bluelemon Отговорено Март 28, 2011 Автор Share Отговорено Март 28, 2011 (Редактирано) Е защо да е едно и също. Няма бас рефлектори. 3/4 отворен гръб. Трабва да е половината отворен ли за да няма никакво обвързване на размера, говорителя, дупки и т.н. Или изцяло затворен. Не знаех че отвор отзад пак се води BR. Другото нещо е че съм харесал няколко говорителя и незнам точно кой модел ще има наличен. Иначе благодаря за предложената помощ. Такъв тип гръб пак ли е зависим от параметрите на говорителя и размера на бокса? Редактирано Март 28, 2011 от bluelemon Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Март 28, 2011 Share Отговорено Март 28, 2011 Всеки отвор може да бъде част от BR. Дали и какво влияние ще има зависи от параметрите на високоговорителя, обема на кутията и размерите на отвора (площ и дебелина). Препоръките на известна професионална фирма са - отворът за BR да е 1/4 до размера на високоговорителя, за да има минимална компресия и артефакти от преминаването на въздушния поток. Конкретният избор е една еквилибристика между изисквания, параметри и възможности. Затова closed back (затворена кутия) няма отвори, освен минимален луфт за изравняване на атмосферното налягане. Open Back пък е с много голям отвор отзад - примерно целия гръб, или по-голямата част. Сега за избора на говорител - този процес е много субективен и кой и колко ще ти хареса е само твоя работа. Все пак импедансът, мощността и размерът са неща, които трябва да са първи в изискванията. От там нататък се измерват параметрите на високоговорителя и от тях се разбира за какво акустично оформление е подходящ той. Защото не всеки говорител става за BR например. И сега започва еквилибристиката, с която се комбинират различни аргументи за да се получи желаната предавателна характеристика на комплекса кутия/високоговорител. Тук не е само честотната харктеристика, а един куп други функции които определят звученето на комбинацията. Винаги се прави серия от итерации - проектиране/ конструиране/ измерване/ слушане и обратно по реда, докато се постигне желаното. Ако се иска обаче известно познато звучене,няма по-добро решение от копиране на дадено озвучително тяло. НО!. Пълно и адекватно повторение без никакви подмени и изменения! А не половината от една конструкция, другата от друга, говорителя - какъвто се намери за да е по-евтино, и накрая бозата е прокиснала... Хайде захващай се пак, ама чети каквото ти се предлага бавно и внимателно, без да пропускаш редове или линкове. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluelemon Отговорено Март 28, 2011 Автор Share Отговорено Март 28, 2011 Много благодаря. Значи много неща ми се изясниха, но нямам решение засега. Вариантите са няколко. Почвам от говорителя. Решил съм да си взема говорител eminence, заради по ниската им цена. И все пак мисля че 100-140лв. за говорител за свирене в къщи и не толкова претенциозни записи е добре. Общо взето чета описанията към говорителите, намерих добри аудио семпли и каквато друга информация имаше из интернет. Спрял съм се на 3-4 говорителя като в момента намалям бройката и като пристигне новото зареждане и знам какво има налично ще взема един. От тук нататък спирам да се правя на мъж и 1. Правя изцяло затворен бокс и след това се надявам да свири добре. 2. Намирам действащ кабинет с eminence и го копирам, като взимам същия говорител. 3. ПП. Като те влече да е BR, дай да измерим параметрите на избрания високоговорител и да проектираме тази проклета кутия... Ако разбира се е все още валидна офертата и няма да те затрудня кой знае колко. Погледнал съм говорителите които съм харесал че ги дават подходящи както за затворен бокс, така и за вентилиран. След като взема говорителя ще ти пратя линк с характеристиките на производителя. Ииии май това е.... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluelemon Отговорено Март 28, 2011 Автор Share Отговорено Март 28, 2011 Ами както си ровех из нетя и ми щукна да потърся калкулатор на боксове. То пък взеха че изскочиха доста. За отворени, затворени и всякакви бичими. Ето този ми се видя най-читав http://www.mh-audio....xCalculator.asp До колкото ми стана ясно след като си сметнеш необходимия обем за нормална работа на даден говорител. Можеш да сменяш размера на бокса по желание и спрямо него ти се калкулира нужния размер на порта. Незнам дали за Hi-Fi и за китарни са едни и същи изискванията и дали ще даде добри резултати този калкулатор. Някой пробвал ли е подобен калкулатор. Предполагам формулите са едни и същи. Късно е вече за бира ама като няма иконка с уиски! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Март 29, 2011 Share Отговорено Март 29, 2011 Beranek's Law "It has been remarked that if one selects his own components, builds his own enclosure, and is convinced that he has made a wise choice of design, then his own loudspeaker sounds better to him than does anyone else's loudspeaker. In this case, the frequency response of the loudspeaker seems to play only a minor part in forming a person's opinion." —L. L. Beranek, Acoustics (McGraw-Hill, New York, 1954), p.208. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluelemon Отговорено Март 29, 2011 Автор Share Отговорено Март 29, 2011 (Редактирано) Принципно си прав, в смисъл Beranek е прав. Аз в случая не търся перфектния звук, а просто нещо което да слушам в къщи и да не звучи ужасно. Винаги може да се туикне с EQ, а така или иначе драйв педалите също променят звука. Много ми помогна че ме накара да прочета това онова. Намерих една програма еминенс дизайнер, която е разработена специално за техните говорители. Мисля че ще ми свърши чудесна работа.