-
Мнения
68 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
exlucifer's Achievements
Newbie (1/14)
20
Обществена Репутация
-
Geddy Lee от RUSH и Geezer Butler от BLACK SABBATH
-
Различни конфигурации с 410 на Hartke ползват Victor Wooten,Billy Sheehan,Geezer Butler(Black Sabbath) както и покойният Джек Брус в последните си години.Аз мисля че тези хора държат на качеството си на звука.Вярно че почти всичките вкарват в играта и 115 или 215 модули към 410ките,но те озвучават места далеч по-просторни от нашите мази,гаражи,бараки,кьошкове и т.н. с всичките им там ями ,трапове. и дупки в паркета където ниските честоти да пропадат....
-
Rotosound 035' или 040'.Меки струни с хубав звук.Добро присъствие на високи обертонове.Много удачни за фънк неподходящи за блус и джаз.Не звучат добре при свирене с перо.Не са подходящи и за по-твърди стилове.Ако китарата позволява универсалния вариант е 045'.отличен компромис между цена и качество.(около 40 лева са).Разбира се с времето високите прогресивно намаляват и едно изваряване с веро е временно решение.Ако музиката която свирите и китарата го позволява ROTOSOUND JAZZ са гладки струни изключително издържливи без промяна на качеството за дълго време но на цена 70-80 лева.Но мисля че не се предлагат в размер под 045'.
-
Басови инструменти които не натоварват ръцете.
topic отговори на exlucifer's shrkislovshrkislif в Бас
Бас педали.Много от по-старите групи ги ползват.Но това е голяма екзотика.Не знам дали ще намериш.Дори съм виждал "ТАНГРА" на концерт преди 30 години.Косьо Марковски свири едно парче на бас педали.Но да се разберем.Нищо няма да ти замени бас китарата.Тендо вагинит се получава от кофти постановка.Сърди се на първия си учител,а ако си самоук....на себе си. -
Моите уважения към истинските професионалисти в раздела.Съгласен съм че мястото ми не е съвсем тук.Просто исках да споделя, а не да натрапвам мнение.Важното е да запазим добрият тон.
-
Без да имам претенциите че разбирам от електроника на ниво ''Млад конструктор" бих искал да кажа следното за да не остана и аз неразбран.Моите уважения когато някой влага труд и средства за да създаде нещо.Когато обаче отивам да си купя усилвател или китара или ефект не нося със себе си спектрален анализатор и не ме интересува спецификацията и топлинния шум на вложените елементи.Искам това с което свиря не да е безшумно а да е малошумящо в най лошият случай.Искам защото плащам.И плащам колкото струва.Плащам защото не съм специалист.Когато отивам да свиря някъде не искам в паузите между песните да се червя вместо непознати инженери конструктори и техници затова че нещо бръмчи пращи съска или пищи.За да не се случва това съм отговорен аз а не ''оня с поялника''.За това че съм допуснал да свиря с калпава техника.И тъй като се занимавам с музика от доста време и през това време съм бил в обкръжението на музиканти а не на радиолюбители знам как трябва да се чува и как не трябва да се чува един усилен звук.Какви са били вложените усилия както и технологията за създаване на продукта не ме интересува.За това посещавам този форум а не форум за електроника.
-
Koгато тръгнах да пиша по темата имах впредвид именно това-ЗАХРАНВАНЕ ЗА ЕФЕКТИ каквато е темата.После ясно продължих че борбата с шума (брума) е нещо комплексно.Да и най-съвършенното захранване за ефекти няма да помогне на един зле проектиран усилвател с лошо пресметнат захранващ блок,на ненужно дълги и лошо направени кабели и на неправилно подредена апаратура.Същото важи и за китарната електроника в пълна сила като не винаги фабричното решение е най-правилно.Тъкмо затова наричам всичко това БОРБА защото не е лесно не е евтино и отнема време а освен това изисква правилен подход меко казано.Всъщност изисква сериозна техническа подготовка...или много пари.Но за да има оптимални резултати трябва да се вземат едновременно мерки във всички елементи от веригата адаптер-говорител,в това число и на захранването за ефекти.
-
Всъщност все някъде би трябвало да има захранвания,които решават проблема с шумовете щом има професионален звукозапис например.Б орбата с шумовете е непрекъснат приоритет на фирмите производители на музикално и звукозаписно оборудване.Ние не може да се примирим с шумовете нито може да ги натрапваме на нашите евентуални слушатели като неделима част от правенето на музика.Това което може да направим е да сведем шумовете до онзи минимум който няма да ни накара да се срамуваме от това което правим и от това с каквото го правим.А хората под сцената дори не бива да усетят какво на нас ни струва тази борба.
