Shadowfox Публикувано Май 10, 2006 Публикувано Май 10, 2006 Хайде да видим какво ви е мнението. Boesendorfer 290 vs Steinway D Кое и защо мислите, че е по-добро. Забележка: Нека предположим, че и двете пиана са създадени в перфектния си вид. Естествено, че всяко пиано е различно и мненията са винаги субективни, НО все пак Цитирай
martist Отговорено Май 10, 2006 Отговорено Май 10, 2006 Най - вероятно имаш предвид Рояли.За концертен роял Стейнуей никой не може да го бие!Има по хубав звук и контрол над клавиатурата. Цитирай
NoSoul Отговорено Май 11, 2006 Отговорено Май 11, 2006 Съмнявам се че са много музикантите които са пробвали подобен инструмент. Аз ще карам на теорията която знам : "Steinway D (8' 11 3/4", about $80,000-$90,000 street) It's the overwhelming choice of 95%+ of performing artists on stage, and the standard by which all other pianos are judged. It's not hard to see why. These big Steinways have a seemingly endless capacity to shade and color the sound; you'll likely run out of talent (as I did) before you run out of the instrument's ability to respond. From a distance (at concert halls, etc) all pianos look more or less alike. Up close, the Steinway D looks like no other piano made: it's loaded with personality and character. It provokes an emotional reaction before you even touch the keys. The look is turn-of-the-century industrial art-deco, with massive wooden braces, an immensely thick rim, and a thin tail that seems to go on forever. Recently the kind Steinway dealer in Boston left me all alone upstairs with not one, but THREE of these to play around with. Needless to say, I stayed a while. These are overwhelming pianos, in more ways than one. The bass is the strongest I have ever experienced. The sound is rich and full, although it may be too much so for a small room. If you're in the market for one of these, make sure you have the space to let it breathe. Spiritually, it is the opposite of the bright, thin Yamaha/Kawai pianos, and if you are used to an Asian grand, it will take you aback when you first start playing it. But don't worry, you'll get used to it... Minor unwanted action noise was noted on two of the three samples. This can be fixed by any good technician. This is one of the great musical instruments (and one of the major cultural icons) made in the world today. In this dreadnought class, perhaps only the Fazioli, Grotrian, and Bosendorfer (and perhaps the Baldwin SD10) can reliably compete with the D. I hope you have the means and the talent to make full use of one. Me, I'll have to watch from the sidelines. (Note: Devotees of Steinway and its instruments should read Steinway & Sons by Richard K Lieberman. It's a marvelously-written account of the history of the company and the family and is generously illustrated. It also has a great chapter on this history of the Yamaha company. Highly recommended. If you're a compleatist, also check out Susan Goldenberg's Steinway - From Glory to Controversy, and The Steinway Saga by DW Fostle, although the latter is not particularly recommended.) " За съжаление обаче нищо не съм чувал за Boesendorfer-а. Дай малко инфо Цитирай
CyberGene Отговорено Май 11, 2006 Отговорено Май 11, 2006 Не знам дали това ще е добър пример, но аз скоро се сдобих с едно ново софтуерно пиано - Synthogy Ivory. Това са общо 40GB семпли на три вида рояли - Bosendorfer 290, Concert Steinway D, Yamaha Studio C6. Първите два са семплирани при 10 динамични нива, а Ямахата - при 8. Експортнах едно мое скорошно парче My Funny Valentine с всеки от тритe рояла и ви предлагам да чуете. Знам, че това не е съвсем коректен пример, защото се използват семпли от споменатите рояли, а не самите рояли, но все пак има известна доза истина по отношение на звука. 1. Bosendorfer 290 2. Steinway D 3. Yamaha Studio C6 Цитирай
