Tozi Отговорено Февруари 9, 2012 Отговорено Февруари 9, 2012 Emb 7 , F7 , Bm7 , Db7 , ( 2) Emb 7 , F7 , Bm7 , Db7 , F sharp m 7 , F 7 9 , B maj7 + Cm7 , F7 , B maj7 , G7 , Cm7 , F7 , B maj7 + Dm 7 , C sharp m 7 , Cm7 , C sharp m7 , Cm7 , F7 , Bmaj 7+ Правилното записване на червените акорди е: Ebm7; Bbm7; Bbmaj7; Написал си F7 9 - Натурална девятка никъде не чух. По скоро #9 (и #5 евентуално ). Bmaj7+ на пианото би трябвало да е следните нотички - си ,ре диез, СОЛ, ла диез - Bmaj7#5. Акорда който свириш е Bbmaj7. # = Shift + 3 Хубаво е да се изписват аклордите точно за да е по лесно да се чете и свири. За да звучи по "джазово" - върху доминантовите акорди F7 и G7 може да се свири съответният супер-локрийски лад, а върху Db7 - лидийски -доминантов. Върху всички минорни акорди може да се свири съответния дорийски лад, а върху мажорния акорд Bbmaj7 може да се използва и лидийски лад. 2 Цитирай
emo_tion1 Отговорено Февруари 9, 2012 Автор Отговорено Февруари 9, 2012 (Редактирано) Трябва да призная, че когато писах акордите не ми се занимаваше да пиша пълните разширения затова на всякъде давам основния акорд без да изписвам всички негови разширения, но ако има следващ път , ще се постарая да изпиша всичко подбробно.. А колкото до B и H съм свикнал да ги изписвам по този начин , а именно за си бемол - B , а за си - H . Но предположих , че хората ,които евентуално ще се включат в джема ще са в състояние сами да си извадят акордите , но все пак реших да ги напиша, понеже и аз понякога при подобни прогресии предпочитам направо да чета акордите, отколкото да си изгубя 4-5- минути в разгадаването им . Редактирано Февруари 9, 2012 от emo_tion1 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Февруари 10, 2012 Отговорено Февруари 10, 2012 Н за Си и В за Си бемол намирам в антологията на В. Симоненко "Мелодии джаза" от 1970г. По стара италианска система за буквени означения на акордите. Но във всички издания на Real Book отдавна се е наложила американската: В - Си бекар и Bb - Си бемол. 1 Цитирай
emo_tion1 Отговорено Февруари 10, 2012 Автор Отговорено Февруари 10, 2012 Темата започва да се превръща в пенсионерски джаз клуб . Прецежда се комара , а камилата се убива. Скоро четох един доклад на ЕС където пише , че България сме били на първо място по даването на идеи и на последно по осъществяването им . Така , че нека по възможност повече с дела да показваме а не с акъл . ТравелКастер оценявам факта че си си направил труда да проучиш подробно откъде произлизат акордите, но наистина затова време съм сигурен , че щеше да запишеш някое и друго хорусче Ebm 7 9 , F7 9+ 5+ , Bbm 7 9 , Db 7 9 , ( 2 ) Ebm 7 9 , F7 9+ 5+ , Bbm 7 9 , Db 7 9 , F sharp m7 , Fm 7 9 , Bbmaj 7 + Cm7 , F7 , Bb maj7+ , G7 , Cm7 , F7 , Bb maj7 + Dm 7 , C sharp m 7 , Cm7 , C sharp m7 , Cm7 , F7 , Bbmaj 7+ Цитирай
ultramega Отговорено Февруари 10, 2012 Отговорено Февруари 10, 2012 За да звучи по "джазово" - върху доминантовите акорди F7 и G7 може да се свири съответният супер-локрийски лад, а върху Db7 - лидийски -доминантов. Върху всички минорни акорди може да се свири съответния дорийски лад, а върху мажорния акорд Bbmaj7 може да се използва и лидийски лад. Бърз урок в три реда Благодаря ! Цитирай
emo_tion1 Отговорено Февруари 10, 2012 Автор Отговорено Февруари 10, 2012 Локрийския лад звучи наистина много джазово. Скоро може да направя втори тейк използвайки някои от тези скали че така и така няма много включвания все още Цитирай
travelcaster2 Отговорено Февруари 10, 2012 Отговорено Февруари 10, 2012 " Bb maj7+" Извинявай за нахалството, но като е Си бемол с голяма септима - maj7 какво да разбираме, че увеличаваш с този плюс? Или за по-сигурно го пишеш? Такъв текст ако го чете музикант отвъд океана и няма 19 мнения за разясняване ще го свири Bbmaj7#5. Аз бих предпочел да повиша 4-тата степен на мажорен акорд #11. Лидийското звучене е по-свежо. Разбира се, никой не отрича правото на автора. Цитирай
emo_tion1 Отговорено Февруари 10, 2012 Автор Отговорено Февруари 10, 2012 (Редактирано) А Рей Чарлз как ли би го свирил ? ( жалко, че вече не е между живите ) Редактирано Февруари 10, 2012 от emo_tion1 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Февруари 10, 2012 Отговорено Февруари 10, 2012 (Редактирано) Сигурен съм, че не би го свирил с #5. Петата степен се повишава или понижава при доминантсептакорди, а четвъртата само се повишава при тонически (мажорни). Не е задължително, но не ми отговори за плюса... Редактирано Февруари 10, 2012 от travelcaster2 Цитирай