-
Навярно ще ви прозвучи екзотично или нестандартно но аз захранвам процесор+3 ефекта посредством един единствен миниатюрен акумулатор 12v/1,3 Ah.За понижаване на напрежението до 9 волта ползвам стабилизатор 7809 с прилежащите кондензатори.При обща консумация от около 300мА едно зареждане е достатъчно за около 3 часа свирене.Купих си и автоматично мини зарядно за акумулатора.Всичко общо не надвишава 500 гр.(акумулатор+зарядно).Така реших проблема с шумовете свързани със захранването.Не е скъпо не е сложно пък е доста ефективно.
-
Къртовска работа със съмнителен резултат.Нужно е много повече от ноухау.Нужен е опит и специални умения.Иначе ще се получи една скъпа реплика на Кремона-та.Поздравявам те за самото начинание.И аз съм го правил неведнъж преди много години,но тогава времената бяха други и не всичко можеше да се купи.И резултата беше...задоволителен,но не отличен.Ей така да си прекарваш времето става.Някои правят мебели като хоби други събарят стени и после пак зидат...всеки е свободен.И все пак успех и най-вече ТЪРПЕНИЕ.
-
Всъщност в това число китари CORT ползват и хора като Larry Coryell, Math Murphy,Matias Jabs,Gene Simmons и др. световно известни китаристи.Не е хубаво така да се заклеймява една марка без предварителна подготовка.И повярвайте господа китаристи от Larry Coryell има какво да се научи докато някой се питат "Кой ли е пък тоя?"Е разбира се трябва да обичаш и джаз или поне да го уважаваш.
-
Съвети за ремонт: счупен дървен детайл (от китара)
topic отговори на exlucifer's Бицев в Изработка и ремонт
Лепило MOMENT FIX е изключително!Продава се в големите технически магазини Практикер Баумакс възможно и на други места.Изсъхва окончателно за 24 часа и става прозрачно.Преди това е бяло.Ако детайла е подложен на някакво напрежение могат да се ползват и дървени дибли за усилване на сглобката но това изисква разпробиване и на двете парчета и то с голяма прецизност за да се срещнат перфектно.Във всеки случай има нужда от притискане след нанасяне на лепилото. -
Two 300-Watt Marshall 1960A Angled-Front 4x12 Cabs loaded with 75-Watt Celestion G12-T75 Speakers , Two Marshall 30th Anniversary 6100LM 100-Watt All-Tube Heads, Two Marshall DSL100 JCM2000 Amplifiers, Marshall 9200 Rack Power Amp.С това оборудване китариста Adrian Smith от IRON MAIDEN свири на стадион Маракана в Рио де Жанейро(250 000 места).Сигурно някой тук много се изкушава да набута всички тези усилватели в кварталния клуб или в мазата в която репетира.Повярвайте това ще донесе само неприятности.Тези хора работят на съвсем друго ниво и на тях такава апаратура им е крайно необходима.Те няма да влязат в този форум и ние няма да влезем в техните форуми.Това е.
-
Радвам се че след толкова време някой опита да реши задачата и безкрайно ще се радвам да ми изпрати линковете на онлайн калкулаторите които е използвал както и параметрите които са въведени в тях.Това жонглиране с децибелите е твърде несериозно.Не бих искал да досаждам с тази тема защото тези неща не са прости и досега не съм чул сериозен аргумент.С риск да стана банален ще повторя че нивото на звука зависи не само от мощността на усилвателя и от к.п.д. и чувствителност на говорителите а от формата ,площта, обема на помещението,а също така от времето за реверберация и коефициента за звукопоглъщане на повърхностите.Много съм любопитен как колегата е измерил последните два параметъра (реверберация и коефициент на звукопоглъщане ) та да ги въведе в онлайн калкулатора.Аз много ясно написах и условието на задачата (която не мога да реша) 100 вата на 5 метра създават 60 децибела.Колко вата са нужни за 120 децибела в същото помещение и на същото разстояние???В тоя форум ватовете за нищо ги нямат.300,400,500... Абе хора влезте в интернет и прочетете с какво си вадят хляба големите басисти на големите сцени.Gene Simmons(KISS)-AMPEG SVT+8x10 Colin Greenwood(RADIOHEAD)-GALLIEN KRUEGER+8x10 Chriss Squier(YES)-SWR+2X15 Jaco Pastorius(Лека му пръст!)-АCOUSTIC 360+6x10 и т.н. и т.н за всеки има информация.Да някои ползват по няколко такива усилвателя ама хората свирят по стадиони.Наскоро свирих със супер техничен барабанист който обаче не беше чувал нищо за динамика.С радост се разделих с него.Това е формулата.Дърводелците по-надалеч...Та ако в една репетиционна аз не мога да му балансирам със 100 вата как ще стане работата като го окичат с микрофони и мине през централното?Да разчитам на милостта на озвучителя?Или да си купя усилватели по-мощни от централното озвучаване?Усещането за мярка е много важно стига да не става дума за един инфантилен период от живота през който всички сме преминали а някои ще преминат.Тогава когато силата на звука е най важното му достойнство.