоните и да постигна минимално прослушване на каналите - ако това се получи добре, после при микса отпада и въобще използването на всякакви гейтове. Пак обаче опираме до акустика така или иначе защото всичко зависи от въпросното помещение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, мерси за мненията. За най-голямо съжаление помещението в което ще запишем барабаните е една стая 3 на 3 изолирана с каменна вата отвсякъде и с някое друго пано в ъглите. Демек за амбиенс, руум и други такива неща не може да става дума. :) От друга страна в предния албум се миксираха добре тригнатите барабани с акустичните, като записите бяха правени точно в това помещение. Този ред ще използваме доста по-добри микрофони (любезно предоставени назаем или под наем от няколко съфорумници) с надеждата да можем да изкараме малко повече акустичното (въпреки помещението) и малко по-назад да оставим тригерите. Ако не стане ще бъде направено както в предишния албум.

Хубавото е, че записваме в собствено помещение с почти изцяло наша техника и можем да си позволим да пробваме и да сбъркаме. Поздрави на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извлечете най-доброто с няколко проби. Има примери за запис на комплект барабани с един микрофон, минаващ през много добър пулт с отличен еквилайзер и резултатът беше невероятен.

 

Така, че проби и късмет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ :offtopic-001: Понеже днеска е Св. Валентин ( който си иска да си го празнува) ама понеже колегата спомена въпросните записи с минималистичен подход - да е жив и здрав другаря Св. Ерик Валънтайн още дълги години... :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Само да споделя, че записите вървят много добре. Пишем барабани на 12 канала и резултата е сполучлив. След като сме готови ще пусна малко семпли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.