Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

@YAMAHA - Господи,колко си прав."Човекът зад апаратурата" може би е точно в десятката(според мен),но има и още нещо-каква е и кога е произведена тази "хапаратура",както и критериите за звук на "Човека".Що се отнася до последното,много често ни се налага да се измъкваме с думите,че всичко е въпрос на стил на работа на самия мастер-инженер,но истината е,че основно всички си приличат,тук-таме прилагайки собствен почерк.В крайна сметка парчето ти трябва да стои редом и равностойно с тези на другите ти колеги.Само тогава можеш да кажеш,че си си свършил добре работата.С риска да бъда освиркан,ще ви кажа,че в БГ също има сполучливи попадения,и те никак не са малко(не правя разлика между стиловете).Може и да неможем да се сравняваме с нещата правени в Англия,САЩ,Италия,Германия(умишлено пропускам Испания),и още няколко гранда,но това съвсем не ни праща на последно място в света.В занаята всяко нещо има по няколко истини,и имам основание да мисля,че в БГ мислим повече така,както мислят в горепосочените държави,отколкото в Индокитай и т.н.Истината е,че тук има достатъчно пари да се създадат мастеринг-студия,конкурентни на тези в L.A.,но какъв е смисъла,при положение,че пазара тук е малък(почти никакъв),и тези огромни суми,за които спомена Росен са невъзвръщаеми.Толкова за нашата(секънд хенд)техника,а що се отнася до професионално виждане и умение-"занаят се краде",пък и човек се учи докато е жив.Същото се отнася и за английските инженери.Турчина Таркан,например(метър и петдесет),си прави записите в Истамбул,а мастеринга в Лос Анжелис и понякога в Ню Йорк.Но той прави мастеринг на албуми,за които ще вземе много пари.Основателна причина да пренебрегне турските инженери,нали.Да,обаче той е в друго измерение.Очевидно темата неможе да стигне до очаквания завършек,тъй като всеки твърди,че въпросния мастеринг няма с какво да бъде извършен.Все пак мисля,че ако не си мастерирал поне 500-600 парчета,не би го направил и с най-добрата техника.Със сигурност в БГ има такива хора,които биха могли да извършат операцията много по-качествено за парите,които ще вземат...

  • Отговори 53
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

  • 10 months later...
Отговорено

Всеки, който се интересува от мастеринг, трябва да прочете "Мастерирането-изкуство и наука" на Боб Кадз.

Може да се намери тук: http://www.amazon.com/Mastering-Audio-Scie...1373566?ie=UTF8

Отговорено (Редактирано)

Hi-mastering.com - защо не напишеш твое мнение, ами навсякъде, където се спомене "мастеринг" пускаш един и същи линк към писание на човек, чието име дори не пишеш правилно?

 

Не го приемай като заяждане, ама нещата изглеждат като да си рекламно лице на Боб Катз :)

 

 

 

Мастеринга е най-лесното нещо на света. Прави се по следния начин:

 

1. Намираш истински мастеринг инженер.

2. Даваш му продукта си да го мастерира.

 

 

Така или иначе местата, където се прави читав мастеринг по света се броят на пръсти и БГ не влиза в този списък.

Пък и не трябва да се забравя, че в повечето случаи мастеринг инженерите дори не са музиканти - те са разни психо-хора, изяли всички учебници по физика и стоят в полутъмни стаички с по една къстъм бандура с две големи копчета пред тях и си ги въртят, докато саунда не съвпадне с кривата на отдавна интегрирания им в главите розов шум.

 

По принцип аз не съм много фен на идеята друг да ми смесва нещата, нито пък друг да ми ги мастерира, ама с оглед на това, че не съм кой знае какъв тон техник, а пък мастеринг инженер - хич, когато мога да си го позволя - нося си ги при други хора да ми ги правят. Тъй или иначе определено съм на мнение, че не е добра идея един и същи човек да прави смесването и мастеринга, щото това е малко като "и ловец съм и рибар съм" или "нашият нов часовник освен всичко друго, показва и колко е часа..."

Редактирано от Chrysalid
Отговорено
Hi-mastering.com - защо не напишеш твое мнение, ами навсякъде, където се спомене "мастеринг" пускаш един и същи линк към писание на човек, чието име дори не пишеш правилно?

 

Не го приемай като заяждане, ама нещата изглеждат като да си рекламно лице на Боб Катз :rocker:

 

 

 

Мастеринга е най-лесното нещо на света. Прави се по следния начин:

 

1. Намираш истински мастеринг инженер.

2. Даваш му продукта си да го мастерира.

 

 

Така или иначе местата, където се прави читав мастеринг по света се броят на пръсти и БГ не влиза в този списък.