emo_tion1 Отговорено Февруари 10, 2012 Автор Отговорено Февруари 10, 2012 На въпроса няма да ти отговоря , но можеш да питаш emosms как успя да запише що годе свястно соло , макар сам да казва , че не е научил добре акордите. Моят отговор е , че който има желание намира и начин Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 10, 2012 Отговорено Февруари 10, 2012 emo_tion1 спокойно бе човек. Прогресията която си направил е готина. Особено ми харесва фа диез минора - може даже да се изпусне фато и да се разреши директно в си бемол мажор. Travelcaster е прав за записването макар че не съм съгласен много с него за използването на повишена пета степен в мажорен акорд, но това може да е и въпрос на вкус - нещо за което не се спори. Джаза си е американска музика (Евгени да не се сърди тук :) ) и затова се използва американската система за записване на акордите, където + се отнася винаги и единствено за петатата степен а - винаги и единствено за третата степен. Тези неща вече сме ги обсъждали и писали тук. Но да обобщим: + се отнася за 5та степен - се отнася за 3та степен maj - при септ акорди се отнася за 7ма степен (това на което старите кръчмарски музиканти казват 7+) min - се отнася за 3та степен При изписване на разширенията на акордите C7 означава мажорно тризвучие с прибавена доминантова (малка, понижена) 7ма степен - C E G Bb C9 - доминантов септакорд с прибавена 9та степен - C E G Bb D C11 - доминантов септакорд с прибавени 9та и 11та степен - C E G Bb D F C13 - доминантов септакорд с прибавени 9та, 11та и 13та степени - C E G Bb D F A Ако има алтерации в акорда (b5, #5, b9, #9) те се изписват след означението за септакорда т.е.: C7b5#9 - C E Gb Bb D# Същото важи и за останалите видове акорди - Cmaj7 - Cmaj13 = C E G B D F A ; Cmaj13#11 = C E G B D F# A.... Cmin7 - Cmin13 = C Eb G Bb D F A; Cmin13#5 = C Eb G# Bb D F A ... Нещо такова. Няма лошо човек да не знае. Кофти е когато знае че не знае и се опитва да убеди околните в това което не знае. Да добавя само за джазовото звучене - хубаво е да се свири предимно с линии от осмини ноти, фразите да се започват предимно на слабо време и поне като начало да се избягват синкопите. За да звучи съвсем джазово (бибоп) забравяме за известно време за ладовете и импровизираме само с акордови тонове и проходящи (aproach) тонове и полутонове. Цитирай
emosms Отговорено Февруари 10, 2012 Отговорено Февруари 10, 2012 (Редактирано) tozi, плс, вкарай entry за примерно онагледяване, ако ти се занимава свирих пак отгоре и побвах нови фрази, като алтервах скали със хроматични тонове които ми харесват, но не можах да запиша по-добър опит в крайна сметка, като пусна записа и ги забравям, или пък звучат разгащено и неритмично, не както ми е идеята. //за travelcaster2 - акордите изобщо не съм ги свирил нито научил, мързи ме да се занимавам сега с акорди , но защо не изкараш нещо със скаловия материал и нещата които ползваш? Редактирано Февруари 10, 2012 от emosms Цитирай
travelcaster2 Отговорено Февруари 10, 2012 Отговорено Февруари 10, 2012 (Редактирано) Аз бих предпочел да повиша 4-тата степен на мажорен акорд #11. Лидийското звучене е по-свежо.Цитирам себе си от пост #22. Не съм казал, че повишавам 5-та степен в мажор. Обратното, казах, че както го е изписал Евгени с + някой може да го разбере като Bbmaj7#5, леко outside за мажорен тонически акорд, но правото е на автора, все пак... И понеже той не иска да отговори за плюса значи това е търсено в интерес на текстурата. emosms, обещавам, след като вече се изясни хармоничната схема. Но не обещавам, че ще се хареса. Ние сме малко или много примадони и рядко ръкопляскаме: предпочитаме нас да аплодират. Редактирано Февруари 10, 2012 от travelcaster2 Цитирай
emosms Отговорено Февруари 10, 2012 Отговорено Февруари 10, 2012 така е, всеки си е егоист в случая искам да използвам вдъхновение от примера, от други хорa, както и да има някакъв интеракшън в тези занимания теорията сама по себе си малко трудно я смилам и не ми е интересна толкова. друго си е да чопнеш някоя хватка и да си я цъкаш 1 Цитирай
emo_tion1 Отговорено Февруари 10, 2012 Автор Отговорено Февруари 10, 2012 Само да отбележа че не се казвам Евгени , а Емануил Колкото до + -са смятам че точно този акорд е най-чуваемия от всички , но специално заради ТравелКастер акорда е - си бемол , ре фа , ла а впрочем ето още едно хорусче от мен http://www.4shared.com/mp3/7hNBSltQ/Jazz_piano_v_2.html? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.