Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

  • Отговори 118
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

Нека не се обиждат привържениците на уникалността и т.н.Но да си зададем въпроса защо на световните музикални сцени(най-вече визирам в комерсиалните стилове) има бързи и ранни пробиви на (стереотипни) изпълнители.Защото това го налага пазара.Повечето продуценти в комерса ще заложат на гарантираната форма на успех и ще налеят пари по изработената схема или стратегия,като се съобразят с изискванията на пазара.В този бизнес играят сериозни пари и никoй няма да остави някои "уникален изпълнител" да е..е мамата на политиката на големите лейбъли.Всички сe съмняваме,че младите и невръсни звезди си имат някаква представа от това каква маркетингова стратегия да приложата за да пробият.Проявяват някакъв усет ,но до там...За това се грижат други хора.Артистта да си седи на задника и да рабоити върху себе си.Да,ще кажем ама тук не става така.Защо ли,защото стратегията на пазара е друга.Бързо изкарване на пари от вложени средства в лесно заменяем(сериен) продукт,които има максимално широка приложимост.С две думи е лесно обезпечим.Много е рисковано бизнеса да бъде зависим само от продукти с висока художествена стойност и разни хрумвания на "някакви си" музиканти.Знаем,че общественото мнение ,както и вкусът се контролира от медиите.Това им е основата цел.Те са посредника на продукта.С 2 думи на повечето хора и да не им харесва нещо ...ще им хареса.Било то музика,мода, кино...каквото ти пускат по телевизията това консумираш...сериали и т.н.Културата трябвa да е ниска, за да има лесно доставяне на необходимоят продукт...Мястото ни не е сред големите комерси,най-малкото и за обезпечавене на иневестициите ,които се правят там.Къде ще отиде доверието на инвеститорите в този бизнес ,ако наизкачат някакви таланти от някъде си и омацат пейзажа.Да,ще направят от солидарност реверанс към някой друг artist от 3-ят свят,но кормилото остава у тези които играят с парите.Нещата са много по сложни от това дали един музикант иска да стане известен Къде са менажерите ни,къде са синдикатите ни...ако сме по някакъв начин явление и влияем на пазара поне като общност,ще се види светлина в дъното на тунела.Уви,повечето музиканти се плюват и цакат един друг...нямят изграден критерий,да не говорим за толерирането на явно конюнктурни субекти,покрай които има работа,самоубиявили се за "оригинални" творци и объркват ептем схемата!...Поздрави!

Редактирано от Dirk
Отговорено (Редактирано)
Защо ли,защото стратегията на пазара е друга.
Къде са менажерите ни,къде са синдикатите ни...

Именно. Както си говорехме и със Slinky - възможно ли е в България да се създадат структури като тези, действащи на другите пазари?

Или направо да се целим в чуждия пазар, защото на нашия е невъзможно да се играе по установените в чужбина правила?

Не е само въпрос до наливане на пари, търсене на ниша за "уникалност".

Към момента в темата са се омешали две неща:

1.българската музика и конкурентноспособността й на чуждестранния пазар и

2.състоянието на българския музикален бизнес и конкурентноспособността на съвременната българска музика на българския пазар.

Вариантът за трайно, и дай Боже, успешно установяване на чуждия пазар(който и да е той) е

1.преместване 2.регистриране в местните структури 3.свирене - е тогава ако искаш свири и в България, ще ти се плати ... и толкоз.

 

При положение, че примерно си регистриран като български артист в българска организация за събиране на права за какви пари говорим и за какъв бизнес?

Хората, с които работя в момента са американска банда, свирят авторска музика и в момента се издържат само от изпълнителските си права от миналата година-от свирене тук и в Холандия. Получават си чековете от американската организация, в която са регистрирани и дори не става въпрос дали и кой трябва да им ги плаща тези пари.

Във форума имаме ли членове на българска такава организация и колко пари са получили за изпълнителски права-от концерти тук и в чужбина? Познавам хора, свирили на емблематични за съвременната българска музика албуми, песните са въртяни по радиа, по телевизии, свирили са по клубове колкото се сетиш... и изпълнителските права, които са получили за ЦЯЛАТА си дейност възлизат на около 40-50лв.

Друг пример. Що за идиотия е (примерно) да плащаш на телевизия да ти излъчи концерт И! да подписваш договор, че се отказваш от изпълнителски права??

Къде другаде на предоставящия външна продукция не само не се заплаща, ами му искат пари???

Е това е то българският бизнес. И затова правилата на "световния" бизнес тук не играят.

Не защото нямаме качествени музиканти или защото те нямат идеи. Има не малко български музиканти, които представят музиката си по света и живеят нормално-не тънат в разкош, но си свирят музиката, имат си "фенове" и така. Това,че в България не се знае за тях нищо не значи-има безброй много музиканти, популярни в други страни, за които в България не се е чувало. Както има и музиканти, които са супер известни в България, за които "навън" не се е чувало.

Това, че един български артист е популярен в България, а не е в чужбина трябва ли да е непременно трагедия??