Пък и не трябва да се забравя, че в повечето случаи мастеринг инженерите дори не са музиканти - те са разни психо-хора, изяли всички учебници по физика и стоят в полутъмни стаички с по една къстъм бандура с две големи копчета пред тях и си ги въртят, докато саунда не съвпадне с кривата на отдавна интегрирания им в главите розов шум.

 

По принцип аз не съм много фен на идеята друг да ми смесва нещата, нито пък друг да ми ги мастерира, ама с оглед на това, че не съм кой знае какъв тон техник, а пък мастеринг инженер - хич, когато мога да си го позволя - нося си ги при други хора да ми ги правят. Тъй или иначе определено съм на мнение, че не е добра идея един и същи човек да прави смесването и мастеринга, щото това е малко като "и ловец съм и рибар съм" или "нашият нов часовник освен всичко друго, показва и колко е часа..."

 

1. Какво значи "твое мнение"? Ти имаш ли "твое мнение" за състава и структурата на атмосферата?

2. "Моето мнение" (което е просто представяне на обективна истина с мои думи) е описано в 99% от съдържанието на сайта ми.

3. Пиша КаДз със Д защото така се произнася и е по-полезно за нас да свикваме.

4. Вярно е, че мастерирането е най-лесното нещо ако не го правиш ти. Но е едно от най-трудните наща ако го правиш ти. Именно заради това се занимавам с него. Защото е предизвикателство!

5. Ако мастеринг-инженера не е музикант (по душа, най-малко) - бегай надалеч. А това с кривите и психарщината е излагация....

6. За рамките на България аз твърдя, че правя мастеринг, достатъчно добър за да е по-добър от други и да не ме е срам!

 

За твоите творби в mayspace:

- повече време за работа с компресор си отдели или направи забележка на този, който ти прави нещата;

- ниските честоти са зле във всички тракове;

- мастерирането е посредствено;

- смесването може да е доста по-добро от този материал, мисля. (стига да не записваш ел. и ак. китара с такава компресия/лимитиране)

 

А сега да ти отговоря за Боб КаТз:

-"Дебелата" му книга, за чиито линк говориш е наистина основна и абсолютно всеки, който иска да се занимава с мастериране трябва да я прочете.

-има една малка книжка на същия КаТДСЗ: " The Secret Of The Mastering Engineer" ,която е притурка към TC Electronics Finalizer. Тя също е основна и дори по-основна от другата, защото е написана по-консуматорски. Ако някой не може да отговори на въпросите в нея, да забрави за мастерирането. А въпросите не са свързани с никакви физики, формули, гарфики, розови шумове и инженерство , а със слух - острота и музикалност на слуха! Така или иначе, както казва един мой колега, "Уши GENELEC не можеш да си купиш....." : :recourse:

Отговорено

Ич не харесвам мастеринга и подобните му козметики, но той е едно необходимо и неизбежно зло.

Защо се налага да мастерираме?

Елементарно! Защото нямаме нито микрофони, нито монитори които да са като ушите ни.

Натрупването на ниски честоти при трансформирането на мех. терптене в електрично е най-неприятното.

При микрофоните и адаптерите и квото и да е. Това са неорганични, неживи неща, които няма как да са

като едно съвършено музикантско ухо! Няма!

 

А Bob Katz ще ме извинявате, ама на български се произнася: Боп Кац и по-добре си го изписвайте на английски!

 

Целия просцес на смесването и мастерирането цели да шлифова грубите ръбови честотни натрупвания у отделните

писти, записи квото и да е.

 

Затова винаги казвам, музикантите на сцената и с инструментите, инженерите в студиата и зад пултовете и врътките!

Останалото го знаем - разбираме от всичко.

Отговорено

Hi-mastering.com - Както споменах, в никакъв случай не съм искал да звуча заядливо. Ако е било така - извинявам се публично :hysterical:

 

По въпроса с моите парчета - да, напълно съм съгласен с това което казваш за тях - действително има какво да се прави по тях - ниските са каша малко или много, за мастеринга не говоря - не съм корифей в тази област и едва ли скоро ще бъда, но това все пак е демо, правено в домашни условия - hi-fi колони, кънтяща стая...

 

Относно розовия шум имах предвид това, че той все пак е усреднена крива на "музиката на всички времена и народи", така че смятам, че е полезно човек да се съобразява с нея.

За полутъмните стаички - всеки е забелязал, че светлината влияе на перцепцията и съответно осветлението в помещение, в което се прави мастеринг, е редно да се прецени адекватно.

 

И накрая - ясно е, че мастеринг навсякъде се прави, но под читав мастеринг имах предвид неща като Sting, Toto...и т.н. - не мисля, че са много хората по света, които могат да направят такъв мастеринг.

 

 

Пак извинете, ако съм обидил някой.

 

Айде и със здраве :D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.