Babyface Bob Отговорено Април 29, 2011 Отговорено Април 29, 2011 Тук се спомена разделението "ние срещу Графа и ко". Кои сме ние и къде ни хващат новите правила? Да кажем хипотетично идеята за организация за колективно управление на авторски права под крилото на Сдружение Музикант.ОРГ би имала за целева членска маса младите български музиканти - млади на материал, не на възраст. Ако подобна организация постигне споразумение между авторите и ползвателите ( клубчета, други заведения, мероприятия ) за ниска, приоритетно ценообразувана или друга сложно названа тарифа в договор за ползване, последствията биха ли могли да бъдат повече "млада" българска музика по тези места? Може ли така да се стимулира формиране и разширяване на култура към българската поп и рок музика извън наличния стандарт? Този хипотетичен въпрос при положение, че имаме хипотеза и за качествена млада българска музика. Думата "хипотеза" ползвам все още, защото доста хора мрънкаме, без да сме готови за това , което не значи, че сред нас няма вече "учители" на нашата възраст P.s. Колко от нас чуват авторските си неща в "ефира" на клубовете, които посещава? 3 Цитирай
rockfire Отговорено Май 1, 2011 Автор Отговорено Май 1, 2011 Ако Сдружение Музикант.ОРГ има предпоставка и желание и закона не забранява здружението да извършва подобна дейност - и аз съм "за"... Цитирай
valitchy Отговорено Май 2, 2011 Отговорено Май 2, 2011 ^ ..................... ех, да му се не види! Чакам с нетърпение да въведат данък помисли, като ми звучи някоя песен в главата да плащам данъци, а най-добре да ни набият микрочипове или нанороботи в мозъците, които да броят всеки звук и да плащаме на когото трябва... Babyface Bob имаш лидерски качества и високо образование, помисли си за вариант професионална организация на музиканти, вярно е, че българите са особена черногледа семка, но дано се обединиме около идеята? Цитирай
noflip Отговорено Май 2, 2011 Отговорено Май 2, 2011 ех, да му се не види! Чакам с нетърпение да въведат данък помисли, като ми звучи някоя песен в главата да плащам данъци, а най-добре да ни набият микрочипове или нанороботи в мозъците, които да броят всеки звук и да плащаме на когото трябва... всичко с времето си Цитирай
Babyface Bob Отговорено Май 2, 2011 Отговорено Май 2, 2011 @ Valitchy ( Оправдателно ) : Не, нямам лидерски качества, а енергия. Като глупак с колело Не бих го направил, защото нямам никаква представа как се прави и защото не вярвам в колективизма. Психологията на младата българска демокрация е " ти ли на мене, бе нещастник, на майка ти... " Статията е интересно написана, а един коментиращ е казал какво е нужно : повече музика да излиза от българските творци, за да обърнат пропорцията The World/България на обратно. Като стане повече от 25.00 лв годишната миза на база на тоя критерий, ще се разлее мазничкото у дома, не само за Бритней С'при се! Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Май 2, 2011 Отговорено Май 2, 2011 (Редактирано) Прочетох статията пусната от Георги и за пореден път се убеждавам, че от една страна България е пълна с абсурди: Събитието стана в присъствието на американския посланик у нас Джеймс Уорлик - в качеството му на... гарант за спазване на авторските права. ... )Е тва се казва бъзик... ... по силата на последните промени в Закона за авторското право и сродните му права, ВЕЧЕ авторски права ще плащат не само радиа и телевизии, но и кръчми, заведения, DJ-еи, молове, магазини, хотели, автогари, закусвални, дори будки за сандвичи и кой ли още не. Шофьорите на такситa ще трябва да плащат ... защото според закона с пускането на радио те стават разпространители на музика... Ключовата дума е "ВЕЧЕ" ... Интересно каква е компетенцията и на пишещите "новите" промени в законите, предполагам тактиката е да се изчака минимум 10 години да видим дали работи в други страни... Ебати кочината! От друга страна си личи колко е информиран и "навътре" в темата (а и в журналистиката) авторът на статията. Единственото хилаво оправдание за този законен рекет е, че видите ли, всички тези бизнеси използвали музика, за да привличат клиенти, които иначе нямало да дойдат и затова трябвало да плащат на авторите....Защо собственика да плаща от залъка си на някой, който няма никакво отношение към бизнеса му? ... Смях в залата."Оправдание"??...Говорим за обосновка на нуждата от определен закон все пак. Интересното е, че това е широко разпространен аргумент против тази разпоредба.Решението е просто: щом музиката няма отношение към бизнеса на някого-да не пуска музика. Или да седне да си произведе няколко диска музика сам и да си ги върти. Или да ползва музика по Creative Commons. Фактите са на лице: пуска се "туй дет' го знаят". Защо? За да се привличат клиенти. End of story. Защото принципно законът изисква да плащаме за произведенията им докато са живи и още средно 70 години след смъртта им! ... Да, не е шега, уви, това е законно! Ами да, не е шега и си има причина. Откъде на къде други (звукозаписна компания, радиа, телевизии, изпълнители, магазини, таксита и барове и т.