Мисля че всички сме наясно, че и чуждестранните музиканти не са всичките "звезди";).

Редактирано от Viara Ivanova
Отговорено

Всичко е много хубаво но има един израз който гласи , че нова кръпка на стара дреха не се слага, защото така ще се развали и старата дреха и новата кръпка която е взета от нов плат. Истината е , че животът така е устроен , че всички проблеми се навързват като спирала. Един носи със себе си втори, втория , трети и т.н. ( нещо като спукана тръба ) Ти я залепиш на едното място , тя избие на другото. Ние всички знаем , че трябва да си променим манталитета, но дефакто никой нищо не иска да прави за това. И особено медиите докато дават за пример чалгата като основна ценност в живота и дори чалга изпълнители водят предавания където обсъждат философията на животът няма да стане. Но така става защото умните и кадърни хора нямат стимул да правят нищо и нормално са изтласкани в страни от цялата помия, около нас. За жалост така се получава, че вместо умния да казва на глупавия какво да прави, то тарикатът особено у нас винаги взима предимство и това мисля е образ който ние самите сме си създали. И колкото невероятно да звучи на някои хора НЕВЕРИЕТО е в основата на всичко. Както искате го разбирайте. Първо неверие в Бога а оттам идва неверието в другите после и неверието в себе си и таака , както писах по-горе всичко е навързано. И особено като няма такова се заменя с неща като постоянно оплакване, търсене на вината у другите , злоба , завист и т.н....

 

Всичко това го пиша не да бъркам в раната със спирт а , за да осъзнаем че има такава. И наистина музиката ни няма да се оправи , докато държавата и в часност хората не се оправят.

Отговорено

абе хора, не се ли усещате колко ТЪПО звучи през ДВЕ ХИЛЯДИ И ЕДИНАДЕСЕТА година на територията на РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ тепърва да се създава МУЗИКАЛНА ИНДУСТРИЯ. :wallbash: това, дето го говориш, за създаване на к'вито и да е нови работи, никога няма да стане, докато не се избавим от кучешкото желание да догонваме опашката на останалия свят... :(

Ето, именно защото ви звучи тъпо, затова сме на тоя хал ;) А ако искаме да се избавим от въпросното кучешко желание да догонваме опашката на останалия свят, не виждам защо да не го направим точно така.

 

Явно не знаеш, щом си подви опашчицата и се ската пред простичкото ми предложение по-горе.

Да не би все пак да съм права,а? Можеш да даваш съвети как българските музиканти да изградят новата световна българска музика, но не можеш да композираш 1 парче според своите съвети... Трагедия! И сега кой ще я измисли новата българска музика??

Е хайде не ни мъчи повече :) вземи нАпиши го тоя бленуваният световен хит, да не забравиш - с фолклорни мотиви, ама ако може така гледай да са от най-уникалните, пусни го в айТюнс, та да видим как се покорява световния пазар и да почнем и ние да творим в новия стил/жанр/категория.

Не виждам какво пречи фактът, че примерно колегата Vane не е новият Моцарт (не съм работил с него, може и да е :greenball: ), на това да има достатъчно акъл за маркетинг и да вижда нещата такива, каквито са. Може да звучи малко пресилено да се откриват нови стилове (ако това наистина се имаше предвид), но и на мен ми писна от 10-15 години (щото съм на 20 :greenangel: ) да слушам все същите помии. Хубаво е даден творец да се учи от тези преди него, но е epic fail да ги копира на 100%. Не мисля, че е нужно да се спори по това, че слушателите искат продукт, който да звучи оригинално, интересно и да грабва вниманието (което с клишета няма как да се получи).

Не виждам и какво пречи това, че Vane посочва пред очите ни истината такава, каквато я знаем. "Откривал топлата вода" - ами крайно време е да почнем да се съобразяваме с фактите, още повече щом не са нови за нас. Както сме си я подкарали, пак ще си копаме на място ;)

 

По отношение на музикантските синдикати и авторските права в България - една доста интересна тема, която наистина трябва в най-скоро време да бъде разгледана и да се направи нещо по въпроса тук да можем "да играем по общоприетите правила". За съжаление не можем да си оправим държавата, камо ли да защитим правата на интелектуалците. Засега всеки ще се спасява както може :X

 

P.S.: @emo_tion1, :godbless: каза го право в очите ;) Естествено, чували сме го вече 1000 пъти, но явно никой не го е*е за това. В такива случаи е полезно да се повтаря.

Отговорено

да, да, точно така, за да престанем да го гоним метафоричния куйрук, трябва да го догоним! точно така! и да го захапем здраво, джаф, и да не пущаме! без да се замисляме дали е куйрук или са изпаднали, така, някои буквици...

Отговорено (Редактирано)

^^ ;) О, не ми пречи колегата ти vane - нито с това, че не е новият Моцарт, нито с това, че открива топлата вода, просто на мен лично ми е тъпо, че го прави по начина, по който го прави. И изразявам мнение ;).

Тъпото идва от това, че той самият не е способен да приложи това, което съветва другите да правят.

