Jump to content
Българският форум за музиканти

какво мислите


evans

Recommended Posts

именно!ако не можеш да говориш на езика на музиката ще ти е много трудно да общуваш с колеги.не казвам,че трябва да се вманиачаваш на тема теория,защото познавам много добри теоретици,които са гола вода при свиренето,а ние точно за свирене говорим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Абе правилата с изключенията - дето се вика можеш да бъдеш с китайка без да знаеш китайски :bravo: че и китайско можеш да похапнеш по тая логика.Теорията е полезна, в джаза много важна, но така от постовете гледам че и давате много джанки в джоба(дееба как ми се ядат джанки...).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
Глюпости! Аз много добре знам какво е предимството на музиканлата теория, само че видиш ли за хората които не са се докосвали до учебник музиката си остава музика. Знаеш ли как ми се иска да съм като тях м? Да слушам някоя качествена песен, без от време на време да си мисля "тука тая каса не е съвсем на място"/"дееба тая китара толко ли тряя да се набива"/"е тука тоя кво си седи на ръцете да пусне някоя хващаща ухото хармония с лявата ръка"/"тоя бас 3-ти тон няма ли да научи неговата кожа наркоманска"...l:

Мда, а за музиканта музиката е и РАБОТА! Ми знаеш ли колко е лесно да станеш като тях-спираш да се занимаваш професионално с музика и ставаш просто един слушател и (евентуално) ценител на такава! (Тук дали опираме малко и до мързел, незнам...)Що не вземеш да си кажеш "ааа, този тук е решил, че иска да наблегне тази китара, аз бих го изсвирил еди как си, тук този не си е извадил баса, нищо, хората се учат още, никой не се е родил научен, може да излизат за 2-3-ти път на сцена, да се притесняват още, знаеш ли...или пък толкова си може и толкоз...",м?... всичко това пак е работа, един добър музикант трябва да извлича поука от всичко, естествено, че няма да чуваш винаги (може и никога) това, което ТИ искаш да чуеш, дори понятието хубава музика е пречупено през твоята призма, за мен хубавата музика може би няма допирна точка с твоето виждане за такава и т.н., хора различни, иначе щяхме да изпукаме от скука. И не мисля, че има музикант, който си казва "така трябва да бъде", а по-скоро "аз ТАКА бих го изсвирил (изпял)" и последно:естествено, че на всеки който ИСКА да се занимава с музика, всички бихме препоръчали да се занимава, независимо до какво ниво може или пък иска той да стигне. Защото това вече според мен би било живо престъпление ( да спреш или да откажеш някой, който има голямо желание да се занимава с музика).

Ако нещо не съм те разбрала, извинявай, не се заяждам, а изказвам моята гледна точка на нещата, спрямо това какво АЗ съм видяла и разбрала от написаното от теб.

Редактирано от glezlata007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е съвсем както се изрази "професионално". Идеята ми беше да подсетя за блажеството на тези които не разбират грам и просто слушат и се наслаждават :) . Ювиги преди време ми даде 1 парченца и си лафехме и имаше нещо от сорта на "гаден музикант, слушай музиката бе, не анализирай" или нещо от сорта. Иначе сори за офф-а, малко май кривнахме от темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя и баба ми се кефи от сърце на котешкия марш, понеже нищо не разбира от музика, ама аз не искам да съм като нея. В крайна сметка всеки си има предпочитания. Аз пък съм се стремил да стигна до нивото, в което да знам какво става в едно парче и се радвам, че е така, а не обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт! Аз лично бих свирил на цигулка от собствените ми вени ако бях музикален инвалид, но просто понякога много ми се иска да чуя музиката някак острани, а не да вниквам в нея и да я анализирам, пък било то повърхностно. Тва е примерно като майчиния език - ти го разбираш, но не можеш да го чуеш как звучи отстрани колкото и да ти се иска :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Мисля, че този път офтопикът, който се получи, всъщност стана "всяко зло за добро". Защото стигаме точно до първоначалната тема, макар и по леко заобиколен начин. Като продължение на последното казано - да, интересно е да можем да чуем музиката отстрани, все едно никога не сме се занимавали с музика, но тогава изобщо дали би ни харесала и дали бихме се заслушали? Защото е много често срещано сред немузикантите да не харесват класическа музика - звучи им скучно и монотонно. А спор няма, че не е виновна класическата музика, защото тя е всепризната и никой не спори по въпроса дали има стойност или няма. И не говорим за пълни музикални инвалиди, а за хора, които все пак имат слух и музикални предпочитания. Какво излиза - че просто не разбират класиката, понеже не са свикнали да я слушат на нивото, при което се задълбочават в това, което слушат - както се получава при музикантите. Значи да обобщим - да, лесно е и е сладко да седиш под дървото и да чакаш да ти паднат плодове отгоре в устата, но пък ако се опиташ да се покатериш по-нависоко и да си набереш от самото дърво, може да намериш и такива, дето не падат от дървото и са по-вкусни :) Надявам се с тая метафора да съм изразил моето мнение по въпроса. И от тази гледна точка стигаме и до това, че класиката може да служи като стълба към джаза, щото той е нависоко и не пада лесно. Е, можем да ползваме различни видове стълби, не само класическата, но тя нали затова се нарича класическа. Пък има хора, дето са високи, с дълги ръце, скачат много... на тях не им трябват стълби, но за тях не говорим :)

Редактирано от CyberGene
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

@CyberGene

 