След като взема говорителя очаквайте включване. Редактирано Март 29, 2011 от bluelemon Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Март 30, 2011 Share Отговорено Март 30, 2011 Това е добре, но преди да режеш, мери три пъти. Т.е. третия път покажи какви си ги свършил със симулирането, че и там има много подводни камъни и от малките камъчета, които обръщат каруцата. Не забравяй, че нито публикуваните параметри на високоговорителите са точни, нито всички програми за симулиране дават еднакви резултати. Да добавя и това, че началните условия за симулирането трабва да се зададат коректно, което за човек без опит може да се окаже проблемно. Успех, и да видим какво ще излезе. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluelemon Отговорено Март 30, 2011 Автор Share Отговорено Март 30, 2011 Благодаря! Мисля да се водя по тази статия при избора на говорител и настройката на бокса и портовете (ще са два на брой). http://www.duncanamp...peaker_cab.html Ще кача някакви резултати от симулацията само да купя говорител. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluelemon Отговорено Март 30, 2011 Автор Share Отговорено Март 30, 2011 Спрях се окончателно на два говорителя, дано да получат поне единия от тях. Eminence Legend V128 и Eminence Red White and Bues. Ще кача разни сметки по късно. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluelemon Отговорено Март 30, 2011 Автор Share Отговорено Март 30, 2011 Ами ето малко сметки като отправна точка за съвети и препоръки. Естествено изникват и въпроси. Старал съм така да се смятат портовете че да не е нужно да има тръби, а само отвори в предния панел. Това добре ли е или зле? При изработката как да разположа портовете - долу в ляво и дясно или отстрани един върху друг? Има ли значени колко е голям диаметъра на портовете или колкото излезе според сметките и естествено да влиза в бокса. Графиките със сметки отговарят на най горната графика, като се гледа горната от ляво надясно и сметките от горе на долу. Това е за сега, ето сметките и дано да не съм много далеч Uploaded with ImageShack.us Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Март 30, 2011 Share Отговорено Март 30, 2011 Нищо не си направил! Тези върхове и планини са калпави. Оптималната конструкция трябва да е линейна (хоризонтална), без отклонения. Продължавай, и не си мисли какъв ще е изгледа - дали ще е с къдрава или права коса ! Това е последното нещо за което ще се мисли. Дай параметрите, които си задал и целта на симулацията. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Март 30, 2011 Share Отговорено Март 30, 2011 Опитах да изкарам нещо по-добро, но с тези високоговорители няма добро решение.... Трябва да се търси по-нисък Qts и Fs, за да може да се гарантират 80-тте Hz на отворена 6та, и малки закъснения. Така и обемът на кутията ще е по-приемлив. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluelemon Отговорено Март 30, 2011 Автор Share Отговорено Март 30, 2011 Хм, съвсем ме обърка. Това нали са китарни говорители, защо не стават. Иначе има различни описания на кривите в зависимост кой параметър искаш да видиш. Тази е за Normalized amplitude. Може програмата да е по различна. Иначе има два говорителя Screaming Eagle Fs-79Hz и Qts 0.58, Texas Heat Fs-79Hz Qts-0.65. Параметрите които съм задал ги пише ето тук за всеки говорител, иначе в програмата са въведени, само избираш говорител. Иначе ефекта който търся е, дълбочина, стегнат лоу енд и пънч в средите. Не търся woofer ефект или супер линеен бокс (един вид HiFi, монитор). Надявам се да съм успял да обясня. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluelemon Отговорено Март 30, 2011 Автор Share Отговорено Март 30, 2011 Ето какво се получи с Texas Heat. Колко ниско трябва да слезе честотата за да се гарантират 80Hz на 6 струна? Честотата на бокса ли трябва да гледам или честотата на портовете? Uploaded with ImageShack.us Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Март 30, 2011 Share Отговорено Март 30, 2011 Tова което се вижда на твоите картинки означава следното - бумтящи 100HZ...200Hz (повдигането), и намаляване на нивото под 100 Hz (спадането).Освен това се очаква особено звучене поради високите групови закъснения и фазови изменения. Това се разминава с това което искаш като звук... Не е лесна работа да се направи нещо качествено. Трябва опит и знания, които не се придобиват за един ден. Това са говорители, които по данни са за BR, но поради високите Qts и Fs не могат да докарат равномерност в обхвата на китарата. Което означава, че част от струните ще пропадат, докато други ще са нормални. В твоя случай на симулация, 6та ще пропада, а 5 и 4 ще "избиват". Разликата в нивата можеш да отчетеш с курсора - повдигането е 4-5dB, спада под 100 Hz е 6-10dB , това са 10-15 dB разлика, което е много. Не ме разбирай криво, смисълът, ако е нещо да мъца, няма проблем, но мисля, че няма да си доволен да вложиш средства и труд и накрая да не си доволен... Добавям следното за размисъл - отворена 6та е около 80 Hz ( ако е свалена ниско ще е 76, 74 или каквато е решено да бъде), a избраните от теб говорители имат резонансни честоти 89 и 110 (!)Hz . Te априори не обхващат всички струни...Ако си съгласен да елиминираш ниските струни, ОК, но не мисля, че би желал това? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.