martist Отговорено Май 11, 2006 Отговорено Май 11, 2006 Съмнявам се че са много музикантите които са пробвали подобен инструмент. Аз ще карам на теорията която знам Свирил съм както на Бйозендорфер така и на Стейнуей.Смея да твърдя че Бйозендорфер-а ( те бяха 3: 2 чисто нови и един концертен - в зала де) е уникален роял...но нищо не може да се сравнява с Стейнуей.На мен най-много ми харесва Стейнуей.2-та чисто нови Б-ра имаха страхотни клавиатури направо без проблем и най-малкият детайл излиза.Лесно се достигат както тихи така и силни динамики.Но зукът им е по матов и не е толкова богат и дълъг като на Стейнуей.За сега не съм срещал Ст. със перфектна клавиатура.Тук в БГ в голямата зала "България" Роялите са много хубави.В Камерна зала "България" също но нямат този контрол над клавиатурата както при Б-р и Уамана.За сметка на това Стейнуеите те заливат със звук и усещането е уникално.Тръпки ме побиват от звука.Но за да се достигнат много тихи динамики доста често трябва да се прибягва до Una Corda...(за тези които не знаят-Педала най в ляво който служи за заглушаване на звука.Действа като измества цялата система от чукчета и клавиатура и по този начин чукчетата удрят само върху една струна вместо върху 3 както е нормално) Та с 2 думи.Стейнуей се концентрират върху звука ( и затова може би са по разпространени в големите зали) а Б-р и Ямаха върху контрола на клавиатурата.Поне така мисля аз. Цитирай
CyberGene Отговорено Май 11, 2006 Отговорено Май 11, 2006 (Редактирано) Martist, съгласен съм с твоето мнение, макар че на Бьозендорфер съм свирил само в магазин, не беше скъп модел, така че нямам много обективна представа за тях. Иначе съм свирил на доста Стейнуеи, включително и на тези в зала България и наистина този в голямата зала е супер, а този в камерната е малко по-зле. Но честно да си призная най-готиният роял, на който съм свирил някога, е един малък роял в Музей Земята и Хората, но не знам каква марка беше Трябва да мина някога пак да проверя марката. А също така и малкото бейби роялче Ямаха в аулата на НБУ не е никак лошо за джаз Но като цяло Стейнуей си е Стейнуей! Редактирано Май 11, 2006 от CyberGene Цитирай
martist Отговорено Май 11, 2006 Отговорено Май 11, 2006 Martist, съгласен съм с твоето мнение, макар че на Бьозендорфер съм свирил само в магазин, не беше скъп модел, така че нямам много обективна представа за тях. Иначе съм свирил на доста Стейнуеи, включително и на тези в зала България и наистина този в голямата зала е супер, а този в камерната е малко по-зле. Но честно да си призная най-готиният роял, на който съм свирил някога, е един малък роял в Музей Земята и Хората, но не знам каква марка беше Трябва да мина някога пак да проверя марката. А също така и малкото бейби роялче Ямаха в аулата на НБУ не е никак лошо за джаз Но като цяло Стейнуей си е Стейнуей! В музея може би заради камъните ти е харесало много ...Макар че на мен не ми допада там точно заради това че звукът се носи като в църква.Наистина не се сещам какъв е роялът свирил съм преди много години там. Цитирай
cold07 Отговорено Август 26, 2007 Отговорено Август 26, 2007 Ето две изпълнения на една и съща пианистка (Валентина Лисица) на Стейнуей D (1) и Бьозендорфер 225 (2): 1. Steinway 2. Boesendorfer Първото произведение е Етюд-картина оп.39 #6 на Рахманинов, а второто - откъс от Скарбо из Нощния гаспар на Равел. Цитирай
yamaha Отговорено Август 27, 2007 Отговорено Август 27, 2007 Ето две изпълнения........ Някой друг отваря ли тези линкове? Цитирай
cold07 Отговорено Август 27, 2007 Отговорено Август 27, 2007 Ще ги запиша просто така: Steinway D: Boesendorfer 225: Цитирай
Shadowfox Отговорено Август 27, 2007 Автор Отговорено Август 27, 2007 (Редактирано) Добре, но нека не са еднакви, моля Редактирано Август 27, 2007 от Shadowfox Цитирай
cold07 Отговорено Август 27, 2007 Отговорено Август 27, 2007 Ох... пак нещо обърках... Ето го Бьозендорфера: http://www.youtube.com/watch?v=LdpRDq5_558 Цитирай
Shadowfox Отговорено Август 27, 2007 Автор Отговорено Август 27, 2007 Благодаря. Но що се отнася до коментара - някак си Bose ми се струва по-прецизен като инструмент - не като динамика - просто конструкция на механиката Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.