lyu_records Публикувано Януари 16, 2012 Публикувано Януари 16, 2012 (Редактирано) Та идеята на темата е следната: 0. Говорим за твърдите групи (от рок до става страшно) 1. Доволни ли сте клеги от заплащането. 2. Нека тук да преценим колко струваме, защото в повечето от случаите си е пълна подигравка (освен ако не е популярна групата) което е тъжно за младите групи из БГ а не е да няма можещи такива. 3. Принципно в различните клубове заплащането е различно (как се споразумее човек) я % от вход и т. н. в крайна сметка се получава така че цялата група зима 20-тина кинта, което не е на добре. 4. Спецялно аз го правя за хоби и кеф (неми пука за заплащането) но в крайна сметка като се замисли човек то си е подигравка. 5. Та доволни ли сте или не, нека тук да обсъждаме ситуацията. Редактирано Януари 16, 2012 от lyu_records Цитирай
stef_lp Отговорено Януари 24, 2012 Отговорено Януари 24, 2012 Не че аз съм някакво старо куче изстрадало много от музикалната си 'професия'.. но и на мен ми е за хоби, свиркам си, кеф ми е, кулминацията е пред публика.. помня всички си излизания може би и защото се броят на цялата ми една ръка. След всяко са ми казвали 'дано ви плащат добре', и ме зяпват на отговора 'луд ли си, на загуба сме'. Или като предложих на един приятел, който се шегуваше да ни е мениджър, част от печалбата, трябваше да ни дава пари всъщност.. но да, ние изрично искаме да няма вход.. все пак по-добре още 10 човека да са там отколкото аз да взема 10 лева. Такава ни е средата.. като хората нямат пари влияе и на групите.. повечето хора ако дадат 5 лева за вход после трябва да са трезви.. Процент от печалбата може би е идеалният вариант.. та аз за струването си съм доволен, но нямам претенции на професионалист... а и да, ние сме още във фазата 'по-добре повече публика пред някакви пари'. Цитирай
hand_of_doom Отговорено Януари 24, 2012 Отговорено Януари 24, 2012 Колега, относно това с парите си в голямо заблуждение Всъщност не знам на каква възраст си, но ако аудиторията ти е изключително от тийнейджъри, вероятно с 5 лв вход остават трезвени... което пак не винаги е така. Не знам що за финансови кризи и какво ли не още са ни обхванали страната, но народът още от времето на Римската империя (а сигурно и преди това) е искал хляб и зрелища. Обиколи по кварталните кафенета - винаги има посетители (да не казвам, че в някои часове даже е пълно). Въпросът не е в това дали хората имат пари - кеф цена няма и за кеф пари винаги има. Проблемът се състои в това, че народът е по-склонен да се бърка за едни неща, а за други - не. Както има фенове, които са склонни да извадят 100 лв (и нагоре) да гледат любимата си група на живо на концерт по българските стадиони, така и вашите фенове сигурно биха дали по 5 лв, за да ви чуят. Няма да навлизам надълбоко в темите за музикалните продукти на българския пазар - до втръсване дъвкани и изплюти вече. Все пак ако имаш интерес, погледни ги - има някои отговори на твоите въпроси. Истината е, че няма как да очакваш печалби преди да си вложил нещо от себе си. Успех! 5 Цитирай
singsingdeathhouse Отговорено Февруари 3, 2012 Отговорено Февруари 3, 2012 Подкрепям горния пост, така си е... Дори нещата да са добре от професионална гледна точка, явно за да не идват много хора има нещо, което не им харесва. Публиката усеща всичко. Изобщо цяло изкуство си е да накараш хората да те харесат и да ги заинтригуваш, един изпълнител затова се нарича "артист", защото той никога не е само музикант, само художник, само performer. Но и колегата, пуснал темата, също е прав да негодува от това, че в България не се заплаща много. Дори и на доказали се вече на сцената групи, пак не се заплаща подобаващо. Дано някога да се оправим от това! 1 Цитирай
