Jump to content
Българският форум за музиканти

Eminence FDM (Flux Density Modulation)


chlen

Recommended Posts

Някой има ли преки впечатления от тези говорители - http://www.eminence.com/2010/09/eminence-puts-a-new-twist-on-guitar-tone/

 

Още информация:

 

http://eminence.com/pdf/reignmaker.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е доста добра за случаите, в които е достатъчно да намалите силата с до около 10dB. При мощен усилвател, за тихо домашно свирене това може и да се окаже недостатъчно. Не че е невъзможно да се направи говорител, който да има атенюация дори от 20+dB, но тогава при големи мощности може и да се появат проблеми с прегряване на звуковата бобина.

 

Интересно е, че около (предполагам) резонансната честота на говорителя, в случая около 100Hz няма голяма разлика в силата, без значение как е настроен говорителя, което може би е притеснително от гледна точка на домашното свирене :). Това изменя честотната му характеристика, като при тиха настройка, имаме до 10dB повдигане на честотите около 100Hz, което предполагам, създава известна промяна в тона.

 

Идеята е прекрасна, но мисля, че е още по-добре човек да разполага с атенюатор. Все пак, той работи с всякакви говорители. Въпреки всичко, бих пробвал такъв говорител с удоволствие.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изкушавам се да си поръчам един такъв кабинет, но имам вече два атенюатора вкъщи а и това, че няма голямо затихване около 100Hz ме притеснява. Също не знам доколко ще ми хареса тембъра на самия говорител.

 

Ако някой е имал възможност да пробва такъв да сподели впечатления моля!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам повече внимание и предпазливост, когато се четат реклами.

Елементарно е да се знае, че освен чувствителността, която в случая се променя с магниното поле, се променят много други параметри, главно Q фактора. Това се отразява на "съгласуването" с обема на кутията в която е поставен говорителя, и настройката на бас-рефлекса (ако има такъв), на времето за "отзвучаване", респективно "замазване" на резките изменения в звука. И т.н. и т.н. Законите на физиката не са подвластни на маркетинга!

Тази инвестиция на фирмата обаче идва да покаже, че необходимостта от атенюирането е сериозна и се търсят всякакви начини да се осъществява.

 

ПП. Не ви ли прави впечатление, как в рекламата леко се вмъква "топлия" звук при ниска чувствителност и "светъл звук при нормално положение... Рекламно заместване на " омазването" при слаба чувствителност... Или просто казано, липса на високи, на "punch"...

По нашите земи се казва "От дефекта, към ефекта" smile.gif

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е така, но този недостатък в случая може да се пренебрегне предвид факта, че китарните кабинети са предимно затворени или отворени кутии (без порт/бас рефлекс). В случая тези говорители са подходящи повече за отворени кутии, за да може лесно да се връткат отзад :)

 

Parni_Valjak, какво ти е мнението за говорителите от втория ми пост - FluxTone? При тях принципът е по-различен, използва се електромагнит и силата му се контролира с външен потенциометър. Постига се затихване до 25dB!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърни внимание на 2-рата страница на параметрите за да видиш колко много се изменя Q фактора! 1.39 до 5.35! Да не говорим, че с такъв висок Q фактор високоговорителя ще свири сам - като кабана!

А в 1ва страница изрично е посочено, че не е препоръчително затвореното тяло! А за Бас рефклес е "приемливо"

Все тая! Дали е магнитен шунт или с електромагнит, се изменя едно и също - магнитния поток през шпулата . Всички параметри се променят, до степен говорителя да не става за нищо.

 

Слушайте рекламите и се опивайте в сладки сънища/мечти. (бях пуснал една тема : "Tell me lies, sweet little lies...")

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ги намирам тези параметри, но и не се бях замислял за този проблем. Това би означавало, че ще се получи доста "лабав" тон предполагам. То може да се разглежда и като желан ефект/дефект :virtuoz: но за постоянно свирене е неприемливо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е, че няма "лабораторни" тестове. От тия полурекламни клипчета, дето разни техни хора обясняват колко е яко, няма особена файда. Да запишат говорителя с читави микрофон и преамп в 2-3 атенюиращи позиции и после да изравнят нивата софтуерно (за да не се лъже ухото от силата на звука). Сядаш с едни яки монитори/слушалки и слушаш какво точно и как се променя. 2-3-5% разлика да има не е голям проблем според мен.

 

FluxTone на мен лично ми вдъхват доста повече доверие, но на цена $750/спийкър дори в САЩ не си позволяват да купят за тест. :(

 

Вчера четох как обаче тази идея е на друг и той я е обяснил в детайли на Стив Какъвбеше там, но тъй като не са подписали никавки документи (имат си там за неразгласяване на инфо и т.н.) и тоя нищо не може да направи, пък FluxTone си движат бизнеса с неговата идея. Колко е вярно не е ясно както винаги... :greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Някой пробва ли вече от тези говорители?

Доколкото разбрах FluxTone и Еминес ФДМ не са едно и също нещо.

(FluxTone works way better due to it's larger range (29 dB versus 9 dB of Eminence). You can hardly even hear any effect in Eminence. Too bad the FluxTone is way more cumbersome because it requires a power supply.)

 

Някои казва добри неща за

I demoed the Fluxtone speakers at the LA Amp show, they worked very well. Full cranked amp tome at any volume you wanted, one model was even connected to a foot controlled volume pedal.

Но при тази цена, май никой не купува....

 

Досега алтернативи за домашно свирене, остават -

1. използване на атенюатор

2. клийн канал с драйв стомпбокс/и (някои ампове с мастер волюм звучат приемливо на драйв и на ниски нива)

3. маловатажен амп

4. зарязваме лампата и репетираме с моделиращ/ хибрид/ транзистор

 

Според мен, няма как да се получи (точно) този кеф, който се получава от усилено крайно стъпало на лампов амп.

Seems to me that the laws of physics prevent even a 5 watt amp from sounding like a 100 watt Marshall full-stack at 1/100th the volume...wink.gif

Doesn't matter how you slice it, power-scaling and attenuation always color the sound somehow.

 

Просто едно е да репетираш в домашни условя и да се стремиш да постигнеш готин/ приемлив звук,

друго е да нацепиш амп, който образно казано да те "издуха".

Това за любителите на хай-гейна може да не стане много ясно,

но ако примерно сте изцепвали някоя класика и сте буствали за соло, знаете какво имам на предвид.

Редактирано от TONY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.