н.) да печелят от това музикално произведение и записа му, а автoрът(посредством наследниците на авторските права) не?? Въпросът е няма ли те най-накрая да си отворят очите и ушите, да проумеят истината и да разберат, че ТЕ са жертвите и ги ограбва не пиратството, а именно авторското право. Авторското право няма как да ги ограби... За тази цел(ограбването) в България има организации, назначили себе си да разпределят приходите на авторски и изпълнителски права. В кратце: който не иска да плаща авторски права да не използва музика, която е обект на авторско право. Просто е. Това включва и кръчмите, и фризьорските салони, и бакшишите, а индиректно и кавър музикантите. Редактирано Май 2, 2011 от Viara Ivanova 1 Цитирай
Fallenblood Отговорено Май 2, 2011 Отговорено Май 2, 2011 абе... докато съществува пазар на културен продукт така ще е. и от единственото възможно решение на проблема винаги ще го духаме ние. светът се превръща в лош научнофантастичен роман. що ли не ги отебем дружно... Цитирай
valitchy Отговорено Май 3, 2011 Отговорено Май 3, 2011 От ПРОФОН са писали отворено писмо тук в "Право на отговор". Още пояснения за Авторско право По – големите дружества за колективно управление у нас към настоящия момент са: ПРОФОН – дружество за колективно управление на правата на продуцентите на звукозаписи и артистите – изпълнители на музикални произведения МУЗИКАУТОР – сдружение за колективно управление на авторски права на композитори,автори на литературни произведения,свързани с музика и музикални издатели АРТИСТ АУТОР – организация за колективно управление и защита на правата на артистите-изпълнители на драматични произведения ФИЛМАУТОР – дружество на носителите на авторски права върху аудиовизуални произведения ТЕАТЪРАУТОР – дружество за колективно управление на правата на авторите на драматични и музикално-драматични произведения. ИЗА-АРТ – дружество за колективно управление на авторски права върху произведения на изобразителното изкуство, фотографията и репрографията. КОПИ – БГ – Сдружение за колективно управление на правата при презаписване за лично ползване на произведения, изпълнения, звукозаписи и записи на аудиовизуални произведения. БУЛРЕПРО – Сдружение за колективно управление на правата при презаписване за лично ползване на произведения на изобразителното изкуство, фотографски и репрографски произведения Световните тендеции сочат, че е по – изгодно за правоносителите да концентрират повече права в по – малко дружества, което води до по-големи икономии – по-малко администрация за по-голям обем управлявани права, както и улесняване на ползвателите – повече права се договарят на едно място. Основен проблем на дружествата за колективно управление на права в България е неналичието на единна политика при взаимоотношенията им с ползвателите, а в много случаи и помежду им. Той се дължи на липсата на добра комуникациция от една страна и различните типове права, които в много случаи поставят една група правоносители в ролята на ползватели на правата на друга група. Това е естествена предпоставка за колизии между тях. Като пример мога да дам взаимоотношенията между двете най-големи дружества у нас – Музикаутор и Профон. Тук продуцентите и изпълнителите използват труда на авторите за създаване на аудиовизуални произведения – това е принципът за създаване на всяко произведение. Претенциите на авторите са, че техните права са по – големи, тъй-като те стоят в основата на създаването на всяко произведение. От друга страна, без парите и маркетинговите усилия на продуцентите, както и без изпълнението на изпълнителите едно произведение няма как да бъде реализирано. Ако погледнем на този въпрос безпристрастно обаче, не можем да не отчетем факта, че без нито един от тримата участници в процесът по създаване, изпълнение, записване и публикуване на едно аудиовизуално произведение, то не може да бъде факт. От тук следва, че тежестта на правата на авторите, изпълнителите и продуцентите имат еднаква тежест върху въпросното произведение. Написаното по-горе няма претенциите да даде изчерпателна представа за всички сфери на управлението и уреждането на правата на интелектуална собственост. Целта му е да хвърли бърз поглед и да внесе малко повече яснота у непредубедения потребител по отношение на създаването и опазването на на културни продукти. Източник: http://toxity.biz/?p=1601&lang=bg&page=3 Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Май 3, 2011 Отговорено Май 3, 2011 (Редактирано) Тук продуцентите и изпълнителите използват труда на авторите за създаване на аудиовизуални произведения – това е принципът за създаване на всяко произведение. Претенциите на авторите са, че техните права са по – големи, тъй-като те стоят в основата на създаването на всяко произведение. От друга страна, без парите и маркетинговите усилия на продуцентите, както и без изпълнението на изпълнителите едно произведение няма как да бъде реализирано. Ако погледнем на този въпрос безпристрастно обаче, не можем да не отчетем факта, че без нито един от тримата участници в процесът по създаване, изпълнение, записване и публикуване на едно аудиовизуално произведение, то не може да бъде факт. От тук следва, че тежестта на правата на авторите, изпълнителите и продуцентите имат еднаква тежест върху въпросното произведение. ...