Slinky Отговорено Февруари 5, 2012 Отговорено Февруари 5, 2012 (Редактирано) ....... Дори и на доказали се вече на сцената групи, пак не се заплаща подобаващо. Дано някога да се оправим от това! И това за доказалите се групи е вярно, НО - всяко нещо си има цена в съответното място. Както ако свириш в L.A. и може да си сложиш вход 20 долара и да напълниш един клуб например с 200 човека. При това положение приходите ще са 4000 долара - около 6000 лева. По същия начин в БГ ако си в София може да поискаш при идентичен по размер клуб 7-8 че и 10 лева вход - ще получиш респективно 1500-2000 лева. Но ако отидеш в провинцията, където заплатите преобладаващо са 200-300-400 лева и публиката се мръщи на повече от 3 лева вход, питай се как ще вземеш тези пари. Най много 500-600 лева. И тогава доказалите се групи, ще си седят в София и ще се додоказват там. Аз лично съм имал такива ситуации. Просто няма как да се плати един и същ хонорар на различни места дори в милата ми татковина. И ако ми се обади една банда и ми каже(точно такива случай съм имал) ама ние свирим за 1500 лева им отговарям - ами свирете, ама не при нас. И те ми викат, ама ние свирим за 10 лева вход. А аз им отговарям, ама тука хората дават максимум 5. Хайде, известни сте - може и по 6-7 да пуснем входа, но с Уикеда имахме печален опит да пуснем 7 лева вход и дойдоха 45 човека. И трябваше да доплащам хонорара на бандата от джоба си. Та такива работи. П.П. Нищо лично към Уикеда или която и да е друга БГ банда. Освен бивш и може би бъдещ собственик на клуб, съм и музикант, така че гледам и от двете страни на бариерата. Но трябва всички да се съобразяват с реалността. Редактирано Февруари 5, 2012 от Slinky 2 Цитирай
rockfire Отговорено Февруари 7, 2012 Отговорено Февруари 7, 2012 Тази тема е дискутирана и то не един или два пъти тук! Аз също съм бил и от двете страни на бариерата! Има групи които са свикнали да получават хонорар 80-100лв на човек и не слизат от тази цена!Понякога това е цена без пътни и нощувка! И не ги интересуват по-ниски оферти!Но ако препълнят клуба примерно над 300 души -само от входа се избиват разходите! Много групи вече си имат и мениджъри ,които се грижат за участията и условията! Напоследък се налага друга тенденция обаче-групата да си мъкне феновете по различни клубове и от там се появяват различия в интересите на двете страни!Затова такива клубове гледат с недоверие на непознати или нови групи! Във варненските клубове масово се свири на вход , с малки изключения ,което затруднява групи от други населени места! Цитирай
Slinky Отговорено Февруари 10, 2012 Отговорено Февруари 10, 2012 (Редактирано) Може ли да уточниш последната информация. Имаш пред вид, че групите които си мъкнат феновете по различни клубове не искат феновете да плащат вход ли? Редактирано Февруари 10, 2012 от Slinky Цитирай
rockfire Отговорено Февруари 11, 2012 Отговорено Февруари 11, 2012 Не ,но клуба разчита на групите да си доведат фенове ,което не е добра реклама за клуба! Цитирай
Slinky Отговорено Февруари 12, 2012 Отговорено Февруари 12, 2012 Е, обаче това е основния смисъл на съществуването на един клуб, ако разбира се в него се свири авторска музика. Все пак там хората отиват заради групата и нейната музика. Ако ще се свирят основно кавъри, тогава хората си отиват там, щото се свири някаква приятна музика и няма значение коя е групата - все ще стане веселба(стига групите които свирят в клуба да е са супер некадъни) Цитирай
temerut Отговорено Февруари 14, 2012 Отговорено Февруари 14, 2012 (Редактирано) като не ви плащат адекватно не знам какъв е смисъла да свирите в "клуб" макар че тия мазета и дупки са силно казано клубове ако свирите предимно за удоволствие наемете си някое читалище съберете се 2 - 3 групи и си правете концерти Редактирано Февруари 14, 2012 от temerut 2 Цитирай
Slinky Отговорено Февруари 14, 2012 Отговорено Февруари 14, 2012 като не ви плащат адекватно не знам какъв е смисъла да свирите в "клуб" макар че тия мазета и дупки са силно казано клубове ако свирите предимно за удоволствие наемете си някое читалище съберете се 2 - 3 групи и си правете концерти Айдеее, пак се почна. Нещо се беше позагубил. С тая читалищна самодейност, която предлагаше още преди 4-5 години освен приятелите и роднините, друга публика едва ли ще събереш. Пробвал ли си скоро да свириш по този начин? Цитирай