Много ми допадна обобщението и метафорите. Помогна ми да си доизясня този въпрос :)

Редактирано от niki123bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво написано, и аз тъй обичам, само че хич не мисля, че най-подходящото определение точно пък за класиката е да им звучи "скучно и монотонно", след като тя изобилства от пъстри, богати и динамични композиции, именно нейните норми осигуряват висок мелодичен контраст на всеки един отделен глас. По-скоро тя изисква повече внимание и следене от психиката, повече вслушване, а слушателите по-често предпочитат да не са особено заангажирани, да са по-отпуснати. Не съм съгласен с по-предното изказване, в случай че поставя джаза по-високо от класиката и го обявява за връх, понеже останах с такова впечатление (нямам предвид изпълнителска техника). Класиката пък има други сложностни орнаменти по пейзажа. Като сравнение между совалка и комета е - две различни летящи неща. Дори смятам, че надали всеки добър джазмен ще се справя със същия финес и успех и в класиката. Особено ако става дума за композиция - бивайки такъв, най-вероятно ще има проблем с креативността и "зрелищното каране между толкова мантинели", за разлика от свикналите и специализиралите се в това. Музиката е една планинска верига с много върхове, различни красоти по тях и различни изгледи. В един момент обаче може да се покатериш само по един връх. :)

Това с обикновеното слушане на музиката е постижимо с повече насочено самовнушение. Просто изключете и си спомнете за миговете, когато сте били най-обикновени слушатели. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Whistler, прав си абсолютно, затова и доста се колебах дали да направя точно тази метафора. Не можем да сравняваме класиката и джаза. Но все пак за един човек, който обича джаза и смята, че иска да върви в тази посока, класиката е мост, тъй като е малко по-разпространена и достъпна, дори и на първоначално и интуитивно слушане. Тя е красива с това, че е съвършена и стойностна и същевременно достъпна. Ето това имах предвид. С не съвсем пълна и коректна дефиниция да дам нещо като цялостна представа за нещата, пък то човек който се интересува, ще намери истината за себе си. :) Прекалено много абстрактизираме и философстваме, поне за това е прав Бездушния, че трябва малко повече емоция...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Whistler, прав си абсолютно, затова и доста се колебах дали да направя точно тази метафора. Не можем да сравняваме класиката и джаза. Но все пак за един човек, който обича джаза и смята, че иска да върви в тази посока, класиката е мост, тъй като е малко по-разпространена и достъпна, дори и на първоначално и интуитивно слушане. Тя е красива с това, че е съвършена и стойностна и същевременно достъпна. Ето това имах предвид. С не съвсем пълна и коректна дефиниция да дам нещо като цялостна представа за нещата, пък то човек който се интересува, ще намери истината за себе си. :) Прекалено много абстрактизираме и философстваме, поне за това е прав Бездушния, че трябва малко повече емоция...

Не съм сигурна в тази позиция която застъпвате че класиката е едва ли нещо по-чисто и "висше" :curse:

 

На подобна тема в друг форум руснаците не откриват топлата вода:

http://nephele.kulichki.ru/forum/viewtopic...6a33d6121d1f9b7

"кажете къде да намеря джаз за 1-2 клас музикална школа /фортепиано/"

 

на което съветват да се търсят пиесите на Манфред Шмитц.

 

 

 

П.С. в момента чета биографията на Дворжак, съвременник на Чайковски, чешки национален композитор. Писал е също джаз.... хопс...! Което ме кара да почвам да се замислям че нещата не са дискретно разпределени тук разделно класика там такова, а може и да се учат единни, цели, взаимосвързани.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, грешно тълкува и още вчера мислех да отговарям, ама тая тема стана много дълга вече...

Ще ме накарате още веднъж да ви прочета... :happy:

Е нищо, какво като е станала дълга нещо пречи? Ето сядам по диагоналната система и на скорост ви прочитам всичките... :happy:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е тъпа темата,ама скоро си мислих по тоя въпрос, за да станеш добър джаз пианист,трябва ли да минеш първо през класиката?Само знам ,че Джарет е бил първо класик и след това се е орентирал към джаза,вие какво мислите?

@ evans, попрочетох още веднъж, много ми допадна мисълта на miro

"Но,от друга страна,щом някой е измислил топлата вода не можем ли да се учим директно от него,а не на ново да минаваме всички стъпала?В крайна сметка само времето показва как стоят нещата!

 

с което си мисля че по-добре да се обърнем наистина към нещо практическо!

 

Учителката на дъщеря ми показа школата:

Константин Манолов

"Сателитна система на обучение"

 

струваше 7.50 СИНЯ...и за българско издание както си му е редът! :happy::bravo: беше в разпалцалено състояние... от лошо лепило подвързия и пр. и пр.

 

но което не я обезценява разбира се, погледнах вътре имаше всичко най-известно и лесно! - Гершуин, рагтайм, ...о лейди би гууд... дори на Кармен арията клавирът беше вътре :happy:

 

Константин Манолов има още една книжка се продава /Червена!/ и по-тънка //тук вече нямах време да погледна какво е , зачетох се в увода на първата книжка що е Сателитна система на обучение.... та бяха много интересни неща и въобще раздвижен поглед откъм майсторство, теория и пр. нещица на които съвместимостта им се обсъжда и в темата тук... :headbang: /

 

:virtuoz::singer:

 

 

 

 

 

 

П.С. ако ми се удаде възможност да побродя из муз.книжарници смятам да го потърся този автор. :headbang:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.