Е как може да се обясняват реални права, които имат съответни имена с това, че някой имал бил претенции, че неговата заслуга е по-голяма! Това е такава глупост и не мога да повярвам, че все още се разпространява па било то сред неосведомения, пардон "непредубедения потребител"!! Това не са претенции, поне тук във форума се надявам да сме наясно! Абсурдно е да говорят по такъв неглижиран начин - особено пък в някакво официално изявление ... Какво излиза? Или тия си мислят, че публиката наистина е съставена от профани, дето живеят затворени в някаква тъмна стаичка и трябва да им се обяснява с понятия за малоумни сакън да не се разбеснеят... Или в самите ПРОФОН и МУЗИКАУТОР не правят разлика между 1.авторско право - възниква при НАПИСВАНЕ на песента, собственост е единствено и само на автора/авторите-тези които са НАПИСАЛИ песента.Нищо друго!Те вече имат право да го продадат, предостъпят, дадат са ползване и т.н., което се случва често ако човек пише песни, които са изпълнявани от друг. Има различни вариани: купуване на песен(с правата); купуване на правата, но тогава и други изпълнители могат да купят правото да я издават според разни договорки... 2.изпълнителско право - възникват 1.изпълнителско за запис :на този/тези, които участват в оригиналния запис-освен ако не е уговорено друго: примерно сешънът е заплатен, тогава на музиканта рядко се дава и процент от изпълнителското право и 2.изпълнителско за изпълнение на живо: без значение дали оригиналният изпълнител, или е човек, който прави кавъри. 3.право върху аранжимент - такова право съществува върху оригиналното произведение, но възниква и ако някой направи собствен аранжимент на чуждо произведение 4.право върху записа(те са собственост на този, който е организирал и платил записа-продуцент/изпълнител/автор според случая или който е организирал записа и/или осигурил техниката, с която е извършен записа, ако записът е безплатен - отново правото е върху записа, не върху песента!)... Това са международни стандарти...не мога да разбера тези хора си мислят, че в България като се напише и запише едно парче се случва нещо друго ли ?? Как ще седнеш ти да си обясняваш "по своему" ТЕЖЕСТТА!!!! на правата, свързани с една песен като едва ли не разделена на 3 равни части... От тук следва, че тежестта на правата на авторите, изпълнителите и продуцентите имат еднаква тежест върху въпросното произведение. Те фактически се опитват да представят правата като 3 по 33.3 % от някакви пари дето това парче ще направи???? Еднаква тежест... А някой да е чувал за споразумения, за договори... За това, че на днешно време има много автори, които ПРОДАВАТ песните си на изпълнители. Изпълнителите не особено често успяват да си намерят продуцент, който да им остави 100% изпълнителски права (от самия запис) срещу % от бъдещи продажби ??? Да помислим. Един автор си е продал композицията на един продуцент. Един изпълнител е подписал договор с този продуцент, според който ще изпълни аранжимета на продуцента и няма да вземе нищо като процент от последващите продажби в замяна на това да стане популярен... В този случай авторът и изпълнителят какви права могат да дирят-свързани с тази песен??? Ако няма други играчи и авторското, и на аранжимента, и изпълнителското(от запис), и това на записа са собственост на продуцента. За самият изпълнител възниква изпълнителско право, *не по силата на това, че е участвал в оригинален запис, *не по силата на това, че изсвиреното/изпято от него се е продало н-брой пъти на механичен/дигитален носител или *че е направил парчето известно! Тези неща обикновено се уреждат в договор между изпълнител и продуцент/лейбъл...в това никой друг не се меси, никакви организации... В този конкретен случай изпълнителят може да търси само изпълнителското си право възникнало от изпълнения на живо - те са свързани с отчисленията на ползвателите на музиката: клубове, радиа, магазинчета, таксита... Написаното по-горе няма претенциите да даде изчерпателна представа за всички сфери на управлението и уреждането на правата на интелектуална собственост. Целта му е да хвърли бърз поглед и да внесе малко повече яснота у непредубедения потребител по отношение на създаването и опазването на на културни продукти. Не знам какво е мнението на другите, но според мен е абсурдно да се излиза с "официално" право на отговор, което е поднесено със някакъв снизходителен тон и предполагам в стремежа си да бъде опростено просто звучи нелепо и НЕВЕРНО най-вече. Щото незапознатият таксиджия ще го прочете това и ще си каже: "Аааа, значи певицата еди коя си е продала 300 диска за по 1лв. всеки. Демек 100 лв са за нея, 100 за автора и 100 за продуцента. А сега не стига, че са взели тия всичките пари, ами и като си пускам диска в таксито да им плащам още на тия тримата, ай сектир!" Според вас ще му стане ли ясно от какво не са доволни изпълнителите и авторите в България?? И не само на него. И на самите изпълнители и автори май им е мъгла. Искат... Нещо... Редактирано Май 3, 2011 от Viara Ivanova Цитирай
