kitaratapesho Отговорено Юли 18, 2011 Отговорено Юли 18, 2011 (Редактирано) Здравейте. Само искам да спомена, че въобще не е задължително да присъстват 3та и 7ма степени в сложните акорди*. Директен пример за това е тоническият 6/9 акорд, който в най-често използваното си обръщение на китарата не съдържа нито 3та, нито 7ма степени. Ето и примерно гласоводене. Поздрави, Пешо * Терминът "сложен акорд" не ми е напълно ясен. Това са акордите с повече тонове от (основното) тризвучие ли или нещо друго? Редактирано Юли 18, 2011 от kitaratapesho Цитирай
XAS Отговорено Юли 18, 2011 Отговорено Юли 18, 2011 ^ Стана интересно! Да, под "сложен" имах предвид поне четиристепенен /алтерован/ акорд. Както и още по-сложните такива, надхвърлящи октавата. Разбира се, 7-та е задължителна, когато я има. В посочения акорд С6/9 седмица няма. Що се отнася за най-често използваното обръщение използваното при китарата, има и изключения. Но те не са обект за обяснение на начинаещи, каквито явно не сме ние. Терцата пък е необходима, за да се определи акорда като минор или мажор. Има случаи на използване на 9/7 като финален тонически акорд, но това е друга тема. Съвсем друг е въпросът за 13-та /качена с октава 6-ца/, но задължително преминаваща в джаза през 7-ца. Изобщо, китарата е много интересен инструмент, защото при акомпанирането с нея не е задължително да се свирят всичките тонове на 5, 6 и 7-те гласни /сложни/акорди и така се получават съзвучия, които на пръв поглед имат съвсем друго качество. Цитирай
indy Отговорено Август 1, 2011 Отговорено Август 1, 2011 Имаше един великолепен видеоурок на Kitaratapesho - компинг на C-Jam Blues /Елингтън/. Там всичко е показано, но защо не го намирам? Цитирай
Baby Thomas Отговорено Август 2, 2011 Отговорено Август 2, 2011 На сайта търси ли? Там има раздел уроци и нищо чудно да го има. Цитирай
kirilsat Отговорено Август 6, 2011 Отговорено Август 6, 2011 Привет на всички! Моите на-искрени уважения към вас! Ще си позволя един малък OFF Topic и повече няма да спамвам! За да не пускам нова тема и да ми отговарят хора, които, за себе си нямат адекватен отговор... Какъв е шанса, човек който е пропуснал да учи музика, да свири джаз? ... или трябва задължително да премине цялата теория? Чета темата с интерес и ми се иска да разбера и аз за какво иде реч?! .... но знанията са ми недостатъчни! В джаза има уникални неща за ухото и ми се иска, да се пробвам, но честно да си кажа - не смея! Всичко е толкова сложно!? Ще си призная, че още когато свирех сватбарска музика, слушах в къщи джаз, даже някои акорди които ползвах, имаха така да го наречем джазово звучене /даже незнам кои са/! Благодаря! Цитирай
XAS Отговорено Август 6, 2011 Отговорено Август 6, 2011 Привет на всички! Моите на-искрени уважения към вас! Ще си позволя един малък OFF Topic и повече няма да спамвам! За да не пускам нова тема и да ми отговарят хора, които, за себе си нямат адекватен отговор... Какъв е шанса, човек който е пропуснал да учи музика, да свири джаз? ... или трябва задължително да премине цялата теория? Чета темата с интерес и ми се иска да разбера и аз за какво иде реч?! .... но знанията са ми недостатъчни! В джаза има уникални неща за ухото и ми се иска, да се пробвам, но честно да си кажа - не смея! Всичко е толкова сложно!? Ще си призная, че още когато свирех сватбарска музика, слушах в къщи джаз, даже някои акорди които ползвах, имаха така да го наречем джазово звучене /даже незнам кои са/! Благодаря! ^Джазът се е зародил сред неуки музиканти. В този смисъл всичко е възможно. Но като начало, това има успех само при гениално надарени хора. Има такива примери. Все пак, днес без някаква нотна и теоретична подготовка човек няма да мине. Най-малкото, за да разбере какво му казват или да си обясни това, което прави с инструмента. Няма възраст, в която е късно да научиш нещо ново. Но преди това трябва да го поискаш. 1 Цитирай