VSTi Отговорено Февруари 14, 2012 Отговорено Февруари 14, 2012 в далечната 95та-96та година имах и такова начинание....Музикален клуб, който впоследствие се превърна в ресторант....с кръчмарска музика. Времената естествено се промениха, но според мен има два типа групи - които искат да имат клубна/концертна дейност, и други - които просто искат да свирят за пари. Заради това има и различни клубове - само за концертна и авторска продукция, и кръчми с група, който дрънка кавъри. Подкрепям мнението, че парите от вход понякога не стигат...... Да, ама нали точно това е момента - този, който иска да влезе, се налага да плати ЗА ГРУПАТА, а не на кръчмата. КАто всяко нещо в милата ни татковина, нещата ще се наместят, когато се стигне до естествената ПАЗАРНА среда, без спонсори, кебапчета и твърди хонорари. Приятно впечатление ми прави напоследък това, че доста банди си договарят концерти в столични клубове, и разчитат на авторската си музиа, а не на 20тина кавъра, които се въртят навсякъде от всички. Аз поне няма да плащам за кавъри (и то не до там приемливо изсвирени). Поздрави! 1 Цитирай
Slinky Отговорено Февруари 15, 2012 Отговорено Февруари 15, 2012 в далечната 95та-96та година имах и такова начинание....Музикален клуб, който впоследствие се превърна в ресторант....с кръчмарска музика. Времената естествено се промениха, но според мен има два типа групи - които искат да имат клубна/концертна дейност, и други - които просто искат да свирят за пари. Заради това има и различни клубове - само за концертна и авторска продукция, и кръчми с група, който дрънка кавъри. Подкрепям мнението, че парите от вход понякога не стигат...... Да, ама нали точно това е момента - този, който иска да влезе, се налага да плати ЗА ГРУПАТА, а не на кръчмата. КАто всяко нещо в милата ни татковина, нещата ще се наместят, когато се стигне до естествената ПАЗАРНА среда, без спонсори, кебапчета и твърди хонорари. Приятно впечатление ми прави напоследък това, че доста банди си договарят концерти в столични клубове, и разчитат на авторската си музиа, а не на 20тина кавъра, които се въртят навсякъде от всички. Аз поне няма да плащам за кавъри (и то не до там приемливо изсвирени). Поздрави! Точно това е важното. Първо - много групи разчитат на 20-30 кавъра. А кавърите трябва да са минимум 120 за да има смисъл. На народа му писна да му свирят Smoke on th water на Deep Purple, Highway o Hell на AC/DC, Here I go again на Whitesnake и Breaking на Low на Judas. Ако ще се правят кавъри, трябва да са достатчно на брой, по възможност кадърно изсвирени и по възможност наистина кавъри - да има някакво собствено виждане на групата. Просто трябва да има нужното качество. Защо иначе хората пълнят стадионите и залите като дойдат западни банди? И дават по 100 лева за билет. На този фон 5-6 лева вход за клуб хич не са много, но просто критерия е ясен - публиката си казва думата. Има и качествени банди в БГ но просто трябва да се отсеят - да се напрви естествения подбор. И всичко ще си дойде на мястото. Освен това наистина трябва да се даде достатъчно сцена на авторската музика. И тук вече забелязвам, че има БГ банди, които впечатляват с творчество. Но всичко с времето си. Цитирай
hand_of_doom Отговорено Февруари 15, 2012 Отговорено Февруари 15, 2012 Изобщо не се учудвам от това, че много хора биха дали 100-тина лева за билети за западна група, но да са им много 5-10 за клуб. Нещата са много прости и очевидни - западните банди идват с камионите техника, с убийствения типичен за тях звук, с пироефектите и правят лудо шоу В клуба като влезеш какво - голяма част от групите са на не особено високо ниво, качеството на звука в общия случай е меко казано гадно, а особено непушачите като мен така кашлят от цигарения дим, че... А що се отнася до кавърите - аз лично нямам против да слушам и кавъри. Винаги съм се кефел, когато ми забиват нещо познато и мога да припявам, НО със съответното качество на изпълнението и ОСОБЕНО толерирам собствения почерк. С една дума, ако искате да се радвате на фенове в клуба (било за пари или за кеф), сядайте си на 4-тата/5-ата/8-ата или каквато там буква искате (да, за з*дника става въпрос) и яко лашкане по капаци и жулене на жици му е майката Цитирай
VSTi Отговорено Февруари 16, 2012 Отговорено Февруари 16, 2012 тя темата избяга май.... ако трябва да дам отговор на въпроса "защо ни плащат толкова малко" по клубовете....ами защото пазара предлага достатъчно еднакви по стил и звучене групи, когато направя моя следващ клуб, аз ще предлагам два варианта - наемане на сцената и съпорта, и групата сама да си продава билетите на 100 %, или ще каня банди, които със сигурност ще ми покрият "наема/разходите". 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.