misterj Отговорено Май 3, 2011 Отговорено Май 3, 2011 Много дълги отговори. Типично за Булгаристан, нещо което работи другаде трябва да бъде развалено по балкански. Просто трябва да се обърнат към една нормална държава и да изкопират (дали ще им търсят авторско право????) вече действащ закон. Баси тъпото. Цитирай
valitchy Отговорено Май 17, 2011 Отговорено Май 17, 2011 Масови проверки на хотели и заведения за пиратска музика Инспектори от Министерството на културата ще глобяват собствениците без лиценз между 2 000 и 20 000 лева. Инспекторите от Министерството на културата трябва да видят три документа, които уреждат правата на изпълнителите и продуцентите, без значение дали в заведението звучи радио, диджей пуска музика или свири оркестър. Собствениците на заведения и хотелиерите успокояват, че новите изисквания няма да доведат до повишения в цените. Таксата за хотелите ще зависи от звездната категория и наличието на телевизор във всяка стая. Петзвездните хотели ще плащат около 6 000 лева годишно за музикални права. Заведенията до 100 места с категория една звезда ще трябва да плащат между 600 и 1200 лева на година. Музикантите подкрепят по-високите санкции."Без да се уреждат правата на правоимащите, които са авторите, продуцентите и изпълнителите - да получават по няколко стотинки образно казано, защото наистина таксите въобще не са високи, си е пиратство", смята Ивайло Крайчовски. Източник и видеорепортаж: bTV 1 Цитирай
pooh06 Отговорено Април 24, 2023 Отговорено Април 24, 2023 (Редактирано) Малко да съживя темата, тъй като в обмислям създаването на некомерсиален сайт за събиране, каталогизиране и теглене на миди и караоке файлове (български: фолк, естрада и др. и/или midi световна музика) - как се уреждат правата за файлове, които са с неясен произход и творчество (репродукции по слух) на пътуващи музиканти, народни (фолклор) или пък варианти на песни с известни изпълнители? Подобни файлове биха могли да послужат за обучение, събиране и развитие на музикалното наследство за поколенията. Обаче живеем в интересни времена и незнам как стои въпроса според българското законодателство в момента?!? Според намерената досега информация, всяко публикуване на подобни файлове биха могли да нарушат нечии права, с или без наше знание, така че ми изглежда на този етап малко като невъзможна мисия. От друга страна бих искал да намеря начин за легално споделяне на музикална информация в база данни с ентусиасти, а не някакви файлове да продължават се разменят "апокрифно" (от флашка на флашка, клавир на клавир, от приятел на приятел, от сайт на сайт, мейл на мейл и т.н.). Също установих, че съм "неграмотен" потребител дори и когато тегля подобни файлове. Как да разбирам това нещо "обществено достояние"? "Много сайтове предоставят безплатни MIDI файлове, които можете да изтеглите и използвате за образователни цели. Можете да намерите някои от тези MIDI файлове на много уебсайтове на университетски музикални факултети. Тези файлове обаче не могат да се използват с търговска цел." "Можете ли да бъдете съдени за използване на MIDI файлове? Можете да бъдете съдени за неразрешено използване на защитени с авторски права MIDI файлове. Можете дори да бъдете съдени за използване на безплатна или незащитена с авторски права MIDI файлова версия, направена от защитена с авторски права песен. Можете обаче да използвате безплатни MIDI файлове на песни, които са обществено достояние, без риск от съдебни действия." "Можете ли да защитите авторски права върху MIDI файлове, направени от обществено достояние за търговски цели? Можете да защитите авторски права върху MIDI файл, дори ако оригиналната музика е станала обществено достояние. Музиката, която е обществено достояние, няма авторски права. Това означава, че сте свободни да направите свой собствен MIDI файл от него. Въпреки това MIDI файловете, които хората са създали от обществено достояние музика, все още са тяхна творческа собственост и могат да бъдат защитени с авторски права." По-детайлна информация в превод: https://geekmusician-com.translate.goog/midi-files-and-copyright/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=bg&_x_tr_hl=en Редактирано Април 24, 2023 от pooh06 грешки Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.