Parni_Valjak Публикувано Декември 31, 2011 Публикувано Декември 31, 2011 При свързване на небалансирания линеен изход на атенюаторите към устройства с общи замасявания, като компютри, ефекти, процесори, кубета, пултове и други, понякога се получват "Ground loops/ земни кръгове". които създават проблеми с брум, пищене, шумове. За решаване на тези проблеми трябва да се използва DIbox с галванично разделяне на устройствата. В действителност, земните вериги са много и са равни на комбинациите от свързани устройства. Това означава поставяне на "N" на броя разделящи системи, което оскъпява цялата система. Още повече, че евтините псевдо DIbox-ове, които се водят "Активни" , са ментета без галванично разделяне, не вършат работа и често са хвърляне на пари без резултат. За да улесня ползващите атенюаторите на Soundman, въведох опция по желание - галванично разделен балансиран линеен изход. Опцията не изключва небалансирания линеен изход, а го допълва. Сигналът пак се взима след крайното стъпало и носи в себе си всички детайли на специфичния звук. Да напомня - линейният изход работи винаги - дори когато атенюаторът е в режим FULL, т.е. е изключен и на говорителите се подава целия сигнал от усилвателя. Така винаги има наличен сигнал за запис или обработка. Ето новия вариант на картинка: 5 Цитирай
blr Отговорено Януари 16, 2012 Отговорено Януари 16, 2012 (Редактирано) Много полезна добавака! Би ли написал (ако не представлява конфиденциална информация) какъв трансформатор е използван в изделието. Предполагам си му правил и пълен комплект измервания, ако не е проблем би ли публикувал някои от тях и по-специално, амплитудно-честотна характеристика и фазови отклонения vs честота. Редактирано Януари 16, 2012 от blr Цитирай
tzolov Отговорено Януари 16, 2012 Отговорено Януари 16, 2012 Достоен е за благородна завист, то дори само корпуса (и тази решетка отгоре....) буди респект и внушава "Пауър" След поредни разговори с музиканти повторно си доказах че звука и измерването са различни неща, едно демо-записче сравняващо микрофон и през пулт би било също интересно. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Септември 30, 2014 Автор Отговорено Септември 30, 2014 Ровейки в информационната си база, открих един опит за представяне преди доста години. Понеже от време на време се появяват въпроси, за да не обяснявам всеки път, реших да публикувам тук каквото имам. От тогава са се променили някои аспекти в конструкциите, разширили са се някои възможности, оптимизирани за други, но в общи линии е запазено най-важното. Booklet Надявам се тази информация да отговори поне на част от въпросите за атенюаторите. 1 Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Януари 24, 2015 Автор Отговорено Януари 24, 2015 (Редактирано) Последни актуални вести по темата. Нов вариант на 18 ватовия модел - SM4112. Единичен многопозиционен стъпков регулатор, интуитивно възприеман като "потенциометър". Допълнителен изход за запис, балансиран, галванично разделен, елиминиращ Ground Loops, които са причина за брумове, шумове и други смущения при съвместна работа с други апаратури. Различна "черна" визия по желание за унисон със другите апаратури на собственика. Тук SM4112 е монтиран на BLACKSTAR комбо, за удобно манипулиране, правилно охлаждане и не пречещ на нормалното вентилиране на ламповия усилвател. Постоянното свързване към усилвателя и стабилното закрепване гарантира на ползващия сигурност при експлоатацията. Редактирано Януари 24, 2015 от Parni_Valjak 4 Цитирай
bir4o Отговорено Януари 25, 2015 Отговорено Януари 25, 2015 A дали няма и да е екстра , ако от галванично разделен балансиран линеен изход се изведе и изход за слушалки? Цитирай
Петьо Бояджиев Отговорено Януари 25, 2015 Отговорено Януари 25, 2015 Точно това си мислех и аз. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Януари 25, 2015 Автор Отговорено Януари 25, 2015 (Редактирано) Всичко е възможно, стига да бъде поискано и договорено. В действителност, изход за слушалки не е нужно да е галванически отделен, защото няма как да се получат вериги, които да създадат проблеми с качеството на звука. От друга страна слушалките биха дублирали високоговорителите и логически не е много издържана едновременната им употреба. Би могло обаче слушалки да се използват вместо високоговорителите, ако се осигури съответно съгласуване. За да се запази товарният импеданс на усилвателя, ще се наложи промяна, и/или допълване на схемата. Държа да отбележа, че развитието на серията атенюатори се дължи основно на желанията (и мераците) на използващите ги. Ако някой има някаква идея, се старая да я въплатя в реалност, за да удовлетворя желанията им. Стига да е възможно и рентабилно. Редактирано Януари 25, 2015 от Parni_Valjak Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 16, 2015 Отговорено Март 16, 2015 (Редактирано) ^^^От гледна точка на голямото разнообразие от музикални жанрове и най-вече свързаната с това нужда, от свирене със съвсем различно количество overdrive/distortion, също различните вкусови предпочитания на музикантите, а не на последно място и различната чувствителност на ухото към високочестотното съдържание, в зависимост от силата на слушане, мисля, че няма да е никак лошо, ако към функционалността на атенюатора се добави съответен тонкоректор (по-скоро в смисъл presence контрол), който, ако е възможно, да позволява усилване или затихване във високочестотната област. Това, мисля, ще удовлетвори много от капризите, свързани с ползването на атенюатор. Ако реализирането посредством плавен регулатор неоправдано оскъпява и усложнява устройството, то няколкостепенен превключвател също би свършил добра работа. Редактирано Март 16, 2015 от Evtim Djerekarov Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.