Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Повечето пъти като пея на някого, отзивите са: "Абе добре пееш... Ама съгласните нещо не са ти като хората..." Какво означава това (ясно е, че не става въпрос само за шумящото Ш или Ч, нито Лто, изпълнявано по шопски като Уъ) и как вие правите съгласните във вашето пеене да звучат по-добре?

Редактирано от CorvusCorax
Отговорено
Повечето пъти като пея на някого, отзивите са: "Абе добре пееш... Ама съгласните нещо не са ти като хората..." Какво означава това (ясно е, че не става въпрос само за шумящото Ш или Ч, нито Лто, изпълнявано по шопски като Уъ) и как вие правите съгласните във вашето пеене да звучат по-добре?

:(B)

Единствените странно звучащи съгласни, които съм чувала са в изпълнение на човек, който няма добро английско произношение.... За други не се сещам..

С теб сме се зарекли да се видим на някоя от срещите и тогава като те чуя наживо ще мога да изкажа мнение. Всъщност имаш ли демота качени тук?

Отговорено

Нямам нищо записано още B) . Ще помоля Джерекаров да се изкаже тук, защото той беше последния, който на ми хареса съгласните :(

Отговорено

Обинковено Т, П и Б са съгласни, които човек доста силно изстрелва, и в микрофона се получава ужасно пукане. Подобен проблем има при Г и К.

А С и З трябва да се взимат съвсем леко, защото иначе се получава много змийско изсъскване. Изобщо съгласните не трябва да се атакуват, а да се пеят леко, все едно се говорят.

Отговорено
Обинковено Т, П и Б са съгласни, които човек доста силно изстрелва, и в микрофона се получава ужасно пукане. Подобен проблем има при Г и К.

А С и З трябва да се взимат съвсем леко, защото иначе се получава много змийско изсъскване. Изобщо съгласните не трябва да се атакуват, а да се пеят леко, все едно се говорят.

Еми аз май точно това правя.... Ще чуете и ще кажете.

Отговорено

Абе тя и Ирина Флорин така прави, обаче какви текстове й пишат - направо подигравка с безбройните й говорни дефекти :) Но да се пее "уъ" вместо "лъ" е проява на шопски инат :)

 

Има много удобни съгласни за пеене - назалните (м, н) и сонорните (р, л). Проблемните (споменати от Джерекеров) би трябвало да галят слуха като тях.

Отговорено (Редактирано)
Има много удобни съгласни за пеене - назалните (м, н) и сонорните (р, л). Проблемните (споменати от Джерекеров) би трябвало да галят слуха като тях.

 

Здравей! ;);)

тези които пишеш за удобни за мен са примерно проблемни!

Особено в комбинация - Н+Р имам проблем... :)

 

Получава ми се един естраден дефект :wall: , който примерно Емил Димитров много го афишираше! :) ....... дори в най-известната му песен "Моя страна, моя България":

 

а на мен никога не ми е харесвало как той изпяваше:

 

"да прегъРъНа"

"да се въРъНа"

 

:):)

Редактирано от AlFiA
Отговорено
Има много удобни съгласни за пеене - назалните (м, н) и сонорните (р, л). Проблемните (споменати от Джерекеров) би трябвало да галят слуха като тях.

 

Здравей! ;);)

тези които пишеш за удобни за мен са примерно проблемни!

Особено в комбинация - Н+Р имам проблем... :)

 

Получава ми се един естраден дефект :wall: , който примерно Емил Димитров много го афишираше! :) ....... дори в най-известната му песен "Моя страна, моя България":

 

а на мен никога не ми е харесвало как той изпяваше:

 

"да прегъРъНа"

"да се въРъНа"

 

:):)

Абсолютно си права - без да уточня, имах предвид в в обкръжения само от гласни (рано, мене, балон, лира). Когато са в определени комбинации, става сложно и трябва да се намира решение (Емил Димитров, лека му пръст, така го е решил). Тук е предимството да си пишеш сам текстовете ;)

 

Дай ми пример за комбинация от н, следвано от р, че не се сещам :think:

Отговорено

Май всички, който са писали в тази тема до тук пеят поп... Моето е класическо пеене и е малко по-различно. Аз се старая да усещам всички тонове, всички гласни, съгласни и изобщо всичко на едно място, в една точка. Всеки следващ тон, всяка следваща сричка трябва да се мисли все едно я изпяваш върху предишната. Така не се губи позицията на тона, запазва се една постановка, не се чуват чупките между регистрите. Ако си представяш всеки път, че "кацаш" върху тона, а не да го буташ отдолу, всички тонове, срички и букви са си на едно място и са еднакво озвучени. Така се избягва глухотата на някои съгласни. Също така трябва да се стараеш да артикулираш с устните, все едно пееш на хора, който трудно разбират и трябва много ясно и отчетливо да им се произнася всичко. Така не би трябвало да има проблем със съгласните.

