djcocobeat Отговорено Юни 15, 2006 Автор Share Отговорено Юни 15, 2006 @YAMAHA - Господи,колко си прав."Човекът зад апаратурата" може би е точно в десятката(според мен),но има и още нещо-каква е и кога е произведена тази "хапаратура",както и критериите за звук на "Човека".Що се отнася до последното,много често ни се налага да се измъкваме с думите,че всичко е въпрос на стил на работа на самия мастер-инженер,но истината е,че основно всички си приличат,тук-таме прилагайки собствен почерк.В крайна сметка парчето ти трябва да стои редом и равностойно с тези на другите ти колеги.Само тогава можеш да кажеш,че си си свършил добре работата.С риска да бъда освиркан,ще ви кажа,че в БГ също има сполучливи попадения,и те никак не са малко(не правя разлика между стиловете).Може и да неможем да се сравняваме с нещата правени в Англия,САЩ,Италия,Германия(умишлено пропускам Испания),и още няколко гранда,но това съвсем не ни праща на последно място в света.В занаята всяко нещо има по няколко истини,и имам основание да мисля,че в БГ мислим повече така,както мислят в горепосочените държави,отколкото в Индокитай и т.н.Истината е,че тук има достатъчно пари да се създадат мастеринг-студия,конкурентни на тези в L.A.,но какъв е смисъла,при положение,че пазара тук е малък(почти никакъв),и тези огромни суми,за които спомена Росен са невъзвръщаеми.Толкова за нашата(секънд хенд)техника,а що се отнася до професионално виждане и умение-"занаят се краде",пък и човек се учи докато е жив.Същото се отнася и за английските инженери.Турчина Таркан,например(метър и петдесет),си прави записите в Истамбул,а мастеринга в Лос Анжелис и понякога в Ню Йорк.Но той прави мастеринг на албуми,за които ще вземе много пари.Основателна причина да пренебрегне турските инженери,нали.Да,обаче той е в друго измерение.Очевидно темата неможе да стигне до очаквания завършек,тъй като всеки твърди,че въпросния мастеринг няма с какво да бъде извършен.Все пак мисля,че ако не си мастерирал поне 500-600 парчета,не би го направил и с най-добрата техника.Със сигурност в БГ има такива хора,които биха могли да извършат операцията много по-качествено за парите,които ще вземат... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fortissimo Отговорено Юни 16, 2006 Share Отговорено Юни 16, 2006 Дано някой ден и това да се случи тука. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hi-mastering.com Отговорено Април 27, 2007 Share Отговорено Април 27, 2007 Всеки, който се интересува от мастеринг, трябва да прочете "Мастерирането-изкуство и наука" на Боб Кадз. Може да се намери тук: http://www.amazon.com/Mastering-Audio-Scie...1373566?ie=UTF8 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BlueZone Отговорено Април 27, 2007 Share Отговорено Април 27, 2007 (Редактирано) Hi-mastering.com - защо не напишеш твое мнение, ами навсякъде, където се спомене "мастеринг" пускаш един и същи линк към писание на човек, чието име дори не пишеш правилно? Не го приемай като заяждане, ама нещата изглеждат като да си рекламно лице на Боб Катз Мастеринга е най-лесното нещо на света. Прави се по следния начин: 1. Намираш истински мастеринг инженер. 2. Даваш му продукта си да го мастерира. Така или иначе местата, където се прави читав мастеринг по света се броят на пръсти и БГ не влиза в този списък. Пък и не трябва да се забравя, че в повечето случаи мастеринг инженерите дори не са музиканти - те са разни психо-хора, изяли всички учебници по физика и стоят в полутъмни стаички с по една къстъм бандура с две големи копчета пред тях и си ги въртят, докато саунда не съвпадне с кривата на отдавна интегрирания им в главите розов шум. По принцип аз не съм много фен на идеята друг да ми смесва нещата, нито пък друг да ми ги мастерира, ама с оглед на това, че не съм кой знае какъв тон техник, а пък мастеринг инженер - хич, когато мога да си го позволя - нося си ги при други хора да ми ги правят. Тъй или иначе определено съм на мнение, че не е добра идея един и същи човек да прави смесването и мастеринга, щото това е малко като "и ловец съм и рибар съм" или "нашият нов часовник освен всичко друго, показва и колко е часа..." Редактирано Април 27, 2007 от Chrysalid Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
synchu Отговорено Април 29, 2007 Share Отговорено Април 29, 2007 ^Благодаря ти за този постинг Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steppenwolf Отговорено Април 29, 2007 Share Отговорено Април 29, 2007 И аз също - много хубави постове по темите в раздела. Тъкмо си мислех и аз, изобщо имаме ли мастеринг в България? Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hi-mastering.com Отговорено Май 3, 2007 Share Отговорено Май 3, 2007 Hi-mastering.com - защо не напишеш твое мнение, ами навсякъде, където се спомене "мастеринг" пускаш един и същи линк към писание на човек, чието име дори не пишеш правилно? Не го приемай като заяждане, ама нещата изглеждат като да си рекламно лице на Боб Катз Мастеринга е най-лесното нещо на света. Прави се по следния начин: 1. Намираш истински мастеринг инженер. 