parsekguitars Отговорено Февруари 10, 2012 Отговорено Февруари 10, 2012 ...... хубава тема..... ...... има доста китаристи (най-вече в рок музиката), които постигат доста високи резултати, когато солират,а ако акомпанират- не.Но няма лошо ,просто едното иска един вид умения и занимания, другото - друг.Зависи какви цели си е поставил и в каква ситуация се намира изпълнителя. За гласоводене - Джо Пас,той е основата според мен.Независимо към какъв стил се насочи човек,добре е да отдели време и да посвири малко в тая посока (Джо Пас). Иначе достатъчно е написано в темата за това,бих препоръчал само няколко труда : Bret Willmott - Mel Bay's Complete Book Of Harmony Theory & Voicing Mickey Baker - Comlete Course in Jazz Guitar (...ако някой има интерес,мога да му ги предоставя в PDF формат...) Друг момент(който според мен е и по-важен) е, когато е направен избор на гласоводене,как той да бъде разположен във времето - т.е. , какъв ритъм,каква пулсация, и не на последно място - в какво темпо. С едно и също гласоводене,може да се създадат свери на различни стилове, и това се получава само от избора на различни темпа, и различни ритмични фигури.Всеки стил си има своите похвати,който трябва да се изучат,в началото - като патерни,Бих препоръчал подобни тези трудове; Nelson Faria - Brasilian guitar book Ross Bolton - Funk Guitar The Essential Guide Трудове от подобен вид,показват какви похвати да се използват за даден стил. Когато китариста е в камерна ситуация и той е основата върху която се гради музика (китара+сакс,китара+хармоника,китара+глас и т.н.),в него е и ритъма и басовата линия и хармонията. Всичко това се изучава - елемент по елемент. Най-важното според мен е,да се възпита съзнанието да дели времето на части и човек да има контрол в/у това,и този контрол да не е на ниво разсъждение, а на ниво - усет,т.е. интуитивен. Това се възпитава ,с много занимание разбира се - в началото има анализиране,мислене-какво,как... но постепенно инстинктите,интуицията се възпитава и реакциите стават все по-бързи и по-бързи. Накрая редуването на моментите със звук и тишина (т.е. - ноти и паузи), става част от съзнанието,а когато се възпита съзнанието - то е това което подава импулс към ставите(било глас или ръце) да правят действие и съответно да има хубав филинг изпълнителя. Колкото и теория да знае човек,няма ли хубав филинг - кофти.... Хубавият филинг генерира енергия,която привлича слушателя А ето и един пример за ситуация - китара+глас,където свиря и горе-долу се е получил контакт м/у китариста и певеца и резултата е - музика )))) http://www.youtube.com/watch?v=sR5CKuegadA Надявам се да съм бил полезен ))) Цитирай
MiroLambov Отговорено Февруари 10, 2012 Автор Отговорено Февруари 10, 2012 (Редактирано) Тъй като ритъмът ми създава доста проблеми (забелязах го след дооста свирене с хора), имате ли идея как да процедирам там? Искам да кажа, как да зауча ритмически фрази, характерни за китарата като инструмент? Примерно как да акомпанирам в различни размери, различни стилове (swing, latin, ballad и т.н....) и разни такива неща. Някакви идеи? Доста експериментирам с това, но не винаги се получава. Понякога някак си не уцелвам правилния подход, а ми е трудно да преценя кое, как и кога. Поздрави! Редактирано Февруари 10, 2012 от MiroLambov Цитирай
parsekguitars Отговорено Февруари 10, 2012 Отговорено Февруари 10, 2012 Тъй като ритъмът ми създава доста проблеми (забелязах го след дооста свирене с хора), имате ли идея как да процедирам там? Искам да кажа, как да зауча ритмически фрази, характерни за китарата като инструмент? Примерно как да акомпанирам в различни размери, различни стилове (swing, latin, ballad и т.н....) и разни такива неща. Някакви идеи? Доста експериментирам с това, но не винаги се получава. Понякога някак си не уцелвам правилния подход, а ми е трудно да преценя кое, как и кога. Поздрави! ...... с метроном или дръм машина или дръм патерни от софтуер - аз използвам: Band in a Box..... ....ето пример - урок на Ross Bolton .....и действие: един и същ двутактов или четиритактов патерн да се повтаря без прекъсване 5-6 минути ...после друг и т.н. ...... .....и така ден след ден,докато започне всичко да се преживява емоционално. Типичен пример за това е Стиви Рей Вон,преживява абсолютно всеки тон,всеки миг....и т.н. Този урок на Ross Bolton е много хубав,според мен,и принципите му могат да се приложат и в/у други стилове и т.н. Майката му е постоянство :punk_guitar: Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.