BaMnupa Отговорено Декември 25, 2009 Отговорено Декември 25, 2009 Ивелин:Eто ти един трик, като имаш sus-chord, представяш си мажорно тризвучие един тон по-ниско - ако имаш Esus, представяш си Ре мажор с Ми в баса. Това пък ми е съвсем трудно да го схвана. За кой sus оде реч: за sus2 или за sus4? Tozi, не свиря на инструмент. Вече нямам такива. Цитирай
Ивелин Отговорено Декември 25, 2009 Отговорено Декември 25, 2009 (Редактирано) Ако ти кажа "нещо по средата" съвсем ще те объркам, но е така, тъй като Ре мажор съдържа в себе си и Фа# (2) и Ла (4). Тези обяснения ще ти звучат подвеждащо, за това приеми основния принцип: - sus е алтериране на терцата. ---------------------------- До мажор - До, Ми, Сол До минор - До, Ми бемол, Сол Csus2 (трета степен отива във втора) До, Ре, Сол Csus4 (трета степен отива в четвърта) До, Фа, Сол (тъй като терцата определя лада - мажор/минор, а sus акордите нямат такава, следователно са неотрални) ---------------------------- Това е. Редактирано Декември 25, 2009 от Ивелин Цитирай
Tozi Отговорено Декември 25, 2009 Отговорено Декември 25, 2009 Tozi, не свиря на инструмент. Вече нямам такива. Ахаа , ясно. ОК Значи предполагам от елементарна матиматика разбираш. Ако приемем мажорната гама за основа и номерираме всяка една от степените получаваме 1 2 3 4 5 6 7 когато имаме 1 3 5 това е мажорно тризвучие когато имаме 1 b3 5 това е минорно тризвучие (b е съкратоно от бемол и означава понижаване с половин тон) когато имаме 1 4 5 това е sus4 когато имаме 1 2 5 това е sus2 когато имаме 1 2 3 5 това е add2 т.е. мажорно тризвучие с прибавена втора степен нещо такова.Като цяло обаче трябва да знаеш как звучат тея неща иначе няма смисъл да ги знаеш. Айде много здраве и до догодина до амина! Цитирай
Ивелин Отговорено Декември 25, 2009 Отговорено Декември 25, 2009 (Редактирано) Докато рових из темата в начлото, намерих един акорд от 2005... CM7b9(no 5)/D На този акорд идеално би му паснала еврейската екзотична скала Adonai Malakh в първо обръщение! C, Db, D, E, F#, G#, A#, B В основно обръщение скалата изглежда така: C, Db, D, Eb, F, G, A, Bb (като дорийски с прибавена 2-ра ниска) Редактирано Декември 25, 2009 от Ивелин Цитирай
kiusha82 Отговорено Декември 25, 2009 Отговорено Декември 25, 2009 Баси скалата,много секунди Цитирай
Ивелин Отговорено Декември 25, 2009 Отговорено Декември 25, 2009 Да, в началото си е направо хроматична скала. Девет-тоновата също може да се използва в случая - акорда предполага хроматика в скалата с това B, C, Db, D Цитирай
Steppenwolf Отговорено Декември 25, 2009 Отговорено Декември 25, 2009 Говорите за различни неща - в класическата sus може да е 2/4, а в джаза - 4. Имаш предвид, че в джаза няма sus2 акорди? Цитирай
Ивелин Отговорено Декември 25, 2009 Отговорено Декември 25, 2009 Както вече Евгени писа - в джаза се свирят септакорди. C7sus2 би било C7,9 (no3) Цитирай
Steppenwolf Отговорено Декември 25, 2009 Отговорено Декември 25, 2009 Септакордът е основната хармонична единица на джаз музиката, но това според мен не означава, че не можеш да запишеш C7sus2 вместо далеч по-грозното C9(no3). Цитирай
Ивелин Отговорено Декември 25, 2009 Отговорено Декември 25, 2009 Как ще го запишеш този C7sus2? C, D, G, Bb? Нали акордите в джаза се строят така: 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13 Cледователно: C, (E), G, Bb, D sus в джаза идва след 9-тата (че и след 10-тата степен) Цитирай
Steppenwolf Отговорено Декември 25, 2009 Отговорено Декември 25, 2009 Акордите по принцип си се строят така в терцовата хармония. sus2 не значи задължително да свириш тона долу. За това си има ноти. Цитирай
BaMnupa Отговорено Декември 25, 2009 Отговорено Декември 25, 2009 (Редактирано) 1. Категорично ненужно е да се ориентираме по приетата за диатонична мажорна скала: 1 2 3 4 5 6 7 2. Налага ни се да ползваме b2, #6 и подобни 3. Налага ни се да указваме кога sus замества 3-ата да не го бъркаме с алтероващото я означение: min 4. Налага ни се да алтероваме 7-имата или с: dim (Ø) или да я указваме диатонично с maj, защото ако не я укажем е наложена като доминантова по вид. 5. Налага ни се да указваме кога няма изобщо 3-ов тон с означението: no3 6. Същото и за 5-ата, 7-имата може би също Ето един пример. Как разчитате този акорд, като се има предвид 12-ЕТ и последователна номерация на нейнит тонове от 1 до 12: D5,6,11 - аз го разбирам като тромавото означение Dsus4 with3 (или Dsus with3) Това е означимо за всеки подбен акорд и избягва нуждата от диатонично отправяне. Просто т.нар. хроматична скала в 12-ЕТ се приема за отправна. Редактирано Декември 25, 2009 от BaMnupa Цитирай
Tozi Отговорено Декември 25, 2009 Отговорено Декември 25, 2009 Конвенция. В джаза определението минор винаги се отнася за третата степен а мажор за седмата. Cm = C Eb G C maj 7= C E G B sus4 се отнася за доминантов акорд т.е. в който има и понижена седма степен. sus2 се отнася за акорд в който не присъства понижена седма степен. C9 (no3) = Gm add 11 В джаза има всякакви акорди. Еднозвучия, двузвучия,тризвучия,четиризвучия,пет,шест,седемзвучия. Всичко което го има в класиката го има и в джаза под една или друга форма. Цитирай
Ивелин Отговорено Декември 25, 2009 Отговорено Декември 25, 2009 (Редактирано) Най-интересното е, че в джаза sus акорда има такава самостоятелност, че наред с 4-та степен понякога се свири и терцата... Което напълно оборва sus като идеалистика. Пак казвам: - в рока C7sus4 би бил: C, F, G, Bb - в джаза C7sus4 би бил: C, G, Bb, D, F, A Редактирано Декември 25, 2009 от Ивелин Цитирай
Ивелин Отговорено Декември 25, 2009 Отговорено Декември 25, 2009 Различията в съкратеното изписване. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.