Отговорено
Май всички, който са писали в тази тема до тук пеят поп... Моето е класическо пеене и е малко по-различно. Аз се старая да усещам всички тонове, всички гласни, съгласни и изобщо всичко на едно място, в една точка. Всеки следващ тон, всяка следваща сричка трябва да се мисли все едно я изпяваш върху предишната. Така не се губи позицията на тона, запазва се една постановка, не се чуват чупките между регистрите. Ако си представяш всеки път, че "кацаш" върху тона, а не да го буташ отдолу, всички тонове, срички и букви са си на едно място и са еднакво озвучени. Така се избягва глухотата на някои съгласни. Също така трябва да се стараеш да артикулираш с устните, все едно пееш на хора, който трудно разбират и трябва много ясно и отчетливо да им се произнася всичко. Така не би трябвало да има проблем със съгласните.

Май така :D Benny Exclusive, радвай се, че е имало кой да ти ги каже тия работи по правилния начин и да те следи, докато ги "автоматизираш". Някои хора е трябвало да стигнат по интуитивен път до нещата, за които говориш толкова хубаво и ясно B)

Отговорено (Редактирано)
Абсолютно си права - без да уточня, имах предвид в в обкръжения само от гласни (рано, мене, балон, лира). Когато са в определени комбинации, става сложно и трябва да се намира решение (Емил Димитров, лека му пръст, така го е решил). Тук е предимството да си пишеш сам текстовете  :)

 

Дай ми пример за комбинация от н, следвано от р, че не се сещам  :think:

 

За българския език и аз не се сещам наши думи :headbang: в текст на песен...

По-скоро трябва да ги има в италиански и английски текстове.

Доколкото се досещам... искаш да поставиш пример?? :think:

 

Само че при Емил Димитров текстът е във низходяща мелодия, а когато е възходяща става още по-кофти... и тогава става абсурд.

Единствено шансът е да се кажат съгласните с върха на езика, за да се вземе височината... Ей сега го изпробвах... :o

 

 

Познах ли? :green:

май да.. нали?! :band2:

Редактирано от AlFiA
Отговорено

абе и аз нещо не мога да казвал "лъ" като хората, или е уъ "или" е "льъ" като за второто бая трябва да си изкривя устата :happy:

 

Преди ме бъзикаха с "уъвовете" и разни такива ама кво да се прави...

 

Колкото до съгласните, трябва да се изричат стегнато и троснато, да не се изпускат големи количества въздух, които водят до разни екстремни загуби на динамиката, поп-ове, бръмченета и т.н.... освен това колкото по малко въздух се изпуска при съгласните толкова повече от него остава за гласните ;)

Отговорено (Редактирано)
абе и аз нещо не мога да казвал "лъ" като хората, или е уъ "или" е "льъ" като за второто бая трябва да си изкривя устата :D

 

Преди ме бъзикаха с "уъвовете" и разни такива ама кво да се прави...

 

Колкото до съгласните, трябва да се изричат стегнато и троснато, да не се изпускат големи количества въздух, които водят до разни екстремни загуби на динамиката, поп-ове, бръмченета и т.н.... освен това колкото по малко въздух се изпуска при съгласните толкова повече от него остава за гласните ;)

хм.. като те чета си мисля че препоръките които пишеш не бива да се отнасят за пеене.

Може би описваш логопедичен проблем и упражненията към него. Сетих се за една логопедка която по съвместителство работеше към кабелна телевизия и веднъж се позанимава с детето ми и нещо такова ставаше дума да правело. :happy:

Но това при децата търпи развитие и с течение на времето се оправяло, а при вече големите не знам... :think:

Редактирано от AlFiA
Отговорено (Редактирано)

ами първите 2 изречения бяха относно говорните дефекти които бяха споменати по горе, а последния ред си е баш за пеене

 

 

Леко офтопик за диалекта...

то това за звуците зависи как си се научил, накарайте например един германец да каже ЖАБА - всичките казват йаба, 1 на 100 може би ще възпроизведе нещо по нормално, това е просто защото никога не са ползвали тоя звук, аз пък съм от край където се говори доста твърдо, в смисъл водъ, чешмъ, рекъ и до ден днешен продължавам да си говоря като неандерталец защото си ме кефи :metalist:

 

Като изключим тия няколко проблема смятам че дори и странно говоря по правилно от софианци, тей като човека определял правоговорните норми (за дядо ви Славейков иде реч) е живял по нашия край и е говорил така... Мен специално не ми прави впечатление да говоря различно но кореняци софианци казват че си личи

Редактирано от LOE

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.