djcocobeat Публикувано Април 12, 2006 Публикувано Април 12, 2006 MASTERING ...И така,представете си,че сте смесили албума на вашата група в две или повече студиа.Всички знаем,че солото на една китара трябва да бъде продължение на припева(като ниво)по принцип,Дори за кулминация може да бъде и по-силно.Да,обаче в едно от студията,солото е по-тихо,соло барабанчето се губи някъде измежду китарите в сравнение с това на другите парчета и т.н.Налага се корекция на смесването по еталон.Еталона може да бъде или вече утвърдено като добра изработка парче,или пък някое добре направено от вашите-операция,която някои причисляват към смесването,а други към мастеринга.Някои дори си имат по един двама консултанти,утвърдени в доброто виждане по въпроса.Други пък(при съмнение за"потънал"глас,или нещо друго)го оставят,и на другата сутрин(на кафе)слушат каква са я забъркали.Веднага проличава.При съмнение,повтарят операцията след няколко часа,до постигане на удовлетворителен краен резултат.С две думи,направили сте така,че като щракнете върху което и да е парче,не откривате дразнещи аномалии на нито един инструмент спрямо останалите.С това(както казах)или привършваме смесването,или пък даваме начало на мастерирането.Трябва ли да има лимитер,RMS=?,да или не за компресор,и изобщо какво трябва да се направи,та когато на дискотека пуснеш твое парче,да"стои"редом с другите? Цитирай
niki123bg Отговорено Април 12, 2006 Отговорено Април 12, 2006 Добре е да си платиш на някого за да го направи. За да не ме обвините в оффтопик, ще поясня моето виждане по въпроса: а) добре е да е някой друг, а не ти, най-малкото защото до етапа на мастериране вече си чул толкова милиони пъти микса, че вече не можеш да дадеш съвсем обективна оценка за това как звучи. б) трябва да му платиш на тоя някой - няма нищо безплатно на тоя свят Цитирай
djcocobeat Отговорено Април 12, 2006 Автор Отговорено Април 12, 2006 Съвършено правилен отговор.Но все пак става въпрос,дали някой знае как става. Цитирай
docc Отговорено Април 12, 2006 Отговорено Април 12, 2006 Естествено,мастеринга е съвсем отделна процедура и се изисква подход,като към такава.Това,обаче не означава,че не може да бъде извършвана от записвалият,или смесвал екипи,макар,че в сериозните индустриално-музикални условия това почти не се среща.При малко по-"бюджетни" ситуации,обаче,практиката да се съчетават записване,смесване и мастериране в едни и същи условия,и от едни и същи екипи,е широка.И не рядко е със забележителни резултати. Всъщност,процесът "мастериране" е последната стъпка от креативната част на създаването на продукта и подготовка на "полуфабрикат"(премастеринг),който се преработва(техническа,а не звукообработваща процедура)в "мастер" видът, на който зависи от производствено-техническия принцип на изработка на носителя.Премастерирането - основната част от работата на мастеринг специалиста - може да включва няколко процедури,според нуждите(това се прави по правило заедно с продуцента,а и артиста,като супрвайзери).Подреждане на окончателната форма на материала и връзките м/у налични отделни части.Определяне на общите динамични граници(Compressing/Limiting).Определяне на крайните звукови нива и общото усещане за характера на материала(Leveling; Loudness обработка).Обща филтърна обработка(Equalization).Шумообработка(Noise reduction).Доколкото обема на работа при мастерирането зависи драстично от редакциите при смесването,то може да бъде затруднено или улеснено от тази предшестваща процедура. "Как става това?" - е много,много обширна тема и зависи от заданието и вида на материала - едно-;дву-;многоканален;аудио или мултимедиа;изходящ формат(DAT;CD ROM;DVD;аналогов носител и др.).Да не споменаваме и комплексните ситуации...и високоскоростното развитие на цифровата техника... С други думи - обучението и усъвършенстването при това занимание,са непрекъснат процес. P.S. Моля,да се има предвид,че това е само споделяне на мнение,а не рецепта или напътствие! Цитирай
djcocobeat Отговорено Април 13, 2006 Автор Отговорено Април 13, 2006 Да...може така,може и иначе,но това със супервайзерите определено ме изкефи.В крайна сметка и ние като изпълнители имаме думата.Както тук в София(мисля Р. Бояджиев...)така навсякъде по света има пост-студия ,въпреки че тук в повечето сучаи всичко се извършва от един и същи екип(тези,на които си станал вече клиент). Цитирай
Steppenwolf Отговорено Април 15, 2006 Отговорено Април 15, 2006 Един пич от Израел от екипа на Musepack аудио формата, който е завършил тонрежисура, вижда нещата като едно цяло - визия, която донякъде допада и на мен, но все пак съм разервиран... Смята, че не е необходимо работата да се "разлива" по други хора. Т.е., който е правил микса, да направи и мастеринга. Счита, че това са неделими свързани части. (Поне тъй го разбрах, когато говорихме по темата.) Относно привикването на слуха (всичките ни сетива имат качеството да привикват) - ако мастериращ ще е същият човек, изчаква известно време, без да слуша записите, слуша друга музика, сравнява и т.н... Цитирай
bobalan Отговорено Април 15, 2006 Отговорено Април 15, 2006 аз съм чувал следното определение - премастерингът е стадият, където някой коригира недостатъците на мониторите/стаята/ушите на микс инженера Цитирай
Fortissimo Отговорено Април 17, 2006 Отговорено Април 17, 2006 Лошото е че в България няма човек който да се занимава с мастеринг. С 1030А не се прави мастеринг. Цитирай
yamaha Отговорено Април 17, 2006 Отговорено Април 17, 2006 Лошото е че в България няма човек който да се занимава с мастеринг. С 1030А не се прави мастеринг. Абе прави се....що да не се прави....само че зависи кой и как....и какво става накрая... :think: А иначе дори само ако видиш специализирания пулт за мастеринг, който дори на външен вид няма нищо общо с пултовете, които всички имаме и сме виждали, веднага ти става ясно, че навлизаш в съвсем друга област. :wow: Цитирай
Fortissimo Отговорено Април 17, 2006 Отговорено Април 17, 2006 Всъщност ако наистина има, кой е, къде е, за какви пари работи, с каква техника. Цитирай
uzeb Отговорено Април 18, 2006 Отговорено Април 18, 2006 Има такъв агент той работи 20 години в националното радио,след това 10 години в Норвегия и все за ТОП изпълнители. Цитирай
Fortissimo Отговорено Април 18, 2006 Отговорено Април 18, 2006 E кой той де, кажете подробности, кои проекти и албуми е мастерирал, къде е в момента, за какви пари работи. Поне как се казва. Цитирай
uzeb Отговорено Април 18, 2006 Отговорено Април 18, 2006 Конфиденциална информация приятел.Не може без негово съгласие! Цитирай
Fortissimo Отговорено Април 19, 2006 Отговорено Април 19, 2006 Ала-бала тогава, стига тогава с тез митове за великите Балкантонски инжинери. Цитирай
Black Bird Отговорено Април 19, 2006 Отговорено Април 19, 2006 Ала-бала тогава, стига тогава с тез митове за великите Балкантонски инжинери. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.