Все едно аз да съветвам българските готвачи, че е крайно време да спрат с тая боб чорба, щото ехеее какви манджи могат да се измислят на основата на уникалния смилянски боб.

А аз примерно дори една боб чорба да не мога да направя като хората.

А може би си прав и неинформираните мнения във форума просто трябва да бъдат игнорирани. ;)

Редактирано от Viara Ivanova
Отговорено

Да, по прицнип всяко нещо за да се усвои добре трябва да се повтаря хиляди пъти докато стане навик. Това се отнася както за добрите навици така и за лошите

Отговорено

Аман от неразбрали :slap:. Не съм казвал, че трябва да продължим с кучешките изцепки. Имах предвид, че може да си го решим по доста по-цивилизован начин тоя проблем, просто ни трябва организираност.

 

А за неинформираните мнения нищо не съм пък и споменавал. Просто предложих да не се сърдим на това, че ни повтарят истините от живота, след като не сме си взели поука още на първо четене.

 

Това за идеите няма да го коментирам пак - веднъж не ме разбрахте, не очаквам и с втори опит да стане. Няма да давам няколко от безкрайно многото примери, когато идеята на случайния човек е била много по-ценна от тези на мъдрите глави, които в общия случай не са и имали такива.

 

Проблемът на българската музика очевидно е в българските музиканти. 3-4 години го следя този форум и не съм видял нищо по-различно от ежедневното дъвчене между участниците. Полезно е да има повече от 1 мнение в дадена дискусия, но джавкането е признак за безсилие - когато няма какво друго да кажеш, започваш да нападаш по индивидуалност :thumbdown:.

Отговорено (Редактирано)

Хора имам радостни новини!!!

Alley sin са на път да бъдат лансирани от island records - американски major label!

Прочетох го на стената на Емо от групата.

Eто какво пише там:

 

...От къде да започна...още съм в еуфория, но общто взето...

Тази вечер получих мейл от "Island records", един от най-големите издатели в света. След като случайно са попаднали на старите ни записи те са проявили интерес към Alley Sin. Ако се стигне до преговори с тях и подписване, Alley Sin ще са първата БГ група подписала с мейджър лейбъл.

Част от огромния каталог на компанията са имена като Anthrax, Queen, NIN, Def Leppard, The Damned, Bob Marley, Mott the Hople, Amy Winehouse...

Остава чудото да се случи....нямам думи....

 

МОЖЕ БИ ТЕ ЩЕ СА ПЪРВИТЕ БЪЛГАРСКИ РОК МУЗИКАНТИ СТАНАЛИ СВЕТОВНО ИЗВЕСТНИ!!!

Редактирано от Blackout97
Отговорено (Редактирано)

Поздравления!!!

По повод интересуващите се,нека чуят какво свири бандата и потърсят великата българска уникалност и брилянтните идеи.Момчтета свирят добре това ,което се търси на световнията cцена за rock музика.

Идеите са хубаво нещо и от тях се почва за да станеш artist.За съжаление са много абстрактно и субективно понятие и съм сигурен ,че всеки вярва ,че има идеи за музикант.Евала на пичовете!Пред очите ми някоплко английски и шведски групи станаха от локални банди интернационални.Пожелаванм и на Alley sin здраво да къртят по света!

Редактирано от Dirk
Отговорено

Е, те тва му е майката!!! От колко време разправям, че Ally Sin са група, която има ясна представа какво прави и защо го прави. И го прави! Браво на момчетата, дано да успеят!

Отговорено

Браво на тях,свирехме подобен стил с "Високо напрежение" в края на 80-те,

за съжаление в днешно време (в БГ) всички са толко велики музиканти,че свирят в по 5 групи джаз,траш,дет и ню-уейв и не им се свирят 3 акорда рокендролл,затова си свиря в къщи,че и не свиря почти..

1f2491feea5be5e3932dad51d739ba6c.gif

Отговорено
всички са толко велики музиканти,че свирят в по 5 групи джаз,траш,дет и ню-уейв и не им се свирят 3 акорда рокендрол

 

Чай малко, всеки свири т'ва, дето му е "на сърцето", нали? Трябва ли непременно да опира до "музикантско величие"?

Отговорено (Редактирано)

Ми аз какво казвам - същото,ако свириш блус и рнр си оставаш такъв (поне аз),не съм тръгнал да се правя на джазмен,метъл,чалгар или нещо друго,за да закача 20 лв от участие..

събирате се хора с еднакви музикални интереси и се получава група,другото е кръчмо-помиарщина.

Може да не се изразявам добре - цитираме АС-ДС -те са братя,имат концепция и с годините успяват,

тук се съберат група на принципа орел рак и щука -всеки дърпа чергата към себе си колко е по добър и нищо не става..не е идеята да се надсвирваш с другия музикант в бенда,а да знаете какво да става общо,тоест като се свири 3 акорда парче,барабаниста/китариста/басиста да не показват ква нова хватка са научили през цялото време..,е има и свободни моменти,където всеки свири колкото може,но трябва Сработка за тая работа.

Редактирано от Hillbilly

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.