2. Даваш му продукта си да го мастерира. Така или иначе местата, където се прави читав мастеринг по света се броят на пръсти и БГ не влиза в този списък. Пък и не трябва да се забравя, че в повечето случаи мастеринг инженерите дори не са музиканти - те са разни психо-хора, изяли всички учебници по физика и стоят в полутъмни стаички с по една къстъм бандура с две големи копчета пред тях и си ги въртят, докато саунда не съвпадне с кривата на отдавна интегрирания им в главите розов шум. По принцип аз не съм много фен на идеята друг да ми смесва нещата, нито пък друг да ми ги мастерира, ама с оглед на това, че не съм кой знае какъв тон техник, а пък мастеринг инженер - хич, когато мога да си го позволя - нося си ги при други хора да ми ги правят. Тъй или иначе определено съм на мнение, че не е добра идея един и същи човек да прави смесването и мастеринга, щото това е малко като "и ловец съм и рибар съм" или "нашият нов часовник освен всичко друго, показва и колко е часа..." 1. Какво значи "твое мнение"? Ти имаш ли "твое мнение" за състава и структурата на атмосферата? 2. "Моето мнение" (което е просто представяне на обективна истина с мои думи) е описано в 99% от съдържанието на сайта ми. 3. Пиша КаДз със Д защото така се произнася и е по-полезно за нас да свикваме. 4. Вярно е, че мастерирането е най-лесното нещо ако не го правиш ти. Но е едно от най-трудните наща ако го правиш ти. Именно заради това се занимавам с него. Защото е предизвикателство! 5. Ако мастеринг-инженера не е музикант (по душа, най-малко) - бегай надалеч. А това с кривите и психарщината е излагация.... 6. За рамките на България аз твърдя, че правя мастеринг, достатъчно добър за да е по-добър от други и да не ме е срам! За твоите творби в mayspace: - повече време за работа с компресор си отдели или направи забележка на този, който ти прави нещата; - ниските честоти са зле във всички тракове; - мастерирането е посредствено; - смесването може да е доста по-добро от този материал, мисля. (стига да не записваш ел. и ак. китара с такава компресия/лимитиране) А сега да ти отговоря за Боб КаТз: -"Дебелата" му книга, за чиито линк говориш е наистина основна и абсолютно всеки, който иска да се занимава с мастериране трябва да я прочете. -има една малка книжка на същия КаТДСЗ: " The Secret Of The Mastering Engineer" ,която е притурка към TC Electronics Finalizer. Тя също е основна и дори по-основна от другата, защото е написана по-консуматорски. Ако някой не може да отговори на въпросите в нея, да забрави за мастерирането. А въпросите не са свързани с никакви физики, формули, гарфики, розови шумове и инженерство , а със слух - острота и музикалност на слуха! Така или иначе, както казва един мой колега, "Уши GENELEC не можеш да си купиш....." : Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PinTip Отговорено Май 3, 2007 Share Отговорено Май 3, 2007 Ич не харесвам мастеринга и подобните му козметики, но той е едно необходимо и неизбежно зло. Защо се налага да мастерираме? Елементарно! Защото нямаме нито микрофони, нито монитори които да са като ушите ни. Натрупването на ниски честоти при трансформирането на мех. терптене в електрично е най-неприятното. При микрофоните и адаптерите и квото и да е. Това са неорганични, неживи неща, които няма как да са като едно съвършено музикантско ухо! Няма! А Bob Katz ще ме извинявате, ама на български се произнася: Боп Кац и по-добре си го изписвайте на английски! Целия просцес на смесването и мастерирането цели да шлифова грубите ръбови честотни натрупвания у отделните писти, записи квото и да е. Затова винаги казвам, музикантите на сцената и с инструментите, инженерите в студиата и зад пултовете и врътките! Останалото го знаем - разбираме от всичко. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BlueZone Отговорено Май 4, 2007 Share Отговорено Май 4, 2007 Hi-mastering.com - Както споменах, в никакъв случай не съм искал да звуча заядливо. Ако е било така - извинявам се публично По въпроса с моите парчета - да, напълно съм съгласен с това което казваш за тях - действително има какво да се прави по тях - ниските са каша малко или много, за мастеринга не говоря - не съм корифей в тази област и едва ли скоро ще бъда, но това все пак е демо, правено в домашни условия - hi-fi колони, кънтяща стая... Относно розовия шум имах предвид това, че той все пак е усреднена крива на "музиката на всички времена и народи", така че смятам, че е полезно човек да се съобразява с нея. За полутъмните стаички - всеки е забелязал, че светлината влияе на перцепцията и съответно осветлението в помещение, в което се прави мастеринг, е редно да се прецени адекватно. И накрая - ясно е, че мастеринг навсякъде се прави, но под читав мастеринг имах предвид неща като Sting, Toto...и т.н. - не мисля, че са много хората по света, които могат да направят такъв мастеринг. Пак извинете, ако съм обидил някой. Айде и със здраве Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.